September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ik vroeg me al af waar die overlast was idd.. daar zou ik niet willen wonen.

maarre, kom je in Gouda ook makkelijk aan een huurhuis? kopen is voor ons nog niet weggelegd, denk ik. is er een woningbouwvereniging?

@ingeltje: thankssss :D alles goed met jou?

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik denk dat Aimar een beetje ziekjes aan het worden is. Hij had net 37.5 en vind zijn oogjes niet meer zo wakker eruit zien als normaal. Hij is nu na een klein uurtje ook alweer wakker, hard aan het huilen. Hij was net even stil maar begint nu weer...
    Ik ga hem er maar uit halen.

@ Pisum, waar komt de papa van Rayyan vandaan?

3. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Eva: hij komt uit Marokko. Zal hieronder ff pic spammen :D

Heb je die sterilisator nog? Flesjes hoef ik niet want die heb ik wel, maar sterilisator zou welkom zijn.

Rayyan slaapt ineens erg lang :confused: kan dat nog van de inentingen van gister komen? Hij ligt al sinds 11 uur in bed en er zit al 5 uur tussen de voedingen.. moet ik hem nu wakker maken? Iemand?

Hier mijn hubbie en Rayyan:

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Ik doe ook niet mee met de ronde van nov. 2009 ;)

@Pisum, kan inderdaad van de inentingen komen dat Rayyan zoveel slaapt. Ik maak Femke na 4,5 uur wel wakker voor de volgende voeding.

@Eva, arme Aimar, succes!

@Lola, ah wat een lieve foto van Emma.

@Lindaa, echt balen zo'n afwijzing...zo kom je inderdaad nooit aan je ervaring.

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh wat lekker relaxed, Kyano is na zijn 2e voeding weer heerlijk gaan slapen nadat hij eerst de oren van mijn kop heeft gebrabbeld :) Het mooiste moment van de dag vind ik ook altijd als ik hem 's ochtends voor de 2e keer uit bed haal dus rond 11 uur. Dan ligt hij altijd breed lachend tussen zijn knuffeltjes dan smelt ik echt helemaal :D Een geweldig ventje toch!

@ Azeb ja ik vraag me ook af of het kan gewenning aan de fles doordat Isis 1 dag de fles heeft gehad. Dennis zijn moeder zegt altijd dat ik moet stoppen met gecombineerd bv en kv omdat hij zo nooit volledig aan de fles zou wennen. Maar ik wil dat niet en hij krijgt overdag 3 flessen achter elkaar en weet dan 's avonds precies zonder mopperen hoe de borst werkt. Terwijl hij bij het flesje altijd moeilijk blijft doen in het begin. Dus dat heeft volgens mij niet met gewenning te maken. Misschien vind Isis het flesje gemakkelijker of fijner drinken? Bij Kyano heeft bv in elk geval de voorkeur.

@ Eva Kyano is meestal ook eerder voor zijn fles van 19 uur. Maar het is altijd moeilijk om hem daarna in bed te krijgen :( Dus meestal blijft hij tussen deze en de laatste voeding wakker met soms een hazeslaapje.

@ Funny me beterschap voor de meiden!

@ Foover dat sentimentele gedoe heb ik ook last van hoor. Ik weet nog dat we vorig jaar rond deze tijd een beetje depri waren omdat we dachten dat het maar niet lukte met zwanger worden....en ineens op het einde van de maand misselijk en een positieve test :D Maar je denkt er nu heel vaak aan terug. Zo snel gaat een jaar voorbij :(

@ Lola ha ha helemaal knock out idd! :)

@ Lindaa sjit hoor dat je bent afgewezen. Weet je wat ook helpt? Gewoon een beetje bluffen. Toen ik net begon als secretaresse vroegen ze overal ruime ervaring met notuleren. En dat had ik dus niet. Op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik wel al vaker genotuleerd had en ik werd aangenomen :D Was de eerste vergadering natuurlijk wel een beetje eng omdat ik het eigenlijk nog nooit gedaan had maar het ging goed en iedereen is nog steeds tevreden!

@ Pisum dat is idd jammer dat jullie na 5 maanden alweer weg moeten :( Hopenlijk vinden jullie een fijn huisje. Advies heb ik niet want ik woon lekker landelijk in limburg ;) Mooie foto trouwens!

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hier trouwens onze lachende ventje!
    Ik kreeg de foto alleen niet gedraaid dus we moeten even op de kop kijken :oops:

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    En nog eentje :)

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo,

@Pisum: jammer dat jullie over 5 maanden weer uit het huis moeten! Als je nu gewoon eens lekker dicht in de buurt komt wonen van je buddy, hier in de buurt kun je makkelijk huren. Is wel een eindje rijden maar dan heb je ook wat ;). En ik maak Quinten wel altijd wakker na uiterlijk 5 uur, anders krijgt hij te weinig binnen. Nu hij ziek is zit er maar max. 3 uur tussen de flessen ('s nachts slaapt hij gewoon door en dan maak ik hem niet wakker), op advies van de huisarts.

