@kaatje85, ik maak kyani niet wakker, ik laat haar slapen totdat ze zelf komt. Als ik haar wakker maak, drinkt ze toch niet.
Nee mijn idee. laat hem dus nog maar even lekker liggen. Probleem is hier steeds dat hij altijd rond etenstijd komt. Gaan we net aan tafel zitten begint hij te huilen.. Had dus gehoopt dat hij nu netjes om half 2 was gekomen zodat hij voor het eten zou komen.maar dit wordt dus weer tijdens het eten met een huilende baby zitten Ingeltje, handige site..gelijk maar even showen. ben weer even crea geweest
@Ingeltje, hier volgens mij ook weer een regeldagje. Britt komt echt elke 2 uur en wil alleen om mijn buik slapen @Sunshine, moet zo toch naar de apotheek, zal eens kijken naar Luuf. Ben benieuwd of je antwoorden krijgt bij de nacontrole, veel succes alvast! @Nikky, klinkt wel heftig...hoop dat inderdaad dichtgroeit zoals de arts zegt. @Pisum, hier verschoon ik bij elke voeding of vaker als ze een vieze luier heeft. Britt vindt een natte luier ook een reden om erg hard te huilen! @Lola, wat super dat het heeft geholpen! @Kaatje, zou Levi ook laten slapen. Mmmm Britt huilt weer (ze ligt weer in haar wieg)...echt een hangdagje volgens mij.
@ kaatje85, jah dat is heir hetzelfde ook onder etenstijd altijd maakt neit uit hoellaat ik haar voed, ze komt altijd. zal wel zo zijn omdat ons eten lekker ruikt dat het bij hun de eetlust opwekt hihi
Lieve allemaal, Zo, de rust is weer een beetje wedergekeerd. Vorige week was een behoorlijk pittige week. Het vele kolven zorgde ervoor dat ik behoorlijk oververmoeid raakte. Ik kwam er namelijk achter vorige week maandag achter dat ik in het begin verkeerde adviezen heb gekregen om al in de eerste week na de bevalling af te bouwen naar 4 of 5 keer kolven per dag. Om ooit volledige borstvoeding te kunnen gaan geven, betekende dat dat ik vanaf dat moment minimaal 8 keer per 24 moest gaan kolven, waaronder 's nachts. Ik ben daar meteen mee begonnen, omdat ik het heel graag wil en erg gemotiveerd ben. Alleen: het viel erg zwaar. Ik merkte in de dagen erna dat ik toch wel heel erg verdrietig was dat ik verkeerde adviezen had gekregen, ik werd oververmoeid omdat ik elke dag 4 uur met kolven bezig was en ook nog 6 à 7 voedingen per dag moest doen voor Luuk, ook nog een huishouden moest doen en ook nog allemaal bezoek kwam. Daar komt nog bij dat Luuk nog een ritme moet krijgen in zijn voedingen en onberekenbaar is wanneer hij voor voeding komt, maar ik wel vaste tijden had voor het kolven. Kortom: ik kreeg tussendoor eigenlijk nooit 2 uur rust om even rustig aan te doen. Die combinatie is behoorlijk op gaan breken. Wij hebben het geluk dat Luuk zo makkelijk is, weinig huilt en heel erg lief is, waardoor het zorgen voor Luuk niet zoveel energie kost. Als ik niet had hoeven kolven, dan had ik ook geen week gehad zoals vorige week. Dat kolven brengt dus behoorlijk wat teweeg, maarja, wat wil je als je 4 uur per dag daarmee bezig bent en niet aan je rust toekomt. Er is ook nog een kleintje waar ik voor moet zorgen... en daar zou ik graag mijn energie op willen richten! Hij is maar heel soms uit zijn hum, maar precies een dag uit zijn hum geweest toen ik al overoververmoeid was van al het kolven. En merkte ik dat ook nog zo'n dag met Luuk echt teveel van het goede was. Afgelopen zondag heb ik, gesteund door Michiel, de beslissing genomen om niet door te gaan met 8 kolfsessies per dag, omdat dit het genieten van Luuk en van elkaar en van het bezoek behoorlijk overschaduwde. Ik kolf nu nog 6 keer per dag (sinds gisteren) en niet meer 's nachts. En ik heb weer helemaal het gevoel dat ik lekker in mijn vel zit. Ik moet nog wel rustig aan doen omdat ik nog behoorlijk gaar ben van vorige week, maar dat gaat goed zo. Ik heb vannacht zelfs 4 ! uur achter elkaar kunnen slapen, omdat ik niet hoefde te kolven. Wat een heerlijkheid! Ik voel echt een last van mij afvallen, en geniet zoveel meer weer! Ik word weer een beetje mezelf... nu kolf ik 6 keer per dag elke keer net voor of net na de voeding van Luuk, zodat ik maar 1 planning in de gaten hoef te houden. Ik ben dan wel elke keer minimaal een uur in de weer, maar vergeleken met de tijd die ik er hiervoor mee kwijt was, draai ik mijn hand hier niet voor om... Ik heb nu contact met een lacatiekundige, die mij goede tips en adviezen geeft. Morgen of overmorgen spreek ik