@pisum: heej buddy, welkom terug! Een update, ehhh.... - veel zieke kindjes (verkouden en/of buikgriep) - veel mama's weer aan het werk - 1ste sep. mama is weer zwanger geraakt (Dorientje), helaas is dit misgegaan. - bij sommige mama's kriebelt het voor een tweede en sommige van hen zijn druk bezig met het laten pendelen eehhhhh... andere mama's eventueel aanvullingen? @Moppiepoppie: goed hoor, dat je het nog eens gaat prberen, wat heb jij een doorzettingsvermogen zeg! @Steen: fijn dat het goed beviel op het werk! Met Quinten gaat het redelijk. Straks weer een enorme water-poep-luier, dus hij is even met papa onder de douche geweest. Dat leek hij heerlijk te vinden. De flesjes gaan redelijk. We bieden hem elke 2,5 uur een flesje van 120 cc aan met 2 schepjes i.p.v. 4. Deze drinkt hij niet leeg. Hij heeft vandaag wel al 600 cc gehad en hij krijgt straks nog een flesje dus dat is aardig. Voor straks: weltrusten!
@moppie, goed dat je het probeerd, dan heb je idd het gevoel alsof je alles hebt geprobeerd. @steen, fijn dat het meeviel en iig vast succes voor zatredag ga nu julia naar bed brengen en dan zelf ook mijn bedje opzoeken. morgen gaat om 6:30 uur weer de wekker. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik wil alle kleintjes die ziek heel veel beterschap wensen.en de mama's sterkte! Met de prikjes is het gelukkig vandaag meegevallen
Moppiepoppie, je moet je gevoel volgen en als die zegt dat je dit nog moet proberen moet je het doen,maar hou je wel in de gaten dat je je zelf niet voorbij loopt? Want daar heeft je kleine meisje ook niets aan. Knuff Steen , nee nog geen reactie gekregen. Ga nu brood smeren, Levi wakker maken voor een laatste voeding en dan naar bed. Op naar een slapeloze nacht zonder nachtvoeding... ben benieuwd. Weltrusten !
WOEHOOEEEE ! Zo moet even gillen bij jullie. heb dus wel reactie op dat mailtje. ze zoekt nog iemand voor de woensdag, vrijdag en zaterdag. Ze vroeg of ik iets meer over mezelf wilde vertellen. had in het vorige mailtje al verteld hoe oud ik was en dat ik sinds 09-09-2008 trotse moeder ben van een zoontje. Dit heb ik nu gestuurd: Hallo mevrouw Rohmensen, Bedankt voor uw snelle reactie. De woensdag, vrijdag en zaterdag is voor mij ook prima.In januari beginnen moet geen probleem zijn. Iets meer over mijzelf. Sinds mijn 16de werk ik in een winkel, heb op verschillende afdelingen gestaan en heb kassa ervaring. Op het moment ben ik ruim 4 jaar werkzaam bij Intratuin. Hier heb ik op de kledingafdeling gestaan, en heb ik de cadeau shop gerund. Hier was ik ook verantwoordelijk voor bestellingen en natuurlijk het bijhouden van de voorraad. Op het moment zit ik op de informatiebalie en sta hier dus dagelijks klanten te woord wat ik met veel plezier doe. De reden dat ik hier weg wil is omdat ik hier niet voor 3 dagen terug kan komen. Ik ben klantvriendelijk, doelgericht, enthousiast, netjes, kan goed in team verband werken, vind het leuk om met klanten en kinderen te werken, ben flexibel en doordat ik in Nieuwkoop woon is het geen probleem om een keer in te vallen of extra te werken mocht dit onverwachts nodig zijn. Ik hoop zo genoeg over mijzelf verteld te hebben,als u meer vragen heeft hoor ik ze graag. Met vriendelijke groeten, Erika van Koert
Ik heb nu al bij 2 mama's gelezen dat ze hun kleintje later op de avond in bad doen... Ik doe het vaak na de 18:00-19:00 voeding. Lijkt me anders zo laat...maarja ieder zijn ritme natuurlijk. Ik volg Prison Break al vanaf het begin? Nog iemand? Moet wel zeggen dat het steeds ingewikkelder wordt......en het gaat maar door maar het blijft spannend! @ moppiepoppie: ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is: goed dat je alles probeert om de borstvoeding een succes te laten zijn. Daar heb ik bewondering voor...maar loop jezelf niet voorbij. Daar heeft je kleintje ook niks aan. Denk aan jezelf!
