September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Morgen meiden!

@eva: ja de echte kwebbels werken weer, beetje saai voor ons dan he! ;)
    @Pupke: hoe is het nu met quinten?
    @Parr: hihi geef hem van jetje meid! fin dat alles goed ging!

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahaha ik en hubbie gingen gisteren avond samen douchen.. en had wat "spierpijn" aan de rechterkant van onderbuik (onderbuik doet nog steeds wat gek en vrijdag moet ik HA) zegt hij ineens: oh jee.. je bent zwanger... ik zo: :confused:
    ik zei en dankje wel! daarmee wil je dus zeggen dat ik een dikke flubberbuik heb ! :evil:
    hij zo neeej er zit een punt op hahaha! een punt?!?!
    hij zo ja net als toen je zwanger was..
    nou ik zei laten we dat maar niet hopen haha, dan kan je mij opvegen ben ik bang, zo kort opelkaar!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    nou ik ga maar even atwt kijken! het is hier zo stil :( en de schoonmaak is hier klaar en mijn meisje slaapt! tot later maar weer!

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo mama's,

@Evi: succes met de prikjes vanmiddag!

@Steen: ik hoop dat het inderdaad wat beter gaat bij de gastouder vandaag.

Met Quinten gaat het redelijk. Hij had gisterennacht echt een enorme diarree luier, het was net water en álles zat onder... Op zich is dat natuurlijk helemaal niet zo erg voor een keertje, maar aangezien hij ook sinds zaterdag al zo slecht drinkt en verhoging had hebben we toch even de HAP gebeld. Je hoort immers altijd van die verhalen dat zuigelingen heel snel kunnen uitdrogen. Ik heb uitgebreid met de arts overlegd en gelukkig hoefden we er niet heen. Wel kreeg ik een aantal zaken waarop ik diende te letten m.b.t. uitdroging. Vannacht heeft hij goed geslapen. Net wederom de fles niet leeggedronken, maar een beetje geplast maar verder wel vrolijk. Ik ga zometeen op advies van de huisarts even ORS-junior halen, want hij zich qua vochtinname echt op het minimale en de diarree daarbij is niet echt bevorderlijk zeg maar.
    Vanavond had ik eigenlijk een uitstapje met het werk maar ik ga niet mee. Ik wil hem zo niet achterlaten bij opa en oma, zeker niet omdat de kans er in zit dat we vanmiddag nog even naar de huisarts moeten.

5. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Pupke, beterschap voor de kleine, hopelijk is het snel over!

Hier weinig nieuws te melden (gelukkig!) Sem doet het prima, hij slaapt nog (heeft wel al een flesje op) snel snel mijn huishoudelijke klusjes en de paardenstallen voorda hij weer komt!

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    haha lindaa! puntbuikje.. en bedankt he!

pupke; wat vervelend zeg...

Julian is ook ziek, hij hoest flink, is benauwd. Smeer luuf en heb gisteravond zetpil gegeven... hij moest zooooooo huilen, echt zielig :cry:
    De nacht ging redelijk, rond 4 uur even wakker, ff geaaid en hij sliep toen wel weer.
    Rond 5:45 in bed genomen, arm kleintje....

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Ingeltje, ah Julian ook al ziek....succes!

@Sasha, fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie!

@Pupke, succes vandaag met Quinten! Inderdaad een goed idee om ors te halen.

@Lindaa, o o hoop het niet voor je zwanger....

@Evi, succes op het cb!

Nou ga ik er écht vandoor!

8. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    @evi sterkte bij de prikjes. Ik hoop dat Julia er dit keer niet zoveel last van heeft.

Pupke en Ingeltje heel veel beterschap voor jullie kleintjes en een knuffel van Lotte.

Hier af en toe ook een flesweigeraar. Zal het in het weer zitten? Nooit problemen met de fles gehad en nu afgelopen dagen wilde ze de fles van 21uur moeilijk pakken. Gistermiddag om 14uur wilde ze ook niet, maar met even doorzetten uiteindelijk toch gelukt. Nu dronk ze die van 21uur wel zo leeg. Ik snap er af en toe helemaal niets van. Misschien weer een sprongetje. Bij hoeveel weken na de 12 weken volgt weer een sprongetje?

Straks lekker met mams naar een tuincentrum. Nog wat kerstinkopen doen en ik moet nog een verjaardagscadeautje hebben, dus misschien hebben ze hier ook wat leuks.

Fijne dag iedereen.

Groetjes Marieke.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nog steeds niemand online :cry: Ik ga de was maar vouwen dan..... :(

10. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Ingeltje: oei, ook al een zieke! Heel veel beterschap, geef hem maar een knuffel van mij (van Quinten kan helaas niet want zijn virusje is wellicht besmettelijk ;))

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Ingeltje: dikke knuff voor jou en julian!

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ha meisjes :)

Pff Azeb wat herken ik jouw verhaal, zat er gisteravond helemaal doorheen :cry: Dus nu kom ik hier even (heel ego) om advies vragen, ik zal het even uitleggen:

Sinds vorige week woensdag is Fenna niet in haar doen, tenminste niet zoals ik haar ken... Veel meer huilen en hysterisch worden, dat doet ze nooit :( Ook rooie schrale wangetjes... Zaterdag vertrouwden we het niet dus zijn we naar HAP geweest, nou alles was in orde. Vanaf gisteren drinkt ze ook niet goed meer, de eerste 90 cc gaan goed maar daarna hoofd weg draaien en echt niet meer willen, wat je ook probeert :( Plas- en poepluiers zijn nog wel goed, al wordt het al minder... Was gisteren echt wanhopig en heb ff flink met haar mee zitten huilen, snap gewoon niet wat er is! Ook het doorslapen is weer verdwenen.

