September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    kaatje85, och wil er eigenlijk toch bijblijven op hyves (hoop ooit een meeting te kunnen meedoen)
    Och, heb vanaf januari wat veel op mijn nek.....studie, werk, stage, paardjes, huishouden, mannetjes, vrienden en familie.....(zie er nu al tegenop) Duim dat ik word aangenomen, van kunnen werk en stage in één keer!

Zal jullie verder niet lastig vallen ;) Ga mijn mopke toch maar wakker maken.... :rolleyes:

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow als Caruli gelijk heeft krijg ik volgende jaar sep een meisje... maar ehh dat betekend dat ik deze maand zwanger raak :-?

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: is het niet zo dat zij pendelen voor de maand waarin je zwanger raakt? Of heb jij expliciet gevraagd wanneer je weer gaat bevallen?

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Oh, en ik had 2 berichtjes terug mijn 500 ste berichtje! HOERA!

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kaatje> bedoeld ze niet in sept 2009 zwanger van een meisje? bij mij was dat wel zo

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hee Ing,

Dat is ook wat allemaal. 't Is zeker zwaar hoor, het ouderschap. Ik merk ook dat we echt ons best moeten doen om elkaar niet te vergeten. En ik moet ook wel eens op mijn tong bijten omdat ik dan ongeduldig wordt vanwege iets wat hij dan weer onhandig aanpakt. Lijkt me niet lekker als je jezelf zo'n zeikert vindt worden.

Ik kan me ook voorstellen dat als je al lang bij elkaar bent je toch in bepaalde patronen verzeild raakt. Dan kan je echt veel baat hebben bij relatietherapie om zicht op die patronen te krijgen zodat je er niet steeds intrapt en op tijd tegen elkaar kan zeggen: "Hee, wat doen we nou? We trappen er weer in." Dan neem je er samen even afstand van en dat geeft weer lucht.

Wij zijn nog niet zo lang samen, nu 3,5 jaar, maar hebben wel beide al een aantal langdurige relaties achter de rug. Dat heeft ons allebei geholpen al vrij vroeg kritisch te kijken naar wat we wel en niet prettig vinden en dat naar elkaar uit te spreken. We laten elkaar erg vrij in ons doen en laten omdat we ook tegen elkaar kunnen zeggen: "Je moet er nu even voor mij zijn." En dan zijn we er ook voor elkaar.

Ik was zelf erg bang dat mannetje mij tijdens en na de zwangerschap totaal onaantrekkelijk zou vinden. Dat is gelukkig helemaal niet zo, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik een stuk minder onzeker over mezelf ben geworden (qua uiterlijk).
    Wat ik wel vervelend vind is dat ik niet zoveel zin heb in sex en daar voel ik me wel in tekort schieten. Hij zegt dat hij het niet erg vindt, maar ik denk dat hij het wel degelijk jammer vindt.

Mocht je hier willen spuien kan het altijd natuurlijk, maar het is misschien wel beter om wat meer tijd in elkaar te steken en wat minder in ons...

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Nou Amé is ontwaakt hoor hihi heb haar het flesje gegeven en nu ligt ze een beetje te brabbelen :D

weet je wat ik wel moeilijk vind, je gaat ervanuit dat een ander kindje hetzelfde reageerd als je eigen kindje, ik hoop dus maar dat ik het goed heb gedaan

8. @Ingeltje: Ik denk dat je al een heel grote stap in de goede richting hebt gezet door in te zien en te erkennen wat er 'mis' is in jullie relatie. Met de juiste inzet van beide kanten gaat het met jullie vast en zeker helemaal goed komen :D !

En nog even wat potjes betreft:

Ik heb voor Jasmijn nooit apart gekookt (ben ook niet zo'n keukenprinses...), maar ik heb haar wel zoveel mogelijk met de pot laten mee-eten. Uiteraard let je bij het samenstellen van het menu dan wel op wat zo'n kleintje wel of niet kan hebben. Dat hield dus in dat ik in het begin vaker een potje gaf en naarmate Jasmijn ouder werd, was dat steeds minder vaak nodig. Nu ben ik wel gezegend met een kind dat altijd eet en ook alles lust (behalve mandarijntjes en aardbeien...)!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goodmorning ladies,

Hier weer een kort nachtje doordat ik zelf te laat naar bed gegaan ben.
    Raven was weer om 5.45 uur wakker. Ik blijf er maar uit want ik moet superveel doen vandaag. Vanavond gaan we namelijk bij vrienden eten en sinterklaas vieren en ik moet alle cadeautjes nog inpakken en de hapjes voor vanavond maken. We nemen namelijk allemaal wat tapas-achtige hapjes mee met thema Deep Blue Sea.

