Met mijn ervaring in de kinderopvang sluit ik me hier volledig bij aan! Zoooo schattig, Floor ligt in bed alleen maar te kletsen. Net in de wandelwagen sliep ze. ik heb gisteren de wandelwageninzet erop gezet, ze past nauwelijks meer in de wagenbak (ze kan niet meer bewegen). Komend weekend gaan we met de fam naar Duitsland en moet ze toch wel lekker kunnen zitten/liggen in de wagen... Balen dat er zoveel kids ziek zijn en artsen ook niet altijd mee willen denken... Suggesties voor kerst: Bij de AH heb je nu hele lekkere dingen van AH. Wij hebben vooraf tomaten cappuccinosoep, als hoofdgerecht varkenshaas met champ saus met kerstboom-aardappeltjes en peultjes en als toetje lekker creme brulee. En natuurlijk een wijntje erbij... Floor krijgt met kerst haar eerst echte maaltijd (worteltjes), ben benieuwd hoe ze het vindt. Hoe gaat het bij jullie als je moet werken, Floor is nog niet wakker als ik straks op moet staan. Ik moet één dag om 7.30 beginnen en één dag om 8.30. En mevrouwtje wordt pas rond 8.00-9.00 wakker. Ik vind het zo'n zielig idee om haar wakker te maken...
krisstel: adhd heb je of heb jeniet, maar je kan het echt niet krijgen van kdv, wat een broodje aap zeg!
@Tweety, maar als de rekensom is aangepast vaan 170 x kg lichaamsgewicht, komen ze toch over die liter heen per dag? Vriendin van mij haar zoontje is 4 maanden en die krijgt nog 5 flessen van 200 water/7 scheppen. Die komt dus ook over de liter heen, dat mocht toch niet begreep ik? @Eva, succes met Aimar zijn prikjes! Ik was ookal aan t orienteren voor autostoelen, want die Maxi Cosi mag maar tot een bepaald gewicht/leeftijd toch? Weet iemand eigenlijk tot hoeveel kg die mag? Ik wil t liefst wel van MaxiCosi merk, welke is dan de opvolger? Je hebt er 2 begreep ik.. 1 duurdere en 1 goedkopere toch? @Evi1, succes met Julia haar prikjes! @Lindaa, kan me voorstellen hoor. Anders gewoon even dipstick testje doen ofzo voor de zekerheid? Ik ben nu ongesteld, maar soms ook wat misselijk erbij.. Ik ga ook gewoon deze week even een testje doen. Liever dat dan in onzekerheid blijven.. Ik heb gewoon wat testjes ingeslagen, zodat ik voorlopig elke maand even kan testen. Tot ik weer zekerheid heb vd pil. @Pupke, jammer dat je niet mee kan met t bedrijfsuitje. Maar inderdaad Quinten heeft nu gewoon lekker zorg en aandacht nodig. En dat geef je toch liever zelf.. Wij blijven nu ook liever zelf bij Mike met de Zantac. Gewoon voor ons eigen gevoel.. @Ingeltje, beterschap met Julian! Wat zijn er toch veel ukkies ziek.. Heb al allerlei zooi in huis gehaald voor als Mike ook wat ziekies word. Lijk wel een wandelende apotheek hiero haha.. @Foover, volgens mij rond 16 weken weer.. @Babystyle en Anno, bedankt voor de mooie kerstkaart! Voel me helemaal schuldig dat ik jullie geen fotokaart kon sturen, had er maar 20 besteld vanwege de kosten. @Tinkerbel, balen joh dat Fenna zo uit haar doen is. Ik heb geen idee eigenlijk of je KMA zo kunt testen. Wij hebben er ook over zitten denken met Mike, of het niet reflux is maar KMA.. Maar geen idee hoe we dat kunnen testen zonder nare onderzoeken.. Maar bij de symptonen van KMA staat ook eczeem en heftig spugen en dat doet Mike niet en heeft ook geen uitslag. Kan alleen nergens vinden of kindjes met KMA ook de voeding terug kunnen slikken ipv uitspugen. Leuk pretparken! Hier ook een echte fanaat, alleen me kerel niet haha.. Kwa eten geen ideeën voor je, wij hebben makkelijk. 