pvd bel ik net voor ontake spreek ik don ochtend af maar vergeet dan het zwemmen en we krijgen een foto die vorige week gemaakt is. na de kerst kunen we 2 maanden niet omdat ik dan moet werken zo dus maar weer terug bellen xxxxxxxxxxxxxxxx
Ik ben ook nog niet ongesteld geweest. Ik geef weliswaar borstvoeding, maar niet volledig. Dus ik verwacht de eigenlijk ook elk moment. Maar misschien blijven ze door het Mirena-spiraaltje ook wel helemaal weg [-o< . Ik wil morgen zo'n fles gaan kopen, waarvan de speen sterk op een tepel lijkt (Tommee Tippie). Hopelijk werkt dat...
Daarnaast heb je ook nog de Adiri, maar die kun je alleen online bestellen en ik wil eigenlijk niet langer wachten...
Hoi meiden! Gisteren een raar dagje gehad en daarom niet online geweest. Het begon lekker ontspannend, we waren zaterdagavond naar een feestje geweest en Kyano was bij oma geweest en had het heel goed gedaan. Van 19 tot 22 uur wakker en daarna lekker in de reiswieg geslapen. Hij had alleen niet zoveel gedronken maar hij werd wakker toen we naar huis gingen dus heeft hij om 2 uur 's nachts nog bv gehad en toen lekker doorgeslapen tot 10 uur Konden papa en mama ook lekker uitslapen. Kyano zijn eerste voeding is altijd bv dus daarna heeft hij nog een keer lekker geslapen tot 13 uur. Alleen toen begon de stress....weer weigerde hij het flesje En hubbie was al een beetje chaggie omdat het leren voor zijn studie niet zo goed lukte en we hadden om 15 uur met vrienden afgesproken. Dennis zei op een gegeven moment nou dan leggen we Kyano maar terug in bed, krijgt hij geen eten en ik ga ook niet meer op bezoek straks Ik had me er juist super op verheugd want was de laatste dagen niet zoveel meer de deur uitgeweest. Dus al met al gezichten op onweer. Kyano maar heel even in de box gelegd en daarna opnieuw geprobeerd met het flesje. Toen ging het beter , hij dronk . Wel maar 120cc maar goed. We zijn toen toch maar bij onze vrienden op bezoek gegaan en daar heeft Kyano de rest van het flesje leeg gedronken. 'S avonds heeft hij de schade ingehaald en dronk ruim 200cc! Het ritme was er dus even helemaal uit en hopenlijk komt dat vandaag weer goed. Ga hem nu dus ook zo wakker maken. Met Dennis is de lucht gelukkig ook weer geklaard Papa en mama zijn is af en toe niet makkelijk @ Parr gelukkig alweer wat beter! @ Missy Zuilen mooie foto's! @ Evi welkom! @ Kaatje yippie pagina 700 @ Irisb sterkte meid, zo'n borstontsteking is ook niks @ Lindaa oef ook een beroerd weekend. Gelukkig is het bij jullie ook redelijk opgelost @ Funny me geweldig die foto's. Sterkte met de zieke meid @ Dorientje oh wat vreselijk. Heel veel sterkte meid! @ Lola oh sjit nu jij ook al een flesweigeraar Wat hebben al onze beebjes toch? Ga nu effe Kyano wakker maken. Tot straks!
@ Lola: balen dat Emma zo moeilijk (of lees NIET) uit de fles drinkt zeg...ik hoop dat ze het met de TommeeTippees wel doet, scheelt weer wat stress (ik heb nog tommeetippees hier liggen, amper gebruikt, ook nog bijpassende sterilisator, dus mocht het goed gaan en je hebt interesse dan hoor ik het wel) @ FunnyMe: ik hoop dat jij en de meiden zich snel weer beter voelen. Er heerst wel veel griep! Mijn moeder is ookal zo grieperig! @ Krisstel: ik ben ook nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling en geef GEEN BV. Ik heb het van de week aan de huisarts gevraagd en die zei dat het geen kwaad kon, en dat het nog wel eventjes kon duren. Maar waarschijnlijk begin in binnenkort weer met de pil, makkelijker dan met condooms...maarja dan word ik wel weer ongesteld @ Wupje: gelukkig is de lucht weer geklaard tussen jou en Dennis. Het is inderdaad niet makkelijk om een lieve papa en mama én lieve partners te zijn af en toe Zo, Aimar is net lekker in bad geweest. Het aankleden naderhand vindt hij maar niks. Dan is het altijd huilen (vooral truitjes over zijn hoofd vindt hij niet leuk). Ik denk dan dat hij gewoon echt helemaal klaar is met dat gefriemel aan zijn lijfje. Hij was ook echt moe aan het worden dus lekker in zijn bedje gelegd. Mijn vriend is vandaag weer de hele dag druk in de studio in Hilversum. Dus ben t/m vanavond alleen. Ik ga vanmiddag naar Soest, even luiers halen bij de etos (heb een kortingsbon) en babybadspul kopen. Zag net dat het bijna op is. Misschien dat ik even bij mijn moeder langs ga. Die is hartstikke grieperig maar is vanmorgen wel gaan werken Niet teveel knuffelen met Aimar want wil hem niet ook ziek hebben...
