September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @moppie heb respect voor je doorzetting als ik eerlijk ben ik zou echt niet zolang hebben getobt als jij hebt gedaan had er allang mee gestopt.

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    haha de aanhouder wint: Aimar slaapt weer :D

@ moppiepoppie: Vraag je niet teveel van jezelf? Stress is niet goed voor je borstvoeding productie maar al helemaal niet voor jou! Ik snap heel goed hoe je je voelt (I've been there...) maar gaat het niet dan gaat het niet! Kindjes die flesvoeding krijgen worden ook groot en gezond en ga zo maar door!
    En zoals Yule zei: wat wil jij? Denk aan jezelf!

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik wil dat iemand me komt helpen met die schijtslangetjes om het twee dagen te proberen en dan te zeggen dat ik alles eraan gedaan heb. Maar ik ken alleen Roshi in mijn woonplaats en als Jenna gaat huilen gaat Amé meedoen altijd dus dat wordt er ook niet rustiger op vrees ik. Ik heb gewoon een tweede paar armen nodig om dat geklooi met dat slangetje voor elkaar te krijgen en m'n hubby kan niet meer vrij krijgen, al zijn dagen zijn op. En bovendien kan hij ook niet goed tegen stress en ik ben op dat moment heel huilerig en daar wordt hij kribbig van dus dat werkt allemaal niet. Mijn moeder komt pas met de kerst van de antillen en mijn schoonmoeder woont in Friesland :( Maar het zou zo stom zijn om dit geen kans meer te geven omdat ik het in mijn eentje niet red. Da's toch verschrikkelijk triest...

@Yule: ik kan haar idd paar dagen kunstvoeding geven en ondertussen veel kolven, maar dat verkloot haar drinktechniek nog meer, dus dan zou dat weer zorgen dat de boel mogelijk weer terugloopt. Maar dit was de tweede optie voor als dat geklooi met het slangetje niet ging werken, dus...

Vind het krom. Zij slaapt al best lang en ik wacht maar totdat ze wakker wordt, maar ondertussen kolf ik niet dus echt goed voor mijn productie is dit nu ook niet bepaald... Maar kolven mag weer niet, want dan heeft zij zo niks meer en dan leert ze nooit fatsoenlijk drinken. Vind het zo tegenstrijdig allemaal, niets is echt goed kennelijk...

@Lola: is dat middel veilig? En wat deed jij totdat het aansloeg? Kunstvoeding en ondertussen kolven? Waardoor liep het bij jou terug? Er zit trouwens wel borstkanker in de familie, bij mijn tantes, dit ivm dat domperidon-geval...

4. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Eva: had jij die tommee tippee-flessen nog en zou ik die kunnen overnemen?

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppie: domperidon is een dopamine aangrijpend medicament, geen hormoon dus het kan volgens mij veilig ivm borstkanker in familie.
    Meid het is helemaal niet stom dat je het in je eentje niet redt. Het is juist logisch dat je het in je eentje niet redt. Het vraagt zo verschrikkelijk veel van je en zoals je al schrijft is er niemand in je directe omgeving die je kan helpen (praktisch en emotioneel ook niet erg).
    Er is wat mij betreft maar 1 goede reden om de borstvoeding op te geven en dat is ook meteen de aller aller allerbeste reden: dat je het niet redt! Je hebt er alles aan gedaan. Niemand gaat het je ooit kwalijk nemen dat je stopt behalve jijzelf. En dat is dus nergens voor nodig want je hebt je er 200% in gestort en als een leeuwin gevochten voor Amé. Misschien past de beslissing om te stoppen hier juist heel goed bij. Doe wat het beste is voor je kind en voor jouzelf.