1e kerstdag bij schoonouders en 2e bij mijn ouders. En dan doen we altijd gourmetten. @Wupje, haha tong uitsteken doet Mike hier ook steeds. Volgens mij gewoon omdat ze die spier nu onder controle krijgen. Hij doet t ook half uur na de fles, dus lijkt me geen honger. @Funnyme, sterkte bij de HA. Kan begrijpen dat je extra erop gespannen bent als je zoiets hebt meegemaakt op KDV. @Dreames, idd erg vaag dat ze die conclusie al kunnen trekken door de telefoon. Hebben ze soms beeldtelefoon ofzo? Beetje raar.. Hier is t opeens weer elke nacht raak rond 5 uur.. Dan begint Mike te mekkeren, maar zelf denken we poepluier, want als we speentje geven valt hij weer in slaap. En om 7 uur heeft hij een hele luier vol haha, dus hij moet maar even een ander tijdstip gaan uitkiezen voor te poepen hoor. Wel is hij vrolijker met de 1,5ml Zantac, maar of t nou echt daardoor komt géén idee. Hij heeft vanmorgen wel 1,5 uur geslapen terwijl dat normaal hooguit 45 min was. En nu ligt hij ook te slapen al 1,5 uur wel tussendoor even wakker dan issie ze speentje kwijt. Dus heb wel goede hoop, maar we maken toch wel even een afspraak voor een PHmeting gewoon voor de zekerheid. Dan blijf ik gewoon 2 nachten bij hem in t ziekenhuis en dan weten we tenminste hoe of wat.. Ja wil niet weer overstappen op andere voeding enzo.. En begreep dat bij KMA je wel vanaf t begin al merkt dat er iets niet klopt. Dan hebben ze ontlasting met witte stukjes (eiwitten die dus niet verteerd zijn) en ze komen maar heel weinig aan. En dat is bij Mike absoluut niet t geval.. Dus kan KMA eigenlijk wel van me lijstje afstrepen, anders had de KA t toen in t ziekenhuis wel gezegd als dat t ook kon zijn. Maar die zei na de lichamelijke onderzoeken gelijk reflux.
He meid wat ellendig he... Ik weet er helaas alles van. Isis was gelukkig na twee daagjes weer terug in haar oude doen en ik begrijp haar nu wel weer. Ik denk dat het in ons geval toch het 12 weken sprongetje was. Ik zou als ik jou was niet zomaar van voeding veranderen, maar wel even overleggen. Is het niet zo dat Fenna zich verveeld? Dat was (is) volgens mij bij Isis soms wel het geval. Ze wil dan gewoon nog niet op bed en is nog niet moe. Direct na de voeding in bed hoef ik hier niet meer te proberen, haar ritme is nu zo'n beetje omgedraaid van 2 uur slaap, 1 uur wakker naar 2 uur wakker, 1 uur slaap. Heb je mogelijkheid om eventjes afstand te nemen (dat je man thuis is of Fenna even naar je ouders of schoonouders)? Dat heeft mij erg geholpen! (zeker toen ik merkte hoe goed ze op hun reageerde en dat zij haar zo lief en leuk vonden). Sterkte ermee! Liefs Azeb
@parr, welke klemmen bedoel je precies die je aan ze slaapzak en bedje vast kan maken? Hebben die een bepaalde naam waarop ik kan googlen? Heb er namelijk zelf nog nooit over gehoord..
@ Krisstel: wat betref de ADHD sluit ik me aan bij Anno, Yule en Sams! Niet druk om maken! Ik ga nu mijn mams helpen want Aimar wil maar niet slapen en hebben maar besloten hem er uit te halen, over 45 minuten is het toch tijd voor een voeding en daarna prikken halen op CB....
Tussen de 2 en de 3 uur. In de ochtend maar 2 uur, in de middag 3 uur en dan in de namiddag weer een uurtje of 2,5....
@Tweety: uit voorzorg; ik had zoiets van ik probeer nu alles wat ik nog op m'n repertoire heb en hopen dat het werkt. En deze combi lijkt te werken. Waarschijnlijk alleen omdat ze nu niet echt meer honger heeft de hele tijd, maar zonet liet ik de gordijnen open en toen begon ze na driekwartier weer. Dus ik ga maar niet meer proberen om ook het bed weer recht te zetten. @Eva: hoe kan ze koemelkallergie hebben als ik bijna nooit melk drink? Alleen heeel soms chocolademelk. Ook eet ik geen tot weinig kaas, soms wel brie... Zou ze daar al op kunnen reageren?
@sams fijn dat we het eens zijn hihi @missy: bij julia scheelt dat heel veel, soms een uurtje soms meer vooral 's ochtends slaapt ze bijna 2 uur maar verder slaapt ze niet vaak lang overdag, ook nooit echt gedaan eigenlijk ik ga inpakken en dan naar KDV julia heeft een regeldag, komt elke 2 uur dus daar dadelijk waarschijnlijk ook. tot straks xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Krisstel, ik ben het helemaal eens met wat je zegt over Yule en haar uitgebreide en onderbouwde antwoorden! Ik waardeer dat ook altijd heel erg! Ik hoop voor jullie hetzelfde te kunnen doen als onze kinderen straks op de basisschool zitten mbt onderwijskundige dingen In elk geval: Yule, bedankt!
