Vergeet nog wat: striae: nou mijn buik zit rondom mijn navel vol met paarse strepen Eerste paar maanden van mijn zwangerschap had ik nergens last van, dus ik helemaal blij! Maar in de 9e maand zat mijn buik ineens vol! Op mijn boobies heb ik ook striae gekregen al in de 3e maand ofzo Die strepen worden al wel wat lichter. Ik heb trouwens de laatste paar dagen enorm last van haaruitval! Word er helemaal tureluurs van! En nog steeds niet ongesteld. Moet eigenlijk even de pil halen maar heb eigenlijk geen zin om ongesteld te worden en wil ook eigenlijk wel mijn natuurlijke cyclus afwachten ondanks dat de HA dit niet nodig vond. Maar met de pil kunnen we weer onbezorgd de koffer in duiken
@eva hier ook pas laat op mijn buik en dijen maar wel vroeg onderop en enkele bovenop mijn boobs, deze zijn idd erg licht roze of wit. Voor de zw verloorde ik wel wat haren (vooral onder de douche) en tijdens niet maar sinds deze week wel weer @missy wat gek.. meestal heeft mike dag na Kate prikjes maar volgend maand dag voor Kate
In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, graag een PB-tje met geboortedatum (dat zoekt makkelijker) en de gegevens die je wilt aanpassen naar Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Je mag het ook uiteraard zelf aanpassen als je weet hoe het moet! De meest recente lijst vind je lijst in Ingeltjes onderschrift DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze lieve schatjes! 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 5095 & 4930 gram - 59,5 en 59 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 4880 & 5100 gram - 58 en 58 cm 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 5030 gram - 58 cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5755 gram - 58 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 5280 gram - 62 cm 26 augustus 2008 PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 15 december 4960 gram - 56 cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 24 november 5015 gram - 57 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 5365 gram - 58 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 24 november 7040 gram - 61,5 cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 3 december 5910 gram - 60 cm 01 september 2008 GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 24 november 4970 gram- 60 cm 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 17 december 5380 gram -60 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 5040 gram - 57,5 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 5790 gram - 62 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 4 december 6040 gram - 62,1 cm JULIA ~ 3240 gram - 48 cm ~ mama: Evi1 05 september 2008 JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4 december 5220 gram - 59½ cm 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 17 december 7955 gram - 65 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 16 december 6720 gram - 2 december 63,5 cm 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 6630 gram - 63 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 8 december 5250 gram - 57 cm TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] 10 december 6275 gram - 61,5 cm SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha 6000gram ~ 65cm 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 6450 gram - 60 cm 12 september 2008 JULIE ~ 3100 gram - 49,5 cm ~ mama: Dorientje 3 december 5400 gram - 59 cm 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum17 december 6960 gram - 63 cm EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 16 december 6315 gram - 62,5 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 18 december 5095 gram - 59 cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 2 december 4460 gram- 57 cm AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 16 december 5465 gram - 57 cm 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4920 gram - 56 cm YOLENTHE ~ 4460 gram - 52 cm ~ mama: Ydnic 6070 gram - 60 cm 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise 53 cm - 3970 gram VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 5700 gram - 60 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 6462 gram ~ 61 cm STERRE ~ 