@Pisum, wat een lekker ding..en die ogen @Ingeltje, haha...ze slaapt nu 'al' een half uur in haar wieg oh oh... @Kaatje, wat balen zeg...zenuwen? @Demi, wat lief zeg! Niet belastend voor je rug? @Jekkia, wow! Dat is snel of niet Wij gaan aankomend weekend voor het eerst bij mijn ouders logeren..Britt slaapt dan ook voor het eerst niet bij ons op de kamer..raar idee (en vind het eigenlijk ook niet leuk haha ) Verder passen mijn ouders 15 november hier thuis een avondje op omdat we naar de Lama's gaan.
ons meisje stond op het scherm bij de lief winkel. de wedstrijd loopt nog. ga haar nu in bed leggen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@krisstel: nee het is helemaal niet belastend voor mn rug. Ik vind dit echt een ideale draagzak. Demi zit er lekker in. Ik voel het gewicht alleen een beetje aan de banden over mn schouders maar voel het niet in mn rug. En in de band die achter Demi's rug loopt zit een opening daar kan je je hand nog instoppen en zo kan je de kleine knuffelen, maar zo geef ik voor mijn gevoel Demi ook nog wat meer steun
Hoi meiden Vanmiddag even met Aimar naar het weeghalfuurtje geweest: Meneer woog 3400 gram! Was wel met een volle plasluier aan maar goed. Hij krijgt dus genoeg goede voeding! Hij had vanmiddag alleen erg last van krampjes en wilde alleen maar heen en weer gewiegd worden op z'n buikje in mijn armen. Zo is hij in slaap gevallen. De eerste keer dat ik hem terug wilde leggen, begon hij meteen weer te krijsen. Een kwartiertje later nog eens geprobeerd en meneer bleef slapen. Tot blijdschap van onze kater, want die zat vol ongeduld te wachten op z'n eten en dat lukte me toch echt niet met Aimar in mijn armen. Voor de borstvoedende mama's: Zijn jullie ook zo aan het zoeken naar wat je wel en niet kan eten. Ik kom er af en toe echt niet uit. Wij zijn namelijk helemaal niet zo dol op hollandse pot. Eten liever nasi, mexicaans, pasta, knorr wereldgerechten etc. Daar doe ik altijd veel groente in, zo'n pakket of zelf lekker een uitje, paprika, knoflook etc. Maarja die dingen zijn juist niet fijn voor Aimar.... Ik heb ook geen zin om zo lang ik borstvoeding geef, alleen maar aardappelen en groente te eten.... Aantal verschoningen: Ik verschoon Aimar eigenlijk bij elke voeding, alleen als hij 's nachts geen poep heeft en de luier voelt niet vol en meneer slaapt heerlijk na de voeding, laat ik de luier soms om. Maar Aimar poept heel veel kleine beetjes dus de luiers gaan erg hard! Voeding: Aimar komt soms nog om de 3 uur voor een voeding! Gisteren wilde hij zelfs om 14:30, om 15:30 en 16:30. Even nagevraagd bij de verpleegkundige op CB. Zij zei dat dit niet erg was, alleen maar goed voor de productie. Het moest alleen niet de hele tijd zo zijn. Vanmiddag om 14:30 erg goed gedronken. Ben benieuwd of hij de 4 uur gaat halen. Ze mogen 1 keer 6 uur zonder voeding. Nou haalt Aimar 's nachts wel 5 uur. Hebben jullie enig idee of hij ook 2 keer na 5 uur mag hebben ipv 1 keer 6 uur?
Hey meiden, Pfff wat hebben jullie veel geschreven vandaag! Vanmiddag even in de stad wat gegeten en naar de oma van mijn man in het verpleeghuis geweest, die vindt het geweldig als we met Femke langs komen. Het vloeien is hier nu helemaal gestopt, joehoe! Heb er altijd zo'n hekel aan. Voor volgende week maar eens een afspraak met de HA maken om de mirena te laten plaatsen. Mooie foto's heb ik voorbij zien komen! @Jekkia, wauw dat is goed zeg. Is dat vroeg of normaal dat ze dat al kunnen? Misschien een tip: Bepanthen voor de luieruitslag, werkt super! @Kaatje, balen dat je man is afgewezen.... @Pisum, hier ook elke voeding een schone luier, en soms wel twee....madam poept errug veel Ik ben vandaag toch maar weer met de sab simplex gestart, meer om te kijken of het écht niet werkt, als ze vanavond weer zo reageert als afgelopen vrijdag, weet ik genoeg....hoop dat het wel wat doet eigenlijk. @Naannaan, ik ben even kwijt waarom je kolft en geen bv geeft....gelukkig heb je nu weer wat meer tijd voor jezelf. Dikke knuffel! Ehm, verder weet ik het ff niet meer... later meer!
