Doekje, ik heb het gewoon eens gepakt om mee over haar mondje te wrijven, dat vindt ze een grappig spelletje. Opeens probeerde ze het vast te pakken en weer later probeerde ze het in haar mondje te stoppen. Nu zijn de puntjes helemaal hard van het gekluif Parr, ik heb nu de Medela mini electric. Maar lief heeft er even naar gekeken en hem op zijn wang uitgeprobeerd en hij leek het te doen Dus ga zo even uittesten als Jill de fles krijgt. Aha, dus dat smeer is juist goed? Dan pruts ik ook maar niet teveel eraan. Arme Kate, hopelijk slaapt ze wel gewoon ondanks de prikjes. Missy, bedankt voor de knuf! En balen van je kerel zijn werk Roshi, jammer van de auto. Ingeltje, bedankt voor de tip. Jill heeft alweer honger, om de 2 en half uur vandaag Ga toch maar (borst)voeden, dan misschien om half 11 de 7de voeding van vandaag, een fles. Dan is ook de Zantac niet zo'n schok. (zooo zielig is dat om te moeten geven )
Hoihoi, Heb even met een schuin oog bijgelezen, dus niet alles meegekregen. @missy: van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan meid! Super! Bij het NHG toch? @parr: stoer hoor dat je haar toch hebt vastgehouden! @funnyme en ingeltje: beterschap voor jullie kindjes. @freesia: hier ook de Medela Swing en ben er zeer tevreden over. Het grote voordeel is dat de motor niet op de kolf zit (zwaar) maar met een slangetje verbonden zit met de kolf. Bediening is zeer easy. Ik gebruik de 'aanzuigstand' niet want ik krijg toch alleen maar een toeschietreflex als ik meteen gewoon ga kolven (zijn mijn boobs aan gewend geraakt door zware ziekenhuiskolf, gewoon trekken met die hap... ) Hier dus naar huis gegaan en na kolven thuis in mijn bedje gedoken. Ik had zo'n hoofdpijn en vol hoofd en oorpijn en pijn in mijn spieren. Bleek ik koorts te hebben, 38,4 met paracetamol op en onder mijn arm. Dus echt goed ziek... Blegh. Mijn vriend heeft Raven aan het eind van de middag bij de oppas opgehaald, ik was eerlijk gezegd wel even blij dat ik gewoon in mijn bed kon duiken. Vond het kolven 2 keer al niet fijn. Na 3 uurtjes slaap voelde ik me ietsje beter. Weet iemand of je gekolfde melk kan bewaren als je koorts hebt? Ik hoop dat Raven niet ook ziek wordt. Ze had veel gehuild bij de oppas en nauwelijks geslapen. Sinds ze thuis is (17 uur) ligt ze ook al knockout. Ik moet haar nog 1 voeding geven want anders komt ze om 3 uur vannacht, laatste voeding van namelijk om 16.30. Oppas had vanwege het vele huilen de reserve voeding ook maar gegeven. En ze had ook heel veel gepoept. Misschien toch ook een beetje ziekjes aan het worden. Hoop het niet want a.s. zondag vier ik mijn 30e verjaardag, best veel mensen uitgenodigd, en maandag gaan we paar daagjes naar de Ardennen.... Zo ga even thee drinken en mijn 4e paracetamolletje van vandaag innemen. Doeg! PS: kerstkaarten zijn gepost.
Nou zeg, heb ik weer... Ik heb de hele dag al een beetje een zeurende buik. Vanochtend had ik een heel klein beetje bloedverlies, maar een paar druppeltjes. Ik kwam een uurtje geleden thuis nadat ik uitgebreid booschappen en inkopen heb gedaan, ik ging naar het toilet en ik voelde iets lopen: ben ik dus hardstikke aan het vloeien! Ik ben vorige week echter al ongesteld geweest (van maandag t/m vrijdag). Heel vreemd... Zou dit nog bij het ontzwangeren kunnen horen?