Goedenavond allemaal. Hier de 2e werkdag achter de rug. Kate is weer tot 6u doorgeslapen en tot 9.45 weer. Werk was gezellig maar de verwachten is gezegd. Kreeg kommentaar over de kolven. Of ik niet ff mijn broodje kon eten onder de kolven. Ik zeg nee kolven valt onder werktijd. Weet je dat zeker? Ja is de wet, heb je dat met Tomson (filaalbaas) afgesproken? Nee hoef ik niet is de wet. Weet je dat zeker? Ja dat weet jij toch ook? Ja daaag denk je dat ik tijd hebt om die dingen op te zoeken? Nou dat zei je dus.. nou nee.. nou mijn probleem ook niet! zei ik. toen was de gesprek afgelopne kom maar op dacht ik, ik lust je rauw. Zo is hij altijd besef komt later bij hem Wel minder: ik heb 150 en 120cc gekolfd dus minder dan gisteren mijn werk is erg druk terwij l ik thuis niet zo druk ben. Ik hoop dat het weer opkomt. voelde wel dat mijn boobs nog halfvol waren maar kreeg niks meer eruit Vandaag vloog de tijd wel sneller gelukkig @kaatje mooie kaart hij mag dus geen voeding hebben 's nachts omdat hij anders te zwaar wordt? oh dat ziet echt niet leuk uit voor manneke zeg knuffs voor levi! OOhh! mailtje terug! en super mailtje beantwoord! *duimtduimt @lindaa super gave kaarten thxxx! @tinkerbel vind sinds 2 dagen Kate's poepluiers ook beetje stinken Paul zegt dat doen ze al een hele tijd.. oh? ik vind van niet @wupje kate zuigt soms nog gewoon zo maar met haar lippen en tong. Komt een punt tong naar buitenen en de boven lip krult naar binnen maar honger heeft zij niet. Zij doet het ook gewoon zomaar maar erg grappig gezicht @funnyme hoe was het bij de ha? ah niks aan de hand lees ik, gelukkig! @anno hoe ging de kdv? eh open deur beleid? : edit lees nu antwoord aan kaatje @dreames idd wat een verhaal door de telefoon zeker te lui die arts @jannes ooh leuke bad pic @sams ik moet of 12u beginnen of 17u, srry geen tips @missy ja die bedoelde ik, gaan onder matras en je klem ze aan de slaapzak. weet niet hoe ze heeten Kate slaapt normaal 2u tussen voedingen overdag @yule verstikkingsgevaar? mijn Smoe heeft ze gebrukt bij haar kids en mijn Szus met de hare... hoe kunnen ze verstikken dan? want omdraaien in slaapzak kan toch niet? armen in de mouwen en zikanten slaapzak goed vast geklemd.. sumo wrestler baby @pupke hoe was bij de ha? lees ook niks ergs aan de hand, gelukkig! @freesia ook ff pittge kolfmomenten dus ik hoop ook voor jou dat het weer opkrikt! @lola deden wij hier ook in het begin papa fles mama boob. maar nu pakt zij net zo goed de fles van mij gelukkig Gelukkig reageerde zij beter op de 2e prikjes! wij donderdag @tweety ik heb een boxspiraal van de Hema, omdat kate nu grijpt vindt zij het leuk hiernaast te liggen en ook met knuffels dichtbij. Heb ook mobiel boven box en als zij in de wipstoel ligt in de box dan boog naar beneden en