2390 gram ~ 45½ cm ~ mama: Zico 3200 gram - 54 cm KYANO ~ 4100 gram ~ 54 cm ~ mama: Wupje 6040 gram - 60 cm TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 27 november 5795 gram - 61 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 6165 gram - 61cm 29 september 2008 JOLIJN ~ 3350 gram ~ 47 cm ~ mama: Jolijn2008 4160 gram - 52 cm 30 september 2008 AMÉ ANAÏS ~ 3480 gram ~ 56(54) cm ~ mama: Moppiepoppie 4425 gram - 55 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia 4 december 4340 gram - 57 cm JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 5160 gram - 56 cm 06 oktober 2008 JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time ~ 4600 gram - 56,6 cm 22 jongetjes, 26 meisjes Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 Agenda December 19:MissyZuilen CB + inentingen deel II Cossy CB + inentingen deel II Dreames KA 20: Steen 1e werkdag 21: Yule Jarig ! 30 jaar 22: Pupke CB + inentingen deel III Tweety CB + inentingen deel III Lindaa CB + inentingen deel III 29: Roshi CB + inentingen deel II 31: Krisstel 1e werkdag Januari 02: FunnyMe 1e werkdag 05: Miracle08 jarig 19 jaar, Krisstel CB + inentingendeel III Foover 1e werkdag 06: Yule CB + inentingen deel III Kaatje85 CB + inentingen deel III Foover CB + inentingen deel III 07: Jekkia CB + inentingen deel III Steen CB + inentingen deel III + controle gyn 08: Azeb CB + inentingen deel III Lindaa jarig ! 23 jaar 12: Ingeltje CB + inentingen deel III Anno103 CB + inentingen deel III 13: FunnyMe gyn 14: Eva1983 CB + inentingen deel III 15: Miracle08 CB + inentingen deel III FunnyMe CB + inentingen deel III 16: Eva1983 1e werkdag 19: Babystyle CB + inentingen deel III 20: Missyzuilen CB + inentingen deel III 21: IrisB CB + inentingen deel III parr1983 CB + inentingen deel III Steen en Eva aangepast[/quote]
@Eva, rot is dat he al dat lawaai om het huis.. Hier hebben we echt enorm veel overlast vd onderbuurvrouw. Echt van s'ochtends 6 tot snachts 4 uur gaat ze maar door en der honden ook. Ik zou zelf ook niet meer poeder in de fles doen dan wat er op de verpakking zit. Anders inderdaad weer slecht voor de nieren en misschien verstopping. @Parr, hoe maseer jij t dan zeg maar? Met glijmiddel en dan na t douchen op bed ofzo? Ik moest dat dus ook doen van de VK, maar snap eigenlijk niet zo goed hoe... Ik moet t stukje huid aan de onderkant/binnekant van me vagina masseren, dat is gehecht en dus strak. Dat doet ook alleen maar zeer bij t vrijen. Wij mochten geen opgerolde handdoek neerleggen als Mike op zijn buik ligt. Want zo oefenen ze niet alle nekspieren.. Nouja, als Mike t niet leuk vind doe ik t ook echt niet 8 x per dag hoor! Gaat zij maar doen met der eigen kind.. Als hij op mijn buik ligt, oefent hij ookal vind ik. Wil trouwens deze schoentjes voor Mike bestellen: http://baby-schoenen.nl/winkel/product_ ... ucts_id/92
haaruitval is hier niet bij te houden komt er met plukken uit, ik had eerste heel dun haar tijdens mijn zw hele volle bos. en nu krijgen we weer dun, jammer en tijd voor een feestje julia slaapt en het boekje is zo goed als af, alleen mijn collega's moeten hun stukje nog insturen! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nou bij de vk lag ik op mijn rug en was hij de boel aan het masseren met zijn wijsvinger.. maar dat lukt mij niet omdat dan moet ik mijn hand raar draaien... dus gebruik ik mijn duim, de onderkant richt dan de goede kant op ik moet dus binnenin masseren richting (de kont en niet de buik) en omdat je daar je eigen vloeistof hebt is dit vaak genoeg en heb ik geen glijmiddel nodig. Ik doe het onder de douche omdat ik er beter bij kan en wel ff de tijd ervoor kan nemen. Dan hurk ik door mijn knieën. kate is wel aardig sterk met haar nekspieren maar als ze altijd op hun rug liggen willen ze dan vanuit hun rug omhoog zitten. Dit mag dus niet.. is nog slecht voor hun rug. Ze moeten eerst leren kruipen. Zo zei de cb arts dat tegen mij. En dit leren ze alleen als ze op de buik liggen dan. Maar kate verspreidt altijd haar schouders/armen ipv erop te leunen dus dacht ik ff om een hnddk erbij te pakken en kijken of ik het zo leuker kon maken voor haar... Lag ook naast haar maar nee hoor.. zij moest er niks van hebben ... zucht ...
