September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppie: Graag gedaan! :D

@missy: zou ik zeker wel doen ja die meting, dan weet je het tenminste zeker (of niet en dan geef je hem niet voor niks een jaar lang medicatie idd).

2. @moppie: knuff
    ik snap je gevoel maar je kan er niks aan doen
    weet je wat bij mij helpt, je kunt het proberen, niets moet, venkelthee.
    ik kreeg de laatste dagen steeds minder gekolfd. ik kolf altijd de ene borst 's ochtends omdat julia dan aan 1 borst genoeg heeft.
    nu heb ik gisteren weer venkelthee gedronken en vanmorgen kreeg ik 130cc terwijl het eergisteren 80cc was.
    maar als het niet lukt geeftr het niks, je hebt het al lang volgehouden hoor!super!

hier net lekker gewandeld, nou ja lekker de hond heeft geen conditie meer na de operatie dus de terugweg was echt op een slakkengang.haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Eva lekker hè dat badderen met de kleine. Kyano vind het ook echt leuk en moppert zelfs niet met aankleden. Hij vertelt op het aankleedkussen altijd tegen zijn rupsje (van de Regenboogrekening) zo schattig :)

@ Dreames nou zeg wat een lef, de papiercontainer stelen :confused: Wat hebben ze daar nou weer aan :( ?

@ Moppiepoppie oh wat jammer dat het nu zo loopt. Het gekke is bij mij gaat het juist andersom. Mijn bv is er in overvloed waardoor Kyano weinig hoeft te doen om zijn hoeveelheid binnen te krijgen en heb ik hem dus in een half uurtje gevoed en verschoond. Flesje is voor hem nu heel hard werken en duurt dus veel langer. Ik heb al speen nummer 2 maar we proberen deze week ook eens nummer 3. Alhoewel ik nu het gaatje wat groter gemaakt heb en hij lijkt nu wat sneller te kunnen drinken. Ik ben nog steeds ruim 1 uur bezig met voeden en verschonen.
    Maar probeer je niet te schuldig te voelen, jouw meisje heeft gelukkig de eerste maanden jouw moedermelk gehad en als ze nu niet zo goed meer groeit is het beter om in elk geval aan te vullen met fv zodat ze wel weer voldoende binnen krijgt.
    Komt allemaal goed!

@ Roshi beterschap meid!

@ Missy Zuilen balen hoor dat jullie maar niet goed de oorzaak van het slecht slapen kunnen achterhalen. Meeting lijkt me wel verstandig ja, voordat je dadelijk voor niks medicijnen aan Mike gaat geven.

@ Anno ha ha arme hond, zo'n slechte conditie!

Ga nu eens even wat papieren bij elkaar zoeken voor mij smoeder. Zij maakt gebruik van de gastoudertoeslag en ze hebben dus kopieën van belastingaangifte en loonstrookjes etc nodig. Zal wel weer even zoeken zijn in onze geweldig geordende administratie ;) not dus :(

4. jetje wat rustig hier vandaag.
    ik denk ik kom nog ff kijken voor ik moet voeden maar er is gewoon bijna niks bij.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden.. even een vraagje he:

Deukt jullie babymatrasje ook in waar zijn/haar hoofdje altijd ligt?

Wij hebben namelijk een matrasje tijdens de zwangerschap gekregen van een tante en die was nog amper gebruikt en van merk Prenatal.
    Maar al na een aantal dagen zit er nu een kuil waar Mike altijd met zijn hoofdje ligt.
    Zelfs als hij er de hele dag niet in geslapen heeft, zit die deuk er nog. Het matrasje deukt dus niet meer uit zeg maar..
    Omdraaien heeft geen zin, want dan zit de deuk er nog..

Hebbe jullie dit ook? Of is het verstandig een ander matrasje te kopen?

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Missy ik heb daar geen last van! Als ze er op ligt deukt het wel in, maar ligt ze er niet is de deuk vertrokken! ik heb deze matras toen bij de leenbakker gekocht voor 30 euro en hij is geloog ik 16 cm dik! ook zit er zon hoes omheen.. ik ben er tevreden mee en michelle volgens mij ook, want zodra ze ligt is ze weg HIHI

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    de meiden die ons het bijlezen altijd zo moeilijk maken zijn denk ik aan het werk! ;)

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    missy> net zoals je eigen matras moet je deze regelmatig omdraaien (alle kanten, dus voor naar achter en hoofd naar voeteneinde) dan krijg je geen "deuk" :D

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hier ook prenatal matrasjes in wieg en ledikant. Wieg is helemaal ingedeukt van voor naar achter en is nu een soort kommetje geworden (denk dat raven het wel lekker vindt, soort geborgenheid). Ledikantje nog niet gemerkt maar dat wordt nog niet 24/7 gebruikt alleen overdag een paar keer)

Ga nu naar mijn 'peut' :) Tot vanavond!

