September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lindaa, sterkte bij de HA! Hopelijk vinden ze wat en is er een simpele oplossing voor..
    Edit: nouja haha.. wat een opmerking.
    Hopelijk werkt die creme, misschien ook voor mij een oplossing. Dit weekend maar es uittesten weer hoe t gaat met vrijen.
    Anders ga ik ook effe langs de HA.

@Kaatje, wat sneu voor Levi zeg.. :( Goed dat je naar de HA gaat hoor. Ow gelukkig geen andere medicijnen erbij voor Levi.
    Welke hoestdruppels gebruik jij?

Kilos: daar zeg ik maar niks over haha! Wil er nog wel minstens 20 kwijt hahah..

@Freesia, vind idd 2 x 2ml wel errug veel. Mike weegt 6 kg en mag 2 x 1,5ml.
    Inderdaad het is echt ontzettend vies, ik gruwel er al van laat staan Mike.
    Maar als het helpt.. Wij hebben geen motilium gekregen, omdat hij verborgen reflux heeft.

@Pupke, hahahaha.. lach me helemaal rot hiero om die opmerking van je zangkunsten. ;)
    Ik heb tzelfde probleem.. wat ik zing klinkt nergens naar. Gelukkig schijnt Mike het niet erg te vinden.

@Anno, typ maar wat liedjes hoor! Altijd welkom! :D

@Eva, dat klinkt als een super weekend! :D Ik ben ook een gezelschapsmens, dus heb daar af&toe nog best moeite mee..
    Dat ik dus niet zomaar meer iedereen kan uitnodigen of spontaan ergens langs kan gaan.
    Maar idd hier komt ook me mams of zusje af&toe even buurten! :D
    En we hebben t forum nog.. ;)

@Cossy, hier ook dubbel plezier vd prikjes..
    En sprong en verkouden en prikjes. :(
    En die striae, idd wat een ramp! Bah, hopelijk gaan ze daar nog een wondermiddel voor uitvinden.

Ik heb precies hetzelfde, op me buik véél dunne lijntjes en boven mijn schaamhaar vd bevalling wel 1 tot 1,5 cm dik en ook diep.
    Gelukkig verder nergens anders als me buik en daar dan.. Niet bij me benen of boobs.

Nou prikjes gingen goed! Hij is echt een bink, alleen even huilen vd vloeistof toen die erin ging en toen de prikken klaar waren weer lachen! :D
    Hij was weer helemaal goedgekeurd! Zal zo even pb sturen naar Yule of Parr toch?
    Hij zit op de middelste lijn met lengte, gewicht en hoofdomtrek dus niks aan de hand.
    Wel mogen we pas echt van de arts met 4 maanden beginnen met bijvoeding. Waarom géén idee, zij vind dat t pas vanaf 4 maanden hoort.
    Dus dat doen we ook maar trouw. Want hij groeit nog prima op 5 x 180/6 scheppen.
    Hij is nu 61cm en 6165gram! :D

2. 4days

4days Niet meer actief

Missy -> Wauw wat een stoere vent! ;) Ben bang dat Vince minder stoer is, vorige keer krijste hij als een varken dat wordt geslacht... :confused: Zou dat bijvoeden niet misschien te maken hebben met krampjes ofzo? Dat ze dat nog niet goed kunnen hebben voor 4 maanden?

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja dat is t vaak wel, dat ze eerst de darmen volledig willen laten wennen aan de melkvoeding en dan pas andere dingen..
    Maar omdat sommige hier al wel bijvoeding mochten geven, vroeg ik t ook aan CB maar mocht absoluut nog niet..

4. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ja ik kom soms sowieso niet meer wijs uit alle tegenstrijdige adviezen die ze geven... :(

5. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Hallo allemaal,

ik wil me graag even voorstellen.
    ik ben emeisje ben 25 jaar en heb een zoontje welke geboren is op 5 september.

ik lees af en toe al even mee, maar vind het ook wel erg leuk om mee te reageren.

vind het echter ook wel een beetje eng, omdat alles terug te vinden is op internet (ook over een hele lange tijd)

emeisje

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi dames was ik weer, beetje ziek nog maar wel stukken beter. Gisteravond nog 39 graden koorts, dus ben de hele nacht maar aan de paracetamolletjes gebleven tot ik vanmorgen zwetend mijn bed uitdreef. Teken dat de koorts ging zakken, en idd vanmorgen 37 weer. Gelukkig. Voel me echt stukken beter dan gisteren... alleen nog flink hoesten en vies geel snot (sorry voor de details).

Waar ik wel heel blij om ben is dat Raven van mijn zieke hoofd niks lijkt mee te krijgen. Misschien is het dan toch waar dat je via de BV antistoffen doorgeeft?

@lindaa: hahaha, wat vreselijk idd zo'n gesprek bij de HA. succes met de creme. Wel fijn dat er niet iets aan de hand is inwendig.

@kaatje: haha, lekker voor je collega! Pittige tante ben jij hoor.

@Freesia: vriendin met snelwegangst? Dat lijkt me vervelend, maar het wordt wel erger als je situaties gaat vermijden he? Dat zul je vast wel weten.
    Ik ken alleen maar openbaar vervoer angst (kaatje?) en oja, tunnelangst heb ik ook wel eens van gehoord. Iemand die niet door tunnels durfde te rijden in de auto en dan vlak voor de tunnel op de rem ging staan en stil ging staan op de snelweg.... (kijk dat vind ik nou eng, hihi!)
    sorry beetje melig

buggystand: hier nog de bak hoor, ookal past ze er amper nog in (2 cm beneden en boven nog over), ze kan al best aardig rechtop zitten maar als ze moe wordt zakt haar hoofdje toch nog in. Ik wil eigenlijk zo lang mogelijk de bak gebruiken, al was het alleen maar omdat die krengen zo duur zijn... :)

kilo's: nu 74 kilo, voor de zwangerschap 67 dus er moeten er nog 7 af, maar net al een aantal anderen zou ik eigenlijk meer moeten afvallen, dus bv. 10 kilo zodat ik 64 weeg. Dat is voor mij een mooi gewicht.
    Ik baal als een stekker van mijn extra rolletjes omdat ik nog steeds zo weinig pas.
    Striae is mij wel bespaard gebleven, ik heb niet 1 streepje overgehouden aan de zwangerschap. Wel een beetje extra vel.

bijvoeding: idd kunnen ze krampjes krijgen als de darmen nog niet rijp genoeg zijn voor bijvoeding.
    Ik wil hier een combi gaan doen van gepureerd en rapley. Gepureerd voor de handigheid en rapley voor het spelend ontdekken.

Zingen: ik zing heel vaak "over the rainbow" van (?). Somewhere... over the rainbow... enz.
    Dat vindt Raven heel erg leuk. (denk ik omdat ze niet gaat huilen, haha!) En ik speel piano voor haar.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    hoi emeisje, welkom hier!

Ik herken het gevoel wel hoor, ik heb in het begin ook haast niks geschreven, bang dat ik 'herkend' werd ofzo. En dat mensen nare dingen zouden doen met de informatie. Maar nu schrijf ik al zolang mee en het zijn echt leuke meiden hoor hier! Dus daar ben ik niet bang voor.

Je weet natuurlijk nooit wat 'foute figuren' met de informatie doen, daarom zet ik nooit mijn woonplaats of persoonlijke informatie zoals tel. nummer en echte naam hier neer. En geen herkenbare foto's.

Als iemand echt zijn best zou doen en 10000 pagina's gaat doorspitten kan ie vast uit alle stukje info wel halen wie ik ben in het echt, maar ik ga er maar van uit dat niemand zo gek is om dat te gaan doen.
    Daar bij is het volgens mij ook dodelijk saai om zoveel zwangerschaps- en babygeblaat door te spitten... :)

Kijk maar wat je hier wilt delen, niks moet en alles mag.