leuke schoenen missy nu ben ik ook gaan neuzen en ik vond deze wel super, maar we gaan volgende week shoppen dus ik hou me nog ff in. http://baby-schoenen.nl/winkel/product_ ... 9e33a2eb85 pfff komt net de bezorgjongen met reclameblaadje aan de bel, wil natuurlijk geld ik ben niet gek. krijgen niks hier hoor ja sorry maar ik vind dat niet nodig, bij de omaatjes zullen ze genoeg krijgen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ok, ik snap t.. Nou door me knieën zakken in de douche gaat mij niet lukken hoor haha! Ben niet zo lenig aangelegd meer. Maar kan t wel proberen elke dag even op bed ofzo.. Ik moet dus ook de kant richting mijn billen masseren van binnen. Maar ik probeer t wel even met glijmiddel.. Haha, Mike doet precies hetzelfde met zijn armpjes als ik hem op de buik leg. Niet erop leunen maar naar de zijkant gooien.. Babies, rare wezens hahah!
@Anno, die zijn ook leuk ja! Echt slecht voor je portemonnee al die kleertjes en schoentjes.. Wij geven ook niks aan die bezorgers hoor vd folders en de krant krijgen we nooit. Alleen de kankerbestrijding krijgt hier geld en de dierenbescherming..
je kan het ook proberen op jouw knieeën? is bina hetzelfde.. bed is dan wel zachter dan de douche voor de knieeën
Hai lieverds, hier weer een update van mij. Dat met dat slangetje is het niet geworden, want Amé dronk wel de borst leeg maar er kwam niets door het slangetje. Achteraf bleek dat de spuit gebarsten was :S Toen dat ook op z'n gat lag, moest ik dus wel weer de fles met kunstvoeding geven. Dit keer dus de Tommee Tippee. Maar ook krijsen en niks drinken. Toen de Difrax, maar het werd alleen erger. Toen uiteindelijk maar m'n (bijna lege) borst, maar die pakte ze ook niet meer. Was helemaal van haar padje. Dus mijn man heeft haar met lege maag op bed gelegd en toen viel ze in slaap en ik ben naar buiten gevlucht en hebben sigaretjes gerookt en wijntjes gedronken (maar twee hoor, haha) van ellende met een vriendinnetje. Kennelijk heeft mijn man er nog 80 cc kv ingekregen na een half uurtje slaap en daar sliep ze de hele nacht (12 uur) op door Te bizar. Ze sliep nooit door, maar moest altijd om drie uur eruit om te voeden... Volgende dag was ik weer alleen en krijsen als ik de fles wou geven dus dronk alleen steeds maar heel kort aan de borst, zelfs als ik wél melk had. Verhaal aan lactatiekundige verteld en die zei dat Amé kennelijk gewoon haar interesse voor eten verloren heeft vanwege de verschillende smaken (bv en kv) en flessen en weet ik het wat, waar ze gewoon niet goed van werd en dus geen zin meer had in het hele gedoe. Net zoals dat ze dus op een gegeven moment ook niet echt meer haar best deed aan de borst en dus op de spaarstand ging (wat ik eerder schreef). Ik moest dus een afspraak met de kinderarts regelen volegns haar omdat ze echt te weinig dronk (130 cc kv op een dag en wat lafhartig borstzuigen). Maar geen zin om die ook weer het hele verhaal te vertellen en dus cb-arts afspraak bij gemaakt. Die zei dat ik wat nutrilon standaard erbij moest gooien omdat de hypo vrij zuur van smaak is en dat ik absoluut niet meer de borst erbij mag geven, ook niet 's nachts als ik stuwing heb - want dan drinkt ze wél goed - want ze raakt kennelijk van haar padje doordat ze zo dol is op bv. Dus elke keer als ik bv gaf moest ze een voeding later de fles weer niet van mij en bij mijn man alleen maar met enorm veel moeite waarbij de helft erlangs liep. Dus wat Krisstel doet met kv en bv kan hier kennelijk niet Omdat ik wel wil dat m'n meisje eet heb ik dus maar met enorm veel pijn in m'n hart besloten op volledig kv over te stappen. Nu moet ik als ik stuwing heb (1x per dag, dat scheelt) afkolven en dus weggooien, want ze mag ook alleen maar de smaak van kv krijgen omdat ze na bv dus die smaak niet meer lekker vindt van de kv . Maar het goeie nieuws; nu ik dit idd ben gaan doen drinkt ze wel, zij het af en toe met