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Missy: ja, hier ook. Vond het ook al zo raar. Mijne is ook tweedehands... Idd matrasje omdraaien is het beste. Moet ik ook eens doen :)

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Roshi, hoe bedoel je alle kanten op omdraaien?
    Dus ook de bovenkant naar onderen draaien?
    Ik draai wel vaak het hoofd en voeteneinde om, maar omdat Mike in t midden precies ligt maakt dat dus niks uit hahaha..
    Mag je dus ook de onder en bovenkant omdraaien? Want ik dacht dat je echt alleen de kant boven mocht doen waar de tekst op staat op t matras zeg maar met t merk erop enzo.. Omdat t in verschillende lagen is opgebouwd het matras (zoals alle matrassen) wist ik dus niet of je het ook mocht omdraaien.

12. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Goeie vraag... ben ook benieuwd hoe dat zit..

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ja hoor meiden gewoon draaien! als het goed is voelen beide kanten hetzelfde aan

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Nou, eerste flesje kunstvoeding was een fiasco. Ik dacht dat ze het wel dronk omdat mijn hubby met succes haar eergisternacht 180 cc kv heeft laten drinken. Dus ik maak haar flesje zonet in alle stress (dus lepeltjes niet netjes afstrijken maar op gevoel erin keilen) omdat mevrouwtje zat te huilen en hard ook (ben ik niet van haar gewend want duw er altijd meteen een boob in), wil ik 'm erin stoppen wíl ze 'm niet. Na vierenhalf uur geen eten vertikt ze het om de nutrilon hypo te drinken :( Maar ik heb geen borstvoeding meer over dus ze móet wel. Maar ja, dus toen maar weer aan de borst gelegd, want daar zat nog wel íets in. Toen was ze meteen tevreden. Vervolgens probeerde ik tussendoor stiekem de fles kv er weer in te stoppen en GILLEN dat ze deed! Dus toen aan de andere borst. Maar ja, zoals verwacht heeft ze daar gauw genoeg van. Toen spuugde ze ook nog, want vond een plas melk op de grond. Had het niet eens door omdat ik zo tegen haar zat te kletsen. Toen ze eenmaal in de box lag heb ik de kv na een kwartier nogmaals geprobeerd en toen dronk ze 50 cc. Is natuurlijk niet veel, maar ja... Nu weet ik dus niet hoeveel ze binnen heeft gekregen omdat ik niet weet hoeveel bv ze nog uit m'n boobies heeft kunnen halen.... Hoe kan het nou dat ze laatst wel kv heeft gedronken en nu niet wil? Ga het straks nog eens proberen, maar maak me nu al zenuwachtig dat het weer zo'n gedoe wordt....

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @moppiepoppie, wat lastig zeg allemaal.
    Mijn buurvrouw probeert ook over te stappen op KV voor een deel en krijgt er bij haar dochter ook echt niks in via de fles. Zelfs geen afgekolfte melk.. Vind het toch een heel gedoe als ik alles zo lees over BV babies die de fles weigeren.
    Hopelijk komt er gauw iets op de markt met de gouden tip hoe je dit kunt voorkomen of leren dat ze wel de fles prima pakken na BV.
    Veel sterkte!

Ik ga lekker even patatjes eten! :D Ben vandaag helemaal niet lekker en Mike werkt dus ook niet mee kwa slapen waar we nog steeds gestresst over zijn. Komt allemaal nu even naar buiten in de vorm van griep/oorpijn en ben ook nog eens ongesteld! En ruzie gehad met me kerel gister, dus loopt allemaal helemaal klote. :(

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    omdat ze aan jou merkt dat je gespannen bent over het hele gebeuren?

17. @missy knuff

@moppie: hier een (ex)fles weigeraar en het scheelt al dat jij het geeft, ze ruikt boobymelk.
    doorzetten is het beste advies, lukt het nu niet volgende voeding weer een keer.
    trouwens wat mij ook geholpen heeft is dat je kindje je geen groter compliment kan geven dat dat ze alleen mama wil.
    succes meid.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    missy> hormonen meissie, komt allemaal goed ;)

19. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Missy: ze drinkt wel bv uit de fles, maar dus geen kv...

@Roshi: zou je denken? Ik betwijfel het eigenlijk want in het weekend maakte ik me ook druk over bv uit de fles en dat dronk ze op zich weer wel bij mij...

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    of inderdaad wat anno zegt, ze ruikt boobymilk... gewoon straks weer proberen en rustig blijven meis!

Deel Deze Pagina