September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Goedemorgen!
    Britt is vannacht twee keer wakker geweest (huilend) maar gelukkig weer in slaap gevallen. Om 7:30 uur kwam ze voor voeding :D

Nu eerst verjaardag van oude opa en daarna de kerststal opzetten. Heb trouwens bij de Hema kerstballen gekocht en heb hier 'Opa's 1ste kerst' opgezet (ook voor de oma's), wel grappig.

@Evi, welkom hier en nog gefeliciteerd met Julia!
    Britt (ook op de 4de geboren :D) is beide keren niet ziek geweest van de prikjes. Ze slaapt nu ook alweer een aantal weekjes door. Wordt de laatste nachten wel wakker en huilt maar valt ook weer in slaap.

@Lola, raar zeg...misschien is het tijdelijk. Hoop het tenminste voor je. Konden de kleintjes maar praten.

@Dreames, wat een nacht, zielig als ze zo verkouden zijn hé..jeetje en zoveel slijm. Gelukkig is dat kwijt. Sterkte met Demi.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Misschien helpt het ook om met haar in de badkamer te gaan staan met de douche super heet aan. De stoom kan meer lucht betekenen voor Demi! (niet onder die hete douche gaan staan hoor! ;) )

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou robin heeft zijn patroon verbroken hij zou moeten door slapen maar nee hihi om half 3 werdt meneertje wakker. flesje en daarna om 5 uur weer en ja hoor klaar wakker nog een uurtje kunnen rekken bij ons in bed maar om 6 uur wilde hij echt niet meer dus het was weer vroeg vandaag. zo ff naar opa en oma even helpen de boom opzetten aangezien dat me pa dat niks vind en me moeder het niet meer kan. dus weer een gevecht met lampjes straks grrr. hihi. tot laters.

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames,

Gisteren een goede avond gehad en vannacht een rustige nacht. Quinten is erg vrolijk en brabbelt veel. Wel heeft hij van de laatste 4 flessen ca. 50 cc laten staan, beetje vreemd vind ik. Maar hij kan het missen hoor ;). Zometeen sporten, daar heb ik écht zin in...not! Maar ja, het leven gaat niet altijd over rozen, nietwaar? Tot later!

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Bedankt voor de tip ga dat straks een proberen.
    Dus niet erg onder he ;) hihihi

6. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

ff egoën en dan weer m'n bed in :( Man was heel de week ziek en ik maar dapper roepen dat ie me niet zou aansteken. Maar vrijdag wakker met keelpijn en we waren vertrokken. Gisteren nog oorpijn en hoofdpijn etc. erbij, maar ging nog wel. Tot een uur of 4-5 en dan ineens klop van de hamer. Had ook al heel de middag pijn in m'n linkerborst, maar was verder niks aan te zien. Toen op 2 uur tijd van 37.4 naar 39.5 gegaan :confused: Man heeft huisartsenpost gebeld en vrouwelijke dokter aan telefoon vond dat ik maar langs moest komen. Dus wij er heen en denk dat ik op 2 mins weer buiten stond (andere mannelijke dokter) omdat er geen harde plek zat. Harde plek ondertussen wel gevonden, zit heel diep en je voelt em alleen als ik op mn rechterzij lig. Soit. Weten jullie waarom ik er niet ben. Hoop alleen maar dat Ewout de aanslag van 2 zieke ouders goed doorstaat (want naast mogelijke borstontsteking, heb ik echt wel een hele zware verkoudheid en man is nog steeds niet helemaal beter na meer dan een week) :(

Fijne dag allemaal!

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Evi: gezellig dat je ook mee komt kletsen :)

Aimar slaapt vaak een paar nachten door. (ik maak hem rond 23:00 wakker voor zijn fles en hij slaapt dan tot ong. 7:00. Ik maak hem uiterlijk rond 7:15 wakker want anders is heel zijn voedingsschema in de war. Na een paar nachten doorslapen, besluit hij soms om tussen 4:00 en 5:00 wakker te worden....dan krijgt hij maar 90cc en gaat dan weer slapen tot 7:30 ofzo.
    Het liefst zou ik hem om 22:00 wakker maken voor zijn laatste fles en dan laten slapen tot 6:00-7:00 maar heb gemerkt dat als ik hem rond 22:00 wakker maak, hij vaak dus al om 5:00 komt....of zou dat toeval zijn geweest? Ga het vandaag maar eens proberen.