In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, graag een PB-tje met geboortedatum (dat zoekt makkelijker) en de gegevens die je wilt aanpassen naar Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Je mag het ook uiteraard zelf aanpassen als je weet hoe het moet! De meest recente lijst vind je lijst in Ingeltjes onderschrift DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze lieve schatjes! 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 5095 & 4930 gram - 59,5 en 59 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 4880 & 5100 gram - 58 en 58 cm 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 5030 gram - 58 cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5755 gram - 58 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 5280 gram - 62 cm 26 augustus 2008 PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 15 december 4960 gram - 56 cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 24 november 5015 gram - 57 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 5365 gram - 58 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 24 november 7040 gram - 61,5 cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 3 december 5910 gram - 60 cm 01 september 2008 GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 24 november 4970 gram- 60 cm 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 17 december 5380 gram -60 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 4850 gram - 57,5 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 5790 gram - 62 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 4 december 6040 gram - 62,1 cm JULIA ~ 3240 gram - 48 cm ~ mama: Evi1 05 september 2008 JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4 december 5220 gram - 59½ cm 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 17 december 7955 gram - 65 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 16 december 6720 gram - 2 december 63,5 cm 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 6630 gram - 63 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 8 december 5250 gram - 57 cm TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] 10 december 6275 gram - 61,5 cm SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha 6000gram ~ 65cm 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 6450 gram - 60 cm 12 september 2008 JULIE ~ 3100 gram - 49,5 cm ~ mama: Dorientje 3 december 5400 gram - 59 cm 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum17 december 6960 gram - 63 cm EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 16 december 6315 gram - 62,5 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 18 december 5095 gram - 59 cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 2 december 4460 gram- 57 cm AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 16 december 5465 gram - 57 cm 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4920 gram - 56 cm YOLENTHE ~ 4460 gram - 52 cm ~ mama: Ydnic 6070 gram - 60 cm 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise 53 cm - 3970 gram VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 5700 gram - 60 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 6462 gram ~ 61 cm STERRE ~ 2390 gram ~ 45½ cm ~ mama: Zico 3200 gram - 54 cm KYANO ~ 4100 gram ~ 54 cm ~ mama: Wupje 6040 gram - 60 cm TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 27 november 5795 gram - 61 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 21 november 5350 gram - 58½cm 29 september 2008 JOLIJN ~ 3350 gram ~ 47 cm ~ mama: Jolijn2008 4160 gram - 52 cm 30 september 2008 AMÉ ANAÏS ~ 3480 gram ~ 56(54) cm ~ mama: Moppiepoppie 4425 gram - 55 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia 4 december 4340 gram - 57 cm JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 5160 gram - 56 cm 06 oktober 2008 JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time ~ 4600 gram - 56,6 cm 22 jongetjes, 26 meisjes Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 Agenda December 19:MissyZuilen CB + inentingen deel II Cossy CB + inentingen deel II Dreames KA 21: Yule Jarig ! 30 jaar 22: Pupke CB + inentingen deel III Tweety CB + inentingen deel III Lindaa CB + inentingen deel III 29: Roshi CB + inentingen deel II 31: Krisstel 1e werkdag Januari 02: FunnyMe 1e werkdag 05: Miracle08 jarig 19 jaar, Krisstel CB + inentingendeel III Foover 1e werkdag 06: Yule CB + inentingen deel III Kaatje85 CB + inentingen deel III Foover CB + inentingen deel III 07: Jekkia CB + inentingen deel III Steen CB + inentingen deel III 08: Azeb CB + inentingen deel III Lindaa jarig ! 23 jaar 12: Ingeltje CB + inentingen deel III Anno103 CB + inentingen deel III 13: FunnyMe gyn 15: Miracle08 CB + inentingen deel III FunnyMe CB + inentingen deel III 16: Eva1983 1e werkdag 19: Babystyle CB + inentingen deel III 21: IrisB CB + inentingen deel III parr1983 CB + inentingen deel III Aimar en Isis aangepast
ALs de meiden 6 maanden zijn wil ik de rapley methode gaan introduceren bij ze. Maar ja nou weet ik niet zo goed, is het verstandig om door te gaan met de potjes?
@Freesia, hoeveel Zantac krijgt Jill? Heb je al geprobeerd die Zantac in de speen vd fles te doen, beetje melk erin dan de Zantac en dan aan Jill der mondje zetten? Zo drinkt Mike het namelijk wel meteen weg zonder vieze gezichten te trekken.. Wat heeft de HA tegen jullie gezegd over de Zantac, hoelang moet je t blijven geven enzo? Want wij mochten t eigenlijk alleen krijgen in overleg met de KA.. Maar hebben dat dus niet gedaan en doorgezeurd bij de HA. Maar wij moeten maandag weer naar de KA om te horen hoe of wat en die zal wel niet blij zijn dat we t zomaar aan de HA hebben gevraagd. @Pupke, ben je al aan de anticonceptie? Want sinds ik weer aan de pil ben, heb ik dat niet meer.. Ervoor wel af&toe weer paar dagen vloeien en dan ineens niks meer en dan 2 weken later weer wel. @funnyme, nog bij de HA geweest?