Herkent iemand dit? En zo ja wat zouden jullie doen? Ik ben nu weer de regelmaat er in aan het draaien, gewoon na elke fles naar bed en minder prikkels om haar heen, hopen dat dat lukt.. Had al op internet zitten kijken en dan kom ik uit op koemelkallergie, wat best zou kunnen want mijn man is ook erg allergisch. Moet ik hiervoor de dokter bellen of zal ik gewoon eens zo'n pak hypo allergeen proberen voordat we van alles gaan uittesten qua bloedtest etc?

Hoop dat jullie tips hebben :(

XXX

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hihi weet je wat mij opvalt de laatste tijd?
    dat michelle een koesedoek meisje is!
    Als ze moe is en je legt er weg, gaat ze eerst wat jengelen en huilen, maar zodra ze haar knuffeldoek heeft da pakt ze die beet en legt die tegen haar gezichtje aan en dan is zo vertrokken! lief hoor! ook pakt ze nu zelf haar speen uit de mond, en doet hem weer terug! :whistle:

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ik zou wel in overleg overgaan op andere voeding tinkerbell!
    en een dikke knuff voor jullie

15. goedemorgen!

@eva en ingeltje: beterschap met jullie kleintjes

@lindaa: wat knap dat ze zelf die speen weer terug kan stoppen!

@tinkerbell: ik zou idd ook even overleggen voor je overstapt op andere voeding.

nou volgens mij wel weer een beetje bij

ff ego nog:
    hier alles goed.
    vanmiddag intake op het andere KDV waar Julia tijdelijk naartoe gaat.
    ik kom waarschijnlijk net zo uit dat ik daar moet voeden, beetje jammer maar het is niet anders.
    probeer het nu zo te plannen dat het onder het gesprek is, dan kan ze ook nog even spelen daarna.
    verder hebben we lekker samen gedouched vanmorgen, voor het eerst zonder hulp van Rik.
    Heb ook al gepoetst dus ik heb nu mijn kopje thee wel verdiend.

kaartje: fijn dat jullie hem leuk vinden en allemaal ontvangen hebben! ik kijk uit naar de kaartjes die hier nog komen gaan!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    tink: zou ook eens even andere voeding proberen! wie weet helpt het?

17. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Nou ze lag maar te kletsen in bed, dus ik dacht ik ga even de speen erin doen. Kom ik binnen, wat een lucht :confused: Haar eruit gehaald, mevrouw haar pyamabroek (en luier uiteraard) helemaal vol met poep :confused: Ik ben niet vies van mijn eigen kind maar damn wat kan zij stinken :) :) :)

Helemaal schoongemaakt, nieuwe pyama aan en weer op bed gelegd. Misschien dat dit dwars zat? Zaten ook een paar harde brokken in (sorry voor de details haha) dus kan me voorstellen dat het wel dwars heeft gezeten... Nou ja we wachten het maar af tot de volgende voeding, duimen dat die goed gaat!

Heb besloten dat wij vandaag lekker pyama dag houden. Gaan helemaal niks doen, allen maar lekker chillen in pyama. Pascal doet vanmiddag boodschappen dus hoef ook de deur niet uit, en we eten lekker pizza dus hoef ook niet te koken. Lekker even een niks dag, zijn we allebei wel aan toe.

XXX

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen meiden!

Hier lekker rustig ochtendje...even achter de pc wat administratie aan het doen en huishouden is eigenlijk wel gedaan :D Dadelijk zal kyano wel wakker worden dus nu even lekker tijd voor mezelf 8)

@ Eva oh jij hebt idd een hele klus met die 8 onderdelen :confused: Maar ja als Aimar er maar goed uit drinkt dat is het belangrijkste! Succes met je gesprek vanmiddag bij de bedrijfsarts.

@ Moppiepoppie ik zou in elk geval niet tijdens 1 voeding en borst en fles geven. En toen ik het probleem had hebben ze mij geadviseerd om een half uurtje te proberen. Lukt het niet dan Kyano een 15 min in de box en dan nog een keertje proberen. De kleine weet dan wel dat de fles de enige mogelijkheid is op dat moment. Ook voor mij was Tommee Tippee de eerste fles die hij wel pakte.

@ Kaatje , Pupke en Ingeltje beterschap voor jullie ventjes! Hier is Kyano ook wel verkouden maar nog niet extreem.

@ Parr ha ha goede reactie van jou naar je manager! :) Fijn dat Kate het goed gedaan heeft.

@ Tinkerbel oei moeilijk hoor :( Vind het ook vaak lastig te achterhalen wat er nu is. Is ze wel nog vrolijk als ze wakker wordt? Of lijkt het misschien of ze pijn heeft?

Weten jullie trouwens of er een reden is waarom baby'tjes hun tongetje steeds uitsteken? Kyano deed het vanochtend heel vaak, maar had geen honger meer :(

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Tinkerbel wie weet was het de poep wel....geniet in elk geval van je pyamadag!

20. @tinkerbell lekker hoor zo'n pyjama dag.
    ben ik ook wel aan toe maar ik denk dat ik dan moet wachten tot 1e kerstdag.

@wupje lekker he ff tijd voor jezelf,

dacht ik nu ook ff te hebben maar julia is al weer wakker.
    heb even speen terug gegeven en doekje van haar hoofd gehaald.
    net als bij lindaa slaapt julia ook alleen maar lekker met een doekje tegen haar hoofd.
    op het KDV zeiden ze al, julia was aan het mopperen en toen we het doekje op haar hoofd legde vielen haar ogen dicht, zo lief, hihi

xxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina