Missy hier wordt Levi tussendoor wel eens wakker. nu zeker door zijn hoest enzo maar besteed er eigenlijk geen aandacht aan. ga ook niet kijken. valt vanzelf weer in slaap. moet zeggen dat ik ook wel erg blij ben dat Levi niet meer naar zijn speen omkijkt. slaapt hier dus in en door zonder speen.
Oke, even advies. Levi wordt nu wakker voor zijn voeding.. CB zei vandaag dus om 23.00 laatste fles geven en dan snachts niet meer .maar als ik hem nu zijn voeding geef dan moet hij er dus tot morgenochtend mee doen. Kan dat? 10 uur op een papfles? Kan ook nu 100 cc geven en dan om 22.45 een volle fles maar ja schiet dan ook niet echt op toch..
@kaatje, ik zou nu gewoon fles aanbieden en hopen dat hij daarop doorslaapt. En anders bied je hem in de nacht een mindere fles aan. En begin je gewoon vanaf morgen zonder nachtfles. Levi is nu helemaal niet lekker en ook nog es aan de puf. Zou t nu niet zo streng nemen allemaal.. Hij doet toch al een tijd met een nachtfles en dat kan niet zomaar weg zijn, helemaal niet als hij niet in ze hummetje is. Krijgt Levi al een papfles? Wat doe je erdoorheen dan als ik vragen mag? En vanaf wanneer kreeg hij die? Ik wil binnekort ook papfles gaan geven..
Het is hier heel verschillend kwa speentje.. Hij heeft hem bijna nooit nodig in de ochtend om in te slapen en in de avond en nacht ook niet. Word dan dus ook niet wakker om speentje. Maar verder overdag dus wel.. Misschien toch 3e sprong? Hij is wel vrolijk, maar wel aanhankelijk en slaapt eigenlijk nu de avond ook slecht in en kan ineens hysterisch krijsen als hij speentje kwijt is, terwijl hij normaal alleen wat moppert. Normaal sliep hij na de fles van 19.00 uur gelijk in rond 20.15 uur zonder mekkeren en zonder speentje. En sinds 2 dagen slaapt hij pas rond 21.00 uur en dan met speen want hij is anders niet te troosten.
Meiden, ik ben eindelijk weer online, zucht... Het had 2 weken geleden al gekund maar HetNet had een domme fout gemaakt. Namelijk in hun systeem zetten dat ze een modem hadden gestuurd naar mij, maar dat was dus niet zo... Tig keer naar hun gebeld en elke keer zeiden ze dat-ie was gestuurd. Tot vorige week er iemand zag dat dat toch niet het geval was. Anyway... ik heb jullie zo gemist, snik. Toen ik offline ging, waren we op pagina 500 ongeveer.. Kan er iemand een kleine update geven? Thanks!
Missy, Levi krijgt hier nu een week of 3 de pakfles. Eerst anderhalve week 2 eetlepels door zijn laatste fles en nu 3 eetlepels. Ik doe er Nutrix rijstebloem doorheen http://www.nutriciakindervoeding.nl/Onz ... ix/Nutrix/ Levi is inmiddels weer in slaap gevallen dus probeer de voeding nog maar even uit te stellen. Wil wel gelijk vanacht beginnen met proberen geen fles te geven. Juist omdat hij nu op onze kamer staat. Hoeven we dus geen 3 of 4 keer per nacht naar zijn kamertje.
Matice wordt soms wakker. Maar slaapt redelijk snel weer in. Ga niet bij het eerste huiltje kijken, pas als hij echt huilt (dus geen gejammer). Meestal is hij binnen paar mnuten weer vertrokken. Maar als hij na half uur nog ligt te jammeren dan haal ik hem overdag er wel uit. Matice slaapt ook zonder speen, die heeft hij nooit gewild. Zo te lezen heeft Mike de speen echt nodig voor de troost. Met een sprongetje zijn de kleintjes vaak wel extra hangerig, huiliger en humeurig.. dus kan goed zijn dat hij er midden in zit. Tis een fase, gaat wel weer voorbij dus (en er komen nog heel wat van die fases ) Papfles= KV met rijstebloem. Kaatje 10u op een papfles moet goed kunnen. Ik ben gestopt met Matice de laatste voeding aan te bieden toen ik hem elke keer ervoor moest wakker maken. Sindsdien slaapt hij door. Wordt Levi nog uit zichzelf wakker voor de nachtvoeding? Kan tuurlijk weer anders zijn omdat ik voor 90% BV geef. Morgen naar ziekenhuis voor spiraaltje te laten zetten. Nu hoorde ik van een vriendin dat ze die normaal zetten als je op je eind van je menstruatie bent. Anders kon het nogal pijnlijk zijn. Zie er nu al tegenop want ben nogsteeds niet ongesteld geweest, zul je zien dat ik er morgen flinke last van krijg... Maar goed dat mijn moeder er morgen is. Ivo is een hele week weg voor zijn werk ' Savonds slapen gaat nu hardstikke goed. Matice slaapt van 19 tot 7. Alleen Raven is 's nachts 3-4x wakker. Dus nogsteeds geen goede nachtrust hier. Grrr!
Jekkia, als Levi tussen 7 en 9 zijn laatste voeding heeft slaapt hij daar meestal op door tot een uur of half 2. als we hem om 11 uur wakker maken is dit rond 04.15. Dus als we een lange rit willen maken dan laten we hem doorgaan zodat hij om 1.30 komt en wij daarna tot 07.15 kunnen slapen. Anders maken we hem wel wakker om 23.00 Succes morgen ! Heb idd ook gehoord dat het minder pijnlijk is als je ongi bent omdat dan je baarmoedermond een stukje extra open staat Van 19 tot 7? Jaloers ! nu hopen dat raven ook snel doorslaapt Aantal cc Hoeveel cc krijgen de kv kindjes hier? Levi krijgt 200 cc en hier keek de HA van op. Hij vond het veel. De huisarts vond trouwens ook dat Levi erg ver was voor 14 weken. qua kijken, volgen, manier van kijken, doen en laten.. trotse mama
Het zijn 4 verschillende pendels (caruli, justfem, alies en knippy)! Pendels zwanger in: meisje in nov'09 en een j in mrt'11 meisje in okt'09 meisje in nov'09 en een meisje in apr'11 meisje in sep´09 en een jongetje in j nov´11
Zie je wel! Dat vonden wij ook Kaatje! ik geef Julian s avonds ook 200cc, maar da's de enige fles die ik geeef
Mike krijgt ook 200cc, 5 voedingen. Was prima volgens CB toen we er vorige x waren kreeg hij 150cc soms 6 soms 5 flessen (lag eraan of hij doorsliep ja of nee) en die zei als hij meer honger begint te krijgen binnen nu en 2 weken mag hij omhoog naar 200cc. Op de pakken staat ook bij kindjes vanaf 5kg mag je 5 x 200cc aanbieden.
@ kaatje: 200 cc lijkt mij ook best veel...maarja als hij het daar goed op doet, niks aan de hand toch. Aimar zit nog maar op 150cc.
Tank joe! Dan is het misschien wel een idee om de papfles rond 22.30- 23.00 uur te geven en dan te kijken hoe lang hij daarop slaapt. Bij Raven heeft dat toen goed geholpen (fles van 200ml met rijstebloem), duurde wel een paar dagen voordat het vlekkeloos verliep. Veel succea!
Als we minder dan 200 geven, dan heeft hij er niet genoeg aan. Maar hij dronk al heel vroeg heel veel. Volgens het cb is 200 cc ook goed
buurvrouw maakt zoveel herrie dat de lichtjes van de babyfoon erop reageren en Aimar ook een beetje Net ging haar wasmachine centrifugeren...jemig wat een herrie! Is pas sinds kort dat ik hem hoor, tijd voor een nieuwe denk ik, want Aimar is zowat zijn bedje uitgetrild...MAAR slaapt nog wel gelukkig
Nou jongens, pff wat een gedoe. Ik heb besloten toch nog de bv weer omhoog te proberen te krijgen als laatste poging. Ik wil echt ALLES geprobeerd hebben, want ze wil zoveel liever de boob dan de fles dat ik elke keer weer bijna moet huilen als ik de fles aanbied en ze die huilerig dan toch maar min of meer accepteert. En ze wil altijd nog bv na de kv, dus ze drinkt niet alles wat ze nodig heeft uit de fles. Natuurlijk zal ze daaraan wennen na verloop van tijd, maar ik mis haar ook aan de borst... Ik ben echt zo treurig de hele tijd, bah. Dus ik heb besloten om te kijken of het nog te redden valt. Vandaag hele tijd aan de kolf gehangen, steeds paar minuten kolven, dan boobies masseren, dan weer paar minuten kolven en dat dan half uur lang en meerdere malen op een dag. Eigenlijk niets anders gedaan dan dat. En steeds als Amé honger had had ik dus niets in m'n boobies vanwege het kolven. Eigenlijk moet je de beeb vaker aanleggen zeggen ze, voor je productie, maar ze is net een beetje slaap aan het inhalen dus wil haar niet wakker maken, en bovendien wil ik dat ze gewoon genoeg binnen krijgt en niet zo'n halfslachtige halflege boos Nu de lactatiekundige ook nog gebeld en die komt morgenvroeg kijken hoe ze drinkt, want misschien schort er iets aan haar drinktechniek waardoor ze er niet voldoende uithaalt waardoor ze zo narrig wordt als ze drinkt en dus de productie is teruggelopen. Ik vind het allemaal heel zwaar en toen hubby thuiskwam moest ik natuurlijk weer janken. Ik maak het mezelf zo moeilijk maar kan voor mijn gevoel niet anders. Ik word er niet goed van zoveel als dat ik van mijn dochter houd, echt... Dit is wel de laatste poging. Ik heb alles op alles gezet daarna, zelfs de lactatiekundige. Daarna moet het klaar zijn. Ik merk aan haar slaapjes wel of de bv weer voldoende is neem ik aan... Ik weet niet of ik er verstandig aan doe de bv weer op te krikken omdat ik zo'n onzeker mensje ben maar ik wil gewoon echt alles op alles gezet hebben om haar het beste van het beste te geven. Zo hee, ik klink echt een beetje neurotisch nu haha Ik ben zo bezig alles goed te doen voor haar dat ik weg wil, maar ik wil ook absoluut weer niet weg omdat ik zo enorm veel van haar hou dat dan mijn hart zou breken. Zo voel ik me echt gevangen eigenlijk op dagen zoals deze wanneer ik alleen maar met dingen die met haar te maken hebben bezig ben... @bv-dames: Ik vroeg me trouwens af; hoe dan jullie het als jullie kindje een dagje gaat logeren of iemand een dagje oppast? Laat je dan melk achter om op te warmen in de flessenwarmer? Want dat duurt hier een kwartier en dan is ze allang aan het krijsen dus dat zou ik een oppas en haar niet aan willen doen. @Lola: zei jij nou dat je nog tommee tippee flessen had? Want dan heb ik wel interesse...
