September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag is toevallig ook de uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap. Helaas werd dat een miskraam. Van Jasmijn was ik een jaar en 8 dagen later uitgerekend...

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ben nu Britt ’s avonds steeds om 22:00 uur aan het voeden ipv 22:00/22:30 uur zodat we zelf eerder naar bed kunnen en het werkt. Vanmorgen moesten we haar om 8:00 uur wakker maken!

Moet nu gaan, lees vanavond wel bij (ben blijven steken op pagina 723 :D)

@Lola, Emma groeit ook al zo goed :D Hoop dat de nieuwe fles goed gaat vanavond.

@Ingeltje, bedankt voor de mooie kerstkaart! Haha hier 4x een jongen…en ook twee keer november 2009 (weer samen bevallen? ;))

@Missy, als Britt nog moe is laat ik haar even huilen en als het echt erg wordt de speen. Als ze klaar wakker in bed ligt neem ik haar mee naar beneden.

Kdv en ADHD
    Heb mijn moeder net gebeld met de vraag of die collega (die dat dus had gezegd) zelf misschien een kind had met ADHD. Blijkt dat ze drie kinderen heeft waarvan er twee ‘iets’ hebben. Vandaar dus haar opmerking (dacht al zoiets). Ze heeft zelf ook ADHD..

3. Een extra reden om te hopen dat Roy snel opknapt! Ben bang dat we de voorzichtige vooruitgang anders meteen weer doorbreken... :(

4. Tja... :rolleyes: :( #-o ](*,) :)

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik probeer de hele dag al bij te lezne en net als het lijkt te lukken, is er weer een pagina bij.

Ik heb met tranen in mijn ogen het gevecht van Moppiepoppie gelezen. Pfff meis, wat vind ik je dapper en wat ben je een doorzetter! Heel frustrerend dat je zoveel kunstgrepen toe moet passen om dit te laten slagen. Ik zou willen dat ik je kon helpen :cry:
    Kan je alleen een hele dikke virtuele knuffel geven en een dikke veer in je r**t omdat je je zo inzet voor je meisje.
    Ik duim dat er snel een doorbraak komt, of het nou bv of kv voeding wordt.

Hier een buttnacht gehad. Lief kwam verkouden terug uit Zwitserland (door het vliegen?) en heeft de hele nacht liggen zagen en snurken. Gevolg, ik sliep niet en hij ook niet omdat ik hem de hele tijd aan lag te stoten :( Ook Jill had er last van :(
    Vanmorgen na de eerste voeding heeft ze doorgetukt tot 11.30 om de schade in te halen.

Ga nu eindelijk de kerstkaarten schrijven. Heb Jill in de domooseat naast me op de bank gezet, heb ik mijn armen vrij. Ze is moe maar hyper en dat betekent steeds speentje kwijt. Ook zit haar neusje verstopt en dus huilerig. En het wordt alweer donker, jee wat lijkt een dag dan kort :(

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @jullie allemaal:
    Jullie zijn ontzettend lief allemaal voor me! Echt, dankjewel daarvoor...

@Yule: hoe zat dat ook weer met Raven en kv dan? Door dat ego-geouwehoer van mij de hele tijd is me dat dan weer voor de helft ontgaan :oops:

Even update hier: ik met slangetje in de weer en mevrouw drinkt m'n boob leeg en krijgt het voor elkaar om geen enkele cc door het slangetje naar binnen te werken. Geen idee hoe dat komt, maar daarna wou ze de andere boob ook niet meer, dus zou dan toch íets binnen hebben gehad. Probeer dus uiteindelijk de fles met de rest van de cc's kv en daar drinkt ze er wél nog 50 cc van. Niet veel, maar toch grappig. En ze brabbelde erop los en schonk mij tóch een glimlach aan de fles. Ik voelde me gelijk zoveel beter. De nog volle borst wil ze iig ook niet (nou ja, vol, niet echt natuurlijk, maar relatief vol dan, haha :(). Vreemd hoor... En ik haaaat die difraxflessen. Ze zuigt ze volgens mij vacuum ofzo, want na een tijdje druppelt er niets meer uit als ik 'm uit haar mond haal als ze ermee loopt te klooien. Da's toch raar? Er zou toch per seconde iets uit moeten druppen?

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lola: gefeli met je trouwdag en beterschap voor de bruidegom.
    Goed dat je het zegt trouwens over hooikoorts. Ik heb er altijd heel veel last van en moet dan ook echt medicatie gebruiken (desloratadine) dus ik zal daar ook rekening mee moeten houden qua borstvoeding. Gelukkig is Raven dan al 6+ maanden en gaat het om de avondvoeding en de ochtendvoeding.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik trouwens nergens last van gehad (super!) en dus geen med hoeven gebruiken (wat ook niet mag dus).