MissyZuilen, Nee ik moet morgen. Maar ikhoorde op het tweelinggedeelte dat ze ook thijmsiroop van daro mogen. Morgen even navragen bij de apotheek en als dat zo is dan geef ik dat en denk ik dat ze ook niet langs de ha hoeven.
Zo, even kijken wat jullie vandaag allemaal uitgespookt hebben de voorbije 8 bladzijden... @azeb: Zou me niet te veel zorgen maken over dat overstrekken. Kan idd zijn dat ze gewoon genoeg heeft. Voedingstijden rekken doe ik - net als Cossy niet - als Ewout na 2u weer wil, dan krijgt ie. Wil ie na een uur, dan krijgt ie ook. Gaat hier dus volledig op verzoek. Ben ondertussen ook al zo ver dat ik niet eens meer op de klok kijk of tel. Te veel BV is niet mogelijk, dus ik let er ook niet meer op. Goed voor Ewout en goed voor de productie (want dat risico is er wel als je gaat rekken) @eva: Hier ook een half buitenlands kindje maar geen Hep B injectie. Maar goed, Yule zei al dat Belgie niet telt Weet wel dat het idd standaard is bij iets verdere landen. @yule: Aww, ook al verkouden. Dan ben je idd heel erg zielig (want dat was ik ook ). Goed dat je baas je naar huis gestuurd heeft. Heb je beetje kunnen rusten nu Raven bij de oppas was? @pupke: Oh, dat klinkt als een goede nacht En... is Quiten braaf geweest bij papa? Aha, ik lees dat ie zowel braaf geweest is als weer beter. Hoera! @tinkerbel: Succes bij de zoektocht naar een gastouder! @steen: Ik neem Flucloxacilline (ha, zeg dat maar eens 5 keer snel achter elkaar - ik struikel bij 2 ). Kan samen met BV en volgens BV-forum kan je ook gewoon bewaren. Maar ik denk dat er toch steeds een beetje van in de melk zit en heb geen zin om melk met ab-sporen te bewaren en gebruiken. @wupje: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad Jammer van de avond, maar hoort er ook bij af en toe (of meer dan af en toe als je "pech" hebt). Leuke foto's @funnyme: Beterschap voor de meiden! Even een Ewout Eet Intermezzo gehad... @lola: Hopelijk gaat het vanavond weer beter met de fles. Mooie KO foto Erk... skimming Gelukkig krijg je je geld terug, maar het blijft eng en erg vervelend @lindaa: Bah, rot dat je de baan niet hebt. Is ook nog steeds iets dat ze me mogen uitleggen hoor... Ze willen jonge mensen (want dat kost minder salaris), maar die moeten wel al een paar jaar relevante ervaring hebben @pisum: Verbouwende buren, hoera Wel snel... na 5 maanden er alweer uit moeten. Hopelijk vinden julle snel wat anders. Leuke foto @tweety: Oh, veel plezier met je chocoladefontein Leuk dat Robin voor het eerst naar een speeltje gegrepen heeft. @krisstel: Wij hebben ook nog niet echt een intake gehad bij KDV. Nu ja, hij gaat pas in april. We zijn wel in april (dit jaar dan) op rondleiding geweest voor we hem inschreven. @parr: Fijn dat CB en prikjes goed gingen. Alleen die aaneengeplakte binnenste schaamlippen Wist niet dat dat kon, hoop dat de hormoonzalf snel werkt. @missy: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat ze zo snel beslist hebben Aww, slecht nieuws van je vriens werk Hopelijk loopt het niet zo'n vaart... zwangerschap: Heb wel laten pendelen (leek me grappig om te zien wat er uit kwam - geloof er niet eens in (en nee, ook niet als het uitkomt ) ), maar ben er ook nog helemaal niet mee bezig. Eén pendel zei "mei 2009". Ik moet er niet aan denken Komt niet omdat ik aan de bevalling terugdenk, maar wel omdat ik gewoon eerst lekker van Ewout wil genieten. @freesia: Die rammelende eierstokken ook En als ze nu nog