Hoi! Nou het eerste flesje van vandaag is echt super gegaan ! In een uurtje tijd 170cc gedronken en de luier verschoond! Daarna nog lekker even in de box gelegen en nu ligt hij voldaan te slapen. Het lijkt er dus toch op dat hij begint te wennen aan de fv. Mama ook tevreden dus! Het voelt alleen raar dat mijn bv nu (logisch natuurlijk) ook erg terug loopt. Maar ik probeer me er niet te druk over te maken want op het werk wil ik ook niet graag kolven. Dus dan is dit gewoon de beste oplossing. Maar ik kan me het gevoel van alle andere moeders wel voorstellen. Een heel klein beetje voel ik me ook schuldig...... Oké dus het tong uitsteken hoort er gewoon bij. Vind het ook wel grappig uitzien Funny me zeker even naar de ha gaan! Beter een keer teveel dan te weinig! Krisstel super dat Britt heeft doorgeslapen! Pupke oh jee een spetterluier Sjit Kyano wordt ineens huilend wakker Even kijken wat er is...
Haha echt een schatje die Britt, ligt ze naast me in bed alleen maar naar me te kijken (observeren) en nieuwe geluidjes te maken..hoezo verliefd op je kind @Kaatje, bedankt voor de mooie kerstkaart! @Yule, adviezen zijn altijd welkom denk ik maar, je kan dan wel bepalen of je er iets meedoet. En altijd handig die dokterswijsheid @Anno, nou ja zeg 'slechte moeder'. Vriendin van me zei laatst ook 'Vind je het niet zielig om Britt nu AL naar een kdv te doen' ? Ach, ieder zijn eigen mening denk ik dan maar. @Dreames, dat is wel heel makkelijk over de telefoon..en nu? @Jannes, wat lief van je moeder. Zit er bij die aquasit ook zo'n blokje tussen Sara haar beentjes? @Sams, klinkt lekker. Wij eten bij mijn ouders en schoonouders, (erg makkelijk ) Als ik Britt huilt bed haal en in de maxi-cosi leg slaapt ze zo weer verder. @Missy, Britt slaapt meestal een uur tot max. 1,5 uur. Bedankt voor jullie kerstkaart! @Wupje, wat goed zeg. Schuldig voelen is eigenlijk wel logisch maar ook dat gevoel verdwijnt na een tijdje. ADHD Vond het ook een beetje een raar verhaal....mijn moeder gelooft ook altijd haar collega's omdat ze verpleegkundige etc. zijn...maar goed we hebben geen keuze want er is maar één kdv die plek heeft en dat is een verticale groep.
Wiehoeee ze heeft 150 cc gedronken en ze had een goeie plasluier Waar je als moeder blij mee kan zijn he Nu ligt ze lekkr op haar speelkleed te spelen en te krijsen van plezier haha, dat is een heel ander geluid Pff wat een opluchting, zo ken ik haar weer, ben gelijk weer helemaal verliefd op haar!
@missy: die klemmen worden volgens mij niet meer verkocht, vanwege verstikkingsgevaar als een kindje daarin verstrikt raakt.
@azeb en krisstel: nou zeg, word er helemaal verlegen van... Graag gedaan hoor! En Azeb: we gaan je helemaal de oren van je kop vragen als we onze kindjes voor scholen moeten gaan aanmelden (over 2 jaar dus... ) @tinkerbel: oh fijn dat het weer zo'n stuk beter gaat! Slaapjes: Raven slaapt meestal een uur (soms in stukken) tussen de voedingen door. Omdat ze om de 3 uur voeding heeft en vaak toch wel anderhalf uur wakker is (soms 2 uur) blijft er niet veel slaaptijd over. Voordeel is wel dat ze 's nachts 12 uur achter elkaar slaapt.
nog ff ego: vanmorgen bij het CB geweest omdat ze 2 weken geleden vonden dat Raven in gewicht wat achterbleef (wat ik onzin vond maar okee). dus keertje extra gaan wegen ook omdat mijn productie deze week wat te wensen overliet. Wat blijkt: in 2 weken 330 gram gegroeid. Tadaaaaaa! Niks aan het handje dus. Ze is nu 6720 gram.