Yule

8. @lindaa: idd beetje genant, hopelijk werkt die zalf.

buggy: hier ook nog de bak van de kinderwagen, past ze nog prima in en idd yule die krengen zijn al zo duur, zo lang mogelijk van genieten.

bijvoeden, ik wil hier ook rapley en puree samen doen, ik zie ze op het KDV nog niet met rapley bezig maar thuis knoeit ze maar een eind weg.

julia was net heel onrustig tijdens het drinken, heb er wel 3 kwartier over gedaan en ze heeft alles bij elkaar misschien 20 minunten gedronken.
    huilen en boos zijn, uiteindelijk met speen rustig gekregen en toen wilde ze toch elke kant 10 minuten ongeveer drinken.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. ohw ja babystyle welkom terug van vakantie

en emeisje welkom hier,

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. 4days

4days Niet meer actief

Emeisje, welkom! Anders verander je toch gewoon de namen ofzo? ;) Maar ik zelf zet gewoon alleen dingen hier neer waarvan ik het niet zo erg vind als iemand ze leest. Dus het maakt me niet eens zoveel uit als iemand me herkend. (maarja wie zou dit forum gaan doorspitten)

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :) hier ook dunne kronkelig lijnen op mijn buik maar heb 2 a 3 strepen downunder van een cm dik ja :( :( ga nóóit meer kaal daar :confused:

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hahaha het lijkt net of Jenna vannacht gedacht heeft "ik kan ook wel doorslapen zonder die papfles" we hebben om 20.15uur de fles gegeven waarna ze als een blok in slaap viel en om 7 uur wilde ze pas weer een flesje :D :whistle: gek meisje hahahaha

Kaatje> haha dat heb je goed gedaan meis, met die roddelcollega!!!!
    thnxxx ik ga straks dan maar ffies zo'n 3 standen speen kopen :D
    over de auto: mannetje werkt op de veiling in het westland en moet om 9 uur beginnen, hij gaat normaal op de scooter maar met kerstpakket gaat dat niet natuurlijk, het zwemmen is ook om 9 uur dus dat kwam ook al niet uit :(
    beterschapsknuffel voor je mannetjes! aghos Levi bronchitus :(
    parr> :) en bij de borst kan je er niet ff een andere speen opzetten hahahhaha :)
    missyzuilen> maar dan zou ik 210/7 moeten geven en dat drinkt ze echt niet op. Het cb zei juist tegen mij dat met 180/7 het iets dikker word en ze daar langer op kan doen (gek he dat ze allemaal iets anders zeggen) Jenna slaapt er goed op (180/7) vannacht van 20 tot 7 dus ik blijf het lekker doen ;)
    pupke> wat fijn dat Quinten weer beter is!
    cossy> aghossie dubbelop verdriet dus :( hoop voor jou dat het meevalt en hij lekker gaat slapen
    Eva> een gezellig weekend voor de boeg, LEUK!!!
    funnyme> :) bijna 20 klinkt inderdaad beter :)
    lindaa> hahaha leuk gesprekje met de ha dus ;)
    babystyle> WB!! fijn dat het zo leuk was!
    emeisje> WELKOM!!!
    Yule> :) niet huilen = Raven vind het leuk ;)

Kilo's> ik ben weer op startgewicht maar die puddingblubberbuik (die overigens wel steeds strakker word) zit er nog steeds :'(

zo ik ga ons eens even dik aankleden en ffies lekker naar buiten met mijn kleine meissie. Ze heeft vandaag het pakje van nijntje aan (die groene) het is maatje 56 en ze lijkt weer helemaal ECHT baby :D in die "stoere/schattige" kleertjes vind ik haar veel ouder lijken hihi

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ anno, thnx! Zo nu ff rustig bijlezen kyani ligt lekker inn der bedje te slapen. Owh wat zal opa blij zijn haar straks weer te zien,d ie heeft haar gemist :)

@ emeisje welkom

Zo nu ga ik bijlezen!