Dus:
    8.00 Aldi (tip: slaapzakjes vanaf vandaag te koop voor weinig)
    8.30 voeden
    9.30 markt + toko
    11.00 weg naar voetbal van m'n mannetje, is thuis dus ik ga ff mee (in Aarlanderveen)
    15.00 koken (tom yam soep met grote garnalen, thaise viskoekjes en een dessert met blue curacao en roomijs)
    18.00 weg naar vrienden in Nieuwkoop

Drukdrukdruk.

Heb er wel erg veel zin in want we gaan heerlijk eten en daarna sinterklaas dobbelen als de kids op bed liggen.
    We doen altijd per persoon 1 leuk cadeautje, 1 raar cadeautje en 1 kringloopcadeautje. Dan krijg je echt maffe dingen. Meestal wordt het ook nog idioot ingepakt.

Wij doen:
    - pakketje badtabletten
    - kraslot ingepakt in een grote doos (ligt op de bodem alleen dat kraslot heel zielig :) )
    - lelijke stoffen clown
    - amuselepels
    - paarse tas met roze bloemen
    - fietsbel

Dit klinkt erg, maar waar we mee thuis komen is vaak nog erger. En je mag het maar 1x opnieuw in het spel brengen. De ergste dingetjes worden dus zorgvuldig een jaar bewaard om te zorgen dat je grootste vijand die krijgt en niet meer opnieuw in het spel kan brengen.

Nou ja, heel wat te doen dus nog vandaag. Als het lukt kom ik tussendoor hier nog even spieken.

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha yule, ik ben flink aan het gissen welk cadeau ik als 'leuk' of 'raár'beschouw...

leuk: de amuselepels en kraslot?
    raar: badtabletten en paarse tas met bloemen?
    2ehands: clown en fietsbel?

ik twijfel nog over wissel tussen de lepels en de badtabletten :)

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ehm... ik wijk meestal ietsjepietsje af van de instructies. ;)

Leuk: amuselepels, badtabletten
    Raar: kraslot (vanwege de idioot grote doos, ze denken dan dat het een heel groot cadeau is) en tas (is tamelijk opzichtig)
    2e hands: clown en fietsbel :)

Die fietsbel is overigens wel in maleisie geweest.... hadden we mee voor het geval we in de bushbush een cadeautje aan een of ander stamoudste moesten aanbieden... (leuk detail weer)

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hahahahaha grappig! zat ik toch in de goede richting!

allemaal bedankt voor de lieve woorden! we doen ons best ;)

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar heeft goed geslapen! Ik moest hem om 7:15 wakker maken! Wel ff schrikken want hij lag bijna helemaal met zijn hoofdje onder de deken! :confused: Dan is hij zo aan het friemelen geweest (ingebakerd en wel :) ) dat hij naar beneden kruipt! Ondanks het kort opmaken van het bedje, hij ligt dan gewoon met z'n beentjes opgetrokken.

@ ingeltje: je relatie-verhaal komt mij bekend voor :( Wij zaten een tijd geleden in zo'n dip en toen hebben we goed gepraat. En het ging weer beter. Jammer is alleen dat mijn vriend na een paar weken weer in zijn oude gedrag terug gaat en ik hem er dus weer opnieuw aan moet herinneren :( Dat heb ik dus vanmorgen maar weer even gedaan.....

Straks om 11 uur even langs een kennis om mijn autolampje te laten repareren. (mijn vriend kan het ook wel, maar die kennis had ook nog lampjes liggen en doet het dan meteen ff) En boodschappen doen. Mijn vriend blijft dan bij Aimar. Ik vind het namelijk veel handiger om meer boodschappen in 1 keer te halen en dat lukt niet met de kinderwagen.

