Helloooo, @Yule: is een goed idee, die rijstebloem. Ik bel om 15.00 uur even de huisarts en dan leg ik het haar voor. Bedankt voor je fijne antwoorden! Heb je trouwens al iets gehoord van je sollicitatie? Goed hoor dat Raven weer zo goed gegroeid is! @Jannes: leuke foto! @Sams: inderdaad, bij AH hebben ze heerlijke dingen voor de Kerst. Het chocoladetoetje is ook ontzettend lekker! Wij gaan 2de Kerstdag ook een AH excellent menu maken. Als ik straks weer werk is er maar 1 dag per week waarop Quinten vroeg op moet (ik maak hem nu elke ochtend om 08.30 uur wakker, die dag moet hij al om 07.00 uur wakkergemaakt worden). De overige dagen is dit niet nodig omdat een van ons dan thuis is of omdat opa en oma dan oppassen bij ons in huis. @Missy: fijn dat Mike nu al wat vrolijker is, maar ik kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben. Quinten slaapt wisselend tussen de voedingen: soms helemaal niet, soms volledig en soms een beetje. Aan mij heb je in dit geval dus niet zo veel vrees ik. @Wupje: fijn dat de eerste fles zo goed is gegaan, dat scheelt alweer he! En dat je je schuldig voelt kan ik me indenken, ook al is dit nergens voor nodig. Ik voel me ook nog steeds schuldig terwijl hij het prima doet op KV en ik simpelweg nauwelijks BV had. Vrouwen... @Krisstel: heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind! En sommige mensen roepen al héél snel wat. In dat geval kun je het gewoon even voorleggen op dit forum van deskundigen @Tinkerbel: fijn dat het beter gaat! Stuur je wat beterschapjes van Fenna naar Quinten? @Roshi: volgens mij is het de bedoeling vanaf een maand of 6, maar Quinten gaat er binnenkort ook in hoor. Hij past nauwelijks meer in de kinderwagenbak. Ze zeggen wel eens dat ze zelf een beetje moeten kunnen zitten, maar die van ons kun je ook helemaal in de ligstand zetten. Net weer luier verschoond, wederom echt waterdun... Valt me nog mee dat zijn billetjes nog niet helemaal kapot zijn. Ik smeer deze vandaag echter wel steeds preventief in met Bepanthen. Chris heeft de kinderkamer een beetje opgeruimd en toen hebben we nog even gespeeld met de heliumballon (lees: gaatje erin maken, helium inademen en dan praten whahahaha). Oh, ik plaste bijna in mijn broek van het lachen. Quinten keek echt heel bedenkelijk naar ons, hihi. Zo, het is 15.00 uur, ik ben de huisarts nog even voordat ons prachtige druifje Quinten straks een rozijntje is...
Zo, ik heb net even de huisarts gebeld en we moeten toch even langskomen om 16.50 uur. Ik ben benieuwd...
Hey meiden. zo eerst weer even ego Vandaag met Levi naar de huisarts geweest. dit omdat de verkoudheid alleen maar erger werd, en sinds gister laat hij steeds de helft van zijn voedingen staan. Idd vernauwde luchtwegen. kan 1 een normale verkoudheid zijn of 2 een lichte bronchitus. Heb nu een puffer mee gekregen voor 3 á 4 keer per dag. Verder in de gaten houden als hij koort krijgt moet ik gelijk weer bellen. 100 cc is het minimum wat hij toch per keer binnen moet krijgen. CB Levi weegt nu 6450 gram. kreeg daar het advies om snachts geen voeding meer te geven omdat hij anders een fles teveel krijgt. dus een paar nachten vol houden om snachts alleen te troosten. Niet uit bed halen. en geen eten geven. dan moet hij het in een paar nachten door hebben. Sollicitatie Zag net hier op dorp dat er in januari een kinderkledingzaak komt ( www.itsforkids.nl) heb net even gemaild of ze nog mensen zoeken. Ben benieuwd Zo en nu zijn jullie aan de beurt. Missy,bedankt voor je kaartje. Geloof 9 kilo. hier slaapt Levi op het moment meer dan dat hij wakker is. Denk ook vanwege de griep Parr, gelukkig viel je eerste werkdag mee Pupke, Arme Quinten, goed dat je ors bent gaan halen !Nu hopen dat hij het ook snel wilt drinken. knuff Succes bij de HA Eva, aparte fles. nog nooit gezien van de autostoeltjes zijn de meeste vrij zwaar om even over te zetten Evi, hoe gingen de tweede prikjes? Linda, ow jee.zwanger? Ingeltje, ahh dikke knuff voor Julian FunnyMe, hoe was het bij de HA? vind dat je met baby's niet bezorgt genoeg kan zijn Tinkerbel, gaan eerste kerstdag rijst eten, met koolvis in dille saus ( folder van de digros van deze week ! ) tweede kerstdag gaan we wokken. Krisstel, ja eigenlijk wil ik vanwege de PCO ook zo min mogelijk