14. @roshi ik heb geleerd dat je echt niet meer poeder mag doen, dit is slecht voor de darmen en nieren.
    je moet het natuurlijk zelf weten maar ik wilde het even zeggen

snel mijn meisje troosten, weet niet wat er is maar sinds ze wakker is huilt ze al bijna de hele tijd.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @roshi: ja lief he als je ze ineens weer iets baby-achtigs aantrekt. Raven is al supergroot maar als ik haar in een pyama pakje hijs dat ziet ze er ook weer zo klein en schattig uit...
    Als Jenna het zo goed doet op 180/7 dan zou ik die pap nog even achterwege laten hoor. Ze is nog erg jong, grote kans op darmkrampjes en ellende en ze slaapt nu toch ook goed door? Hartstikke geweldig voor 2,5 maand!
    (ben het overigens wel met anno eens dat je beter niet meer schepjes voeding kunt geven, het CB hier zei dat ook al)
    Het doorslapen schijnt trouwens meer te maken te hebben met ontwikkeling van de hersenen dan met welke voeding je geeft. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

@babystyle: welkom terug! Ben benieuwd naar de foto's.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: :):):)

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, inderdaad dat ze zomaar op de rem gaan voor een brug lijkt me enger dan eronder door rijden haha..
    Ach, zo heeft iedereen een andere angst. ;)
    Ik heb verlatingsangst...

Idd, ik wil ook zo lang mogelijk de wagenbak gebruiken ook moet ik Mike dubbelvouwen haha..
    Die krengen zijn t duurst van de hele wagen!

Welkom emeisje! Het is erg gezellig hier hoor, dus pas op het werkt verslavend. ;)
    Ik heb nooit zo stilgestaan bij de gedachte dat foute mensen hier mee kunnen lezen.. Ach het is nog niet gebeurt dus ik zie t wel.

@Babystyle welkom terug! :D

@Roshi, je word langzamerhand echt gek van al die tegengestelde adviezen.
    Ze mogen echt wel weer eens 1 lijn gaan trekken bij CB, want dit schiet echt niet op..
    Wij komen bijna allemaal bij andere CB, krijgen adviezen en kletsen dan hier erover.
    En als we dan 80 verschillende adviezen krijgen, gaan we weer twijfelen..
    Nouja, zolang Jenna t prima doet gewoon doorgaan. Zo doen wij t nou ook, we trekken onze eigen conclusies uit alle adviezen.

18. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Bij ons wordt geadviseerd om tot 6 mnd te wachten met bijvoeding.
    overigens geef ik wel 2 eetl rijstebloem in de laatste voeding. :)

ik geef volledig borstvoeding, maar de laatste gekolfd omdat ik het idee heb dat ik s avonds niet genoeg heb :(

op 200cc borstvoeding voeg ik dan 2 eetl rijstebloem toe (sinds 2 weken) hier slaapt hij 8 uur op door.

ik ben hier niet voor het doorslapen mee begonnen, onze kleine was nogal licht, en ik hoop eigenlijk dattie zo iets meer aankomt.
    hij groeit namelijk vooral in de lengte...

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Grrrr, de achterbuurman is houtblokken aan het zagen ofzo en nu slaapt Aimar heel onrustig...en dat terwijl hij zijn eerste slaapje van vandaag ook niet al te best heeft gedaan.....
    Weet natuurlijk niet zeker of dat door het lawaai komt of door een sprongetje of nog iets anders......

inderdaad erg al die tegenstrijdige adviezen....maar lijkt mij ook niet verstandig om meer poeder in de fles te doen...

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @pupke ikke anders om, ik ben wit en mijn strepen (nu dan maar toen paars) licht roze :p

@cossy heb ji ook dat jouw navelpiercinghuid uitgerekt is?

