September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja hier gisteren ook zoiets. Ik ga ff douchen roep je me als het cb belt? (ik had namelijk een vraag en daar zouden ze me over terugbellen). Komt hij later de douche in zegtie, het cb heeft gebeld. Je kunt gewoon gaan wegen vanmiddag. Ja duh ik wist ook wel dat ik kon gaan wegen. Maar ik wilde mn vraag beantwoord hebben en er is geen wijkverpleegkundige bij het inloopspreekuur!

Nou zeiden ze op het cb trouwens dat er een hoop voedingsstoffen verloren gaan in de vriezer. Zijn jullie daar niet bang voor?

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ingeltje, op het cb waren ze geen voorstander van invriezen zeiden ze daar. Ivm voedingsstoffen die verloren gaan...

3. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    is het ook niet beter als je het niet vers kan geven om een potje olvarit te geven?

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik weet het niet. Daarom vroeg ik wat jullie ervan vonden... ik ben er nog niet uit namelijk!

5. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    he ingeltje waar is je banner? Of ben je heel erg druk aan het knutselen ;)

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    bij ons gaat het nog wel ffies duren maar als jenna vast eten krijgt dan ga ik dat zoveel mogelijk vers geven, ik hou zelf helemaal niet van eten dat ingevroren is geweest en dan weer opgewarmd dus zal dat ook niet zo snel aan haar geven. Maar of het nou echt kwaad kan qua vitamines enzo dat weet ik echt niet

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Oke misschien een hele domme vraag maar maakt het nog uit wat voor soort appel je gebruikt?

8. Sterker nog, babyvoeding uit een potje is zó exact afgestemd op de behoefte van je kleintje dat je dat met zelf koken nooit kunt evenaren. De kinderarts van 'ons' cv zei het zo: 'Zelf koken voor je baby moet je alleen maar doen als je er zelf plezier aan beleeft, niet omdat je denkt dat het beter is dan een potje.'

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @roshi haha mannen soms zijn ze hhihi

@funny kijk eens op de site die ik net hem neer gezet staat veel info op ik vond
    hem handig zal hem nog ff plaatsen voor je

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

ik heb hier bij rene altijd alles ingevroren en vers gemaakt en hij is groot genoeg haha.

nou net ben ik ff gaan gillen pfff rene wordt een beetje moe en vraagt tuttut ja op tafel zegt papa nee hoor
    de 2e tut is ook weg ja nergens te vinden grrrr. heb alles op zijn kop gezet dus mama naar
    boven kijken voor een andere en ja gelukkig nog een te vinden ff uitkoken en hij is goed. krijgt papa een idee
    kijkt in een speelgoed boom waar je balletjes in kan stoppen in het opberg vakje en ja hoor
    de 1e tut grrrrrr. de 2e is nog steeds foetsie. dus ik ben ff gaan gillen rene keek me raar aan haha.

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :whistle: Jenna slaapt":whistle: zegt mannetje "had je niet eerder kunnen zeggen van die druppels" JA DAAGGGGGGG dat weet je zelf toch ook wel pfffff

Lola> dat is wel waar die potjes zijn helemaal afgestemd op onze beebjes

op het KDV krijgt ze trouwens (als ze eraan toe is) vers fruit tussen de middag, vind het echt een super KDV (bij een vriendin van mij moeten ze alles zelf meenemen)

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lola ik vond het leuk om te doen en bovendien scheelt het ook nog wel wat centjes een potje is al snel 95 cent en dat zijn dan de kleintjes de grotere kosten al snel 1,25 1,35 als het niet meer is.

12. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    zo ik ga even lekker douchen en dat lekker mijn bedje opzoeken.
    Weltrusten en tot morgen maar weer.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @roshi gelukkig dat ze is gaan slapen

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Tweety bedankt voor de site! Heb hem opgeslagen en ga er zo nog ff naar kijken!

Nu eerst familyman kijken.

