@tweety: wat goed dat Robin geen medicatie meer hoeft! @missy: hoe schuin staat jouw bedje dan? Ik heb het ook schuin staan, op een dik studieboek onder de poten dus da's ongeveer 5-6 cm onder elke poot aan het hoofdeinde. Raven schuift niet omlaag dan. Of zei de KA dat het hoger moest bij jullie? @azeb: jee meid, zo herkenbaar die gefrustreerde gevoelens soms! Goed dat je er even uit geweest bent. Het is echt anders als je weer gaat werken en de zorg niet vanzelfsprekend op jouw schouders ligt. Je neemt toch veel op je bordje merk ik als je nog thuis bent. Nu kom ik thuis en is Raven de hele dag verzorgd en als ze me ziet is ze blij en kan ik nog even tutten. Dat is toch heel anders dan de hele dag oplossingen verzinnen. Ik merk dat ik er beter tegenkan weer nu ik aan het werk ben. Nog wel even genieten hoor van de laatste 3 weekjes vrij! Dat dan weer wel, want je mist toch ook weer een hoop. Vliegtuigje spelen: wie heeft er al vliegtuigje gespeeld? Raven vindt het geweldig namelijk! Ik pak haar beet onder de armpjes en dan til ik haar op tot boven mijn hoofd zodat ze haar lichaampje horizontaal strekt als een vliegtuig. Dat kan ze echt al goed! Zo leuk! Zo ff lekker een bakkie koffie nu. Raven ligt te tukken.
@Yule: dat vindt Quinten ook geweldig! Ik iets minder, vooral nadat hij gisteren recht in mijn gezicht kwijlde...
@alle flesweigeraars : wat geef je dan als ze niet alles uit de fles drinken? Vandaag heeft Amé weer veel minder dan gister binnen gekregen omdat ze zo moeilijk doet met de fles maar hubby zegt dat ik beter niet de borst erna kan geven want dan leert ze dat als ze stopt met de fles ze tóch wel de borst krijgt. Dus hoe deden jullie dat? Oja, en is het verstandig om en om bv te geven nog? Want deze voeding heeft ze 150 cc kv gedronken en als ik dan de volgende bv doe dan wil ze misschien de voeding erna weer absoluut geen kv? Iemand ervaring mee? @alle flesmama's: hoe gaat dat rekensommetje ook weer voor hoeveel ze mag? Ze weegt 5300 gram... Ik kom nu op vier voedingen uit; lijkt me erg weinig: 09.30 14.00 18.00 02.00 Ik weet nu niet echt hoe ik een schema moet maken, want ik klooide altijd maar wat aan met de bv, omdat ik namelijk haar niet meer wakker kan maken na de voeding van 18.00/19.00. Dan drinkt ze namelijk heel crappy en moet huilen omdat ik haar wakker maak. Dat deden we dus niet meer. Nu kom ik heel vaak erop uit dat ik midden in de nacht voed en dan zo lang mogelijk rek om op te staan. Vaak wordt dat dan 08.30 en dan geef ik haar om de vier uur dus dan kom je zo uit: 08.30 12.30 16.30 maar dan wil ik haar vóór acht uur op bed dus dan wordt de volgende voeding vaak 19.15 Maar dan drinkt ze dus niet genoeg omdat ze nog niet écht honger heeft. Dan komt ze om 03.00 En slaapt ze weer tot 08.30. Hoe moet ik dat in hemelsnaam met aantallen cc's doen enzo? 's Nachts wil ik nog wel proberen de borst te geven... @iedereen die zegt dat ik er niks aan kon doen: Dat gevoel heb ik wel, want ik heb altijd soort van op schema gevoed omdat alle deskundigen zeiden dat ik er wel ongeveer 3/4 uur tussen moest laten zitten. Daarom vroeg ik me altijd af hoe ik dat dan met regeldagen moest doen als er steeds 3/4 uur tussen moet zitten. Want steeds als ik zei dat ze na driekwartier al huilde dan zeiden ze 'dat kan echt geen honger zijn', dus ik heb daar nooit op in gespeeld door haar de borst te geven dan. Dat doe ik pas sinds een week en zelfs nu zegt iedereen dat ik dat niet moet doen, want dan raakt ze eraan gewend kleine beetjes te drinken etc. etc. Maar ik had het eigenlijk veel eerder juist moeten doen, want dan was de productie weer omhoog geschroefd toch? Nu lukt me dat niet meer. Ik heb het gevoel dat ik daar de verkeerde keuze heb gemaakt en niet goed naar mijn kind heb geluisterd...