@ Missy: we hebben de slaapzak 'vernaaid' maar ik krijg nu echt met geen mogelijkheid zijn armpjes in de mouwen omdat die naar beneden zitten nu.... :( Dus ik haal ze maar weer los en ga het gewoon proberen. Mocht hij niet goed slapen zonder inbakeren ga ik wel op zoek naar een 2ehandse Puckababy :)

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ IrisB: hè....dat lijkt me inderdaad erg vervelend om allebei tegelijkertijd ziek te zijn. Ik vond het al erg toen mijn vriend 3 dagen ziek op bed lag. Moet wel zeggen dat hij toen echt behoorlijk ziek was.
    Beterschap nog met de laatste verkoudheidsverschijnselen en de borstonsteking.

@ Tweety: je kan volgens mij zo vaak stemmen als je wilt en daardoor is het ook een beetje een rare fotowedstrijd (www.ikbendeleukste.nl). Volgens mij is het meer een manier om je zoveel mogelijk reclame toe te sturen....sinds ik Aimar heb ingeschreven wordt ik doodgegooid met mailtjes... :rolleyes:

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Vraagje:

Die VIA bakjes van Avent, zijn die ook handig om groentehapjes in te vriezen?

10. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Goedemorgen!
    Fijn om te lezen dat hier ook nog kindjes zijn die niet doorslapen.
    Krijg vaak verbaasde reactie's omdat Julia iedere nacht nog wil drinken.

@Dreames wat heerlijk dat ze zo lang slaapt. geef je fles of borstvoeding?

@ingeltje ja mooie naaam is het zeker! ook de jongetjes variant. :)

Fijne dag iedereen ik moet vandaag naar 2 oma's lekker druk dus.

11. goedemorgen

ff snel krijgen zo visite

@evi welkom en leuke naam hihi
    julia slaapt in principe altijd door, soms een uitzondering.

willen jullie ook op julia stemmen?
    http://www.ikbendeleukste.nl/ikbendeleu ... Details.do

we krijgen zo visite en we hebben net op internet gekeken en gaan misschien nog een paar daagjes weg voor de kerst.
    dwz van 22 t/m 24 dec naar een bungalowpark.
    als die vrienden mee willen, heb er echt super zin in dus ik hoop het heel erg dat ze vrij zijn en willen.

ohw ja en julia draait sinds gisteren van haar buik naar haar rug, goed he! =D>

tot straks ladies

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Azeb, ken je probleem.. Hier slaapt Mike overdag ook hazenslaapjes sinds hij regelmatig doorslaapt snachts.
    Hij slaapt een uur na zijn fles en dan ook maar 45 tot 60 min. Is dan opeens weer wakker, maar moet dan beziggehouden worden.
    En als ik hem op schoot neem, valt hij opeens wel weer in slaap.
    Ik begrijp daar zelf echt nog steeds niks van.. Hij krijgt dikkere voeding, bedje schuin, schuin voeden, rechtop houden en 2 x Zantac.
    Maar nog word hij elke x tijdens t slapen wakker, maar echt slikken doet hij niet meer.
    Misschien nog van zijn geirriteerde slokdarm?
    Zou dat kunnen dat die dan ineens weer gaat opspelen als hij ligt te slapen?

@Eva, tuurlijk mag je dat vragen! Ze hebben nu een aanbieding set van 3 foto's 1 x 10x15, 1 x 13x18 en 1 x 20x30 voor maar €15,- totaal.
    Daar zitten ookal de fotograaf kosten bij in.
    En dan de foto's die je er nog bij wilt hebben kosten maar €6,50 per stuk.
    Wij waren voor 3 grote lijsten, 2 20x30 fotos, 3 13x18 fotos en 5 x 10x15 fotos maar €100,- kwijt in totaal.

