September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. het gaat zeker goed hier met de flesjes.
    ze drinkt ze gewoon leeg en werd zelfs boos dat het op was.
    morgen maar een flesje van 200 maken zodat ze ook gaat snappen dat ze daarna niet meer bij mama hoeft te drinken.
    vind het echt zo fijn!

heb gewoon een foto gemaakt van de lege fles zo blij ben ik
    zal hem morgen ff spammen als bewijs haha

ga nu so you think you can dance afkijken!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kristel, ik heb vanmiddag 1uurtje geslapen.
    NU ligt kyani 'eindelijk' te slapen heb haar in badje gedaan ent en gemasserd en eten gegeven en nu slaapt ze.

@ anno joeppie! hoop dat morgen ook goed gaat.

Zo nu weer ff pspen :)

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh wat goed anno! Super! Dat zal wel een opluchting zijn...

@Lindaa: ook al van die leuke foto's!

4. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0

Dat aapje heeft ze gekregen iedere keer als hij aanging ging ze lachen emt veel geluid erbij was echt zo lief om te zien!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    volgens routenet anderhalf uur, maar de reistijdverwachting is 2,5 uur...

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Krisstel: ja, dat is bij mij ook; dat ze rustig wordt als ik haar rechtop zet. Maar daarna wil ze, na een tijdje rechtop te hebben gezeten, echt niet meer drinken, want als ik haar dan probeer aan te leggen gaat ze weer zo onrustig en overstrekkerig doen. Doet Britt dat na het rechtop zetten ook? Of leg je haar gewoon niet meer aan daarna?

Volgens het consultatieburo groeit ze goed, maar ik vind het ook belangrijk dat ze een tevreden kindje is en als het steeds zo worstelen is met de bv is dat gewoon niet prettig voor haar, en natuurlijk geeft mij dat ook een minder rustig gevoel.

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule haha heb het van het pspmama forum maar je opend je foto en dan kopieer je hem ff anders ben je in het orgineel aan het klooien zeg maar.

nou dan kopieer je hem plakken als nieuwe laag dan ga je naar afbeeldingen en grijswaarde dan wordt je foto dus grijs dan ga je het deel wat je geklurd wil hebben weg gummen door in te zoemen kan je het beter zien. als je dat hebt gedaan dan kopieeren en plakken als nieuwe laag op de geleurde foto. en dan heb je als het goed is het juiste resultaat.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    yule vervelend dat de kolfbeurten niet genoeg lijken te zijn... lastig inschatten, misschien is die 120 idd genoeg. misschien wat bevroren ijsklontjes daar in diepvries bewaren?

9. 4days

4days Niet meer actief

Moooooie foto's weer zien langskomen! :D

Missy -> Huh, dat vind ik toch wel heel bizar hoor, dat die fotograaf zo reageert...?! :(Achja, dan idd maar een goedkopere. ;)

Moppiepoppie -> Ik heb gehoord dat je voor het beste resultaat met kolven om de 5 minuten van borst moet wisselen. Dit zou er wel eens mee te maken kunnen hebben. ;)

Yule -> Over die foto: Dan moet je met verschillende layers werken. De ene maak je zwart-wit en van de andere knip je alleen de muts uit. ;)

Groetjes, Cossy

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: ja misschien wel. Maar ik vind het echt te weinig voor haar. Ze is 6,5 kilo en krijgt 5 voedingen dus ze zou minimaal 180 cc per keer moeten krijgen... (6,5 x 150 : 5 = 195 cc). Alhoewel ze niet ontevreden oogt. Zou het kunnen dat het gewoon heel geconcentreerd is?

@cossy: werkt dat wisselen van borst ook nog als het kolven in principe al lukt? Ik dacht dat dat alleen zin had om het op gang te brengen en het kolven onder de knie te krijgen. Ik ga het straks even proberen (ga nog een keertje extra kolven om de productie te verhogen.

@tweety: thx voor de uitleg! Echt heel leuk met die muts.

11. 4days

4days Niet meer actief

Yule, geen idee of het nog zin heeft als het kolven al prima gaat... Ik heb het inderdaad ook meer gehoord als tip voor als het juist niet zo goed gaat.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    dat is een flesvoedingformule toch? julian is ook 6 kilo en heeft 5 voedingen. bv kan veel meer voedingsstoffen bevatten en is beter afgestemd op Raven... en vertrouw daar maar op!

ik heb ook tijdje savonds gekolfd maar hielp niet om extra te krijgen...

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja daar vertrouwde ik ook op, totdat ik net op een borstvoedingsforum zag dat dit ook voor BV geldt... nu ben ik helemaal onzeker! :rolleyes:
    Nou ja, zo erg is het ook weer niet.
    Ze oogt wel tevreden (behalve van de week toen kwam ze echt vaker en was zeurderig enzo, regeldag) dus ik maak me niet echt zorgen. Maar overweeg wel om bij de oppas eventueel 1 flesje nutrilon te laten geven terwijl ik op mijn werk dan WEL kolf om te zorgen dat ik genoeg blijf aanmaken.

14. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hé dametjes, ik ben een paar daagjes weggeweest (2 daagjes, 1 nachtje...) maar wat een boel om bij te lezen zeg :oops: Ga het niet redden, hopelijk vinden jullie het niet erg als ik maar af en toe bijlees en reageer :oops:
    Sem slaapt als een roosje, zul je zien hé altijd 's avonds, maar ik wil eigenlijk zijn laatste voeding om 22:00 uur geven....ik wacht tot op z'n laatst 22:30 :rolleyes:

15. Die diagnose is eigenlijk nooit uitgesproken...

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @cossy je knipt dan uit de zw de muts en plakt die op de gekleurde laag.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Zo nog even snel spieken voor ik naar bed ga.
    Vanochtend dus bij de gyn geweest. Baarmoeder was iets verzakt,maar het is vooral mijn blaas die verzakt is. Maar omdat het pas 3 maanden na de bevalling is maakt de gyn zich nog geen zorgen.dus goed mijn bekkenbodemspieren oefenen en hopen dat het beter wordt

anticonceptie Ik vroeg aan de gyn wat ik nu het beste kon doen qua anticonceptie en wat het minste effect op mijn cyclus zou hebben. Hij raadde me de pil aan. een spiraaltje kon ook maar volgens hem is de pil juist goed als je pco hebt, omdat je zo zelf kan regelen of je baarmoederslijmvlies dun of dik blijft. Zo is het goed om bv 3 maanden de pil door te slikken en dan een keer te stoppen. dus 1x in de 3 maanden ongi worden zodat je baarmoederslijmvlies geprikkeld blijft.
    Dacht zelf aan een spiraaltje, dus moet nu even een keuze maken

Lindaa, wat zei de HA ?

Pijn bij vrijen Als we het er dan toch over hebben :) Kan hier ook alleen maar een normaal standje. dus ik onder en Ferry boven. Andere richtingen doet ook zeer. denk doordat hij dan tegen mijn blaas/baarmoeder zit ofzo :-?

Wupje, jij ook beterschap met Kyano

Krisstel, ik zou dan gewoon wachten tot ze weer komt. Hier krijgt Levi wanneer hij wakker wordt. Is de ene keer om 07.00, andere keer om 07.30. Daarna pas 4 uur later weer

Anno, goed dat rik die vriend even gebeld heeft. Zat hem nou iets dwars of niet?

Parr, dikke knuff voor jou en kate

Ingeltje, The mist is goed !

Sams, sterkte

Babystyle, leuke psp crea

Leuke foto's weer !

Collega :evil:
    Ik heb jullie een tijd geleden verteld over die collega die ook zwanger was en die de andere collega's tegen me aan het opstoken was... Wist wel dat ze over me roddelde,maar niet precies wat. Vandaag liet dus iemand iets vallen. Namelijk dat ze in de kantine mijn geboortekaartje afkraakte,dat ze hem echt niet mooi vond bla bla bla.. en ondertussen schijnheilig mij een felicitatiekaartje sturen en op hyves vragen waar ik die mooie psp crea's maak ( net of ik haar dat ga vertellen :evil: ) Heb haar net gelijk uit mijn hyves gegooid.

Weltrusten !

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo mama'tjes,

Ik zie er weer helemaal beeldig uit! Mag ook wel, ik heb van 14.00 uur tot 19.45 uur (!) in de kappersstoel gezeten. Ik ben in één middag van een bob naar halflang haar gegaan. Quinten was bij opa en oma en dit is prima gegaan.
    Ik begin vanavond weer met de ring (i.p.v. de pil, hihi) en ik ga 3 keer doorringen, dus als het goed is word ik pas weer over een week of 10 ongesteld. Weltrusten allemaal!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heel goed toch? Ik begrijp je hoor, heb het ook, onzekerheid van de ongi en terugloop borstvoeding. Lastig!

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @krisstel ooh wat gaaf! leuk hoor!

@yule idd is het vervelnd voor de moeder hart als de beeb zoiets doet.. zo van verrader :) ;) die spenen lijken veel op de tepelvorm die ik van difrax heb. Wat is het verschil, weet je dat?

@anno wat een opluchting dat de fles lukt of niet! *happy dance

Bij ingeltje was er een speelrek dat je bij de wipstoel kon zetten, Kate ging er flink mee spelen, leuk om te zien :D

@moppie dus zij groeit goed volgens de cb? dan is er niks aan de handje meis! Zij doet al zo lang zo aan de borst en toch groeit zij goed!

@tweety oooh thxxx voor die psp tip ;) hmm was ff uitvogelen en switchen telkens met dat gummen maar is gelukt zal zo ff spammen ;)

@sasha tuurlijk is dat niet erg meid! :)

@kaatje :confused: :evil: :thumup:
    ik ben liever nu boven want kan ik zelf kijken hoe ver etc..

Kate in schuimbad gedaan.. maar kon niet echt zeggen schuimbad :rolleyes: volgende x maar meer schuim :) Als ik kate bij de handjes pak en trek haar omhoog (als zij ook haar hoofd omhoog houdt dan) gaat dit goed :whistle: Zij heeft met de laatste voeding ook niet gespuugd.. nou ja snap het niet :( maar goed als het zo goed blijft gaan anders blijft paul thuis en moet ik in mijn uppie naar de bruiloft morgen :(

Deel Deze Pagina