@Krisstel: nou jaaaaaaaaa! Lekker onderbouwde opmerking dus.

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppie: raven heeft 10 dagen volledig kv gehad toen ik in het ziekenhuis lag vanwege baarmoederontsteking. toen heb ik volledig gekolft maar dat moest dus door de gootsteen.
    Fijn dat ze toch de fles ook ietsjepietsje leuker gaat vinden! Hou dat fijne gevoel maar even vast!
    Je schijnt bij die difrax flessen de hals iets losser te kunnen draaien waardoor ie minder vacuum zuigt. (of de onderkant, dat weer ik ff niet meer precies)

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ben ondertussen ook nog een sollicitatiebrief aan het schrijven voor een farmaceutisch bedrijf en krijg ook een telefoontje met een uitnodiging voor een gesprek ergens anders. Joepie! 't Is alleen een beetje ver weg (bergen op zoom) en ik heb helaas nog niks gehoord van mijn brief naar dezelfde organisatie voor een vacature in a'dam.

10. Geweldig toch :D ! Die glimlach kreeg je vast omdat ze je een supermama vindt... ;)

11. De onderkant, ja...

12. Ik helaas, beide keren :( . Ik heb me dus geregeld behoorlijk beroerd gevoeld tijdens die zomers. Ik ben blij dat ik deze keer gunstiger uit kom :D !

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @moppiepoppie je kan de onderkant iets los draaien en de bovenkant moet je er niet strak opdraaien heb hier ook de difrax fles en nog geen een keer vacuum gehad kan toch ook niet eigenlijk geloof ik.

14. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    moppiepoppie heel veel sterkte en hou in je achterhoofd of je nu stopt met BV of over 4 maanden of over een jaar. Het moment dat je stopt blijft moeilijk. Ik heb Lotte maar 2 weken BV kunnen en willen geven en ook een potje zitten janken. Als ik je verhaal zo lees dan begin ik weer. Denk goed om jezelf en luister naar je eigen gevoel en loop jezelf niet voorbij.

Groetjes Marieke.

15. Nou, mijn 'bruidegom' lijkt weer wat op te knappen, gelukkig :D ! Ik ben zojuist even bij hem gaan kijken en hij voelde zich al een stuk beter. Misselijk was hij al niet meer en zijn hoofdpijn was ook een stuk minder geworden...

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule; dat met die onderkant doe ik al, maar dan begint ie aan de bovenkant te lekken. En als ik m dan strakker draai aan de bovenkant dan komt er weer niets uit als ik 'm ondersteboven hou. Hij zit dan niet verstopt (als ik eraan zuig komt er gewoon iets uit), maar er komt gewoon niets als ik 'm ondersteboven hou.

Mijn hubby kwam trouwens nu net aanzetten met de tommee tippee-fles dus ben heeeel benieuwd of dit beter gaat. Ze is dus zelfs aan de fles enorm afgeleid; loopt alleen maar te klooien en te brabbelen en om er iets in te krijgen is één gedoe, pfff. Maar aan de borst dus exact zelfde probleem. Ze ziet teveel geloof ik. Zonet nog borst aangeboden waar toch echt wat inzat, maar wilde ze niet. Volgende voeding eerst de fles maar proberen en als dat makkelijk gaat en ze doet nog steeds zo vrolijk als zonet dan ga ik echt niet meer klooien met zo'n slangetje...

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: dat is ook vet pittig, pfff. Echt heel heel fijn dat ze toch de borst nog wou daarna...

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Lola: jeetje, wat knap dat je toen bent blijven kolven zeg, wauw... Ik denk dat als ze de fles met plezier gaat drinken ik ook ophou met kolven want dat gezeur met die flessenwarmer daar word ik ook mal van. Duurt wel dik 20 minuten ofzo zeg :(

19. Ik heb net eens gekeken in de gebruikerslijst en deze gesorteerd op het aantal geplaatste berichten (tja, je moet toch wat als je je verveelt, omdat je je hubbie niet storen... ;) ) en ik sta op plaats 106 van de 23.860... :oops: :oops: :oops:

20. Thnx! Als het met Emma dezelfde kant was opgegaan, had ik het deze keer ook niet gedaan hoor. Meerdere keren per dag kolven met een actieve dreumes om je heen is geen doen, lijkt me...

Ik heb toen veel steun gehad aan dit forum. Bij de decembermama's zat iemand met ongeveer hetzelfde probleem en zij kolfde ook. Vaak kolfden op het zelfde tijdstip en gingen we chatten :D . Deze mama is inmiddels een goede vriendin van me geworden, zij was één van de mama's die erbij waren tijdens het weekendje Zeeland laatst.
    Jammer dat ze 200 kilometer bij me vandaag woont... :(

Maar dit even ter illustratie van hoe waardevol een forum als dit kan zijn!

Deel Deze Pagina