een boos hoofd en huilen in het begin. Dat doet best pijn om dan met van die tieten op knappen naast haar te liggen terwijl ze huilend de fles drinkt. Maar het gaat steeds beter. Vandaag moest ze alleen in het midden van de fles ineens heel hard huilen, zooo zielig. Maar toch blijven volhouden en nu drinkt ze ongeveer 160/170 cc per keer! Hoop dat haar darmpjes geen moeite krijgen met het verwerken omdat ze gelijk van volledig bv naar volledig kv gaat... En nog meer goed nieuws: ze slaapt meteen de nachten door van 18.00 tot 08.00 uur Bizar hè... Ik moet er wel heel erg aan wennen en ze kan ook alleen liggend drinken omdat ze in de 'wieghouding' (zoals iedereen denk ik de fles geeft) altijd gaat huilen en gaat overstrekken, dus moet wel uit gaan vogelen hoe ik dat moet gaan doen als ik naar buiten ga... En is ook pijnlijk (psychisch dan hè) om te kolven en dan weten dat ze het niet mag. Ik zet het tóch in de koelkast omdat ik het niet kán weggooien en ik heb tegen hubby gezegd dat hij ze maar stiekem moet weggooien als ik even niet kijk. Vind het zo verschrikkelijk en spookbeelden achtervolgen me als ik stuwing heb; dat ik toch wel genoeg melk heb en dat het allemaal in mijn hoofd zat. Dat is niet zo natuurlijk; ze slaapt nu eindelijk weer goed - dat alleen al is het bewijs, maar ben zo bang dat ik niet hard genoeg m'n best heb gedaan en dat het door mijn gestress komt dat ik dácht dat ze honger had terwijl het niet zo was. Een irrationele angst dus, dat weet ik wel, maar toch zo moeilijk om dat mezelf voor te blijven houden. En de Tommee Tippee is idd een hele goeie fles om van bv naar kv te gaan. Ze zuigt er echt aan zoals aan de borst en omdat de speen zo zacht is kan ze 'm ook uitspugen als ik de fles in haar mondje hou, dus das ook heel fijn. Nu kan ik misschien eindelijk gaan wennen aan het moederschap als andere ellende me bespaard blijft. Duim maar voor me dat haar darmpjes het er goed op doen, zodat ik gewoon eens kan gaan genieten van m'n meisje...
moppiepoppie, heel goed dat je dit besluit hebt genomen en je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je hebt alles gedaan wat je kon en het lukt niet, maar dat geeft niet je hebt ruim 2 maanden borstvoeding gegeven daar mag je gewoon super trots op zijn! kusss xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@moppiepoppie, jeetje meid! Het zit je ook allemaal niet mee he.. Wel fijn dat je nu eindelijk de knoop hebt doorgehakt en KV gaat geven.. Is echt niks mis mee hoor. En zo hou je ook nog wel een stuk t intieme contact met je baby.. En natuurlijk ga ik duimen voor je dat de krampjes jullie bespaard blijven en dat jullie gauw weer kunnen genieten van elkaar! Echt, ik heb alle verhalen met tranen gevolgd en vind het zo knap van je allemaal.. Ik had t allang opgegeven en hard van huis weggeholt om pas na paar uur terug te komen! *Dikke KNUF*
@ alle meiden owh valt nog mee, jullie hebben maar 45 paginas geschreven sinds ik op vakantie was @ Lola, mooie boom! @ anno, ik was niets vergeten juppie! @missyzuilen, hier geen last van in duikend matras. Als kyani eruit is is duikje ook weg. @yule, hier ok al meerdere keren vliegtuigje gespeeld hier vind ze het ok helemaal geweldig is soms ok zo als je stopt dat ze begint te huilen. @Jannes leuke foto van sara in bad! Kerst, hier de 1e dag naar me tante met de fam van mijn moeders kant. En 2e kerstdag hier gourmetten met me pa, broer en zijn vriendin en natuurlijk ik en kyani @ kaatje, ziet er idd zielig ut zo op de foto  @Dorientje, heel veel sterkte meid voor jouw en je gezinnetje. Gewicht ik moet nog maar 2kilo, maar doe er niets aan, w8 lekker tot ik stop met de bv. Striae, hier alleen nog om de navel is wel veel lichter, maar trekt niet meer weg denk ik Buggy, kyani kan hier makkelijk inzitten, ze zakt helemaal niet weg ze blijft zitten zoals je haar erin zet. Zo en nud e beloofde foto's plaatsen!
