steen had bepathen als 2 weken gebruikt maar uitslag werdt niet minder, zit een schimmelinfectie bij lindaa zit rubber ventil onderin wel goed, je hebt het toch niet scheef erop gedraaid of zo? Als difrax niet helpt kun je de Tommy Nippie (of zo iets) nog gebruiken, die schijnt ook goed te helpen (kleiner gaatje, moeten ze meer moeite te doen om te zuigen dus minder lucht naar binnen) Elise wat een rotweekend zeg. Hoe komt het nou dat Giovanni blauw was aangelopen? Beterschap aan je man! Nou dan moet je binnenkort wel een fantastische tijd krijgen, er moet wel iets tegenover al deze oechdingen staan.... Grrr...klein monstertje hier van 16 maanden wilt mij niet mijn berichten laten typen( zegt ze alvechtend met haar dreumus) dus sluit hier de pc maar af.
het is weer zo ver, julia kan alleen nog maar huilen als je haar weg legt. heb gelezen in oei ik groei en het lijkt verdacht veel op haar sprongetje, het enige wat ik niet snap is dat ze iedere dag daar pas mee begint na de voeding van ong 5 uur. geen tijd om te reageren want ze huilt al weer. ga dus maar afsluiten kusjes
@Demi, goed om te weten, misschien ga ik het dan ook nog eens proberen. @Eva, wij houden ook van buitenlands eten maar eet nu al die weken echt Nederland (geen ui, kool etc.) en Britt heeft weinig last van krampjes. Weet nu ook niet of ze meer last zou hebben als ik het wel eet. @Kaatje, wel jammer zeg..maar goed het is niet anders. Mijn ouders hebben een ledikantje (en die past niet op onze kamer)..misschien ook wel goed om er een keer aan te wennen @Parr, zielig is dat hé...bij Britt werkt de cinababy echt heel goed en daarna de speen erin zodat ze kan sabbelen. Misschien toch eens proberen? Haha zonder je 'oren', is dus ook nog wel eens makkelijk Veel plezier met de kraamvisite Hier is het ook echt het sprongetje...ze is erg huilerig, hangerig enne het humeurige valt opzich mee want ze heeft een aantal keren gelachen Wel komt ze vanaf vanmorgen 7:00 uur om de twee uur en ze heeft vandaag nog maar max. 1,5 uur geslapen..hoop stiekem op een lange nachtrust
@Jannes, ja ik wil het nu ook een kans geven....ik was van de week gewoon helemaal over mijn toeren door het gedoe bij mijn schoonouders, en heb ik het vele huilen van Femke op de Sab Simplex gegooid...maar eh vandaag heeft ze alleen tussen vijf en zeven last van krampjes gehad....nu slaapt ze.......zou het werken....
@jekkia giovanni heeft heel erg last van slijm wat hij niet weg krijgtde verslikt hij zich en krijgt geen lucht meer. het is reflux want hij geeft daarbij ook terug, maar doet ieder kindje. mijn neefje heeft dit ook gehad en die heeft daarvoor 3 wk in het ziekenhuis gelegen want die had het agelijks en kwam er echt niet zelf uit. wij draaien hem op z´n buikje en doe mijn viner in z´n keel en dan spuugt hij en tegelijkertijd een slaak van verluchting. hij kijkt ons dan echt verslagen aan zo met die ogen van help nou toch. echt zo zieilg. ik denk dat wij vrijdag ook nog een regeldag hebben gehad of als ik dat zo lees een sprongetje. nou ga nog ff knuffe met die kleine.