Oja, trouwens, ik kom net thuis heeft mijn vriend Raven haar kerstjurk aangetrokken. Ik dacht eerst: "Ja hallo, die had ik dus voor kerst bedacht!" (zwart jurkje van ribstof met een strik aan de onderkant). Maar ze past het amper nog! 't Is een 68 maar hij kwam al niet eens meer over haar kont heen.... Nou is het dus maar goed dat hij het haar als had aangetrokken anders zou ze het nooit aangehad hebben... Dus Parr (die hem ook heeft): jurkje valt een beetje klein geloof ik... Denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe kerstjurk....
Joh meid, dat je een keertje niet op je kind bent ingespeeld wil toch niet zeggen dat je dat nooit bent... Het zal heus niet altijd na 3 kwartier honger zijn geweest hoor meid, soms wel misschien maar je moet jezelf niet te zwaar vallen. Overigens is 110 gram gegroeid nog steeds wel gegroeid. Het is niet genoeg maar ook dat wil niet zeggen dat je het de hele tijd al niet goed doet. Denk dat je man wel gelijk heeft dat je niet meteen de borst moet aanbieden als ze de fles weigert want dan leert ze idd aan dat ze als ze maar hard genoeg weigert de borst toch wel krijgt. Maar op dit moment is voeding wel belangrijk natuurlijk. Wat je kunt doen (tip van Anno haar CB geloof ik) is de fles geven, als ze weigert leg je haar even in de box (10-15 minuutjes) en dan de borst. Dan koppelt ze die dingen niet aan elkaar (want dat kan een baby nog niet als er even tijd tussen zit). Om en om BV en KV kan heel goed, wordt vaak gedaan. Het is waarschijnlijk meer wennen aan de speen en de straal dan aan de smaak. Maar temperatuur is dus belangrijk zoals ik al schreef. Welke speen heb je? Ik zou in ieder geval Tommee Tippie flessen nemen want dat lijkt heel erg op drinken uit de borst en dan hoeft ze het minst over te schakelen. Ik denk dat het drinken uit de fles heus wel gaat lukken maar ze is nu waarschijnlijk een beetje uit haar doen door alle veranderingen en spanningen en dan doen ze nou eenmaal moeilijker. Laat je daar niet door van de wijs brengen. Jij bent haar moeder en jij bepaalt wat er gebeurt. Borst, dan borst, fles, dan fles. Als je er zelf zeker over bent, voelt ze dat aan en zal ze eerder doen wat jij graag wilt. Onzekerheid en besluiteloosheid van mams maakt een kindje onrustig (dat heb ik hier ook zo vaak gemerkt, als ik onzeker ben over wat ik nou moet wordt ze alleen maar onrustiger, en als ik vind dat ze naar bed/bad/eten/whatever moet en dat rustig tegen haar zeg en doorga waar ik mee bezig ben dan pikt ze dat veel eerder). Maaaarrrrrrrr, als jij zelf onrustig wordt van de combi borst en fles omdat je niet weet wat erin gaat zou ik overstappen op de fles. Want dan is rust denk ik belangrijker. cc formule is 150 x lichaamsgewicht (in kilo's) gedeeld door aantal voedingen (5). Dus 150 x 5,3 : 5 = 160 cc per voeding ongeveer. Biedt haar 180 cc aan, drinkt ze alles okee, drinkt ze minder, ook okee. Dan hoef je niet met cc's te gaan rekenen en dat soort gedoe. Regelt ze het toch nog een beetje zelf. Ook als je nog BV geeft zal 180 cc flesvoeding genoeg zijn. Je kunt natuurlijk ook 200 cc aanbieden maar grote kans dat ze zichzelf dan overdrinkt en gaat spugen, en kan je weer opnieuw beginnen. 