bij de mobiel in de beurt pendels had 2 opgestuurd maar alleen nog 1 terug Ga zo de rest van de lijst af denk ik @ingeltje ooh een meid dus.. kun je toch die kleertjes kopen @pisum welkom terug! hoe is het gegaan? @jekkia succes en sterkte morgen met die spiraal meid! idd hoorde ook liever met ongil plaatsen is de bmm verder open.. @moppie zo *respect*! mssn weet de lacat.kudige wrm Amé zo overstrekt? Ik heb mijn melk in de dv in ijsblokzakjes.. dit wordt ontdooid voor de fles @steen geslaagde dag dus @evi gelukkig zijn ze meegevallen Zo héhé bijgelezen, stelltje kletskousen
Hoi hoi, Ik moest geloof ik 20 pagina's bijlezen haha. Niet handig dat we nu ook een Wii hebben Nog minder tijd voor de pc Allereerst: beterschap voor de zieke kindjes.. Zo zielig he . Hier begint Cyenna een beetje ziek te worden. Hoesten en hangerig.. ze heeft zelfs vanmiddag geslapen op de bank. (normaal wil ze dus echt niet meer slapen 's middags) Hopelijk wordt het niet erger.. Morgen heeft ze kerstfeest op de psz, zou zonde zijn als ze het zou missen. Met Yarah gaat het ook goed, behalve dat ze dus toch baby eczeem heeft. Had al eens verteld over haar droge huidje en vrijdag kreeg ze ook ineens allemaal pukkeltjes/plekjes op haar buik. Vanmorgen naar de dokter geweest en ze krijgt nu speciale zalf. Ze kan er straks gelukkig wel weer overheen groeien. Daar hopen we dan maar op Nou ik kom snel weer spieken hier! Welterusten
Parr, wat een gezeur op je werk zeg. Nee is geloof ik niet omdat hij dan te dik wordt maar omdat hij dan teveel van bepaalde voedingstoffen binnen krijgt. Verder zei ze dat als je hem nu niet aanleert dat hij door moet slapen hij over 3 maanden nog niet doorslaapt Leuke foto, leuke kleertjes ! Zo en nu ga ik slapen... als dat lukt.. ben helemaal hieper de pieper
Moppiepoppie, wat goed dat je ondanks alle tegenslagen toch nog een poging doet om de bv te laten slagen! Als enige tip kan ik je meegeven gewoon heeeel vaak aanleggen / kolven, als het nog kan lukken zou dit de manier moeten zijn. Maar wel goed dat je de lactatiekundige laat komen, misschien is het idd de drinktechniek ofzo. In ieder geval heel veel succes ermee, en ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken!
@Kaatje: geweldig dat je al een reactie hebt gehad! Mailtje ziet er goed uit, ik zou je wel aannemen . @Parr: wat Kate doet, doet Quinten ook! Dat naar binnenzuigen van de lip en daar op sabbelen. Ziet er onwijs schattig uit vind ik. Zo, ik ga lekker slapen. Als Quinten vannacht wakker wordt van een vieze luier dan geef ik hem nog een flesje om ervoor te zorgen dat hij genoeg binnenkrijgt. Hij wordt normaal nooit wakker 's nachts maar als zijn luiers vannacht hetzelfde zijn als vandaag overdag dan kan ik me moeilijk voorstellen dat hij zich niet meldt. Weltrusten!