@anno ik heb 1 verticale straie.. bij mijn navelpiercing huidje... die is dus uitgerekt en ik denk dat die nóóit meer goed komt.. soms lijkt het alsof mijn piercing erin verdwijnt. :) maar dat is niet zo. Ik hou iig mijn piercing erin want als het er nu uit hal zie je zo'n lelijk plek :(

@lola bofkont!

@lindaa ik moet ook de schede masseren. merk sinds kort dat het lang niet meer zo gevoelig is bij het masseren dus oefen ik dus meer druk uit. Heb alleen bij de ingang vlak tussen ingang en schede dus, die stomme velletje nog :rolleyes: hoop dat het ooit eraf valt :)

@babystyle welkom terug!

@missy yep mij kun je pb-n... zie dat ik mail heb zal zo ff kijken ;)
    oef Mike en kate net zo lang maar Kate is zwaarder :) en dat met een dag verschil :p
    Ik denk dat bijvoeden nog niet hoeft dan omdat dit naar haar inzicht dan (idd eigen mening) groeit hij voldoende met de fv. Ik dacht ook met 4 mnd dit te kunnen doen.. maar ik geef bv, mag niet eerder als 6mnd. Omdat Kate ook goed groeit op mijn slagroom wacht ik dan ook ff ..pff

@emeisje24 welkom! en gefeliciteerd met jullie zoontje! MOcht je meer lwijt willen hebben wij ook een eigen hyves ;) Hoe gaat het met jullie? eerste kind? heerlijk zo'n familie zijn hé :D

@yule ik denk ook dat je als je ziek bent antistoffen uitdeel aan jouw beeb. Eigenlijk moet je dan zelf vaker ziek zijn, beter voor de kind... maar tja... wie wilt dat nou weer :rolleyes: ;)
    Je haalt mij wel in met de kilo's Ik wil eerst op de 70 komen en dan als het lukt naar de 68 (mooi gewicht voor mij) weer... dus eerst nog 9,5 te gaan :D
    Over the rainbow ken ik van Wizard of Oz film

buggystand Kate past hier met gemak nog in de bak. (zag trouwens met kerst inkopen nog een Quax :D vond ik wel super want die zie je niet zo vaak :D wel overal quinnys en easywalkers) Mijn buggy wordt in de frame geritst en je kan de rug ook open ritsen waardoor de baby meer ligt dan zit. Dus zij zou in principe wel in de buggy kunnen maar zij is nog te klein voor de buggy zak. Dus laat haar nog een tijdje liggen ;) Alleen door een slimme zet bij de 9mnd beurs wel een deal van een combi wagen ;) want mijn bak was gratis :p

zingen ondanks da tik vals zing vind Kate het heerlijk :D

@roshi :) nee he het helpt ook niet dat mijn rechterborst vooraf spuit, mijn linker stroomt eerst, daarna zakt het aardig af want door combo wegzuipen en spuiten verslikt zij zich weleens haha.. dan zeg ik ook terwijl zij boos kijkt van rustig aan mama's boob loopt nergens heen :)

@eva grrr :(

nou ik had Kate tussen boobs door op haar buik gelegd met een opgerolde handdk onder haar borst.. Maar mevrouw zette het op het brullen :confused: pff heb haar eerst zo proberen te troosten want mijn Smoe zei dat als je ze meteen omdraait dan gaan ze vervolgens al huilen als ze denken dat jij ze op de buik willen leggen. Dus toen ff luier verschoond (weer poep luier :confused: 3e al vandaag!) en aan de boob. Maar zij was zo van streek dat zij ff doorhuilde (klinkt zo grappig dat gesmoord klaaghuil aan de boob :) :oops:) Daarna nog wel op de kleed gespeeld met die fischerprice speeltje uit babydoos en knuffeldoekjes. Ook haar opgetrokken tot zit stand zodat zij rond kon kijken. toen bedje in.

Deel Deze Pagina