@Eva: merk je dat dan, dat Aimar last heeft van wat jij eet? Ik eet hier gewoon pittig en ui en zo, dat deed ik tijdens de zwangerschap ook gewoon en het schijnt dat ze daar dan toch al aan wennen. Raven heeft er in ieder geval geen last van. Gisteren nasi met sambal gegeten en ze heeft geslapen als een roosje. Ze slaapt 's nachts trouwens altijd 6 uur en daarna weer 5 uur. Of heel soms meer dan 6 uur. Geeft niks hoor. Ze heeft dan wel reuze honger, maar ja, dat zou ik ook hebben! Dat wakker maken na max 6 uur hoefden wij alleen in de kraamweek te doen, daarna geeft het niet hoe lang er tussen zit. In de eerste week kunnen ze zelf hun suikergehalte niet goed regelen, en als er dan heel lang tussen de voedingen zit kunnen ze suf worden van te laag suiker in het bloed, wat lijkt op lekker slapen, maar dat is dus heel gevaarlijk. Na de eerste week kunnen ze dat goed zelf regelen!
Krisstel, nee geen zenuwen. weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij is nooit zenuwachtig voor dit soort dingen. Misschien vermoeidheid... slechte nachten, anderhalf uur rijden daarheen. lang gesprek en dan een test... Kan britt niet bij jullie op de kamer bij je ouders?
nou naar bed wordt het dus iet madam ligt nu lekker in de box te kletsen. maar we zijn lekker weeste shoppen, jullie hebben 3 pagina´s geschreven en ik ga nu ff relaxen op de bank dus reageren zit er niet in. heb trouwens nu wel een muziekdoosje, die blauwe hond van woezel en pip. hopelijk werkt het. xxxxxxxxxxxxxxxx
hey iedereen! Gisteren weer een rotdag gehad door die krampen, en vannacht en vandaag ook.. ben dus zojuist begonnen aan dieetvoeding Nutrilon Omneo, en een difrax S-fles waarvan ze zeggen dat deze fles goed is voor babys die veel krampjes hebben! Nou het zal mij benieuwen hoe het zal gaan nu ze deze voeding krijgt! Die fles haat ik nu al HIHI, want volgens mij lekt dat ding aan de onderkant! Niet veel, maar drupsgewijs!
@Pisum: eerste paar keer in de fles werkt het nog niet, dus laat je daar niet door afschrikken. En ook niet door de grote hoeveelheid windjes die ze gaan laten (komt door het ontluchten, is juist goed). Maar na een dag zagen wij duidelijk resultaat. En hou je ook aan de 15 druppels per voeding anders heeft het geen resultaat. @Steen: niet direct weer stoppen hoor met Sab Simplex en weer overstappen naar iets anders. Daar reageren baby darmen heel heftig op. Geen Sab Simplex even de kans een paar dagen. Niets werkt in 1x.
hoi meiden heb wel bijgelezen maar ff geen puf om te reageren. ff ego had van de week een berichtje geschreven, maar kan hem niet terug vinden dus als ik dubbel schrijf sorry. donderdag zoals jullie weten heb ik mij verbrand. vrijdag moest mijn man acute geopereerd worden aan aambeien en zondag nacht hebben we op de huisartsenpost gezeten met giovanni hij was weer helemaal blauw/paars geworden. vandaag belde de kinderarts terug gelukkig hoeft hij niet opgenomen te worden. omdat het sporadisch is kunnen ze hem niet opnemen, maar als het nou nog een keer gebeurd nemen ze hem wel op. Gisteren avond een flesje gehad die de juiste dikte had en dat ging super hij heeft als een roosje geslapen. nou voor ons nog ff bijkomen van een raar en hectisch weekend.
Gewoon eten wat je lekker vind en zoals je het gewend bent. Je merkt vanzelf als er iets is waar je kleintje niet tegen kan. Eet zelf best vaak gekruid en pittig eten en Matice heeft er geen last van.
Ik let hier ook niet op wat ik eet. Nou eten wij vooral aardappelen,groente en vlees.maar bijvoorbeeld wel weer veel uien. Eergister had ik patat, maar merkte gister wel dat zijn poepluiers dunner waren.
volgens mij werkt het om julia toch even te laten huilen, net heeft ze weer een kwartie gehuild en nu is het weer stil. vind het vreselijk om haar te laten huilen maar als dat het enige is wat helpt. geef haar straks wel wat extra knuffels. eten ik let hier ook niet op en heb bij julia nog niks gemerkt. wij eten ook vooral aardappels vlees en groente en bijna nooit pittig omdat mijn darmen dan gek gaan doen. haha mijn darmen wel en die van julia niet. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
ik let ook niet echt op met wat ik eet. al laat ik kool soorten wel ff staan. maar verder eet ik alles.