@Steen: welkom bij het opnieuw-zwanger-willen-worden-in- nov 2009-groepje!

@Eva: ik hoop niet dat Aimar ziek wordt. Knuffel hem maar lekker, dat is het beste medicijn!

@Missy: wat vervelend dat je elke nacht nog over de bevalling droomt!

@Kaatje: jammer dat je moet werken. Ik hoop dat jij ook snel weer een pyjama dag kunt houden.

@Lindaa: dat is inderdaad niet eerlijk: je moet ervaring hebben terwijl je niet de kans krijgt deze op te bouwen.

@Tinkerbel: leuk, zo snel een tweede! Ik zou dat ook wel willen maar ik heb een keizersnede gehad. Ik krijg alleen erg verschillende adviezen over hoe lang ik moet wachten. Ik ga dus maar voor de gouden middenweg: zo'n maand of 9 na de bevalling gaan we weer eens aan de slag. Uiteraard oefenen we wel nog eens vantevoren hoor ;). Enne, Quinten is in Disneyland verwekt (overmorgen exact een jaar geleden) dus wellicht kunnen jullie in januari jullie best doen daar!

@FunnyMe: goede oplossing lijkt me, zo krijgen allebei de meisjes lekker veel aandacht.

@Yule: en, lig je al lekker in bed? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Zo, mijn uitje van 2 uur is prima gegaan. Ik heb Quinten in bed gelegd en de babyfoon bij Chris naast het bed gezet. Toen ik thuiskwam lag Quinten wakker in bed, uitgebreid zijn handen te bestuderen en af te likken :). Ik heb hem verschoond en hij had gepoept en het was weer helemaal normaal! En als klap op de vuurpijl (om alvast in de oud & nieuw stemming te komen) heeft hij 160 cc gedronken! Volgens mij is hij dus officieel weer beter. Ik ben dus helemaal blij. Nu maar hopen dat hij mij of Chris niet heeft aangestoken.
    Zo, ik ga eens even wat opruimen want dat is hoognodig. Hoe langer mijn verlof duurt, hoe minder ik in huis doe...

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Iedereen heeft het maar over een 2e kindje...ik ben daar niet mee bezig. Sowieso weten wij niet of we er meer dan 1 willen. Dit was al zo voordat ik zwanger raakte van Aimar. Ons motto is: Eerst 1 en misschien een 2e!

Ik heb net een half uur met Aimar op de arm gelopen en hem wat water laten drinken. Nu ligt hij in de box en lijkt tevreden. En wat zagen we: hij pakte voor het eerst heel gericht iets: het oor van de knuffel die erin ligt. Zo leuk :)
    Hij hield wel al dingen vast als we het in zijn handje stopte en probeerde dat dan in zijn mond te stoppen :) Maar nu voor het eerst dus zelf iets proberen te grijpen/pakken :D

@ Pisum: ik stuur je zo PB ivm sterilisator!

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva o oeps fout je hihi

@yule beterschap

@kaatje ik teken ervoor dat robin zo slaapt hoe heb je dat gedaan haha.

@tinkerbel als ik eerlijk ben en het over mocht doen had ik nog ff gewacht rene is in oktober 2 geworden tijdens mijn zwangerschap vond ik het ondanks dat ie gelukkig zelf kon lopen best zwaar. als ik kijk naar na de bevalling ben ik niet een echt goed iemand om te vergelijken natuurlijk ivm met zh opname van robin maar sinds ie thuis is is het wel zwaarder dan dat ik me had voorgesteld. maar ondanks alles ben ik ook wel weer blij dat ik ze vrijd snel achterelkaar heb.

@lindaa das balen en idd hoe kan je ervaring krijgen als je iemand niet de kans geeft dit op te bouwen.

zo hehe was ff wat te lezen hihi nou vanmorgen op me werk geweest de bewoners vonden het geweldig en robin maar lachen gelijk mijnkerstpakket meegenomen. een chocolade fontijn hmmmmm haha. zo slecht voor me he. verder niet veel gedaan nog. rene is naar het kdv voor de ena laatste keer snik vind het toch best jammer maar ja hij mag 6 jan naar de peuterspeelzaal toe oef wat wordt ie groot haha. weet iemand nog wat leuks voor afscheid op het kdv.

o ja en robin heeft voor het eerst echt een speeltje vast gegrepen van de babygym had hem er in de wipper voor gezet. de meeste kindjes doen dit natuulijk al maar heb afgelopen maandag begrepen van de arts in het sofia dat ie vond dat robin motorisch wat achterliep maar dat komt door zijn zh opnamen van 2 maanden.