pff nou ik weet het niet meer hoor Kate kwam 19.30 voor voeding. 20u in wieg gelegd. Na een kwartier begon zij te huilen (en dan echt huilen) dus naar boven en heb haar eruit gehaald. Ben op bed gaan liggen met haar liggend op mijn borstkast. Zij was stil en keek rond. Na 10 min moest zij beetje spugen. En toen heb ik mijn knieeën opgetrokken en haar daar tegen aan gelegd. Nog steeds stil en rondkijken. Geen honger sgnalen en geen teken van krampjes... dus na 10 min heb ik haar weer in het wieg gelegd en uit zicht gewacht op wat ging gebeuren en ja hoor zij moest weer huilen. toen ff stil en toen weer huilen. Omdat zij niet meer op haar zij mag slapen 's avonds van de wvk ligt zij op haar rug. En zij zwaaide erg met haar armen dus heb ik een flanelen luier gepakt en heb haar ingebakerd. Toen was zij stil en na 10 min weer huilen toen weer stil en huilen, weer stil en huilen en toen stil. Zij bleef stil en het leek alsof zij ging slapen dus wij weer naar beneden. Na 5 min weer huilen en wij afwachten toen stil. Het bleef ook 15 stil of zo dus hubbie kijken. Zij lag gewoon wakker in bed en moet af en toe eventjes huilen. Dus géén honger, géén krampjes, niet koud, schoon luier, wat is er met ons meisje aan de hand?
heb haar 3 druppels gegeven voor de 19.30 voeding. Maar blijkbaar heeft zij nu geen krampjes en de speen wilt zij ook niet, spuugt het er gelijk uit. Ik heb een i love mama speen die wilt zij niet en ik heb ook nog een speen maar die speen is wat kleiner in de mond, maar die wilt zij ook niet
@cossy fijn meis dat je nu urgentie hebt hoop dat je snel een huisje heb en jullie lekker de ruimte hebben. @jekkia bepanthen al geprobeerd voor de billetjes? werkte hier heel goed. ja hij stond wel op de lijst toen ik vanmorgen belde. o lees net dat je bepanthen al hebt gebruikt. @pisum ik verschoonde ook de luier elke voeding en bij robin ook als ik in het zh ben. @naannaan ik kolf ook alles maar mijn productie is niet hoger als 80cc per keer kolf ook 6x per dag heb gelijk gezegt snachts doe ik niet ook op advies van het zh niet ivm je vermoeidheid die je dan gaat krijgen hoop dat je het nu beter vol kan gaan houden suc6. vandaag dus de oprekking van robin weer gehad hij was idd weer wat vernauwd. was een hardnekkige vernauwing dus zal nog wel vaker worden opgerekt. maar iig nu is het weer goed gegaan inmiddels heeft ie ook weer een flesje gedronken en dat ging goed. dus nu maar weer afwachten tot morgen. heb iig wel begrepen van de chirurg dat ie niet langer in het zh blijf als het niet nodig is dus wie weet is ie wel heel snel thuis want thuis kan ie ook liggen net als in het zh en als ie weer slecht gaat drinken moeten we dan contact opnemen met het zh. dus duimen meiden hihi. jullie horen morgen weer een update.
@parr gio kan ook continue huilen en zodra je hem oppakt is hij stil, maar hij kan ook gewoon een half uur tot een uur in de wieg rond liggen kijken met z´n speen in. en valt daarna inslaap. maar ik vind het ook wel eens frustrerend hoor. vooral als ze huilen en je niet weet wat er is. knuff van hier
thxxx ik vind het gwoon verwarrend omdat zij is normaal niet zo en je moet ze niet teveel prikkels geven dus als zij wakker is en ik pak haar op dan prikkel ik haar teveel weet dus ook niet wat er is... en speen wilt zij absoluut niet
@Parr: het klinkt als een huiluurtje... Quinten heeft hier de laatste dagen ook last van, vooral in de avonduren tussen de voeding van 19.00 uur en 23.00 uur (al viel het vanavond erg mee!). Hij huilt dan zonder voor ons duidelijke reden. Hij huilt niet aan een stuk door, maar wel redelijk vaak. Vandaag even op het weeguurtje geweest en de verpleegkundige aldaar gaf aan dat heel veel baby's huiluurtjes hebben en dan inderdaad vooral in de avonduren. Wij gaan er als volgt mee om: we gaan alles na (honger? vieze luier? te koud/warm? krampjes?). Als dit allemaal niet het geval is en hij stopt niet met huilen na enkele minuten, dan pakken we hem op. Als we hem op de arm hebben en wat met hem rondlopen, huilt hij niet. Hij kijkt dan heel alert om zich heen. Na de voeding van 23.00 uur gaat hij meestal zonder problemen slapen. De rest van de nacht of overdag huilt hij alleen als hij honger heeft of uitgekleed wordt. Sommige mensen laten de baby tijdens een huiluurtje gewoon huilen, ik kan dat persoonlijk niet langer dan enkele minuten. Wel probeer ik hem niet te overprikkelen, dus gewoon rustig op de arm pakken en een beetje wiegen/rondlopen. Ego: Quinten heeft ineens wat luieruitslag en de huid is zelf een beetje kapot! Lijkt wel een schaafwondje of zo, het bloedde een heel klein beetje. Iemand een tip voor een goede zalf die je ook op de kapotte huid mag smeren?