@moppiepoppie diepe respect voor jou! Jij ging door tot het eind! Is het beste voor Amé nu maar wel moeilijk voor jou! Hierbij deze knuffel voor jou!
Dames, Heb al paar dagen echt geen tijd gehad om te lezen of schrijven. Tis gekkenhuis op het werk. Draai echt dagen van 8.30 tot 19.00.. maar hou er wel van... beetje druk op de ketel. Alleen ben ik 's avonds echt kapot! Maar Sara slaapt vanaf 20.00u (fles van 23u doen we om en om), dus ik heb wel de tijd om 's avonds bij te komen. Heb dus niet alles bijgelezen, dus wat algemene reacties: Kilo's: durf het bijna niet te zeggen, maar de 24 aangekomen kilo's waren er binnen een maandje of 2 weer af. Zit weer gewoon op 58 kilo. Goede genen of zo, want straie heb ik ondanks de grote gewichtstoename ook niet. Lijst: zag een lijst voorbij komen, maar snapte niet waar die voor was. Sorry als ik naar de bekende weg vraag. CB: woensdag geweest, alles prima. Door weekje ziek wat weinig aangekomen, maar nog steeds mooi in de middencufve. Hoeven nu pas 25 februari weer terug te komen, als ze 6 maanden is. Bijvoeding: wij beginnen ook echt pas na 4 maanden met bijvoeding. Buggystand: wij leggen Sara ook nog in de bak. Al denk ik dat ze binnenkort gaat protesteren, want ze kan niet zoveel zien en ze is nogal nieuwsgierig. Maar dan doe ik haar, voor kleinere stukken, voorlopig in de MC bovenop het onderstel. Zingen: ik zing altijd "voel me fijn" van Dinand Woestof. Vind dat zo'n positief nummer. Ze lacht altijd voluit. En voor het slapen gaan om 20.00u zingen wij "ga je mee naar het land van je oogjes dicht". Mijn vriend heeft de tekst ook uit zijn hoofd geleerd, dus zingt volop mee Papfles: ik persoonlijk geloof niet dat doorslapen met een papfles gecreeerd kan worden. Een kindje is er wel of niet aan toe om zulke lange periodes te slapen. En soms zijn kindjes gewoon nog te jong of te licht om door te slapen. Ben van mening dat je dat ook niet moet gaan "dwingen" door voeding te geven waar ze misschien nog niet aan toe zijn. Maar dat dat is mijn persoonlijke mening hoor! Natuurlijk kun je het geven als je kindje te licht is en moet aankomen, maar dat is anders... Schoentjes: bij baby-slofje.nl hebben ze ook heel veel leuke. Daar heb ik een paar roze laarsjes voor Sara besteld. Nou ik ga snel weer verder met werken, want ik wil Sara vandaag lekker op tijd ophalen van het KDV. Maandag en dinsdag nog werken dan fijn vakantie... net of ik weer verlof heb Liefs voor iedereen!
Ja dat is bij borstvoeding altijd. Alleen bij kv adviseren ze 4 maanden. Dat is ook meestal bij bv, dat de productie s'avond wat minder is. Ik kolf eigenlijk standaard een flesje af s'morgen na de eerste voeding (zo'n 100cc) en die geef ik dan s'avond bij de laatste voeding erbij. Dan slaapt meneer lekker 8 uur door!