September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat klopt :D !

Ik ga dus voorlopig het avondritueel met Jasmijn voor mijn rekening nemen. Wel een beetje jammer voor haar, want ze vindt het toch wel erg leuk om papa een half uurtje voor zich alleen te hebben...

2. @Kaatje: Zo'n inhalator ziet er inderdaad zielig uit! Maar één troost: hoe harder je kindje huilt, hoe beter het medicijn wordt ingeademd! Jasmijn was er trouwens destijds binnen een paar dagen aan gewend...
    Ik ga voor je duimen wat die baan betreft!

@MissyZuilen: Als Emma wakker wordt en écht wakker is, haal ik haar uit bed. Ik kan een baby niet dwingen om te slapen. Meestal leg ik haar dan in de box waar te tevreden gaat spelen. Honger heeft ze dan dus nog niet, dus ga ik er van uit dat ze gewoon uitgeslapen is...

@Anno: Drinken uit een gewone beker is beter voor de tandjes én voor de spraakontwikkeling. Maar ik heb Jasmijn eerst ook nog een hele poos uit Nuby-bekers en tuitbekers laten drinken (minder geknoei). Sinds afgelopen zomer drinkt Jasmijn uit een gewone beker. Toen konden we goed oefenen met water in de tuin... :)
    Tip voor kerst: Een WII Fit...? PSP... ;) ?

@Jekkia: Voor wie vaginaal bevallen is, doet het plaatsen van het spiraaltje geen pijn als je niet ongi bent. Ik heb er zelfs helemaal niets van gevoeld! Na een keizersnee heb je dat postieve effect helaas niet...

@Moppiepoppie: Eva heeft Tommee Tippie flessen in de aanbieding. Ik had daar zelf ook interesse in als ik zou merken dat Emma deze fijner vindt (heb er gisteren eentje gekocht om te proberen...)

@Steen: Ik geloof niet dat Emma veel last van de prikjes heeft gehad. Ze heeft alleen héél weinig geslapen gisteren en 's avonds had ze een beetje verhoging (37,7). Met een zetpilletje heeft ze de hele nacht lekker geslapen totdat ik haar om 8.30 uur wakker maakte, omdat Jasmijn naar het kdv moest...

@Parr: Klopt het dat jouw hubbie (ook) rood haar heeft? Of is jouw kleur niet van jezelf (mijn rood is nep, namelijk...) Dan ben ik benieuwd of Kate ook rood haar krijgt...

@Cossy: Je tip om meteen na de ochtendvoeding te kolven, heb ik eerder al geprobeerd. Helaas verschoof ik hier mijn probleem alleen maar mee... :(

@Ingeltje: Ik ga ook deels in eigen tijd kolven of voeden. Wetttelijk gezien heb je recht op een kwart van je werktijd, maar ik wil mijn nieuwe werkgever ook wel tegemoet komen door 50/50 te doen, een half uur van mij, een half uur van hen...

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lola: parr heeft van zichzelf rood haar (niet nep dus) en Kate ook. Raven had ook rood haar bij de geboorte, dat nesthaar zit er nog wel maar alle nieuwe haartjes zijn heel lichtblond... denk dat het rode er langzaam helemaal afgaat. Jammer want ik vind het prachtig, rood haar!

4. Ik heb het vermoeden dat Emma ook 'een rooie' wordt :D ! Maar dat kan ze dus niet van mij hebben, want mijn kleur komt uit een doosje... ;)

Maar misschien krijgt Emma wel - net als Raven - een ander kleur haar terug...

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @wupje nee geen lekkende boobs die lekken al heel lang niet meer hihi maar lekkerde :evil: :evil: (ongi)

@ingeltje de kolftijd is wettelijk bepaald dus je mag gewoon je pauze nemen.

ga er snel weer vandoor robin begint te sputteren in de box en rene wil drinken hihi

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Lola: haha klinkt wel grappig: rood haar uit een "doosje" :)
    @Yule: hmz, niet erg leuk dat je tot 2x toe gestoord word! wel fijn dat ze excuses maakte!

7. Ach... valt in dezelfde categorie als 'bruin uit een potje' :) :) :) !

Of: Waaraan kun je zien dat mijn rode haar UIT een doosje komt? Ik heb geen rode haren OP mijn doosje :) :) :) !

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Lola: whahahahaha!