4 voedingen is nog te weinig voor haar. ik zou zelf tussen 9.30 en 18 uur 4 voedingen doen ipv 3, dus 9.30 - 12.30 - 16.30 - 19.30 (zoiets dus om de 3 uur) en dan nog een nachtvoeding die hopelijk gaat opschuiven richting de vroege ochtend of late avond. Ik vind het heel rot voor je dat je nou weer het wiel moet uitvinden met die flesjes.... succes (en kom gerust hier spuien he?) *knuf*
@Yule: ik gebruik de S-flessen van difrax. Die was olgens mijn kraamverzorgster toentertijd het beste als je ook kv soms wou geven met de fles. Die zou erg op de borst lijken, zei ze. Ze kan er op zich al wel bv uit drinken en ze had dus zonet ook 150 cc kv uit gedronken van mij. Ze klooit alleen erg veel tussendoor. En wat ook raar is; dat wat ze aan de borst deed, je weet wel, dat overstrekken enzo en huilen, dat doet ze nu in nog heviger mate tijdens het drinken aan de fles. Nu gaat het er echter sneller in en zie ik wat erin gaat, waardoor ik kan zorgen dat ze tóch genoeg binnen krijgt, maar het blijft een drama, want ze wordt net een plank of zelfs bijna een omgekeerde banaan, zo erg is het. Heel raar...
Ik ben persoonlijk geen fan van difrax want het was de enige fles die Raven echt NIET moest. De smal en ze zoog hem naar binnen tot de harde rand en ging dan kokhalzen doordat die speen te ver haar keeltje in schoot... Ik vind de speen ook te hard (weinig flexibel zoals een tepel is). Maar als Amé het gewend is, is het misschien het probleem niet. Ik vind de Tommee Tippie flessen fijn omdat ze echt heel flexibel zijn en qua vorm op een borst lijken dus ze hoeven hun mondje dan niet heel anders om de speen te klemmen zeg maar. Dat overstrekken is echt heel raar (te weinig/te veel melk in 1 keer?/koemelkallergie? ik weet het echt niet). Ik denk dat je de wijkverpleegkundige moet vragen om tijdens een voeding te komen kijken wat er gebeurt. Misschien kunnen zij je adviseren en hebben zij dit vaker aan de hand gehad. Je kunt ze vragen om bij je thuis te komen hiervoor. De voeding zou toch makkelijk moeten gaan en niet zo'n eindeloos getob. (waarmee ik niet zeg dat jij het anders moet doen hoor, meer dat het fijn zou zijn als het eens een keertje lekker loopt) Ik vind dat je nu echt wel eens een beetje meer begeleiding mag krijgen van het CB want je naar huis sturen met 'niet goed gegroeid' en 'ga maar flesvoeding geven' zonder verdere instructies of begeleiding daar wordt je ook niet vrolijker van. Het komt vast goed hoor meid, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld zo. PS: ik bedenk me opeens iets. Had Ame dat overstrekken ook bij Roshi? Toen ze oppaste?