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    funny me> veel plezier, hij is zooooo leuk :)

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Funnyme, ik vraag een staafmixer en/of blender voor kerst en ben wel van plan de fruithap zelf te maken en in te vriezen.
    Groente denk ik niet, gewoon potjes tot hij met ons mee kan eten..
    Mijn vriendin vriest bij al haar kinderen gewoon het fruit in, dus lijkt me geen kwaad kunnen?

@Roshi, wat leuk zeg! :D Oppassen op een baby van t forum..
    Misschien slaapt Amé wel goed bij jou en is moppiepoppie teveel ermee bezig kwa slapen ofzo?
    Heb je ookal dingen bij Amé gemerkt die moppiepoppie aangaf hier wat ze niet snapt?
    Duim voor je dat je meisje zo lekker in slaap is gevallen en jij weer wat rustiger aan t oppassen bent.
    Hier nog zo'n kerel hoor.. Maakte me in t begin zelfs wakker om te vragen wat hij moest doen als Mike huilde.
    Of ik even kon kijken wat er aan de hand kon zijn, terwijl hij hem op schoot had.
    Nou toen ben ik even kwaad geworden en sindsdien bedenkt hij gelukkig zelf wel een oplossing.

@Yule.. hahaha dus dat verklaarde je gedrag. :p
    Ik moet t ook weer worden dit weekend, ben benieuwd of me cyclus met de pil nu weer klopt.
    De 1e strip was ik t al de laatste paar pillen rozig en toen ik me laatste pil nam werd ik t gelijk.

@Babystyle, op www.uitzendinggemist.nl en dan bij zoeken Ik mis je invullen.. Had ik van Anno gekregen.

@foover, mooie banner! :D

@Pupke, ik heb 2/3 jaar geleden echt SUPER kort haar gehad. Ik verfde mijn haar altijd in de zomer blond (blonderen) en in de winter bruin.
    Op ten duur was dit zo slecht voor mijn haar, dat toen ik weer van bruin naar blond ging ik mijn halve haar kwijt was.
    Gewoon tijdens t verven afgebroken. :(
    Toen had ik alleen nog maar stekeltjes over.. Gelukkig was mijn vriendin der moeder kapster en heeft die er nog wat van kunnen maken.
    Maar het stond mij echt niet, was zo blij toen t weer wat langer werd.
    Op een gegeven moment was t echt een rotlengte en kon ik er nog niks mee, toen tijdelijke permanent erin laten zetten.
    Toen dat eruit was, kon ik wel weer een normaal kapsel.
    Zal vd week es foto van me stekeltjes haar opzoeken..

Nou Mike heeft na zijn flesje van 15.45 uur heerlijk tot de volgende fles geslapen! We wisten gewoon niet wat we met onze vrije tijd moesten doen haha..
    Hij heeft maar 2 x even gemekkerd, speentje gegeven en hij sliep verder.
    Ik juich weer niet te vroeg, kan morgen zo weer anders zijn. Maar voor ons was t wel even lekker.
    En nu ligt hij weer op bed na zijn flesje.. En hij is met amper jammeren in slaap gevallen. :D
    Ik ga American Pie kijken en dan over uurtje me bedje in!
    Alvast weltrusten meiden en Roshi veel plezier nog met oppassen. En Kaatje sterkte met je zieke mannen!
    En Funnyme, hopelijk gaan de meiden niet nog meer poepen vd bonen haha..

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo allemaal,

Het gaat wel wat beter met Sara... ze heeft in ieder geval weer gelachen. Heb ik haar laatste 2 dagen niet zien doen. Ze heeft om 19u 130 gedronken en ligt sinds half uurtje weer lekker te slapen. Hoop dat ze morgen weer wat beter is en niet meer zulke buikpijn heeft.

Voeding: ik wil graag zoveel mogelijk vers gaan geven. Hou zelf ook niet van potjes voeding. Al geloof ik wel wat Lola zegt, potjes voeding is tegenwoordig heel goed.