Nog een overweging voor als je toch nog wilt verder gaan met borstvoeding opkrikken: spreek met jezelf een termijn af (bv. 1 week), geef volledige flesvoeding (of combi fles en gekolfde melk) zodat je weet wat er in gaat en probeer met kolven en domperidon (optie) je productie omhoog te helpen. Het lijkt mij dat ze beter goed doorvoedt en aan een volle borst goed kan leren drinken dan steeds gedwongen te worden hongerig en te weinig melk op een goede manier te leren drinken. Snap je wat ik bedoel? Die paar dagen fles maken ook niks meer uit aangezien ze het al een tijdje niet goed doet blijkbaar.
    Dan schakel je over op borstvoeding en als Amé het goed doet is het geen probleem natuurlijk.
    Nog een optie: tot het weekend volledig flesvoeding, dan is je man thuis en heb je een paar extra armen voor het slangetjesgedoe. Als het in het weekend niet beter gaat met dat slangetjes drinken kap je er gewoon mee. Je mag van je man wel verlangen dat hij jou helpt hiermee.

En bij deze zal ik degene zijn die het dan nog maar eens zegt: je hebt er alles aan gedaan en het ligt niet aan jou en niemand draagt het je na als je stopt met BV.
    Kan je altijd nog mij de schuld geven... ;)

7. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Moppiepoppie: Mijn eerlijke mening? Pas op, ik ben daar vrij direct in maar ik bedoel het niet verkeerd ;)

STOP met bv! Je hebt het al hartstikke lang volgehouden en daar moet je trots op zijn, ipv alleen maar denken wat nu niet meer kan. Het is wel bewezen dat je er diepongelukkig van wordt EN dan je relatie eronder lijdt, aangezien je man al niet tegen stress kan... Meid je hebt het hartstikke goed gedaan, wees gewoon eens trots op jezelf ipv jezelf alleen maar verwijten te maken, daar wordt je allen maar depri van :(

Net als Yule al zei, gewoon volledig overgaan op KV (wat ook hartstikke goed is trouwens). Tuurlijk moet ze wennen, maar een baby is dat na 2 dagen weer vergeten en dan ben jij van de stress af. Tis voor allebei even wennen maar ik weet voor 200 % zeker dat jullie er allemaal veel gelukkiger van worden!

Zo, ik heb gesproken :) Sorry maar zo denk ik er nou eenmaal over, je mag alles overhebben voor je kind, natuurlijk, maar het moet niet ten koste van jou gaan. En daarbij, je doet net of KV vergif is, dat is ook hartstikke goed voor je kindje hoor, daar groeien ze supergoed op!

Zoals ik al zei, het kan wat hard overkomen maar zo bedoel ik het niet!

XXX

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Tink: Heb nooit wat gezegd over kv. Dat ik bv goed vind betekent niet dat ik kv niet goed vind. Ik vind het gedoe aan de fles niets, of daar nou afgekolfde melk of kv in zit, interesseert mij niets. Het gaat mij om de fles geven terwijl ze daar huilerig van wordt en gaat zoeken naar mijn borst. Heb altijd gezegd dat áls ik de fles ga geven dan wel met kv, want bv wou ik zo graag voor de intimiteit, niet voor de voedingsstoffen ofzo... Dat is een mooie bijkomstigheid.

9. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: ik denk dat als ze een paar dagen de fles blijft krijgen, ze daar gewend aan gaat raken en ik dan misschien niet meer wíl overstappen naar de borst, omdat ze dan ook op die manier tevreden is. Ik wil gewoon graag een tevreden kindje en op dit moment is ze dat alleen als ze aan de borst is, en ik mis haar ook aan de borst, dus daarom wil ik het nog zo graag. Maar als ze na een paar dagen gewend is en ik heb ondertussen de productie weer omhoog dan weet ik eerlijk gezegd helemaal niet of ik dan nog bv wil gaan geven, omdat het kan dat ze weer niet goed gaat drinken en dan krijgen we die onzekerheid weer...