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Eva wij zouden er nog heel graag 1 bij willen. Maar gaan er niet meer voor de mmm in. Wel gebruiken we niets meer dus het zou altijd zo maar kunnen!

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Gisteren om 19:45 uur dronk Britt opeens maar aan één borst…tweede wilde ze niet met als gevolg dat ze 21:30 uur alweer honger had. Dit keer beide borsten leeg gedronken en toch ook nog 60 cc gegeven..ze heeft geslapen tot 6:30 uur :D

@Cossy, wat leuk om te zien dat Vince zich omrolt.

@Ingeltje, maare gaan we dan echt voor november 2009? (vind het wel errug snel haha)
    Enne jij mag zeker eerst bevallen hoor ;) Zware nacht zeg…dat doorslapen went erg snel. Hoop dat Julian zich snel beter voelt!

@Elise, nee hoor dat was uit de pendels gekomen (en dan zwanger ipv bevallen)

@Kaatje, hoe is het vannacht gegaan? Als Levi de 6 flessen van 200 c opdrinkt zal hij dat wel nodig hebben. Wat super zeg zo’n leuke reactie terug.

@Parr, oh ja hoor jij mag ook eerst, ik ga wel als laatste ;)

@Yule, hier ook nog echt geen serieuze gedachten over een tweede. Ben net van alle kwaaltjes af na de bevalling en tot nu toe nog maar één keer sex gehad dus zou niet weten hoe ik zwanger moest worden haha. Dikke knuffel en beterschap omdat je ook zielig bent ;)

@Roshi, ik dacht het al te zien op de foto…iedereen moet het ook zelf weten en als jullie dat leuk vinden :D Het staat Jenna wel errug lief! Die trui heb ik ook gekregen voor Britt, alleen in het roze.

@Lola, vervelend zeg dat het niet lukte zoals het de bedoeling was. Inderdaad KO, lief die rode blosjes!

@IrisB, hahahahhaaha die opmerking van je!

@Pupke, mooi hé zo’n lach ’s morgens, dan is je hele dag weer goed vind je niet? Klinkt inderdaad alsof het beter gaat met Quinten.

@Pisum, Britt krijgt ook 3 x bv (’s ochtends en de laatste twee ’s avonds)…overdag 2 x fv. Ze slaapt gemiddeld door van 22:30 uur tot 7:00 uur…ze komt nog om de 3 uur en krijgt 165 cc (150 water en 5 scheppen). Fijn dat het zo goed gaat enne knappe mannen heb je :D

@Wupje, wat een liefie!

Kdv
    Hebben jullie van te voren een intake gehad? Britt gaat 7 januari voor het eerst en vorige week belde ik eens omdat ik nog niets had gehoord.
    Ze gaat nu volgende week woensdag twee uurtjes om te wennen maar we zijn nog niet eens geweest voor een gesprek?! Beetje raar toch of niet?
    Heb vanmorgen gebeld en zou teruggebeld worden, maar nu nog steeds niets gehoord.

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meide.!
    Nou, Isis was wel goed gegroeid (niet extreem veel: 315 gram in 3 weken en 2 cm. Maar ze krijgt dus wel genoeg. Wel moet ik haar nog vaker insmeren (wel 4 keer per dag!) en dan direct weer in de kleren, zodat het niet verdampt maar intrekt. In verband met haar extreem droge huid. Pffff was een klus!
    De wvk zei trouwens nog wat jij ook zei Yule, boos aan de borst kan ook betekenen: genoeg gehad e n dat kan al na een paar minuten zo zijn!

Groetjes Azeb

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wat leuk! ik heb daar ook gewoond in de G.leeustraat naast de erotheek ;)
    Goverwelle is inderdaad bagger!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nee dat duurt echt onwijs lang :( maar je zou het via de vrije sector kunnen proberen, je betaald dan wel iets meer maar heb dan wel een huurhuissie :D

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Anna slaapt al sinds 12 uur. Nou ja af en toe wordt ze hoestend wakker. Maar ze is nog zo moe dat ze dan daarna weer in slaap valt. Slapen is het beste medicijn voor zieke kindjes toch? Maar ja met die koorts ga ik haar zo toch maar wakker maken voor een flesje.
    Ik belde de ha of ik iets mocht geven of doen voor Anna dr hoest. (staat er een beetje raar maar jullie snappen me wel toch?) Nou natuurlijk wil hij haar weer zien. Heb al gezegd dat ik echt niet per se langs hoef te komen maar gewoon wil weten of ik iets voor haar kan doen. Want we hebben onze eigen persoonlijke Katja in huis! Nee toch maar langskomen vond de assistente...