Labels: ik heb ook goed-gemerkt labels. Heb er ook kleine doorzichtige bij besteld. Die zitten op haar flesje en op haar tutje. Ziet er heel lief uit.

Mannen: ik moet echt zeggen dat ik maar bof met mijn vent. Die hoeft mij echt nooit wat te vragen. Afgelopen week is hij 2 dagen thuis geweest toen ze ziek was en hij belt me alleen om door te geven hoe het gaat. Verder voelt hij haar echt prima aan. Niet dat jullie niet boffen hoor, maar ik hoef nooit te denken "jeetje weet je dat niet"

@Roshi: wat lief dat je bij Moppiepoppie oppast!! Waar een forum niet goed voor is.

Nou ga ik lekker TV kijken en op tijd naar bed, mannetje heeft de avond.

Fijne avond allemaal!

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    bijvoeding: potjes vind ik ook erg duur aangezien ik elke dag zelf vers kook (en biologisch dus) kan ik net zo goed iets voor raven maken. Wat ik een nadeel aan potjes vind, is dat je niet zelf kunt bepalen hoe grof of fijn het gepureerd is. Al die supergladde papjes is in het begin wel lekker voor zo'n kleintje maar ik wil dat ze snel aan 'echt' eten went en niet als ze 1 is alleen nog maar gepureerd eten eet en verder niks lust. Want dat vind ik onzin.
    Bij zelf maken kun je grover pureren of zelfs prakken zodat er nog stukjes inzitten en bij rapley geef je echt hele worteltjes of broccolistronkjes zodat ze er spelenderwijs mee bekend raakt en in de supermarkt kan aanwijzen wat ze lekker vindt omdat ze dan het eten herkent en niet denkt dat eten uit de olvarit fabriek komt.... haha! :)
    Maar wat Lola zegt ben ik het wel mee eens hoor. De kwaliteit van potjes is absoluut prima en ik ben ook zeker niet falikant tegen, zal best wel eens een potje geven als het zo uitkomt.

@Roshi: oooooooh, mannen! Die van mij heeft ook van die momentjes. Maar nu hij al 4 hele dagen Raven heeft verzorgd zei hij dat het wel planning en nadenken vereist... Ja haha, dat klopt wel. En hij merkte dat het dan wel makkelijker wordt, dat je doorkrijgt wat er moet en wanneer enzo.
    (maar de vitamientjes vergeet hij standaard en ik tref Raven altijd in rare kledingcombi's aan als ik thuiskom :) )

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, ze hebben allebei de griep

Roshi, wat grappig dat je bij moppiepoppie zit. Lang leve cinababy, dat zal hij de volgende keer vast niet meer vergeten

Foover, mooie banner

Yule, verklaard idd een hoop die ongi

Pupke, jeetje wat een geld. ben nu wel heel benieuwd naar een foto

FunnyMe, volgens mij moet je een zoete appel hebben.

voeding wil hier straks ook zoveel mogelijk vers gaan geven. Is toch een kleine moeite om een beetje extra te koken en te pureren

mannen ook niet veel te klagen

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pupke: ik ben nou wel benieuwd hoe het er dan uitziet! Kun je op de hyve een foto zetten misschien van je nieuwe coupe?
    Hoef je er dan 5 maanden niet meer mee naar de kapper?

Haar: ik verf het sinds een jaar of 2 altijd zwart/bruin en nu heb ik even een keertje donkerrood voor de verandering, op het bruin is het heel mooi uitgepakt. En probeer het dus weer te laten groeien. Ik had altijd lang blond haar, maar bruin staat me beter. Heb het helemaal kort gehad vorig jaar maar ik vind lang toch leuker staan. Maar nu is het precies ter hoogte van mijn oren en ik kan er niks mee behalve achter mijn oren doen....

Deel Deze Pagina