gebruiken...maar ja of ik nu nog een jaar aan de condooms wil :-? Dreames, zou er toch op staan dat de HA nog een keer kijkt hoor als je het niet vertrouwd. hier zaten ze eigenlijk ook vol maar na iets aandringen hebben ze ons er toch tussen gezet Jannes, leuke foto Kerstkaart graag gedaan meiden Yule, lekker gegroeid is Raven ! Roshi, zodra hij eruit groeit of echt niet meer wilt liggen Ferry is nu alles aan het omzetten. Gaan van zorg en zekerheid naar interpolis, ander internetplusbellen pakket van KPN. om zo een paar euro te besparen. Iedere euro is meegenomen straks als ik partime ga werken. Ga nu even bij Levi spieken want vind het toch eng als hij zo benauwd is en alleen boven is. HA raadde ook aan om hem even een paar nachten bij ons op de kamer te houden
@tinkerbel leuk de winterefteling wij gaan 24 jan met het werk van janco. @kristel het adhd verhaal vind ik ook grote onzin rene zit ook op een vertikale groep maar heb nog nooit wat gehoord over adhd daar. en rene heeft het ook niet volgens mij. @missy ik weet niet of de regel echt veranderd is heb er nog niks over gehoord op het cb maar kaatje had het van de lactatiedeskundige hier op het forum. @moppiepoppie aha ik snap hem ik dacht misschien dat je zag dat ze last van zuur had ofzo. vanmorgen ben ik nog lekker even op de bank gekropen het nadeel daar van is dat ik nu met alles achterloop hihi is niet meer in te halen dan haha. rene ligt lekker te maffen robin schreeuwde alles bijelkaar dus er maar weer uitgehaald die had echt geen zin. heeft vanmorgen lang geslapen dus ja. rene mag vanaf 6 jan naar de peuterspeelzaal vind het toch eigenlijk best spannend en weer een grote stap hij wordt nu wel erg groot als ie al naar een echt schooltje gaat hihi.
bedankt voor de kerstkaarten: anno, erika, missy, lindaa! (ben ik nou nog 1 vergeten?! ) edit: babystyle en dreames ook bedankt !
dat zal wel komen omdat ik jou nu in real life ken! en ik weet van jou dat je echte naam hier mag staan Nog even over ADHD. Ik had net Julian vast dus kon niet uitgebreid typen, maar ik heb jarenlang met kinderen met ADHD gewerkt. Ze hebben het al vanaf geboorte, maar bij het ene kind komt het meer naar voren dan bij het andere. Als je opgroeit in een chaos met weinig regels, is het voor een kind met ADHD heel moeilijk. Deze kinderen raken de weg kwijt en worden van die echte ADHDstuiterballen. Maar er zijn ook zat kinderen met ADHD bij wie het nauwelijks opvalt, zij hebben alleen maar last van concentratieprobleem (wat ook zo is bij de écht drukke ADHD'ers; ze kunnen zich niet concentreren en kunnden zich niet focussen, raken afgeleid en worden dus heel druk!). Maar je kan het dus echt niet krijgen als je op een verticale groep zit. Het is juist heel goed, omdat ze op deze groepen al veel willen leren van de grotere kinderen, zich er aan optrekken. De grote kinderen leren te zorgen en rekening houden met de jonge kindjes.
Julian is nog steeds ziek, ik heb hem in de draagdoek gehad de afgelopen uurtjes, hij slaapt wel veel, maar heel onrustig, wordt steeds wakker van hoestbui. Ga hem ff tempen nu. Zoutoplossing in de neus knijpen (zielig!) xxx edit 37,8 ff zetpilletje gedaan... voorkomt erger hoop ik
@Ingeltje: heb je wel eens een neusspray geprobeerd? Ik had verwacht dat Quinten dit niet leuk zou vinden, maar hij merkte het nauwelijks. Beterschap verder!
Gelukkig was er niets aan de hand. Longetjes klinken schoon zei de ha. Moet alleen wat vaker zoutoplossing in de neusjes doen (ik dacht dat dat maar 3x per dag mocht) maar de ha zei liever wat vaker. En lekker blijven smeren met Luuf baby. Zolang ze niet benauwder worden is het goed. Anders even contact opnemen met de ha. Vanavond hebben we kerstfeest in een cafeetje. Ik had er heel erg zin in, maar ja nu met 2 zieke kindjes.... Ik ga wel hoor! Ben er wel aan toe ff alleen weg zonder mn 2 moppies. Dan ga ik gewoon niet zo lang want tja papa durft bijv. de zoutoplossing niet in de neusjes te doen. Ik doe het zowiezo als ik wegga.... Heb ook aangevraagd om op rooster te gaan werken.Omdat ze dat liever niet doen moest ik uitleggen waarom ik dat graag wilde. (zo is de kinderopvang makkelijker te regelen) Dus geen probleem. Ze zou zelfs al proberen om vanavond al een rooster voor me te hebben!