9. Sorry... beetje melig... :)

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Pff, ik ziet hier echt te janken. De enige manier om te zorgen dat ik de productie weer omhoog krijg is idd veel aanleggen, maar omdat ik nu zo weinig heb, aangezien ze 6 weken lang al te weinig krijgt, moet ik ook kv geven. Punt is dat ze zichzelf gewoon op de spaarstand heeft gezet zeg maar, dus iedereen die zei dat ze echt niet wakker werd van de honger en dat ze dan echt wel zou krijsen had het bij het foute eind. Ze had wel degelijk de hele dag trek maar gewoon zichzelf geleerd overdag op heel weinig te doen en zich 's nachts bij te tanken. Elke keer dat ik haar elke twee uur aan ging leggen als ze na 45 minuten weer wakker was, was dus eigenlijk goed, maar het werd me steeds afgeraden omdat we anders nooit een ritme zouden vinden (zei zelfs het cb), maar dat was dus helemaal niet goed. Alleen zo zou de productie weer goed zijn gekomen. Maar omdat ik haar dus nu wel bij móet voeden omdat ik zo enorm weinig heb overdag, moet ik een hele rare kunstgreep uit gaan voeren, want ik mag haar geen fles geven en daarna bv omdat ze mijn borsten helemaal leeg moet drinken dus ik moet van de grootste trek gebruik maken. Máár probleem is dat ze geen kv meer drinkt na bv te hebben geproefd, dus dan zou ze zichzelf weer uit gaan hongeren op die manier en dat mag ook niet. Dus nu moet ik een slangetje aan een spuit met kunstvoeding erin op m'n tiet plakken en dan zou ze bij het zuigen aan de tepel ook die kv binnen krijgen. Alleen dat is een enorm gedoe met dat slangetje, echt triest. En dat lukt me niet in m'n eentje zowat, wat een ellende zeg! Dat is echt de enige manier omdat ze wel íets moet binnenkrijgen :( Ik kan wel janken. Ik merk dat ze zo graag aan mama's borst wil. Dan lacht ze, zelfs als er niets uit komt. Terwijl als ik de fles geef dan drinkt ze met een boos hoofd en huilt tussendoor een beetje. Oja, en de reden dat de procutie gekelderd is, is inderdaad omdat haar drinktechniek niet (meer) goed is. Omdat ze zo rap is met haar ontwikkeling kan ze kennelijk dingen die kindjes van 4 maanden kunnen en daar komt het vaak bij voor dat ze nonchalant gaan zuigen omdat ze afgeleid zijn. Dat doet zij dus ook, ze zuigt niet krachtig genoeg meer. En het hielp ook niet dat we telkens na 45 minuten als ze ging huilen van de honger een speen hebben gegeven (omdat aanleggen niet goed zou zijn om een ritme te krijgen), omdat je daar heel anders op zuigt dan een borst, dus ook daardoor is het zuigen slechter geworden. Zij krijgt er dus niet genoeg uit door zo te zuigen, waardoor ze opgeeft en gaat overstrekken omdat ze boos wordt dat er niets meer uit komt... Ik weet niet of ik dit kan hoor, twee dagen in m'n eentje klooien met zo'n kloteslangetje... Wat was er ook weer bekend over een productieverhogend middeltje? Ik word denk ik gek als ik mijn hongerige schatje (jaja, ze is tegenwoordig weer hongerig door het bijvoeden van het weekend) moet laten krijsen totdat ik dat schijtslangetje er op heb zitten. En dan lukt het natuurlijk ook niet in één keer want is echt een gedoe en dan gaat ze helemaal over de rooie. En dan accepteert ze ook de fles met kv niet meer omdat ze bv geproefd heeft. Wat een ellende... Wat moet ik nu? Ik vind van mezelf dat ik 2 dagen dit moet proberen maar ik voel me nu al zo alleen en paniekerig...

@IrisB: ze slaapt eigenlijk alleen maar in de bakerzak in het ledikant. Bij mij in bed blijft ze wakker en gaat ze huilen. Kan haar dan wel de bakerzak aantrekken maar om haar nou de hele tijd in die zak te houden... Ik weet dan niet wanneer ze goed uitgerust is omdat ze eigenlijk alleen goed slaapt in het ledikant :(

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    :)

Je kind kan ook rood haar krijgen als 1 ouder donker haar heeft en de ander blond!

Aimar heeft vannacht goed geslapen zonder zijn paccodoek! En zijn slaapje van vanmorgen ook! En nu ligt hij er weer in zonder zijn doek en slaapt! Joepie! Ondanks dat het misschien kan komen dat hij gewoon erg moe is van de vaccinaties, willen we nu gaan proberen af te gaan bouwen. Lola Zei jij nou dat je moest beginnen met het kortste slaapje??? Want in het boek van Ria Blom staat juist dat je bij het beste, langste slaapje moet beginnen, ookal zou dit de nacht zijn....
    Aimar slaapt het beste van 19:00 tot 10:00 en het slechtst vanaf 14:00 tot 19:00. Dus we beginnen in eerste instantie vanaf het slaapje van 19:00. Ben erg benieuwd!
    Ik ga nu even een broodje maken voor mijzelf! Tot straks!

12. Lieve Moppiemoppie: Jij wordt helemaal gek als je zo door gaat :( . Het productieverhogende middeltje waar jij het over hebt heet Domperidon. Ik heb hier destijds bij Jasmijn de productie weer mee op gang gekregen.