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Daarom is het ook zo moeilijk om een beslissing te nemen in dit dilemma. Omdat het ook een soort afscheidnemen is en een soort van rouwproces. Ik heb dat ook zo gevoeld toen ik ineens de fles moest geven (daarna weer op BV maar dat wist ik toen nog niet of dat ging lukken). Ik voelde me ook zo verdrietig erover, niet omdat KV niet goed is maar omdat je iets moet loslaten waar je liefst nog even aan had vastgehouden.
    Alleen soms worden keuzes door de omstandigheden bepaald (helaas). Maar dat maakt jou geen slechte moeder ofzo. Soms zijn de dingen niet anders, maar natuurlijk mag je er wel verdrietig om zijn.

Aanvulling: én boos.

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar heeft 38.0 graden...reactie op enting...drinkt langzamer en iets minder
    Zetpil paracetamol geven of niet?

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Moppiepoppie waar woon je?
    Ik zou echt zo in de auto springen om je te komen helpen. Ik snap je gevoel goed hoor, je wil koste wat kost die bv laten slagen. En je wil je kleintje tevreden zien.....succes maar weer meid!

13. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Eva, is hij er ook niet lekker van? Dan zou ik het zeker doen!

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Moppiepoppie: ik heb de flessen nog. PB anders even, kunnen we het vast wel eens worden!

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nouja niet lekker.....hij heeft de hele ochtend geslapen en vanmiddag van 12:00 tot 13:00
    Hij is wat huilerig en spuugt wat meer na de fles...maar kan ook tussendoor nog lachen!

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva ik zou het nog even aankijken ik ben zelf niet zo voor te snel een zetpil geven. ik geef hier vanaf 38,5 een zetpil mijn ha heeeft het liever pas vanaf 39. als ie verder niet veel zieker oogt zou ik ff wachten

17. Kijk eens op http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don-1.html

Ik zal je mijn verhaal vertellen...

Jasmijn kreeg de techniek van het drinken aan de borst niet goed door. Ze hapte slecht en daardoor floepte mijn tepel om de haverklap uit haar mondje.

Ik heb toen gekozen om volledig te gaan afkolven. Ik had geluk en kolfde in 3 keer genoeg voor een hele dag. De laatste voeding was echter al een poosje een kunstvoeding en dat lieten we zo, omdat ze daar lekker op doorsliep.

Dit ging een hele poos prima, totdat ineens - op tijd van een paar dagen - mijn productie was gekelderd tot nul :cry: ! Omdat ik zelf nogal allergisch ben aangelegd, wilde ik toch graag doorzetten en ik heb een professionale kolf bij de thuiszorg gehuurd en Domperidon gekocht. Met die professionele kolf ben ik gaan stimuleren, zo'n 5 keer per dag. Na een paar dagen merkte ik al een behoorlijke verbetering. In de tussentijd heb ik de voorraad die ik had opgemaakt en kreeg Jasmijn wat vaker kunstvoeding.

Helaas heb ik de 6 maanden tóch niet mogen volmaken. Ik kreeg in mei zó'n last van hooikoorts , dat ik geen andere keuze had dan medicijnen te gaan slikken. Toen mocht ik alleen nog maar de ochtendmelk (van vóór de medicijn inname) en de avondmelk (van minstens 12 uur ná de medicijn inname) gebruiken. Helaas hield ik dit niet lang vol. De productie liep al snel weer helemaal terug en liet zich ook niet meer opkrikken. Van afbouwen was geen sprake, binnen 3 dagen was het over...

18. Vandaag zijn we trouwens 9 jaar getrouwd :D ! Niet dat we iets speciaals wilden gaan doen vandaag, maar dat 'de bruidegom' om 13.00 uur ziek van zijn werk is gekomen, is toch wel héél erg zielig.

Hij heeft wel vaker erge hoofdpijn (gemiddeld één keer per maand...), maar gelukkig is het zelden zó erg dat hij er misselijk bij is (meer migraine, zeg maar). Helaas is dat nu wel het geval... :cry:

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Lola: ohhh, wat zielig voor de Bruidegom... Wens hem maar veel beterschap!

20. Zal ik doen, thanx :D !

Deel Deze Pagina