Hoihoi, Ik haak hier weer in! Iedereen met zieke kindjes, beterschap. Lijkt me vreselijk om je baby zo te zien, pfff. Jill is een beetje verkouden dus af en toe krijgt ze zoutoplossing maar ik hoop dat het hierbij blijft. Dorientje, sterkte meis, wat een vreselijk nieuws Funny, geweldige foto van je meiden! Vertikale groep, komt Jill ook in. Maar ik geloof sowieso niet zo in de diagnose ADHD... Kerstkaarten: bedankt allemaal, superleuk echt! Die van ons komen eraan :-D Hee, cc-regel veranderd! Dat verklaart het feit misschien dat Jill nooit genoeg heeft Flesweigeraars: ik hoop dat de trubbels snel voorbij zijn! Hier gelukkig geen problemen mee, maar lijkt em een berg stress geven zowel voor ouder als voor kind. Kerst: wij gaan de eerste dag gourmetten bij mijn ouders en tweede dag buffet bij souders. Slapen tussen voedingen: Jill doet alleen hazenslaapjes, uurtje hooguit. Meestel maar een kwartiertje en dan is ze weer topfit Maar voordeel is weer wel dat ze 's nachts doorslaapt en 's morgens nog eens tot 11 uur. Dan ego, gisteren weer gaan werken. Ik moet zeggen, het viel me 100 % mee. Jill meegeven aan papa was even slikken maar daar bleef het bij gelukkig. Werken was bijna fijn Lekker weer onder de mensen en meer naar buiten gekeerd zijn ipv grotbewoning Ik vond alleen het 3 keer moeten kolven behoorlijk pittig. Krijg de tijd waar ik recht op heb, maar dan nog vond ik het een stressige toestand. Vooral de laatste keer kreeg ik er maar 80 cc uit terwijl mijn boob nog volzat. Hopelijk is het gewoon even wennen. Ik ga toch maar de electrische kolf van mijn vriendin uittesten, ik kreeg een lamme hand van het gepomp Mijn moeder stuurde heel lief 2 foto per mms van Jill en Julie, heel fijn!En ze heeft in het oppasboek alles bijgehouden. 's Avonds kwamen er nog wat foto's per mail, echt lief. Alles was goed gegaan gelukkig. Alex zit weer in Zwitserland, heb net een maaltijdsalade gehaald met zalm, geen zin om nu te koken. Ik hoor Jill uit de wagenbak sputteren, die was bij het schappies doen lekker in slaap gevallen.
@Yule, dat is idd lekker dat Raven al 12 uur achter elkaar slaapt in de avond/nacht. Hier slaapt Mike dus in de ochtend maar 1,5 uur en dit in 2 delen zeg maar.. Eerst 1 uur dan even wakker en dan weer 30 min. Tussen de middag slaapt hij ongeveer 2 tot 2,5 uur met tussendoor even wakker voor speentje. En in de namiddag slaapt hij ook weer 1 tot 1,5 uur in 2 delen. En dan slaapt hij van 20.30 tot 23.00 uur (wakker maken voor voeding) en na die fles gelijk weer tot 07.00 uur. Dus daar zit alleen de flestijd tussen van 23.00 uur. Volgens mij prima toch als hij verder vrolijk en gezellig is? Wat goed zeg dat Raven zo goed is aangekomen! Niet gaan meten? @Pupke, maak je je geen zorgen dan of Quinten wel voldoende slaap krijgt? Als hij zo afwisselend slaapt en soms helemaal niet tussen de voedingen? Ik maak me namelijk vanaf t begin al daar zorgen over, omdat ze in hun slaap dus groeien.. Goed dat je toch langs mag komen bij de HA, ik ben ook benieuwd.. @Kaatje, jeetje dus Levi werd steeds meer ziek.. Hopelijk slaan de pufjes gauw aan en is hij er weer snel bovenop! Dat van de nachtvoeding klopt wel, wij hebben maar 4 nachten Mike moeten troosten met speentje geven toen hij doorhad niet meer wakker te worden voor flesje. Spannend dat je heb gemaild naar die nieuwe kledingzaak. Ben zelf ook elke week aan t solliciteren. Toevallig gister iets gevonden op Randstad voor 2 dagen receptioniste.. Me cv gestuurd en werd net gelijk gebeld dat ze me gaan voorstellen aan t bedrijf! En idd elke euro telt.. Ik heb altijd telefoonrekeningen van over de 100,- dus ga straks overstappen naar Telfort en dan hoogste belminuten.. En we hebben het internet al naar beneden gedaan en de tv is standaardaansluiting. Zo hebben we al een hoop bespaard. Hier gebruik ik Daro zoutoplossing druppels, alleen t enige nadeel daarvan is dat het grote buisjes zijn die niet in 1 x op gaan. Maar je kan ze open niet bewaren. Dus ik ga vd week toch maar neusspray halen en hopen dat hij t pikt. Want de druppels vind hij ookal eng en vies haha.. Weet iemand trouwens hoeveel babies rond deze leeftijd moeten slapen? Want is t zo dat als ze de nachten doorslapen, ze overdag dus minder hoeven te slapen? En hoe merken jullie aan je kindje of hij klaar is met slapen of tussendoor wakker is geworden en de slaap niet meer kan vatten? Ga even zelf lasagna maken, dus ben er strakies weer. En even spieken of er al meer kerstkaarten in de bus zitten!