@wupje: dat tong uitsteken is gewoon leuk! Dan heeft Kyano ontdekt dat hij dat kan en het geeft natuurlijk een grappig gevoel, dat tongetje steeds over je lipjes... Raven doet het ook al een tijdje en soms ook als haar handjes bij haar mondje zijn en dan fliebert haar tongetje tussen al haar vingertjes door! Heel grappig om te zien! @tinkerbel: oei vervelend meid dat het ff niet lekker gaat met Fenna. Ik zou niet zomaar op andere voeding overstappen omdat zo'n overstap vaak ook wenproblemen met zich meebrengt en dan duurt het uit haar doen zijn alleen nog maar langer. Kan idd zijn dat de ontlasting haar heeft dwarsgezeten of misschien sprongetje? Ze heeft de leeftijd er wel voor... Raven was ook een week huilerig en hangerig en hysterisch enzo. En ze dronk ook slechter. Zou het nog ff aankijken. Heb je dat Oei ik Groei boek ook? @eva: 't is idd stil de laatste dagen hier. Veel zijn weer aan het werk he? De bedrijfsarts zal er wel in meegaan hoor. De afspraken die je met de leidinggevende maakt zijn leidend namelijk. Alleen als je leidinggevende wil dat je weer komt werken en jij denkt dat dat niet kan zal de bedrijfsarts er kritisch naar kijken en een beslissing maken. Maar het klinkt nu wel alsof je leidinggevende al goed rekening houdt met de situatie. Je kunt ook nog overwegen om niet hele dagen boventallig te staan maar halve dagen gewoon mee te draaien ofzo. Mijn ervaring van boventallig is dat je gewoon het werk doet wat je altijd doet, zeker als je zelf nogal van aanpoten bent. Doekje: hier ook al een doekje! Met van die labeltjes. Maar de speen blijft favoriet.
Kaatje ik gaf de sap met warm water gewoon voor erbij. CB zei dat dat geen probleem was met 3 maanden.
Wij moeten om 1430 bij de ha zijn. Ik heb toen ik op het kdv een kindje gehad van wie zn tweelingbroertje is overleden aan rs-virus. Aangezien ze nog steeds koorts hebben, weinig drinken (90 is al veel) en niet heel veel plassen en het rs-virus in mn achterhoofd zit ga ik toch maar even de overbezorgde moeder uithangen.... Ik kreeg net een brief van het kdv dat per 1/6 er ook op maandag plek is voor de meiden.
@funny fijn dat je weer een dag bij hebt op het KDV jammer dat het zo lang moet duren. succes bij de HA en af en toe mag je best de overbezorgde moeder zijn hoor! ik zit hier gewoon met zenuwen omdat ik vanmiddag naar het KDV moet. ik weet wat ze doen enzo omdat het gewoon een andere vestiging is maar toch vind ik het erg spannend. ik kan me nu pas een beetje voorstellen hoe het voor jullie moest zijn. *wacht ongeduldig op de post voor kerstkaarten haha* xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@FunnyMe: je hangt helemaal niet de overbezorgde moeder uit hoor. Je kunt beter maar voorzichtig zijn, zeker met zo'n verhaal in je achterhoofd. Ik heb net ORS gehaald voor Quinten (tegen het uitdrogen) maar dat weigert hij dus echt pertinent om te drinken. Zou ik ook doen, want het is smerig: het smaakt naar zout water, bah. Helaas mag je het niet mengen met zuigelingenvoeding. De fles pakte hij daarna wel, al dronk hij deze wederom niet leeg. Daarnaast heeft hij straks weer een flinke diarree-luier gehad, dus het schiet niet echt op. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met hem.