Je moet even oefenen met de armpjes erin te krijgen. Normaal doe je zeg maar Aimar zijn armpjes omhoog de mouwtjes in vd truitjes en jasjes enzo toch?
    Moet je nu de slaapzak iets naar beneden trekken onder hem en dan zijn armpjes er zo indoen.
    Dus niet omhoog erin proberen te doen want dat lukt niet, maar naar beneden erin steken.
    En dan kun je via de binnenkant de mouw goed aantrekken.
    Is even wat gepiel, maar na 2/3 x heb je t door hoor! Echt.. was hier ook zo.

@Pupke, hahaha Mike zegt nu ook steeds aggoeehh.. vind ik ook als mama klinken hoor. ;)

@Evi1 welkom! Leuk dat je ook bij de gezelligste groep van NL komt. ;)

@babystyle bij HM verkopen ze mallots en leggings voor babies.
    En anders kun je even googlen, is ook een hele goede webshop voor leggings en mallots.

@tweety, gooit Robin het ritme niet om dan? Of slaapt hij overdag ook kort?
    Kan ook komen door t ZH natuurlijk.. Dat hij nu pas zijn slaapschema kan ontwikkelen nu hij lekker thuis is.

@Ingeltje, hoe weet je of er slijm dwarszit bij de kleine dan?
    Hier is t alleen af&toe dat Mike wat zaagt als hij slaapt en dan dus door zijn speentje door de neus ademt. En hij verslikt zich de laatste tijd meer..
    Kan dat komen doordat hij wat verkouden aan t worden is dan?
    Ga die tip vd stoom ook eens proberen thnx!

@Iris, hopelijk ist geen borstontsteking en zijn jullie gauw weer beter! Beterschap!

Nou hier is t goed gegaan met Mike bij me schoonouders! :)
    Hij is daar even van 18.00 uur tot 18.45 uur in slaap gevallen in t campingbedje, erna met papa in t grote bad geweest.
    Hebben wij thuis zelf niet, dus mochten daar doen! :) Vond Mike er lekker..
    Toen flesje gehad van ons en toen zijn we weg gegaan..
    Hij was rond 20.30 uur in slaap gevallen zei schoonmoeder, flesje om 23.15 uur en toen geslapen tot 07.15 uur!
    Toen weer flesje gehad, even geslapen van 08.00 uur tot 09.00 uur en toen weer huilend wakker.
    Echt.. we staan nog steeds voor een raadsel waarom hij dat doet elke x na uurtje slapen en elke x 2 uur na zijn voeding.
    Me schoonmoeder had hem toen eruit gehaald en toen viel hij in de wipper weer in slaap..
    Dus hij is wel nog erg moe, maar word dus nog steeds ergens wakker van.

Welke babies doen hier ook overdag hazenslaapjes van 45 tot 60 minuten en worden dan huilend wakker?
    Zijn dan even wakker om te spelen en willen dan nog een x slapen tot de volgende voeding?
    Hier word Mike dus altijd om 09.00 uur huilend wakker, halen hem eruit even spelen en om 10.00 uur wilt hij weer slapen tot soms 11.00 uur.
    Dan weer flesje, dan weer slapen van 12.00 tot 13.00 uur huilend wakker..
    En dan krijgen we hem soms nog met speentje weer in slaap paar x tot 15.00 uur.
    En dan flesje, dan weer slapen van 16.00 tot 17.00 uur. Dan weer huilend wakker, eruit halen en om 18.00 uur is hij weer aan t gapen/jengelen/ogen wrijven.
    En dan proberen we hem weer nog in bed te krijgen tot zijn voeding van 19.00 uur!
    Hierna valt hij wel in slaap tot de volgende voeding en dan de nacht dus doorslapen..
    Eigenlijk slaapt hij dus 2 x tussen de voedingen overdag door..
    Wie hebben dit nog meer?

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @Evi: ik geef flesvoeding en jij?

Nou heb Demi net gestoomd. Er kwam wel wat slijm omhoog en wat snot los, dus ze kon lekker met een lege neus eten. Alleen wilde ze niet eten.
    Hoop dat ze dadelijk wel gewoon wil eten, maar voor nu is ze weer in slaap gevallen.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Heb net de HAP gebeld en ik moet met Demi langskomen omdat ze haar fles weigerd door het slijm. Blijkbaar moet je dan meteen bellen.

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hallo!