Maar onthoudt één ding: Borstvoeding is super, maar het aller- allerbelangrijkste voor een baby is dat mama lekker in haar vel zit. En wanneer jij je rust weer terug krijgt door met borstvoeding te stoppen, moet je dat doen. En dan hoef jij je helemaal niet schuldig te voelen!

Ik weet: ik heb (nu) makkelijk praten. Toen ik destijds zat te klooien bij Jasmijn, wilde ik ook ten koste van alles doorzetten. Ik weet dus wel hoe jij je voelt nu...

Dikke knuf!

13. Klopt! Zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel meningen. Dus gewoon lekker datgene doen waarvan jíj denkt dat dit het beste is... :D

Ik denk dat ik zelf kies om in één keer te stoppen met inbakeren (ook één van de mogelijkheden die Ria Blom beschrijft...), dan stap ik over op een slaapzak met lange mouwen. De slaapzak neem ik dan een beetje in (zoals het boek voorschrijft...)

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hey Lola

Nou Aimar doet inmiddels nu ook het 2e slaapje van de dag zonder (paccodoek hangt nog te drogen ;) ) en gaat vrij goed (hoor hem nu wel pruttelen) dus misschien doen wij het ook wel in 1 keer. Alleen ligt hij nu in een slaapzak met korte mouwen. Had ik gedaan ivm kans op koorts vanwege vaccinaties. Hij is vanmorgen maar een uurtje wakker geweest.

Wel een handig boek hè?

15. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Moppiepoppie: ik sluit me helemaal bij Lola aan! Je hebt zó veel doorzettingsvermogen, maar probeer jezelf en je eigen rust daarbij niet uit het oog te verliezen!

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: Ben het met Lola eens dat je helemaal gek wordt zo. Het is natuurlijk fijn als je de BV weer op gang zou kunnen helpen maar zo niet dan niet.
    Ik denk dat je echt jezelf moet verbieden om je schuldig te voelen want dat zorgt er alleen maar voor dat je je nog slechter voelt.
    Dat slangetje heeft de lactatiekundige aangeraden denk ik toch? Als het je niet lukt, bel haar dan vandaag nog op en overleg of er nog andere opties zijn. (bv. volledig kunstvoeding geven zodat ze genoeg binnen krijgt en zelf heel vaak kolven ofzo)
    Natuurlijk vindt Amé de borst fijner omdat ze dat gewend is. Als ze aan FV went zal ze dat ook prima vinden. Maar dat kost wel even tijd. Ga jezelf nou niet gek maken dat je haar tekort doet als je haar flesvoeding geeft.
    Kan je man niet even vrijnemen om je bij te staan? Klinkt alsof je dat nu wel even nodig hebt, iemand om op te leunen en die jou kan ondersteunen in praktische en emotionele zin.
    Ik weet dat het heel moeilijk is maar probeer de RUST te bewaren en probeer af te stemmen op Amé en op je gevoel te varen ipv wat iedereen om je heen beweert en wat de boekjes zeggen. Want dat is niet altijd het beste voor JOUW kind. Zoals dus gebleken is.

Wat zou je nu het liefste willen? Advies? Een schouder om op uit te huilen? Iemand die tegen je zegt dat je moet stoppen zodat je de beslissing zelf niet hoeft te nemen en geen schuldgevoel hebt? Iets anders? Probeer dat te bedenken, los van wat je denkt dat Amé wil of wat 'men' wil of zegt.
    Wat wil jij nu (eerlijk)?

Ik maak me echt zorgen om je meid. Blijf je hier wel af en toe spuien hoe je je echt voelt onder dit alles? Want ik kan me voorstellen dat je er goed depri van kan worden (dat zou ik hebben namelijk).

17. Heel goed verwoord, Yule! Ik zou ik nu het liefst in de auto stappen om Moppiemoppie die schouder te bieden en om haar een knuffel te geven. Maar dat gaat dus niet als je zover uit elkaar woont :( .
    Je kunt dus vaak alleen bemoedingende woorden hier opschrijven en iemand een digitale knuf geven, maar je zou graag méér willen betekenen...

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Lieve Moppiepoppie,
    meid wat heb ik met je te doen zeg...ik kan me écht alleen maar aansluiten bij de woorden van Yule en Lola!
    Ik denk aan je, en kom inderdaad maar lekker hier van je afschrijven, dikke knuffel!

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Eva, fijn dat Aimar vannacht goed geslapen heeft zonder de doek!

@Lola, Emma dus niet al te veel last van de prikjes gehad gelukkig!

Ga Femke ff uit bed halen, heeft 2 uur geslapen!

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar ligt nu al een half uurtje te pruttelen. af en toe wat huilen...maar niet écht huilen....heb het idee dat hij nog wel moe is, maar voel me een beetje een slechte moeder als ik hem zo laat liggen.... :oops:

Deel Deze Pagina