In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, graag een PB-tje met geboortedatum (dat zoekt makkelijker) en de gegevens die je wilt aanpassen naar Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Je mag het ook uiteraard zelf aanpassen als je weet hoe het moet! De meest recente lijst vind je lijst in Ingeltjes onderschrift DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze lieve schatjes! 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 4840 & 4700 gram - 58,5 en 58 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 4880 & 5100 gram - 58 en 58 cm 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 5030 gram - 58 cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5755 gram - 58 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 5280 gram - 62 cm 26 augustus 2008 PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 15 december 4960 gram - 56 cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 24 november 5015 gram - 57 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 5365 gram - 58 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 24 november 7040 gram - 61,5 cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 3 december 5910 gram - 60 cm 01 september 2008 GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 24 november 4970 gram- 60 cm 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 24 november 5230 gram - 57,8 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 4850 gram - 57,5 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 5790 gram - 62 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 4 december 6040 gram - 62,1 cm JULIA ~ 3240 gram - 48 cm ~ mama: Evi1 05 september 2008 JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4 december 5220 gram - 59½ cm 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 6970 gram - 61 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 2 december 6390 gram - 63,5 cm 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 6630 gram - 63 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 8 december 5250 gram - 57 cm TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] 10 december 6275 gram - 61,5 cm SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 6210 gram - 60 cm 12 september 2008 JULIE ~ 3100 gram - 49,5 cm ~ mama: Dorientje 3 december 5400 gram - 59 cm 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum 6020 gram - 60 cm EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 5510 gram - 59 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 27 november 4780 gram - 57 cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 2 december 4460 gram- 57 cm AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 4570 gram - 54½ cm 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4920 gram - 56 cm YOLENTHE ~ 4460 gram - 52 cm ~ mama: Ydnic 6070 gram - 60 cm 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise 53 cm - 3970 gram VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 5700 gram - 60 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 5432 gram - 60 cm STERRE ~ 2390 gram ~ 45½ cm ~ mama: Zico 3200 gram - 54 cm KYANO ~ 4100 gram ~ 54 cm ~ mama: Wupje 6040 gram - 60 cm TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 27 november 5795 gram - 61 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 21 november 5350 gram - 58½cm 29 september 2008 JOLIJN ~ 3350 gram ~ 47 cm ~ mama: Jolijn2008 4160 gram - 52 cm 30 september 2008 AMÉ ANAÏS ~ 3480 gram ~ 56(54) cm ~ mama: Moppiepoppie 4425 gram - 55 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia 4 december 4340 gram - 57 cm JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 5160 gram - 56 cm 06 oktober 2008 JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time ~ 4600 gram - 56,6 cm 22 jongetjes, 26 meisjes Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 Agenda December 16: Eva1983 CB + inentingen II Evi1 CB 17: Jannes CB + inentingen III Dreames CB + inentingen II 18: Miracle08 CB + inentingen deel II parr1983 CB arts + inentingen deel II Ydnic CB + inentingen deel III 19:MissyZuilen CB + inentingen deel II Cossy CB + inentingen deel II Dreames KA 21: Yule Jarig ! 30 jaar 22: Pupke CB + inentingen deel III Tweety CB + inentingen deel III Lindaa CB + inentingen deel III 29: Roshi CB + inentingen deel II 31: Krisstel 1e werkdag Januari 02: FunnyMe 1e werkdag 05: Miracle08 jarig 19 jaar, Krisstel CB + inentingendeel III Foover 1e werkdag 06: Yule CB + inentingen deel III Kaatje85 CB + inentingen deel III Foover CB + inentingen deel III 07: Jekkia CB + inentingen deel III Steen CB + inentingen deel III 08: Azeb CB + inentingen deel III Lindaa jarig ! 23 jaar 12: Ingeltje CB + inentingen deel III Anno103 CB + inentingen deel III 13: FunnyMe gyn 15: Miracle08 CB + inentingen deel III FunnyMe CB + inentingen deel III 16: Eva1983 1e werkdag 19: Babystyle CB + inentingen deel III Nikky: aangepast! Evi1: Julia staat erbij!