Vannacht is het best goed gegaan met Femke, ze kwam om 4 uur en om 8 uur weer.

@Missyzuilen, heel herkenbaar dat slaappatroon. Femke is ook een moeilijke slaper overdag, meestal 45 -60 min. Dan is ze wakker, haal ik haar ff mee naar beneden, maar is dan eigenlijk ook nog wel moe, dus hup weer terug het bed in....vind het ook erg moeilijk om een ritme te ontdekken bij haar. Leek twee weken een ritme te hebben, 's morgens een uurtje slapen en 's middags 3 uur, maar dat is nu ook weer even ver te zoeken...

@Dreames, succes bij de HAP!

@Anno, oh wat goed van Julia, omdraaien! Femke heeft het van de week ook een paar keer gedaan, grappig gezicht he!

@Irisb, balen dat jullie allebei ziek zijn! Beterschap!

@Pupke, goed van je op zondagochtend sporten!

@Tweety, veel plezier bij je ouders.

@Krisstel, hoe heb je dat op de kerstballen gezet?

Tot later!

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Eva: ja is zeker handig omdat er ook cc aanduiding op staat en kan in vaatwasser, magnetron, vriezer en sterilisator

@parr: jeetje wat erg zeg, zo ziek. Klinkt als voedselvergiftiging idd. Liefst wel even aan de mensen van die tent doorgeven of aan de organisatoren want als er meer mensen ziek zijn geworden moet het officieel gemeld worden aan de inspectie voor de gezondheidszorg zodat ze kunnen uitzoeken waar de besmettingsbron zit (bv in een fabriek waardoor nog meer mensen ziek kunnen worden).
    Beterschap in ieder geval!

@Jannes: onwijs leuke foto's zeg! Wat kan Sara lachen!

@missy: mooie foto's!

@evi: welkom hier!

@tinkerbel: ach wat zielig! Weet je al wat er met Fenna is? Klinkt idd als oorontsteking ze zal misschien wel antibiotica hebben gekregen?

@kaatje: 't was heel gezellig hoor in jouw dorpie.

@babystyle: bedankt voor de kerstkaart!

Gisteravond was het sinterklaasdobbelen heel gezellig. Het eten was super er waren allemaal aparte hapjes. Thema was deep blue sea en er was dus veel vis en genalen enzo maar ook blauwe soep ( :confused: was heerlijk overigens) en zeeslakken (brrrr, ik heb het wel geproefd maar vond het niks).
    Maar gelukkig waren de lekkere dingen in de meerderheid. ;)
    Daarna nog gedobbeld en we waren heeeeel laat thuis (2 uur). Raven kwam pas om 8.30 ipv 6 uur dus daar was ik wel blij mee!

Kerstkaarten zijn hier ook aangekomen, ga ze even schrijven. Via wijfotoservice, ziet er goed uit.

17. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    kaatje ik heb mij ook aangemeld bij hyves, dus zou het fijn zijn als je mij wil accepteren. Alvast bedankt.

Groetjes marieke.

18. @steen ja leuk he ineens floep lag ze op haar rug. net weer geprobeerd maar het wilde niet lukken, geeft niks volgende keer beter.

ga ff psp'en, heb nu volledige versie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het is de laatste tijd erg stil hier...
    We hebben geen vragen meer aan elkaar haha, nu weten we t meeste al. ;)

20. Heleen07

Heleen07 Lid

16 okt 2008
    43
    0
    0
    manager uitzendorganisatie
    zwolle
    @missyzuilen; Jitze heeft dat ook inderdaad wel ja... eerst krijgt hij de fles en dan nog even knufffelen en spelen in de box en dan lekker naar bed en soms slaapt ie 2 uur, maar langer ook echt niet hoor. Wat ik wel merk is dat hij 's ochtends niet zolang slaapt, maar dat komt ook omdat hij de hele nacht doorslaapt denk ik dan maar... Hij krijgt rond 18.00 uur zijn fles en dan gaat hij rond 19.00 uur naar bed en dan maak ik hem wakker om 23.00 uur voor de fles en dan de volgende ochtend om 8.30 uur. Dus slaapt vrij lang, dus misschien komt het daardoor bij Jitze

Hoe gaat het verder met Mike?

Deel Deze Pagina