Thanks lieverds! Als ik jullie toch niet had Ze is nu net wakker en ligt heel vrolijk in de box, dus heb goede hoop. Over een half uurtje mag ze de fles, hoop dat ze hem leeg drinkt. Begrijp nu pas hoe trots mensen kunnen zijn op een lege fles, ik ga denk ook helemaal uit mijn dak hahaha Mijn pyama dag is heeeeerlijk, echt een aanrader hoor dames Zit lekker dvdtjes te kijken, heb van Sinterklaas de dvd box van de love boat gekregen, ik schaam me dood maar ik ben er echt gek op! Verheug me ook echt op dit weekend, dan gaan manlief en ik een nachtej naar de winterefteling Wilde eerst Fenna meenemen maar dat is toch niet zo handig, aangezien we in alle atracties gaan haha, we zijn echt pretparkfanaten En 23 januari gaan we weer een lang weekend naar Euro Disney, kan niet wachten Allemaal leuke dingen in het voruitzicht dus, daar vrolijkt een mens van op Ik ben trouwens aan het bedenken wat ik tweede kerstdag ga koken, mensen suggesties? XXX
@tinkerbell: geniet maar van je dagje en hopelijk van een lege fles, ik ken het gevoel! ik hou me ook aanbevolen voor kerstdiner tips. wij zijn 1e kerstdag lekker thuis met z'n 3en maar ik wil wel iets lekkers maken. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Yoehoe Britt heeft ook weer doorgeslapen tot 7:00 uur, dit keer zonder vannacht een keer te huilen. @Lola, zou wel fijn zijn als de ongi wegblijft vanwege de Mirena spiraal of niet? Mijn schoonmoeder is het daarna nooit meer geweest. Met benieuwd of Emma die speen pakt, hoop het! @Yule, jeetje na 7 maanden pas. Ik geef inderdaad nog 3 x per dag bv, maar omdat ik ook PCO heb maak ik me een beetje zorgen. Zal het nog maar een paar maanden aanzien. Ik had eergisteren een foto hier geplaatst waar papa ook vliegtuigje speelt met Britt. Ze moet ook altijd enorm lachen en kwijlt je dan lekker onder (Ps wil nog wel even tegen je zeggen dat ik het ontzettend lief vind dat je iedereen altijd zo goed en uitgebreid wil helpen. Je werkt ook nog maar trekt we je tijd ervoor uit!) @Wupje, ondanks het ritme wel super dat Kyano weer uit de fles heeft gedronken Misschien bij concentratie dat het tongetje naar buiten gaat? Britt doet het ook en ik deed het vroeger ook. @Moppie, ik heb gekozen voor half fv (ook de Difrax flessen, je hebt ook grote Difrax flessen, die hebben een grotere rondere speen, lijkt meer op de borst. Britt steekt deze ook niet zover in haar keeltje als die andere) en bv omdat het me te veel werd (8x bv per dag), voelde me erg egoïstisch en het voelde ook als falen (hoe vaak andere mensen ook zeiden dat dat niet hoeft) maar ben er nu heel erg blij mee. Britt groeit goed, is rustig met het drinken en ik heb veel meer rust. Britt komt s nachts niet meer dus ik geef s ochtends bv en s avonds de laatste twee voedingen. Het is jammer dat het bij je terug is gelopen maar daar kan je niets aandoen en de kleine Amé groeit ook met fles dus hoop dat je uiteindelijk ook een beetje meer rust krijgt. Britt krijgt de fles nu om de drie uur, heb ik het begin ook wat meer in de fles gedaan om te kijken hoeveel ze drinkt. Ze drinkt nu 3 x 165 cc. (150 water en 5 scheppen) @Roshi, ik kom hier nog steeds op 6 voedingen uit, heb je ook tips voor mij? @Anno, bedankt voor jullie kaart, mijn man vond Julia een schatje om te zien Succes straks! @Tweety, wat een goed nieuws! @Steen, kan me je verhaal zo goed voorstellen. Zei het hierboven ook tegen Moppie, het begint op een gegeven moment echt op te breken, helemaal als ze om de 2 a 3 uur komt. Hoop dat je het nog even volhoudt want het gaat over een paar dagen vast beter! Succes! @Azeb, lekker dat het concert en de sauna je zo goed heeft gedaan, dat heb je ook af en toe echt wel nodig! Soms heb ik die momenten ook dat ik echt zin heb om te werken, aan de andere kant wil ik niets van de kleine meid missen, zo dubbel. @Ferry, lief van Ferry dat hij aangeeft een condoom te willen gebruiken. Wij gaan ook weer condooms gebruiken ook al is het minder romantisch. Ik wil mijn lichaam graag de rust geven en zelf op gang te laten komen ivm PCO. @Parr, fijn dat het zo goed is gegaan. Goeie opmerking! Bijdehand gedoe van die mannen ze zouden zelf eens een keertje moeten kolven, volgens mij lopen ze er gillend voor weg @Evi, succes met de prikjes! @Pupke, wat zielig, beterschap met Quinten. @Ingeltje, jij ook beterschap met Julian, ben je vrij vandaag? Verticale/Horizontale groepen Mijn moeder belde me net, haar collega had gezegd dat babys die in verticale groepen worden geplaatst veel eerdere kans hebben om ADHD te ontwikkelen ?! Hoezo mij ongerust maken. Aangezien er hier een paar op een kdv werken ben ik benieuwd wat jullie ervaring hier mee is?