Hey meiden! Hier een rare maar leuke middag gehad 8) . Kyano was niet naar bed te krijgen maar was o zo vrolijk! Dennis was thuis om te leren voor zijn examen maar heeft ook veel met Kyano zitten lachen, echt zo grappig Hele verhalen heeft hij tegen ons verteld en dan steeds weer die big smile . We hebben een superleuke foto gemaakt zal hem morgen even plaatsen. Hij ligt er nu wel een uur eerder in dan normaal dus ben benieuwd of hij het nu evengoed red om door te slapen. Nou ja anders maar een keertje iets eerder eruit. Normaal gaat hij om 22 uur ongeveer en slaapt dan tot 6.30 uur. Nu lag hij er om 21 uur in. @ Pupke ha ha die heliumballonnen hebben wij ook mee gelachen toen Kyano geboren werd @ Kaatje oh spannend ben benieuwd of je op sollicitatie mag komen. We duimen! En erg zielig voor Levi. Zou maar niet te streng voor hem zijn vannacht...een paar dagen later zonder nachtvoeding zal ook niet zo erg zijn. Kyano haalt trouwens bij lange na nog geen 200 cc per voeding. Nu ongeveer 170, is echt max. @ Freesia fijn dat het werken lekker ging! @ Ingeltje hi hi die pendels liggen ook allemaal vlak bij elkaar... zou best kunnen kloppen @ Pisum hey leuk je bent er weer! @ Jekkia succes met je spiraaltje morgen @ Eva grrr die buren en wasmachines @ Moppiepoppie petje af voor jou hoor! Hopenlijk lukt het dan ook om de bv op te krikken. Maar zo niet dan heb je er echt alles aan gedaan. Succes! @ Steen lekker gevoel dat ook alles goed is gegaan op het werk en met Femke! @ Parr sjit dat je wat minder gekolfd hebt. Dat is een van de redenen dat ik voor ik aan het werk ga afgebouwd wil hebben. Ik kolf nu al niet zoveel en straks in de stress op het werk gaat me dat zeker niet meer lukken. Wel jammer maar ja... Nou ik ga afsluiten. Welterusten en tot morgen!
Trouwens, nog even een tip voor de bv-moeders... Ik zie dat sommigen van jullie s'avonds een flesje kv geven. Bij mij is de bv s'avond ook te weinig. Maar daarom doe ik gewoon s'ochtends na de eerste voeding kolven. Ik kolf dan 100ml extra. En die geef ik dan na de avondvoeding erbij. Buikje vol en Vince slaapt dan 8 uurtjes!
@kaatje robin krijgt ook 200 cc het uploaden van de crea's op de psp site mogen max 600 zijn zo sla ik ze ook op maar via photo bucket komen ze er dus kleiner te staan die verkleind ze automatisch weet jij hoe je dat kan uitzetten? leuke zo snel een reactie. @pisum welkom terug.
Prison break; wij zijn net begonnen aan seizoen 2 en hebben deze week seizoen 1 gekeken. Wat een gave serie! Kolftijden; hoe doen jullie het met pauzes eigenlijk? Ik neem mijn 2 pauzes van een kwartier namelijk niet, ik eet wel een appeltje of ee banaantje tijdens het kolven en drink dan ook ff iets erbij. Maar mijn lunchpauze houd ik wel gewoon aan. Dus da's een half uurtje, maar wel eigen tijd in principe natuurlijk. Dus ik geef mijn pauzes op, maar weet niet of dat wettelijk zo is? Parr? Weet jij het?
Wij doen dit omdat Femke 9 van de 10 keer 's avonds wakker is en dan aan het einde van de avond niet altijd meer zo gezellig, omdat ze dan eigenlijk wel moe is maar niet slaapt...dus wij doen haar dan rond half tien in bad zodat ze daarna de voeding krijgt en kan gaan slapen. Dat is inmiddels ons ritueel, en dat werkt prima. Ze slaapt de hele nacht door. We hebben ook wel eens geprobeerd om het eerder op de avond te doen, maar het is gewoon standaard tussen half acht en half negen dat ze wakker wordt....Ik zou ook wel willen dat we het eerder op de avond konden doen, maar ja het is nu eenmaal zo. Zal vast een keer verandering in komen. @Kaatje, joehoe meid! Hartstikke goede brief, veel succes. de duimen draaien! @Wupje, heerlijk dat Kyano zo aan het kletsen was! @MirandaT, verslavend he die Wii...! @Parr, he wat vervelend zulke discussies op je werk, laat je niet gek maken hoor! Mannetje komt zo thuis na de avonddienst, dus ik ga hier vast opruimen en naar boven. Slaap lekker allemaal, tot morgen!