Haha hier is ook al een de papiercontainer gestolen. Snap inderdaad ook niet wat mensen er mee moeten.
dorientje wat erg voor jullie . Heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Knuffel van ons. Marieke.
Ben nog aan het bijlezen, maar Funneme alvast sterkte, balen dat ze nog ziek zijn (en jijzelf ook een beetje) Wel een GEWELDIGE foto, echt fantastisch! Kaatje85, vaccinaties, nee ik heb er niet bewust voor gekozen om Sem nog geen vaccinaties te geven, we wonen in Duitsland en daar is het allemaal wat anders geregeld, ze krijgen hier veel later vaccinaties.
Ah, Dorientje wat erg voor jullie, dikke knuffel van hier in ieder geval. Eva83, wat grappig dat Aimar dat zo vervelend vind, om wat over zijn hoofd te krijgen. Ik heb expres zo'n rompertjes gekocht zodat het niet of het hoofdje van Sem hoeft. Nou helaas, want meneer vind het net geweldig als er wat over zijn hoofdje gaat. Hij lacht dat meteen breeduit. Grappig die verschillen in gedrag vind ik.
Nou, mijn vermoedens klopten. Ze was in 2 wkn maar 110 gram aangekomen. Mijn borstvoeding is enorm teruggelopen doordat ze zo moeilijk dronk steeds met dat overstrekken. Heb weekendje gekolft op aanraden van cb-arts en dat gegeven per fles (waarbij ze soms ook nog overstreks maar dan heeft ze al veel meer binnen omdat flesdrinken sneller gaat natuurlijk) en ik hou haar niet meer bij met het kolven. Ze drinkt ongeveer 180-200 cc per fles en moest dus een voeding kunstvoeding geven want had niets meer over. Nu hoop ik half flesvoeding en half borstvoeding te kunnen blijven geven, want m'n productie komt ook met het kolven niet meer terug. Ja, misschien als ik dat om de twee uur ga doen, maar dat lukt me echt niet om dat te combineren met alle andere broodnodige dingen die ik nog moet gaan doen. @Krisstel: dat wat met jou is gebeurd, is dus nu ook met mij gebeurd. Vind het ook erg moeilijk dat ik niet alleen meer borstvoeding geef en wat is het afschuwelijk om 's nachts een fles te moeten maken als ze wakker wordt om te eten. Ze gaat dan heel hard gillen. Nu weet ik dus hoe een hongerhuiltje klinkt :S Wat dus vreemd is, is dat Amé altijd ophoudt met drinken voordat m'n borsten helemaal leeg zijn. Als ik dan kolf dan heb ik nog net 40 cc over, maar ik denk dat zij het er dan gewoon te langzaam uit vind komen ofzo en dan geeft ze het maar op. Maar ze heeft nooit van de honger gekrijst, werd alleen steeds na driekwartier wakker om te jengelen. Toch kreeg ze niet genoeg want ik hou haar niet voor niets niet bij natuurlijk... Ze slaapt nu echt een gat in de dag (nu ze geen honger meer heeft) en zo kom ik natuurlijk nooit op mijn schema met flesjes en weet ik het wat. Ojee, nu dit weer... Wat een onzekerheden allemaal :S
Oja, heb wel ook het bed schuin gezet tegen eventueel maagzuur en de gordijnen potdicht overdag (heeft nu toch al een dag/nacht-ritme, althans lijkt me wel)....