@krisstel julia si toch ook een schatje haha ADHD op een verticale groep. ik denk dat het komt omdat het daar drukker lijkt. maar wat denk je van een babygroep 9 baby's en als er 1 huilt huilen ze zo allemaal. ik zou me er niet druk om maken want volgens mij is het weer uit de lucht gegrepen. zo is er ook ooit eens gezegd dat kinderen die naar een KDV gaan teruggetrokken en verlegen en onzeker zijn, nou geloof die kinderen hebben we bijna niet eens bij ons. maak je niet druk er blijven altijd mensen die tegen kinderopvang zijn en die roepen dat soort dingen (bedoel ik niet je moeder mee hoor) ik heb me zo moeten verdedigen toen ik zwanger was en vertelde dat ik mijn kindje 3 dagen weg ging brengen om voor kindjes van andere mensen te zorgen, oeh was al een slechte moeder voor mijn kind geboren was. trek me er niets meer van aan. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Pupke: beterschap voor Quinten! Kun je de ORS met sap mengen (iets wat mag voor baby's? diksap ofzo?) want dan smaakt het minder vies. @Ingeltje: oh, Julian ook ziek. Beterschap! @Krisstel: dank je wel... ik denk wel eens dat jullie allemaal niet op mijn adviezen zitten te wachten. Het zijn ook maar adviezen die op eigen ervaring (dus heel persoonlijk) en een heel klein beetje dokterswijsheid zijn gebaseerd... ADHD: is een aandoening die je volgens mij niet krijgt van de omgeving maar van aanleg (prikkelverwerkingsstoornis in de voorhoofdskwab in de hersenen). Zou me er niet druk om maken. Ik kan me ook niet herinneren er in de vakliteratuur ooit iets over gelezen te hebben. Over de kans op ADHD in relatie tot kinderopvang bedoel ik.
Hey meiden, Even snel een berichtje. Ik ben vandaag gewoon werken en Ramon is thuis bij een nog steeds zieke Demi. Demi wil momenteel haar flessen alleen drinken (niet helemaal hooguit de helft) als ze koud zijn. Ramon heeft de HA gebeld en die zegt dat het geen keelontsteking is want dan had ze wel meer last. Vind het knap dat ze die conclusie zo en via de telefoon kan trekken. Jullie niet?
@Tinkerbell: the loveboat rocks! Hahaha, ik heb deze net na de bevalling gekocht en ik heb alle afleveringen inmiddels meerdere keren gezien. Veel plezier ermee! De winterefteling is leuk, wij zijn er 1 1/2 week geleden geweest. Let wel: alle achtbanen zijn dicht, m.u.v. Vogelrok. @Kirsstel: ik werk in de GGZ en ik kan me moeilijk voorstellen dat ADHD daardoor veroorzaakt wordt. Er zijn veel mogelijke oorzaken, maar deze wordt niet genoemd. Als je interesse hebt, kun je verder lezen op: http://www.trimbos.nl/default1683.html. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als een kindje ADHD heeft, een drukke groep/klas niet erg bevorderlijk is. @Kirsstel: hoera, een nachtje doorgeslapen! Quinten had net weer spetter-poep. Maar goed dat we een pampertje in de buurt hadden anders hadden we opnieuw kunnen gaan schilderen .
Ik weet wel dat je aanleg kunt hebben voor ADHD. Zeker als het meer in de familie voorkomt. Heb het ooit opgezocht omdat Ramon en zijn broertjes ADHD hebben.
@Yule: wellicht mag het wel (staat niet in de bijsluiter, alleen dat je het niet mag mengen met zuigelingenvoeding). Maar hij heeft nog nooit fruitsap gehad en om dit nu te gaan proberen terwijl zijn darmpjes al zo geprikkeld zijn is misschien ook niet zo'n strak plan. Of kan dit geen kwaad denk je? @Dreames: dat is inderdaad wel een héle goede huisarts! Geweldig dat ie door de telefoon in haar keeltje kan kijken...
@dreames: idd wel knap dat ze dat door de telefoon kan zien. Heeft ze koorts (boven 38,5?) Zo niet dan is er waarschijnlijk geen keelontsteking, misschien wel keelpijn maar dat is niet erg (wel vervelend). Kun je in haar keeltje kijken met een zaklamp ofzo als ze gaapt/huilt? Als het vuurrood is of met witte stippen erop dan zou ik wel ff naar de huisarts gaan. Anders zal het wel meevallen. Wel maf dat ze haar flessen alleen koud wil. Zet je toch aan het denken of ze keelpijn heeft idd.
@pupke: hmmm, daar heb je ook weer gelijk in. Prikkelt de darmen wel idd. ORS is altijd drama vanwege de smerige smaak. Misschien even met de huisarts/apotheek overleggen wat je eventueel kan doen? Misschien hebben zij een handige tip. Zou je het wel met rijstebloem aan mogen maken bijvoorbeeld? Is ie ook niet gewend maar het prikkelt de darmen veel minder dan fruit.
Dag dames, Heb, ivm drukte werk, geen tijd om te reageren, maar wilde jullie wel even de foto laten zien die mijn moeder mailde.... Morgen ben ik thuis, dus zal ik ff bijlezen en reageren. Liefs