Goedemiddag dames! hier een rare dag achter de rug. De wvk is geweest en van alles doorgenomen. Erg fijn en gezellig mens! Zij heeft Kate gewogen, 4190 gr... nou dan is zij in 1 week maar 10gr aangekomen? Maar de wvk zei van kan omdat het andere weegschaal is dus komt zij a.s. vrijdag extra langs om nogmaals te wegen. Nou hopelijk dan een verschil! voor de lijst: 16 okt eerste keer cb! Verder was zij zeer tevreden over Kate! Wij hadden erover dat Kate onrustig was overdag na de voeding. Zij verdenkt dat Kate toch krampjes heeft! Want het hoeft niet gepaard te gaan met rood hoofd, persen etc. Kate loopt dan te 'zoeken' dat is ook een kramp symptoom! dus mocht haar liever niet aanleggen, daar krijg zij juist weer krampjes van. Moest met speen proberen, of wiegen op de buik op mijn arm, buik masseren, warme bad etc. Moest ook cynababy in huis halen, 2x per dag. Nou vanmiddag bij de 12/13u voeding idd, na 10 min kwam zij weer. dus eerst met speen geprobeerd en dit weigerde zij dus toen buik masseren, na 5 min begon zij weer te huilen. Nou dus op arm wiegen en toen was zij wel stil dus de wieg ingelegd en ging zij weer huilen toen mijn pink in haar mond en dat ging goed dus snel de speen erin. dit bleef goed gaan totdat zij het eruit gooide en dan weer moest huilen Na een 1/2 uur heb ik de schijt eraan gehad en haar aangelegd. Na 3min sliep zij weer en toen in de weig gelegd en is zij een half uur stil geweest. Ik sliep verder zonder mijn "oren" dan waakt hubbie over Kate. Hij is toen 40 min bezig geweest ook luier verschoon en hij had ook echt het idee dat zij honger had. dus toen mij wakker gemaakt en heb ik haar aan beide kanten aangelegd. Toen vestje aan en mutsje erop en voor het eerst buiten gelopen met haar. Heerlijk! voor ons alle drie! en zij slaapt nog steeds! Maar ik moest wel huilen tussendoor hoor, vond het zo zielig en alees wat ik deed wat geadviseerd werd hielp niet dus iemand tips? Ok genoeg ego en nu alle aandacht voor jullie kraamvisite nou het lijkt hier toch wel op gang te komen, morgen visite, overmorgen ook en vrijdag ook (he ingeltje ) dus heerlijk! @ingeltje heb je gekolft na het voeding? dan kan het zijn dat julian nog meer aan het drinken is hoe is het nu met Julian? slaapt hij eindlijk? *knuffs babyzwemmen lijkt mij ook lekker, maar dan one-on-one een groep wordt niks ivm met mijn slechthorendheid @anno oooh leuk foto 8) @jekkia heb een zwarte L besteld, hubbie wou niks vrolijks enzo en ach ja zwart vinden wij allebei wel mooi en past ook overal bij ben nu benieuwd of Kate het ook leuk vindt... vond ze eerst wel prijzig maar goed dan heb je wel een goed iets toch? (drm hoop ik ook dat Kate het fijn vindt ) @kaatje leuke coupe! de verzakking is dus wel goed te verhelpen? zorgt niet voor problemen zij een evt. volgende zw? zo die flesvoeding deed wonderen dus! geen problemen na de slapen gehad? Idd hard optreden hoor tegen Svader, anders omsebeurten naar de feest en hij als ze Levi missen dan zeg je gewoon, dan maar niet roken he?! Ik maak Kate wakker als de 4 uur om is. Ach nee niet leuk voor hubbie, ik ken die black outs nog van school met tests vreselijk! hele dikk knuff voor jouw hubbie! @sunshine super om te horen dat het veel beter gaat met haar arm! zal wel een grote opluchting zijn! nacontrole krijg je daar automatisch bericht van of zo? heb wel van gehoord dat je na 6 weken ncontrole hebt maar heb zelf niks van een afspraak gehoord of zo??? @nikky oef! gelukkig dat hij het idd wel goed doet! maar toch even slikken als ik het lees! *dikke knuff @pisum *duimt hier dat jullie binnenkort dichterbij de kippenhok komen te wonen tussen elk voeding was teveel? nou ja zeg moet rayyan anders met onstoken billetjes liggen? is zo wel goed meid! hier ook bij elk voeding hoor! en af en toe tussendoor net zoals Yule. leuke foto 8) @naannaan jeetje meid dat is idd heavy! gelukkig heb jij nu geode hulp en ook de stuen van hubbie! nu gewoon rustiger aan doen idd! *dikke knuff @dreames leuke foto's! @eva ik let gewoon op met specerijen enzo, anders eet ik ook alles, maar ik eet nooit iets erg kruidig, kan zelf ook niet goed tegen @devilchase leuke foto!
Parr, je moet zelf de vk bellen voor een afspraak ( nacontrole ) Levi heeft geen last gehad van de flesvoeding ( niet dat ik gemerkt heb iig ) thanx voor het compliment over mijn haar. voor mannetje idd niet leuk. Baarmoederverzakking kan je zelf al een gedeelte verbeteren door bekkenbodemspieroefeningen te doen. Verder kunnen ze een ring plaatsen die de boel omhoog houd. Bij oudere mensen trekken ze hem vaak op,maar dat is niet echt een optie als je nog zwanger wilt worden. Zwanger worden is wel mogelijk dus. Moet even de gyn af wachten.