haar telefonisch uitgebreid om samen te kijken hoe we de productie zo hoog mogelijk kunnen krijgen/houden zonder een nachtvoeding en te veel tijd kwijt/geplan... Wel houd ik mijzelf en ook de rust voor Luuk goed in de gaten, want voor mij is het al met al natuurlijk nog steeds behoorlijk vermoeiend, én voeden én kolven en ik merk dat Luuk na een drukke dag met veel bezoek (bijvoorbeeld de 2 familiedagen van de afgelopen 2 zaterdagen) ook wel moeite heeft om weer rustig te worden. Al die indrukken, daar wordt hij erg onrustig van. Afgelopen zondag is Luuk de hele dag erg onrustig geweest. Gelukkig is hij de dag erna meteen weer lekker zichzelf. Ik ben bezig de 3 R's te introduceren: Rust, Reinheid en Regelmaat. Dus: wakker worden/voeden/knuffelen/alleen spelen in de box/op het kleed en als hij moe wordt, meteen naar bed. Zo komt er een goed ritme in en voor mij en Luuk is dat ook erg prettig. Wel even wennen, want het liefst heb ik hem de hele dag op schoot, maar hier is hij ook goed bij gebaat. Zo krijg ik tussendoor zo een uurtje of 3 rust en kan ik lekker doen waar ik zin in heb. Al jeuken mijn vinger om hem niet na 2 uur wakker te maken omdat ik 'm mis.... Ik kan 'm overal neerleggen, als ik kolf, dan ligt hij lekker op het speelkussen en dan is hij zo een half uur zoet. Dat is zo genieten... Ik zorg er nu ook voor dat hij niet elke keer op zo'n drukke dag van arm naar arm gaat, en dat kraambezoek (ook voor mijn eigen rust) niet veel langer dan een uur blijft hangen. Is wel gezellig, maar niet zo verstandig. Ik let er nu allemaal wat beter op. Vanmorgen op het consultatiebureau bleek hij inmiddels 5280 gram te wegen, dus dat is een kilo gegroeid sinds zijn geboortegewicht en Luuk is vandaag 1 maand en 1 dag oud. Dus hij groeit goed! Liefs, NN ps ik reageer later op jullie berichtjes, is wel veel om bij te houden hoor!
@Kaatje: wij maken Sara na 4 uur wel wakker. Maar dat komt omdat wij haar in een bepaald ritme willen houden en dus voedingen, indien het kan, op dezelfde tijdstippen. Denk dat het ook anders is met flesvoeding hoor. Advies is dan namelijk dat je niet eerder dan 2 uur en niet later dan 4 uur mag voeden.
Ik heb die TinyPic site gebruikt, maar als ik de img-code hierin plak, doet hij het niet. Wat doe ik verkeerd.
Misschien de verkeerde maat? moet je even de verkleinmaat aanpassen. deze site kan geen grote plaatjes plaatsen
@Kaatje: wij maken Raven ook niet wakker, ze regelt dat toch zelf. Als ze geen honger hebben drinken ze toch niet. Hier ook steeds onder het eten. Ik heb al menig bord met in 1 hand een vork en in de andere een baby zitten leegeten... Vandaag zal het ook wel weer tussen 6 en 7 zijn denk ik zo! @Naannaan: ik kan me zooooo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb hier een weekje moeten kolven en dat brak me ook echt op. Dat kolfritme wat vast ligt en een baby die maar te pas en te onpas op verzoek een fles wil... wat een werk! ik had ook geen half uurtje aaneengesloten om iets te doen... werd er knettergek van. Mijn productie wat prima (kolfte om te onderhouden) dus 6x per etmaal was voldoende, ik deed 's nachts geen kolfsessie. Maar wel 's ochtends vroeg anders werd ik wakker met mega gestuwde boobies. Het is goed gegaan maar ik doe het NOOIT meer. Heel veel succes meid met de schema's en hopelijk krijg je het snel wat rustiger! Die oververmoeidheid nekt je echt op het laatst.
Bedankt voor jullie luier antwoorden. Tja die schoonzus van mij... Nog een algemene vraag: hoe lang slaapt jullie kleine gemiddeld per 24 uur? @Lola: wat goed dat het beter gaat met Emma. kun je eens vertellen wat de osteopaat ongeveer gedaan heeft? en zag je meteen resultaat? @Jannes: ik heb ook maar 120 ml besteld. ben erg benieuwd of het werkt. wanneer zie je ongeveer of het aanslaat? @Pupke: het gaat beter buddy. Rayyan huilt gelukkig wat minder. ideaal is het nog niet, maar ja. en hoe is het met Quinten? hij is lekker aangekomen ja @Ingeltje: bedankt voor de site. zal er gelijk even gebruik van maken:
Yule, daar begin ik niet aan hoor. misschien heel lullig maar ik laat Levi in de box huilen en eet eerst mijn eten op ( klaar in 10 min. ) Krijg net sms van mannetje. die had een 2 uur durig sollicitatie gesprek incl. een test. Was van iets waar hij veel verstand van had. hij had er veel zin in.. heeft hij een black out gekregen :-?