Jeetje ik lees ffies niet mee en er is gelijk rotnieuws :'( dorien meis wat een vreselijk nieuws! heel veel sterkte meis! Hier een griepje geloof ik, verhoging ben een de poopppp en knallende koppijn. Jenna lijkt nergens last van te hebben gelukkig. Momenteel zit zij in de wipstoel te spelen en kijkt ondertussen babytv vind ze echt helemaal leuk al die kleurtjes enzo xxx
@moppie: jemig meid wat een toestanden allemaal. Blijkbaar vindt Ame het echt niet snel genoeg gaan en stopt ze met drinken (als je er nog 40 cc uitkrijgt met kolven) of ze was misschien in een cirkel van te weinig slapen, te moe om te drinken etc terechtgekomen. Maar aan jou heeft het niet gelegen hoor! Je bent er superveel mee bezig geweest en soms gaan de dingen nou eenmaal zo. Ze groeide eerst toch goed? Het kan ook zijn dat je productie langzaam is teruggelopen en dat ze het niet opgeschroefd kreeg. Misschien lukt het de komende dagen als je wat flesvoedingen extra geeft en blijft kolven op die tijdstippen? Niks moet natuurlijk... Je hebt in ieder geval al een hele poos BV gegeven en de fles is ook prima. Goed dat ze er op zitten bij het CB. Met de fles krijg je ook vanzelf wel een ritme en dan ben je 'op tijd' met de fles zodat ze niet meer zo hard huilt (moest hier ook even een patroontje worden zeg maar..... nu geen tutende oren meer ). Dan laat je haar lekker bijslapen toch? Dan maar wat minder flessen, dan doe je er gewoon wat meer in per keer. Of heeft het CB een voorschrift meegegeven? Na een paar dagen inhalen zal ze wel een stuk wakkerder zijn weer. Succes en je doet het allemaal prima hoor meid!
moppie> ik sluit me helemaal aan bij Yule, het ligt absoluut niet aan jou soms lopen die dingen nou eenmaal zo. Doe nu gewoon waar JIJ je goed bij voelt en niet hoe het in de boeken geschreven staat. Zoals ik vanmorgen al zei; volg je gevoel! ennuh over FV weet ik nu alles dus je mag me altijd bellen/sms'en maar dat wist je al. Als ik jou was zal ik Amé zelf laten komen voor haar voeding en haar telkens 200cc aanbieden en haar zelf laten bepalen hoeveel ze neemt. Probeer op 5 flesjes per dag te komen en dan is alles goed! als je af en toe op 4 flesjes komt is dat geen ramp heb ik van het CB vernomen maar het mag niet te vaak.
verwarmd water in een thermoskan doen, aantal schepjes dat je in de fles doet alvast in zo'n bakje (je weet wel welke ik ook heb ) en als ze dan wakker wordt alles in de fles doen, schudden en klaar is kees
Sorry meiden ik breek vanaf nu weer in, teveel bijgekletst om te lezen! Het is overdag nog steeds drama met slapen van Mike.. En we komen er maar niet achter of t nog steeds de reflux is die opspeelt of dat er andere oorzaken zijn. Want we weten dus niet of alle kindjes met reflux de nachten ook niet slapen.. En dat doet Mike gelukkig wel! De HA zei al, dat alle kindjes weer anders zijn en weer andere vormen hebben van reflux. Dus dat onze Mike misschien op de dag meer zuur heeft dan s'nachts. Of s'nachts zo moe is van t overdag amper slapen dat hij dan in diepe slaap valt en niet wakker word van t zuur.. We mogen nu 1,5ml 2 maal daags geven van Zantac en dit week proberen. De 22ste moeten we naar de KA en dan horen we wel hoe verder.. Denk dat we dan toch om die 24-uurs PHmeting gaan vragen! Zo weten we tenminste 100% zeker of t wel zuur is dat omhoog komt, voor we Mike een jaar lang medicijnen gaan geven. @Tweety, niet bijgelezen.. Had je nog wat gehoord over die meting van Robin? Wat daaruit is gekomen? @Dorientje, héél veel sterkte meid! Krijg er tranen van in de ogen.. Bah...
hihi, lekker alles dubbel op zwangerschapsforum plaatsen, ook al hebben we het net de foon laten passeren Altijd leuk
En wat zijn jullie allemaal lief voor me... Vind het erg moeilijk hoor niet meer de borstvoeding bij te kunnen houden. Krijg ik weer zo'n gevoel van falen van, bah... Dus jullie woorden doen me iig goed