Ik hoop dat mijn mannetje misschien vanmiddag zelf voorstelt om te gaan wandelen in het bos met Aimar....hij weet dat ik dat namelijk heel gezellig zou vinden maar of hij ook zelf met het idee komt. Mijn vriend is nogal een koukleum (heeft natuurlijk de eerste 22 jaar van zijn leven in het Caribisch gebied gewoond) en staat dus niet echt te springen om met dit weer te gaan wandelen. Volgens mij hebben we pas 1 keer als gezinnetje gewandeld :oops: en dat was een korte wandeling. En dat terwijl we echt maar 5 minuten bij het bos vandaan wonen :rolleyes: .....Ik wandel vaak aan het einde van de middag met Aimar omdat hij dan vaak zoveel huilt maar in de wagen is hij stil.

Goed idee: meeting voor over 1,5 jaar ofzo: wandelen in de bossen/duinen van Soest! Of een dagje dierenpark Amersfoort (kindjes gratis entree)
    Dan ga ik ook mee, vind het nu nog best eng om alleen lang te reizen met Aimar....maarja misschien moet ik het gewoon een keertje doen

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, hahaha.. dus jou kerel heeft ookal geen gevoel voor combinaties kwa kleding voor de kleine. ;)
    Hier nog 1.. doet gerust een rood shirtje met een oranje broek bij Mike aan.
    Hij bedoelt t goed, dus moet altijd alleen maar lachen. En bij de volgende verschoonbeurt trek ik hem gauw wat anders aan.

En zo'n ondersteunend permanentje erin? Die dus 6/8 weken blijft zitten? Misschien dat je haar daarna weer wat langer is en je wel een model kan doen...

Hier ook een schuldgevoel dat ik weinig tot geen zin heb in seks. Gelukkig vind mijn kerel t ook niet erg!

Mannen: verder ook weinig te klagen hoor. Hij is nooit te beroerd om hem te verschonen (zelfs poepluiers), in bad te doen, aan te kleden, de fles te geven, met hem te wandelen.
    Standaard als hij uit zijn werk komt neemt hij Mike even over zodat ik kan bijtanken.
    En hij doet ook altijd de laatste avondfles. :D

@Eva, had Mike ook.. Hij sliep 4/5 dagen door en opeens kwam hij weer 2/3 nachten.
    Erna eigenlijk niet meer tot nu toe, dus blijf nog elke nacht duimen dat t zo blijft. ;)

@Roshi, is moeilijk he wat meer aan een ander over te laten kwa verzorging. Ik had in t begin altijd zoiets van: kom maar weer hier, ik doe t wel dan gebeurt t tenminste goed.
    Daar werd mijn vriend erg verdrietig van, dus ben gewoon x op een avond weggegaan en toen is t goed gegaan.
    En sindsdien doe ik dat 1 x in de week..

Hier sliep Mike de eerste x snachts door bij mijn schoonouders. Volgens mij doen de kleintjes t gewoone expres, extra hun best doen bij anderen haha..
    En kwijlen en bijten/sabbelen doet Mike ook sinds een weekje.. Geen idee waarom!

@Sasha, kun je geen verzorgster inhuren? Dat je paardjes gewoon bij jou kunnen blijven, maar tijdelijk verzorgt en eventueel bereden worden door een meisje/vriendin ofzo?
    Zo heeft mijn vriendin dat opgelost met haar paard. En nu is haar dochtertje bijna 7 maanden en kan ze zelf weer wat meer doen met der paard.

Ik heb een konijn Rambo, maar door al het gedoe met Mike had ik geen tijd meer voor me konijn.
    Dus heb ik hem tijdelijk bij mijn ouders neergezet. In t nieuwe jaar komt hij gewoon weer terug hierheen. Vond het zelf een fijne tussenoplossing.
    Zo hoefde ik hem ook niet weg te doen, maar kreeg hij wel genoeg aandacht.

@Kaatje, waar zie je die witte puntjes al bij Levi? Ik zie namelijk al 3/4 weken 2 witte puntjes bij Mike onderin bij de hoektanden.
    Maar volgens mijn schoonmoeder krijgen ze eerst boven en onder de voortanden.

@Ingeltje ik geef je groot gelijk meid. Ik neem soms ook wat meer afstand van t forum om wat meer tijd en energie in onze relatie te steken.
    Dikke *Knuf* meid en hopelijk komen jullie eruit!

Voorkeursmaand bevallen: ergens in maart/april 2011 of 2012 hahaha!