@Kaatje: oh shit zeg, van je mannetje! Hopelijk vinden ze hem toch goed genoeg! Ik laat Raven ook doorjengelen en eet snel mijn bord leeg maar als ze hysterisch gaat krijsen, pak ik haar toch bij me hoor. En ik geef haar voeding voorrang op de mijne, ik kan wel even wachten, zij niet... ik probeer altijd bij de eerste hongersignalen alert te zijn...
In de grote winkelstraat waar ook de Hema ligt, ligt iets voorbij de Hema richting de Catharinakerk. (waar woon jij?) luieruitslag potvcer de zalf is een flink stuk duurder geworden ipv 8.45 betaal je nu eigenlijk zo'n 20 euro voor een potje. Maar ze hebben een alternatief: tube miconazol dandoz met een potje zinc zalf erbij. dat kost maar 6 euro Hopen dat het net zo goed helpt. Kaatje groot gelijk heb je, tis een kleine moeite en ze doen jouw en Levi er een groot plezier mee. Mijn svader is ook een kettingroker en die gaat ook braaf buiten staan. Tjee wat een moment om een black out te krijgen. Hoop toch dat het alsnog goed is gegaan. Nikky We gaan hier heel hard met je mee duimen dat die gaatjes bij de volgende controle dicht zijn. Fijn dat verder alles goed gaat Pisum Goedzo! Je zult zien dat het steeds makkelijker gaat
@nikky: hoop dat het goed dichtgroeit! @pisum: ik verschoon ook elke voeding de luier en als ik ruik dat ze tussendoor een vieze luier heeft dan verschoon ik hem ook meteen. Soms huilt ze ook als ze vind dat haar luier te vies is (ook als het alleen plas is) en dan wordt de luier ook meteen verschoont. Ik wil dat ze zoveel mogelijk een schone luier krijgt, dan heeft ze ook eerder een hekel aan een vieze luier en dat helpt weer bij het zindelijk krijgen als ze ouder is. @jannes: Demi was al ruim 3 kilo bij de geboorte en wij zijn met 7 keer per dag voeden gestart. Ik geef Demi ook meer als ik merk dat ze niet genoeg heeft, maar vond een voeding minderen best eng om te doen. Gisteren hebben we dat voor het eerst gedaan en vandaag ook en het gaat prima. Kleding: demi slaapt in haar gewone kleding, tenzij ze een jurkje met maillot aan heeft, dan kleed ik haar om. Afstand: Demi gaat volgende week vrijdag voor het eerst bij opa en oma in Eindhoven logeren. Wij gaan lekker een avondje naar Najib Amhali. Ik vind het doodeng, maar stiekem verheug ik me op een nacht goed slapen. @kaatje: wij maken Demi nu wel om de 4 uur wakker. Ik heb Demi trouwens vandaag voor het eerst in de draagzak meegenomen naar de winkel. Ze vond het heerlijk en heeft de hele weg geslapen. Als ik te lang stil stond dan werd ze gelijk wakker. Even snel foto's spammen
Toevallig had ik vandaag wat jij je afvroeg Kaatje: Om twee uur was mevrouw nog heerlijk in dromenland. Maar om half drie zou er visite komen, collega's van mijn man. Ik had geen zin om te moeten voeden als zij er waren, dus ikdacht: ik maak haar toch wakker (was ook al dik vier uur na de vorige voeding). Ze heeft wel wat gedronken, maar een stuk minder dan normaal. Maar het is nu toch al een uurtje of drie later en ze slaapt nog heerlijk. Blijkbaar toch genoeg binnen gehad. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik me toch wel verheug op de wijkverpleegkundige die morgen komen en dat ze dan nogmaals gewogen wordt. Ze drinkt goed dus ik heb geen reden tot onzekerheid/ongerustheid, maar ik ben toch wel heel erg benieuwd hoeveel ze is aangekomen. Ik vermoed dat ik de komende tijd ook best wel eens naar het inloopspreekuur van het cb zal gaan om te wegen, gewoon voor mijn gemoedsrust. Tot30 oktober wachten is wel heel erg lang vind ik!
Azeb, als Levi hier wilt eten als er visite is ga ik naar boven. heb ook echt geen zin om te voeden waar visite bij is ( zeker niet als het bv. mijn schoonvader is ) Nou mannetje belde net. hij heeft al te horen gekregen dat het is afgewezen. Hij moest een bouwtekening lezen. achteraf wist hij alles weer maar op dat moment wist hij de simpelste dingen niet meer ( hoe bereken je een vierkante meter ) Hij komt nu naar huis dus is hier rond een uur of 7 als hij niet giga in de file komt te staan.