Hey meiden, pfff moet ruim zeven blz bij lezen...hihi ga er nu aan beginnen en reageren! Hier is het vandaag prima gegaan. Ik ben na de voeding van 10 uur naar het werk gegaan, dus Werner was met Femke thuis. Ik vond het heerlijk om weer even op het werk te zijn, lekker al wat bijgekletst en wat dingen geregeld. Ik moet het weekend beginnen, dus ik dacht laat ik nu maar eens ff kijken hoe het met mijn dienstkleding enzo is, want dat kun je in het weekend allemaal niet regelen. Wel heel gek, mijn zwangerschapspak hing nog in mijn kastje, zoals ik het 7 mnd geleden klaar heb gehangen om de volgende dag weer aan te trekken.... Het kolven ging ook prima, tja dat is dan weer het voordeel als je op een nicu werkt, we hebben twee kolfkamers met een medela symphony staan. En vanmiddag vergadering (zit in de ondernemingsraad), was ook weer leuk om daar bij te zijn, heb wel veel gemist, dus moet er weer helemaal in komen. Zaterdag dus mijn eerste echte werkdagje, sta in ieder geval met een collega gekoppeld en krijg een "makkelijk kind" om mee te beginnen, dus komt vast goed! En Femke heeft het ook goed gegaan bij de oppas. Werner had haar om 13 uur weggebracht, toen sliep ze in de (1 uur verder na telefoontje met vriendin....) maxi cosi, dus hij had gezegd dat ze daar wel even in mocht blijven liggen. Want om 14 uur moest ze eten, maar die dame lag toen nog te slapen, dus de oppas heeft haar laten liggen tot 16 uur toen werd ze wakker hahaha toen heeft ze wel goed gedronken en heeft ze de rest van de tijd gespeeld tot 18 uur toen ik haar kwam halen...heb wel ff gezegd dat het toch de bedoeling is dat ze een beetje in het schema blijft. En hoop dat ze niet vannacht gaat spoken....nu slaapt ze overigens, heerlijk die avonden, want normaal is ze altijd wakker op dit tijdstip.... Dus gelukkig is het verder allemaal prima gegaan. @Foover, met 12 wk is er inderdaad weer een sprongetje. Vervelend dat Lotte de fles niet goed pakt... @Tinkerbell, he balen meid dat het niet lekker loopt. Ik denk inderdaad dat het goed is dat je haar goed regelmaat geeft. En als je het niet vertrouwt zou ik naar de ha gaan. Succes meid! @Wupje, Femke speelt ook veel met haar tong, hoort bij de leeftijd denk ik. Doekje, ja hoor hier ook een tutdoekje aan de speen, Femke zit er ook echt aan te friemelen als ze gaat slapen.... @Pupke, balen dat Quinten de ORS niet pakt...hoe gaat het nu? @Krisstel, zoals het in een keer gekomen is van de week met de regeldagen zo is het nu ook in een keer weer weg! Dus ben inderdaad weer blij dat ik weer doorgezet heb! Want het blijft heerlijk om bv te geven! @Dreames, inderdaad knap dat ze een keelontsteking door de telefoon kunnen zien.....hoe ging het op het werk? @Azeb, fijn dat het bij jullie ook weer beter gaat! @Missyzuilen, Femke slaapt niet veel overdag, 's ochtends meestal een uurtje en 's middags wat langer... @Yule, super dat Raven zo goed aangekomen is! Ik weet zeker dat Femke nu ook flink gegroeid is, want ze groeit in een keer uit haar maatje 56... @Kaatje, zou leuk zijn in zo'n winkel werken. Heb je al reactie gekregen? @Ingeltje, beterschap voor Julian! @Funnyme, fijn dat er niks ernstigs aan de hand is. Succes! @Freesia, fijn dat het werken goed gegaan is. En dat Jill het zo goed bij je ouders doet! @Lola, hoe gaat het nu na de prikjes met Emma? @Missyzuilen, wij geven Femke hier wel telkens het speentje terug, omdat ze dan direct weer in slaap valt. En het is nu al een stuk minder dan een paar weken geleden. @Jekkia, heb ook een spiraaltje laten zetten. En geef bv dus had ook geen menstruatie, maakt niets uit. Het is mijn echt 100% meegevallen. Vloei alleen nu al bijna drie weken, maar dat is ook normaal...wel balen...Succes morgen! @Eva, jeetje fijn zo'n buren... Nou meiden ik ben bij! hihi en Femke slaapt nog steeds, weet niet wat ik mee maak....denk dat ik haar zo toch wel wakker maak voor badje en de voeding, want dat is het avondritueel en anders slaapt ze misschien vannacht niet... toch? tot morgen!
@Moppiepoppie, wat goed dat je er helemaal voor gaat. Hoop echt dat het snel beter gaat! Ik heb ook een paar van die dagen gehad, en hier is het nu weer helemaal op orde. Goed van je dat de lactatiekundige komt, wie weet heeft die nog tips. Wij verwarmen de bv gewoon in de magnetron, dat mag. Wel af en toe wat schudden ivm vetdeeltjes die heel heet kunnen worden. Veel succes meid, je doet het hartstikke goed!