Hey meiden. zo kom ook nog even spieken vandaag. met Levi gaat het op zich aardig,maar nog steeds verkouden. heb het idee dat hij vandaag ook iets benauwder was. Ook heeft hij een paar keer zijn voedingen niet helemaal opgedronken. Ga morgen toch wegen bij het CB dus dan gelijk maar even advies vragen. Als hij morgenochtend zijn fles weer niet leegdrinkt bel ik sowieso ff de huisarts. Net toen hij nieste kwam er een slijmpje bloed uit. Denk een gesprongen bloedvatje ofzo Parr, hoe was je eerste werkdag? Levi nog steeds verkouden. Ferry gaat stukken beter. Heb tegen die ene gezegt dat ik het wel raar vond dat ik niets gehoord had. degene die me zou bellen heb ik nog niet gesproken FunnyMe, dat olvaritsap met warm water. deed je dat als vervanging voor een fles of voor erbij? Ow jee allemaal grieperig..knuff. Mooie foto ! Dorientje, ahh meid wat erg. een hele dikke knuffel voor jou en je gezinnetje. anti-conceptie Nu weet ik het helemaal niet meer. Wou eerst niet aan de pil,maar dacht aan spiraal. toen zei de gyn vorige week dat de pil wel goed is als je PCO hebt en dan bv. 3 maanden slikken en dan een stopweek. Dus zeg net tegen Ferry. als ik aan de pil ga moet ik maar ff een receptje halen... vind hij dat het misschien zonde is om mijn cyclus via de pil te regelen en dan maar een jaar met condoom te doen... maar ja vind het 1 niet lekker en 2 ook niet erg romantisch.ben je net lekker op dreef moet je het onderbreken om dat ding om te doen :-? Ongi 20 november voor het eerst. vandaag af en toe krampjes dus denk dat het er weer aan komtAnno, bedankt voor jullie kaartje Lindaa, gebeurd hier in het dorp ook regelmatig. vooral in het weekend. Jongeren die uit zijn geweest, wat gedronken. nemen een container voor een stuk mee. zetten hem ergens anders neer of gooien hem in de sloot. wat er leuk aan is? geen idee Krisstel, marathon van Paul de Leeuw ligt hier ook nog om te kijken Lekke band is vandaag trouwens weer geplakt door Ferry. heeft gelijk de wagen schoongemaakt. was hard nodig Sasha, ow oke.. geloof dat ik even gemist heb ( of vergeten ben ) dat je in Duitsland woond Moppiepoppie, wat balen dat je productie zo terug loopt. Behalve die pilletjes heb je ook een neusspray ( verkrijgbaar bij de apotheek ) die je productie weer kunnen opvoeren Wij doen snachts de fles klaarmaken idd op dezelfde manier als Roshi, kan je gewoon boven blijven en is hij binnen een minuutje klaar. En het is geen falen wat je doet ! maar herken je gevoel wel hoor. maar soms heb je er gewoon niets over te zeggen. Knuff Niet zo aan jezelf twijfelen hoor, je doet het super ! Roshi, ow jee ook griep. Knuff Missy, hier ook zo'n mooie deuk waar zijn hoofd ligt. hebben hem nu dus maar iets hoger neer gelegd Tweety, jee stoppen met de medicijnen Azeb, fijn dat de heupfoto goed was. Eva, een fles uit 8 delen? Ben ik wel heel benieuwd hoe die eruit ziet vliegtuigje spelen als ik het doe vind hij het niet leuk maar bij Ferry vind hij het geweldig. Ferry pakt hem dan tussen zijn beentjes en andere hand op zijn borst. gaat dan door de kamer en overal langs ( tv, dressior, spiegel, boxmobiel enz) Yule, hier hetzelfde .Ferry had Levi van de week ook zijn kerstkleertjes aangedaan (maatje 62) maar past het truitje nog maar net Formule flesvoeding zie dat iederen nog de 150 aanhoud, maar is veranderd in 170 !
Ja ik merkte gister al dat ik het heerlijk vond om 's avonds nog even lekker met Isis te tutten toen ze bij mijn schoonouders was geweest. En ik heb gelukkig ook veel vertrouwen in het kdv en mijn man, die haar zullen opvangen op de dagen dat ik werk. Vliegtuigje spelen doe ik ook vaak met Isis. Ze houdt zich geweldig recht en kijkt heel geinteresseerd om zich heen, maar lacht er nog niet heel veel bij.