Hier kan ik weer even slecht tegen t gehuil van Mike.. Iedere ochtend hetzelfde en sta er dus gewoon 6 ochtenden in de week er alleen voor.
    Want altijd als me vriend thuis is, slaapt Mike wel redelijk tot goed.
    Dus krijg elke x onbegrip van hem erover....
    Vanmiddag Mike naar me schoonouders brengen, eten daar wat en dan hebben we avondje samen.
    Morgenochtend naar een schaatsshow en dan weer Mike ophalen.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: zwaar hè als je kindje blijft huilen en je bent alleen....Gelukkig is de tijd van heel veel huilen hier voorbij sinds het inbakeren en andere voeding. En inderdaad dat onbegrip...het was bij ons toen ook zo dat Aimar superveel huilde. Dus boodt mijn moeder aan een nachtje en een dag op te passen zodat wij een keer goed konden bijslapen. Die dag en nacht had Aimar amper gehuild en mijn moeder kwam toen met allerlei tips zo van: weet je wat ik gedaan heb, het valt me op als je dit en dat doet.... etc. :evil: Zo werkt het gewoon niet! (niks ten nadele van mijn moeder hoor, ze is een schat ;) )

16. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Goeiemorgen...redelijk goeie nacht gehad. Alleen vanmorgen zag ik dat Sem zich helemaal los gewoeld had en onderstboven in zijn bed lag....hoe krijgt hij het voor elkaar. Toch een beetje een eng idee, voor hetzelfde geld komt hij met zijn gezicht onder de dekens :cry:

Missy, dat is ook hartstikke zwaar meid, 6 ochtenden alleen met een huilend kind. Maar volgens mij doe je het hartstikke goed! Kun je niet regelen dat je iets vaker tijd voor jezelf hebt?

Enne, bijrijders heb ik al geprobeerd. Vandaag doe ik nog een laatste poging (diverse advertenties gezet) maar ik woon vrij afgelegen, en zonder auto is het eigenlijk niet te doen. Het moet dus al iemand zijn van 18+ met de nodige rijervaring (heb niet de allerbraafste paardjes :oops: ) ze zijn beide op de western manier bereden, waardoor het nog moeilijker wordt iemand te vinden en wil iemand waar ik echt vertrouwen in heb....hoop dat het vandaag gaat lukken. Om elf uur heb ik afgesproken...(hoop dat ze niet weer afbeld)

17. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames,

Nou, ik ben eergisteren weer begonnen met de Nuva-ring en of het daaraan lag weet ik niet, maar ik heb gisterenavond een verschrikkelijke avond gehad. Het leek wel op kraamtranen! Ik bleef maar huilen, om vanalles en nog wat. Chris wist niet wat hem overkwam want ik ben normaal gesproken geen emotioneel tiepje. Zou het kunnen zijn dat mijn hormonen nog niet helemaal in balans zijn waardoor ik zo heftig reageer op de hormonen uit de ring? Jeetje... En al die dingen waarom ik gisteren moest huilen sloegen écht nergens op, whahahaha. Ik heb gisteravond voor de zekerheid de ring verwijderd om even te kijken of het daaraan lag. Hoe dan ook, ik ben vanochtend met een goed gevoel opgestaan dus ik laat de ring even uit. Volgende maand probeer ik het weer.

Wat mijn haar betreft: ik heb een foto in mijn album staan. Voorheen had ik dus een korte bob tot net onder de oren (overigens ook met extensions voor volume, maar dan iets minder) en nu haar tot op mijn schouders en achter iets langer. Nu dienen de extensions dus voor volume én verlenging. Veel kijkplezier ;)

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ff kort... Sophietje is ziek! Gisteravond natuurlijk al die spuitluier... Vanmorgen hele fles uitgespuugd. Zat ook allemaal snot bij d'r spuug. Ze wil alleen maar bij je zitten want gaat anders heel hard gillen. Had vanmorgen 37,7. Toch maar een zetpilletje gegeven. Geen idee wat het is?

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @FunnyMe: wat zielig! Klinkt als een virus. Hou haar maar goed in de gaten en wellicht overbodig om te zeggen maar als ze aan het eind van de middag nog niets heeft binnengehouden echt even de huisarts bellen.

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja dat doe ik! Ze krijgt vandaag ook geen groenten en fruit. Liever wat vocht extra. Pff vind het maar niets!
    Gw moest ff weg, dus die heeft ANna meegenomen. Anders krijgt zij helemaal geen aandacht en dat vind ik ook zo zielig!

Deel Deze Pagina