September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    goedemorgen! Hie een lekker nachtje weer! Heb kate rond 6u maar 1 boob gegeven omdat 10u voedingstijd is prikjes tijd dus dan komt zij nu eerder voor boob 2 ;) en idd zij begint wakker te worden!

@ingeltje ooh jeetje zeg! dikke knuff!

volgens mij moet het iets aan ons liggen dat wij zoveel samen in nov 09 zwanger worden :)

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @roshi leuk toch oorbelletjes. als ik een mesje had gehad dan zopu ik het ook vroeg gedaan hebben.

@ingeltje oef 2x nachtvoeding en nog eenkeer vroeg op.

hier een redelijke nacht gehad robin was weer om half 4 wakker wilde maar 20 cc drinken toen weer terug in bed na 30 min krijsen toen nog een keer wat drinken had de fles nog staan en die was dus koud maar hij vond het wel lekker gek ventje. toen om 6 uur wakker oef dat doet ook nog steeds zeer.

onrustig drinken ik merk ook dat robin veel ziet als ie drinkt af en toe wardt ik er gek van.

november 2009 die sla ik ff over als jullie het niet erg vinden hihi.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    haal ik kate op heeft zij knuffel vast :D lief!

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!

Ik heb opeens de kriebels door het verhaal van Moppiepoppie... Isis doet dat namelijk ook wel eens aan de borst, zo overstrekken en boos worden. En ik geef het dan ook op een gegeven moment op, en dan lijkt ze weer heel tevreden en vrolijk. Als ze dan na 2 uur weer komt, dan probeer ik het ook uit te stellen tot 3 uur voordat ik haar weer voed. Ohnee, ik hoop niet dat Isis ook niet genoeg uit de borst kan krijgen en dus niet genoeg binnen krijgt...
    Ik ga vanmiddag wegen (was ik sowieso al van plan). Ik ben heel benieuwd want aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze echt enorm gegroeid is de laatste weken, ze past al haar 56 kleertjes opeens niet meer en zelfs sommigen van 62 ook al niet!
    Jullie horen het vanmiddag wel.

Groetjes
    Azeb

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Kaatje85: 32
    Lola: 106
    Ingeltje: 185
    Lindaa: 206
    tweety: 210
    Roshi: 359
    Yule: 381
    Funnyme: 385
    Parr: 443
    Anno103: 563
    Cossy: 567
    MissyZuilen: 670
    Dreames: 675
    Azeb: 798
    Pupke: 1447
    IrisB: 1557

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen allemaal :)

@ Ingeltje: Wat een nacht heb je achter de rug! Zieke kindjes zijn inderdaad zielig, maar de mama's daarom ook wel een beetje hoor!

@ allemaal: weer een lijstje erbij :)

@ Roshi: Fijn dat Jenna niet erg van streek was van de oorbelletjes 'schieten'. Foto van het resultaat? Gaat Jenna naar een kdv straks? Kijk dan wel uit met oorbelletjes in doen...er zullen heel wat dreumesjes rondlopen die zo'n glimmend dingetje wel even willen 'aanraken'.... :rolleyes:

@ Tweety: haha ik moest je zin even 2 keer lezen: Als ik een mesje had...... :confused: Maar je bedoelde een meisje: ik schrok al :)

@ Ingeltje: ik stuur je via PB even de nieuwe groeigegevens van Aimar, had het ook naar Yule gestuurd maar zie nog niks...

Aimar heeft in zijn paccodoek heerlijk geslapen tot 7:15 vanmorgen. Als het aan hem had gelegen nog wel langer maar ik ben dan altijd bang dat ik in de knoei kom met de voedingstijden en dat terwijl ik toch ook weer van mening ben dat het goed is om kindvolgend te zijn: hij slaapt dus zal nog wel moe zijn en geen honger hebben....
    Hij slaapt nu trouwens weer in zijn doek.

@ Missy: In het boek van Ria Blom staat juist dat als je merkt dat je kindje weer onrustig wordt zonder doek, dat je dan weer moet gaan inbakeren en het een week later nog eens moet proberen. Dat het niet echt bevorderlijk is om de onrust terug te laten keren...tja ik weet het ook niet hoor. Maar wij gaan volgende week nog eens een poging wagen.

Als het pacco afbouwen niet lukt, moet ik op zoek naar een grotere pacco, deze wordt te klein. Maarja nieuw kosten die dingen 45 euro! :confused: Dus kijk wel even op marktplaats...ik heb ook al zitten denken aan een puckababy....iemand ervaring mee?

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Entingen
    Zijn jullie kindjes bij de 1 en 2 entingen ook ingeënt tegen HepatitisB? Aimar namelijk wel en de arts had het over dat ze dat doen omdat hij half buitenlands is....vond het nogal vaag eigenlijk...dus ben benieuwd of jullie kids die dan NIET gekregen hebben....

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nou dames ik ga weg, op naar de cb :( tot straks!

9. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Kaatje85: 32
    Lola: 106
    Ingeltje: 185
    Lindaa: 206
    tweety: 210
    Roshi: 359
    Yule: 381
    Funnyme: 385
    Parr: 443
    Anno103: 563
    Cossy: 567
    MissyZuilen: 670
    Dreames: 675
    Azeb: 798
    Pupke: 1447
    IrisB: 1557
    Foover: 3033

Zo als ik jullie nog wil gaan inhalen, dan moet ik de hele dag achter de computer gaan zitten. En met 2 kids is dat bijna zo niet helemaal onmogelijk ;). Ik ben wel trots op mijn plaatsje. :)

Fijne dag.

10. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Door dit berichtje weer een aantal plaatsen gestegen. Nu op plaats 3025. Als ik nu elke keer dit doe, kom ik vanzelf hoger in de ranglijst. Maar is niet zo gezellig voor jullie :D

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: huh? ik heb geen PB gehad...
    Hier geen hepatitis B omdat Raven niet in de risicogroep valt (risicogroep is o.a. als 1 van de ouders uit het buitenland komt of daar lange tijd gewoond heeft waar hepatitis B veel voorkomt). Vandaar waarschijnlijk. Overigens is het wel handig want mocht je ooit naar het buitenland op vakantie gaan (en dan bedoel ik verder dan Belgie ofzo :) ) dan hoeft Aimar niet meer ingeent te worden tegen hepatitis B. Ik heb 'm zelf ook gehad omdat ik in de zorg werk (risicogroep).

@Ingeltje: jij zielig, maar ik ook zielig!

De hele nacht tig keer wakker geworden, niet van Raven maar omdat ik zo verschrikkelijk verkouden geworden ben. Mijn neus liep de hele tijd leeg en ik heb keelpijn, oorpijn en hoofdpijn. Een voelde me de hele nacht koortsig. Heb elk uur van de klok gezien...
    Ik heb onwijs getwijfeld om me ziek te melden, maar van in bed liggen voelde ik me niet beter en ik vond het ook een beetje suf om de oppas nu alweer af te bellen.
    Dus heb ik Raven toch maar weggebracht en zit nu brak om mijn werk met superdikke ogen...
    IK BEN ZIELIG!

Raven wilde vanmorgen overigens maar 1 borst, dat is lang geleden dat ze de ander niet wilde. Elke keer als ik haar aanlegde liet ze meteen los en ging heel hard krijsen. Toen ik haar in bed legde viel ze meteen in een diepe slaap....
    Dus Azeb, boos aan de borst kan ook betekenen: ik heb genoeg.

Maar goed, toen ik om 9 uur op mijn werk kwam moest ik dus meteen kolven want ik stond op springen. Heb 250 cc gekolfd! :confused: [/b]

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen mama-tjes,

@Lola: wat vervelend dat het zo'n drama was met de fles gisteravond!

@Ingeltje: dat klinkt als een zware nacht zeg! Slaapt hij nu nog?

@IrisB: jij ook al zwanger in november? Gezellig hoor… En Ewout groeit geweldig zeg! Die compensatie heb je niet nodig hoor . Weet je zeker dat je antibiotica slikt en geen bijdehantjes? Whahaha :)

@Parr: succes met de prikjes straks!

@Azeb: ik ben benieuwd hoeveel Isis is gegroeid.

@Eva: nee, Quinten wordt niet ingeënt tegen hepatitis B. Dit doen ze alleen maar als ze binnen een risicogroep vallen en dat is het geval als de vader of moeder uit bepaalde landen rond de middellandse zee komen geloof ik.

@Foover: 3033 is een práchtige plaats in het lijstje hoor!

Hier weer een goede nacht gehad. Quinten werd vanochtend net wakker toen ik zijn kamer opkwam zo tegen 08.30 uur. Ik kreeg weer een enorme glimlach van oor tot oor. Hij drinkt nog steeds erg weinig (130 cc i.p.v. 200 cc), maar lijkt verder in zijn oude doen. Ik weet niet of hij nog diarree heeft, hij heeft nog niet gepoept. Zijn plasluiers worden gelukkig wel al wat voller dus ik denk dat het ergste achter de rug is.

Ik moet zometeen even de deur uit, ik hoop dat Quinten zin heeft om te gaan slapen want hij blijft lekker thuis bij zijn papa. Chris heeft echter wel nachtdienst dus die zal not amused zijn als Quinten hem wakker houdt… Tot later!

13. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule: ja, je bent héél zielig! Ik zal je wat beterschapjes sturen, dat heeft bij de man van Lola ook geholpen. Dus let op, hier komen ze!

14. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    2061....plaats (zet me maar helemaal onderdaan dus...zooo ga nu bijlezen)

15. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    mmm bijlezen gaat niet lukken....Vandaag krijgt Sem zijn eerste spuitjes, hopelijk gaat alles goed en heeft hij er niet te veel last van...

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pupke: dank je wel... *snif*

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Mijn baas heeft me net 'opgedragen' naar huis te gaan en in bed te gaan liggen....
    Dat ga ik dan maar doen. Blijkbaar zie ik er net zo rot uit als dat ik me voel...

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    HepatitisB dus vanwege buitenlandse papa :) Maar hij komt niet uit middelandse zeegebied, maar uit het Caribisch gebied....

Net even lekker gedoucht.
    @ Yule: weet niet wat er mis is gegaan met die PB....Beterschap trouwens!

19. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Beterschap aan alle zielige mama's :(

En sterkte voor alle kindjes die prikjes krijgen vandaag :(

Zo hier weer een goede nacht gehad :) Ben nu op zoek naar een gastouder haha! Beetje laat maar toch, hebben het gisteren erover gehad en zijn het er toch over eens dat het voor ons makkelijker is. Om 2 redenen:

1: Anders moeten we haar naar 3 verschillende adressen per week brengen en dat lijkt me niks.
    2: We willen op (zeer) korte termijn een tweede, en dan vervallen de oppasadressen want die willen er max 1. Dus dan maar beter het nu in 1 keer goed regelen, anders hebben we zometeen weer gezeur.

Iemand tips of websites waar ik kan kijken?

XXX

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    thnxxx voor de tip!! kijk daar heb ik nou iets aan ;)

resultaat:

Deel Deze Pagina