@Yule: nee, bij Roshi niet. Maar doet ze bij mij ook niet 's nachts. Het lijkt naar verloop van de dag steeds meer te gebeuren bij de voeding, maar 's nachgts niet. Het lijkt mij iets met de spijsvertering/maag/darmen omdat die stil liggen 's nachts en in rust zijn, en dat is juist de tijd dat ze er geen last van heeft...
@Kaatje: wat houdt die 170 in? Wordt het dan minder? Waarom is dat veranderd dan? @Yule: ja, dat kokhalzen lijkt ze ook wel eens te hebben hier... Hmm.. ze drinkt toch iig wel uit de fles (150 cc dus), zou het dan verstandig zijn toch om te schakelen naar die tommie-flessen? Want ze klinken wel veel fijner, maar wil Amé niet nu wéér van d'r padje brengen...
@moppie: nee dat snap ik, je wilt natuurlijk niet weer iets anders introduceren. Maag/darmen zijn 's nachts juist het meest actief (als je lichaam rust dan zijn je ingewanden aan het werk) dat klinkt tegenstrijdig maar is het niet (heeft te maken met het zenuwstelsel wat de darmen aanstuurt, dat is actiever als je in rust bent). Maar als ze ook kokhalst zou ik misschien toch een keertje een fles met een bredere hals proberen, die tommee's hebben ook niet zo'n lange speen zoals de difrax en niet recht maar een beetje rond. http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... =505&m=505 Kijk maar naar de speen, hij is heel breed (als een borst) dus de lipjes vallen om de speen heen net als om de tepel (mooi naar buiten gekruld), dat drinkt ook lekkerder die steun tegen haar kinnetje en neusje denk ik. En het uiteinde is dus niet recht maar een beetje bol waardoor ze er niet snel afglijden. En heel flexibel dus. Kaatje bedoeld dat de formule opgerekt mag worden naar 170 x gewicht : 5 dus 170 x 5,3 : 5 = 180 cc per voeding. Dus als je gemiddeld op 160-180 cc per voeding komt is het goed.
Moppiepoppie, waarom het precies veranderd is weet ik ff niet maar ik heb een tijd geleden een berichtje geplaatst voor de lactatiekundige, dat ik niet precies wist hoeveel ik nu moest geven enzo en toen gaf ze dus die forumule en dat het naar de 170 is veranderd http://www.zwangerschapspagina.nl/about116561.html
@Tweety, ik had even niet begrepen waarom die meting precies gedaan werd bij Robin. Vandaar dat ik vroeg wat er dan aan de hand was.. @Yule, wij moesten minimaal 12cm omhoog met het bedje, vandaar dat hij bij 15cm wel naar beneden schuift. @moppiepoppie, geloof dat t nu 170ml x kg lichaamsgewicht : aantal flessen per dag = hoeveelheid cc per fles. Bij Mike dus 170 x 6 = 1020 : 5 = ongeveer 200cc per fles. Wij maken Mike wel altijd wakker rond 23.00 uur, in het begin dronk hij ook niet echt. Maar dat was na paar dagen over. Zo leerde hij hier ook de nacht doorslapen. Dit is ons schema: 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Wij gebruiken ook de S-fles van Difrax. En is echt bij elk kindje verschillend welke fles ze prettig vinden. In het ziekenhuis kreeg Mike uit een Aventfles en daar begon hij gelijk bij te krijsen. Hij snapte die speen niet, dus nu weer gewoon Difrax en gaat prima. Daar zuigt hij de hele speen van naar binnen en vind dat prettig drinken. Vliegtuigje spelen nog niet geprobeerd, ga ik morgen eens doen. Ik ga lekker me bedje in! Tot morgen iedereen! Iemand trouwens al onze kerstkaart ontvangen?
Levi lag net te hoesten,dus deed zijn kamerdeur open,maar kon niet zien of hij nu wakker was of niet. dus ik stilletjes naar het bedje geslopen.ligt hij gewoon te lachen naar me Ben weer weg gegaan dus ben benieuwd of hij nu gewoon weer in slaap gevallen is. Ik ga iig naar bed toe. morger weer wegen op cb. ben benieuwd. Trusten