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    aghossie funny, veel beterschap voor je meissies!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo ben ook ff bezig met de toddlersite updaten, vandaar late antwoord.
    CB ging goed. Kate is nu 6242gr (!) 61cm en hoofdomtrek was 40cm. Zij is dus in 1 maand 810 gram aangekomen :) Prikjes gingen ook goed. Zij huilde precies zo zoals vorige keer en was dus ook snel te troosten. De cb arts zei dat ik gerust haar hand vast kon houden. ZIj zou niks mee krijgen van mijn angst. Was ook beter voor mij omdat ik toch een keer alleen kom met haar. Ik wil haar best vast houden en aanraken. Ging mij alleen om dat zij niks van mijn gevoelens mee zou krijgen. :) Arts vond dat ik het super deed :) maar ik moest wel ff blijven zitten, was behoorlijk dizzy van de feit dat die naalden zo close waren :rolleyes: Ik moet Kate alleen vaker op haar buik leggen al vindt zij dit niks aan en ik moet morgen met haar naar de ha. Haar 2 binnenste schaamlippen plakken aan elkaar. Verder niks ernstigs maar moet een hormoonzalf halen dat ze niet meer aan elkaar plakken want er kan dus resten plas etc achterblijven en dan krijgt zij een onsteking :( Heel vaag iets... wist niet dat het erg was dat plakken maar goed ik kijk ook daar niet uitbundig :)

@steen eh... ik ben het ook kwijt :oops: dus vergeet het maar :) oh ja weet het weer.. was voor pupke bedoeld geloof ik :oops:

pendelen knippy heeft gependeld voor mij dat ik alleen nog een 2e krijg en in dec 09 verwekt. Weet de geslacht dus niet :( maar goed geeft niet :p Voor het eerst een andere uitkomst.. zat stiekem te hopen op het zelfde uitkomst :)

@eva ik heb de cb arts gevraagd en het is idd omdat jou liefje uit zuid amerika (? toch) komt. daar heb je veel Hep B. Hij kan dus drager zijn en jij dus hierbij ook. Dus die prik aan Aimar is gewoon voorzorg :) Omdat ik uit Engeland komt is het niet nodig voor kate.

@yule dikke beterschap knuff! als kate de borst niet meer wilt gaat zij tepel proberen te pakken maar toch weer niet :rolleyes: dan weet ik dat zij genoeg heeft gehad.
    Oef naar huis gestuurd! nouja beter dan zelf ziekmelden vind ik. dan zien ze dat je echt goed ziek bent!

@tinkerbel hoe bedoel je op korte termijn? hoe kort :p en waarom? hoezo nieuwsgierig :p *edit lees het nu :) wel kijken of jij lichamelijk er weer aan toe bent hé! :) Wij willen liefst ook niet meer dan 2 jaar tussen de kleintjes.

@roshi idd je moet het zelf weten ;) ik laat het straks aan mijn meissie over of zij gaatjes wilt of niet :) vind ook een tong piercing of navelpiercing ook geen punt (maar wel op leeftijd dan haha). Ziet er leuk uit!
    Lieve pics!

@kaatje cd 28?

@funnyme nog steed beetje ziekjes :( beterschap voor de meiden!

@lola ach gossie zeg :( wel lief pic! totaal KO :)
    eh.. te jong om met emma te helpen maar neit te jong om mama met de huishouding te helpen? :) ;)

@missy mike krijgt zo de DKTP, Hib en Pneu :)

@pisum hoe gaat het nu met Rayyan eigenlijk? en thxxx voor de lieve bericht op hyves :D denk idd dat lang slapen aan de prikjes ligt. Kate was vorige keer iedere keer KO na de boob :)

@wupje lief pics!

@pupke af te likken :confused: :)

grijpen toen Gran de ratel vast had om Kate af te leiden, greep zij ernaar dus ik zeg leg maa rin haar hand. Heeft zij het vast is het ineens een ander verhaal en pok! tegen haar hoofd. Zij keek ff alsof zij goed de kluts kwijt was van wat er nou gebeurd was :)

@tweety :whistle: robin ook grijpen!

@krisstel :D :D maar niet op dezelfde dag.. niet handig als buddies ;)

@azeb :( idd een klus en ja ze kunnen ook zo krachtig drinken dat ze in enkele minuten genoeg binnen hebben hoor!

Zo weer helemaal bij :)

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Dank je Roshi! Moet bij jouw naam meteen aan dokter Rossi denken van Gooische Vrouwen hihi...

Mannetje vond dat ik haar maar moet laten slapen. Wat vinden jullie? Laatste fles was 11 uur...

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik herinner me ineens dat ik gisteren de terugplaatsing had. EN dus vandaag een jaar geleden nog in het ziekenhuis lag.

Deel Deze Pagina