In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, graag een PB-tje met geboortedatum (dat zoekt makkelijker) en de gegevens die je wilt aanpassen naar Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Je mag het ook uiteraard zelf aanpassen als je weet hoe het moet! De meest recente lijst vind je lijst in Ingeltjes onderschrift DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze lieve schatjes! 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 4840 & 4700 gram - 58,5 en 58 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 4880 & 5100 gram - 58 en 58 cm 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 5030 gram - 58 cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5755 gram - 58 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 5280 gram - 62 cm 26 augustus 2008 PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 15 december 4960 gram - 56 cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 24 november 5015 gram - 57 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 5365 gram - 58 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 24 november 7040 gram - 61,5 cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 3 december 5910 gram - 60 cm 01 september 2008 GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 24 november 4970 gram- 60 cm 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 24 november 5230 gram - 57,8 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 4850 gram - 57,5 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 5790 gram - 62 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 4 december 6040 gram - 62,1 cm JULIA ~ 3240 gram - 48 cm ~ mama: Evi1 05 september 2008 JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4 december 5220 gram - 59½ cm 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 6970 gram - 61 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 16 december 6720 gram - 2 december 63,5 cm 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 6630 gram - 63 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 8 december 5250 gram - 57 cm TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] 10 december 6275 gram - 61,5 cm SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 6210 gram - 60 cm 12 september 2008 JULIE ~ 3100 gram - 49,5 cm ~ mama: Dorientje 3 december 5400 gram - 59 cm 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum 6020 gram - 60 cm EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 5510 gram - 59 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 27 november 4780 gram - 57 cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 2 december 4460 gram- 57 cm AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 4570 gram - 54½ cm 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4920 gram - 56 cm YOLENTHE ~ 4460 gram - 52 cm ~ mama: Ydnic 6070 gram - 60 cm 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise 53 cm - 3970 gram VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 5700 gram - 60 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 5432 gram - 60 cm STERRE ~ 2390 gram ~ 45½ cm ~ mama: Zico 3200 gram - 54 cm KYANO ~ 4100 gram ~ 54 cm ~ mama: Wupje 6040 gram - 60 cm TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 27 november 5795 gram - 61 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 21 november 5350 gram - 58½cm 29 september 2008 JOLIJN ~ 3350 gram ~ 47 cm ~ mama: Jolijn2008 4160 gram - 52 cm 30 september 2008 AMÉ ANAÏS ~ 3480 gram ~ 56(54) cm ~ mama: Moppiepoppie 4425 gram - 55 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia 4 december 4340 gram - 57 cm JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 5160 gram - 56 cm 06 oktober 2008 JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time ~ 4600 gram - 56,6 cm 22 jongetjes, 26 meisjes Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 Agenda December 16: Eva1983 CB + inentingen II Evi1 CB 17: Jannes CB + inentingen III Dreames CB + inentingen II 18: Miracle08 CB + inentingen deel II parr1983 CB arts + inentingen deel II Ydnic CB + inentingen deel III 19:MissyZuilen CB + inentingen deel II Cossy CB + inentingen deel II Dreames KA 21: Yule Jarig ! 30 jaar 22: Pupke CB + inentingen deel III Tweety CB + inentingen deel III Lindaa CB + inentingen deel III 29: Roshi CB + inentingen deel II 31: Krisstel 1e werkdag Januari 02: FunnyMe 1e werkdag 05: Miracle08 jarig 19 jaar, Krisstel CB + inentingendeel III Foover 1e werkdag 06: Yule CB + inentingen deel III Kaatje85 CB + inentingen deel III Foover CB + inentingen deel III 07: Jekkia CB + inentingen deel III Steen CB + inentingen deel III 08: Azeb CB + inentingen deel III Lindaa jarig ! 23 jaar 12: Ingeltje CB + inentingen deel III Anno103 CB + inentingen deel III 13: FunnyMe gyn 15: Miracle08 CB + inentingen deel III FunnyMe CB + inentingen deel III 16: Eva1983 1e werkdag 19: Babystyle CB + inentingen deel III ff Raven haar gewicht aangepast.
Jenna komt meestal rond 9uur uit bed en dan om 10uur flesje daarna slaapt ze meestal een uurtje, na de fles van 14uur slaapt ze +/- 2uur en rond 19.30 gaat ze naar bed 6? jeetje ik moet geluk hebben als ze de 5 haalt tijden: 6uur 10 uur 14uur 18uur 23uur maar soms is het ook 4uur 11 uur 15uur 19uur yule: fijn dat Raven weer "genoeg" is aangekomen, wat een zeikerds zijn het he, gelukkig liet jij jezelf niet gek maken door ze. je moet je kindje toch op het buikje leggen af en toe? nou Jenna krijst dan alles bij elkaar wat ik nu doe.... vliegtuigje spelen en haar van alles laten zien... het helpt super ow ja nog een vraagje; vanaf wanneer gaan kindjes in de wandelwagen (dus niet meer in de wagenbak?)