Ik was vandaag naar het weegspreekuurtje gegaan, wilde he toch nog even zeker weten i.v.m. die 6 voedingen. En meneer woog inmiddels 3860 gram! Dat is 160 gram erbij in 6 dagen. Hij eet dus ruim voldoende in die 6 voedingen van 10 minuten. Ze zeiden wel nog dat ik moest uitkijken dat hij minstens om de 4 uur eet, maar verder is het dus goed zo. Tweety, pff wat veel gedoe met die vernauwing he! Hopelijk zit het nu een beetje mee en kan hij snel naar huis! Pupke -> Herkenbaar, Vince heeft nu ook af en toe huiluurtje! Ik laat hem ook 5 tot 10 minuutjes huilen, meestal slaapt hij dan al. En zo niet pak ik hem bij me, dan is het meestal ook goed. Ik vind het ook te zielig om zo'n piepkleintje een uur te laten huilen! Groetjes, Cossy
Parr: hier ook altijd rond 19 uur 2 huiluurtjes. ik pak hem ook op dan en leg hem bij me op de bank in mijn armen. pinkje erin want ook hier wordt de speen steevast uitgespuugd... Mijn dag was vreselijk. Jul8ian heeft van s ochtends tot savonds gehuild en niet geslapen. Alleen bij mij was hij stil, viel in slaap, maar als ik hem weglegde begon hij weer. Na de voeding van 20 uur is hij op mijn buik in slaap gevallen. hem nety oin bed gelegd enhoppa! wakker! nu dus weer voeden en hopen dat hij zo wil slapen. heb een tshirt van mij in bedje gelegd met mijn geur, enn een warme kruik. misschien helpt dat. ik ben erg moe nu
Hebben hier al veel speentjes geprobeerd? Ik eigenlijk nog helemaal niet, dacht dat dat een risico was bij borstvoeding? En ergens vind ik het ook niet echt handig, dan kan ik het namelijk niet meer zien als hij honger heeft, want dan gaat hij op zijn vuistjes sabbelen. Op een pinkje zuigen vindt Vince ook wel fijn soms. Ingeltje, kan me goed voorstellen dat je uitgeput bent! Zulke dagen zijn echt slopend... Hopelijk krijg je een goede nachtrust!
@cossy na twee weken mogen ze een speentje je hebt speciale speentjes van difrax. en van avent voor de fles deze zijn in de vorm van de tepel dus rond. je kan dat eventueel vragen bij de prenatal. gio laar heel duidelijk weten wanneer hij honger heeft hoor. weltrusten wij gaan slapen gio heeft net fles gehad.