eens gaan rammelen? *rent hard weg* Fenomeen "mamahonger" is hier ook bekend. @Yule: Zie niet in waarom je dat niet kan bewaren als je koorts hebt. Voor zover ik weet zorgt koorts er niet voor dat er "rare dingen" in je melk terecht komen. Oei, het is al half negen Zo. Ego Rare dag gehad met Ewout die idd een beetje verkouden is. Hij heeft heel erg veel geslapen en tot halfvijf ook maar 3 keer gegeten. Daarna heeft ie beetje ingehaald door tussen halfvijf en nu nog eens 3 keer te eten. Dus dat zit wel goed. Alleen vanmiddag wou ie plots niet meer in z'n bed en heb ik 2 uur lang met 8 kilo Ewout op m'n arm gezeten. Daarna wou ie gelukkig toch weer bed in. Hij heeft nu beetje koorts en hoest en proest dat het een lieve lust is. Dank u wel, verkouden ouders Schoonmoeder was weer hier om beetje te helpen, maar had niet veel meer om te doen (haha, na 3 dagen schoonmoeder is het wel op, zoveel rommel heb ik zelfs niet ), dus heb ik maar voor een uitdaging gezorgd: de Chaos van de Slaapkamer ook wel bekend als de kleerkast. Heb een stapel shirts weggedaan en schoonmoeder heeft alles heropgevouwd en geordend. Ziet er erg mooi uit. Morgen is de kant van m'n man aan de beurt Toen nog een vermiste man. Die was vergeten dat ie kerstborrel had en ook nog eens vergeten om mij te bellen. Belt ie doodleuk om 18u: ik had borrel, ik kom er nu aan". En ik maar verhongeren hier. Ik dacht dat ie in de file stond, maar daar stond ie NA de borrel in. Mannen hee... (ok, de file kan ie niet aan doen) En vandaag is m'n boek "Eten voor de kleintjes" aangekomen. Kan ik alvast over Rapley lezen. Nog 3 maanden te gaan, maar lijkt me handig om toch goed ingelezen te zijn. Fijne avond nog allemaal!
Rapley is dat je babies gewoon stukken voedsel geeft ipv geprakte en gepureerde toestanden. @funnyme: Als ik jou was, zou ik nu gewoon stoppen met potjes en ze gewoon hun FV geven tot ze 6 maanden zijn... Daar hebben ze echt genoeg aan.
Klopt bij rapley geef je ze een stuk banaan ipv een geprakt banaantje. Op deze manier leren ze spelenderwijs om te eten.
maar wil dat wel? zonder dat ze verslikken of iets? omdat ze nog niet kunnen kauwen edit: en is dat beter dan geprakt?
@freesia nou jemoet niet alle smeer weghalen maar het verdwijnt wel langzaam lijkt mij met elk poetsbeurt en bad maar is denk ik dan niet de bedoeling zelf weg te poetsen Werkt de kolf? @missy thxx voor de knuff wat vinden jullie van mijn nieuwe banner?
@Funnyme, ze mogen ook Bisolvon hebben die druppels. Wat voor hoest hebben ze? Echt slijm (dat je ze hoort knorren zeg maar) of meer kriebel? Want Bisolvon is meer voor slijm en voor kriebel heb je weer andere... Is er iemand House aan t kijken? Ik volg dat altijd, maar deze aflevering is echt heftig. Moeder ging met der pasgebore zoontje in bad, krijgt stuiptrekkingen en laat der zoontje dus in bad vallen. Gelukkig komt der man op tijd binnen, red het babietje (bijna verdronken dus) en de moeder. Nu gaat House onderzoeken wat er is, maar net kreeg t babytje weer bijna hartstilstand.. Zit hier echt met tranen te kijken... Is zo heftig als je zelf ook een kleintje hebt! Ga nu om de 5 min gluren of hij nog wel ademt..
Jawel hoor. Babies kunnen meer dan je denkt. En bovendien is in het begin bijvoeding ook echt alleen maar BIJvoeding. Dus niet echt om voedingsstoffen uit te halen, maar wel om aan nieuwe smaken en gewoon een nieuwe soort eten te wennen. Als je alles plat en door elkaar doet, leren ze dat niet.