op dit tijdstip ben ik vast de enige Ester (met Michiel op de arm die weer denkt dat het ochtend is ipv nacht )
He meiden! Even ego, ik moet zo naar de huisarts, vermoed dat ik ook een (beginnende) postnatale depressie heb Was er al bang voor ivm mijn verleden (2 keer overspannen geweest) maar dacht dat het wel ging, nou niet dus Fenna is een superlieve baby maar ik word zoooo gek en onzeker als ze huilt, en ze huilt niet, ze krijst echt, gaat door merg en been Heb al zo vaak staan meehuilen, met het gevoel dat ik alles verkeerd doe en waarom ik er toch aan begonnen ben en dat ik de slechtste moeder ooit ben blabla.... Vind het zooo erg en schaam me zo, maar kan er maar beter bijtijds bij zijn toch? Ook moeten we denk weer van voeding wisselen voor Fenna. Ze kreeg eerst Omneo voeding ivm krampjes en moeizame ontlasting. Dat ging vanaf vorige week helemaal goed dus weer overgestapt naar de normale voeding, maar nu is alles weer terug Moeizame, gortdroge ontlasting, heel erge krampjes en meer spugen Dus maar weer terug wisselen denk.. Nou meiden ik hou jullie op de hoogte! Thanx dat ik hier even mijn hart mag luchten Liefs XXX
ff ego: Mijn kleine broertje (oke hij is een kop groter en inmiddels ook al 25) is vanmorgen papa geworden van een gezonde zoon Giovanni! Het moet een heel mooi mannetje zijn met een bos donker haar. Ik werd vannacht gebeld. Mn schoonzusje zou eigenlijk in het ziekenhuis bevallen maar het ging te snel. De kraamhulp is er nog dus ik ga over een uurtje kijken. Is namelijk hele leuke vrouw. Heeft mij nog begeleid. Dus zodra de meiden wakker worden krijgen ze de fles, ff aankleden en gaan!
@ tinkerbel....buddy: Jij ook al niet lekker in je vel. Ik dacht dat het met mij de laatste tijd beter ging....maar voel me weer helemaal down. Kan niet wachten tot het vrijdag is en ik weer langs de huisarts mag. Ik mis ook wat steun en begrip van mijn vriend en dat maakt het allemaal niet makkelijker. Gelukkig heb ik mijn moeder nog Ik moet zo eigenlijk ontbijten maar heb zo'n knoop in mijn maag...maarja moet wel voor gezonde borstvoeding zorgen. Ik wil de borstvoeding misschien wel af gaan bouwen, zorgt misschien ook voor wat meer rust. Maar dat afbouwen is ook nog een heel karwei. Kan een lactatiekundige daarvoor ook bij je langskomen?
Hing er iets in de lucht ofzo gisteren? Raven heeft van 22 tot 2 uur gekrijst. En dan bedoel ik ook echt geKRIJST. Niets hielp. Ik heb haar gewiegt, tegen me aan gehouden, eten gegeven waar ze alleen maar kramp van kreeg en van ging spugen, het was gewoon niet leuk meer... Uiteindelijk was ik zo moe dat ik haar toch in haar bedje gelegd heb (bij mij in bed was ze redelijk stil te krijgen maar elke keer in haar eigen wiegje ging ze meteen weer krijsen). Daar heeft ze nog een tijd liggen huilen (denk ik) want ik ben in slaap gevallen. Ik kon niet meer. Mijn vriend was er niet door de nachtdienst dus nadat ik alles gedaan had ben ik toch in slaap gevallen... @Tinkerbel en Eva: ik herken zo wat jullie schrijven, je wordt zo onzeker en ongelukkig soms van dat gehuil. En ook ik heb wel dagen dat ik me down voel en niet gelukkig genoeg (hoe meet je dat?) en een slechte moeder. Het dieptepunt was na 2-3 weken, maar ik heb nu mijn doelen heel laag gesteld. Niet dat ik weer vanalles moet kunnen van mezelf, dat helpt al wel. En een slechte moeder ben ik niet zeg ik steeds tegen mezelf, anders zou ik me niet zoveel zorgen maken om Raven als ze huilt. Geef het nog even de kans, probeer jezelf niet gek te maken met nare gedachten, even rustig ademen en lekker huilen als je verdrietig bent. Het hoort er allemaal bij, zo'n kind is zo ingrijpend in je leven, het zou pas raar zijn als dat allemaal vanzelf zou gaan. Al die onzekere gedachten en twijfels zijn best normaal. Alleen als je de hele tijd somber bent en nergens meer van kan genieten, niet in slaap kan komen en geen eetlust meer hebt, zoek dan wel hulp erbij. Maar dat doen jullie al. Heel veel succes meiden, en je hoeft je niet te schamen hoor! 't Is al zwaar genoeg, niet jezelf ook nog verwijten gaan maken. Knuf!