September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik vind Gardo niet zo geweldig. In Groningen zit ook eentje, ik vind het er erg vol en rommelig overkomen. Maar weet niet of alle winkels zo zijn.

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    die zegt mij niets :oops:

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @azeb, okay als ik wel heen ga een keertje ga ik naar amersfoort

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen mama's,

@Yule: gefeliciteerd met het winnen van de 'laatste-post-in-het-bevallingsforum-topic'!

@Cossy: goed vat Vince goed is aangekomen! Is gewoon een heel goede en snelle drinker!

@Ingeltje: dat klinkt inderdaad als een hele zware dag! Hoe gaat het vandaag? Ik ben benieuwd wat de huisarts straks zegt.

@Esje: nog een beetje geslapen na je nachtelijke avonturen met Michiel?

@Tinkerbel: wat ontzettend vervelend voor je dat je een lichte PND hebt! Wel heel goed van je dat je zo snel aan de bel hebt getrokken hoor! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

@ tante FunnyMe: proficiat!

@Eva: wat rot dat je je weer zo down voelt. Ik hoop ook dat jij je weer snel beter voelt!

@Yule: ja het lijkt inderdaad of er wat in de lucht hangt. Jammer dat de avond gisteren zo is verlopen. Hoe gaat het nu?

@Dreames: lekker genoten van het rustige nachtje?

@Azeb: misschein heeft Isis stiekum een klein wekkertje verstopt in haar bedje!

@Helma: ik kan het voorstellen dat het druk is. Een kindje is al druk, laat staan 2...

@Jekkia: dank je voor de tip, ik ga het zometeen halen!

@Miracle: ik mis het zwanger zijn juist helemaal niet. Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste weken van de zwangerschap zwaarder vond dan nu.

@Lindaa: zielig dat jullie meisje zo'n pijn heeft, ik hoop dat de voeding snel effect heeft. En inderdaad vaag zoals je moeder reageerde! Heb jij haar ook niet meer gebeld?

@Anno: cinababy kun je bij de apotheek en bij de drogist halen, is van VSM.

@Eva: hier wle enigszins een ritme. Dat wil zeggen: hij slaapt 's nachts goed (tenminste: zover ik weet. Wellicht is hij wel wakker maar hij huilt in elk geval 's nachts niet).

@Parr: fijn dat het gisteravond en vannacht zo goed is gegaan.

Hier gaat alles goed. Gisteravond heeft hij om 22.30 uur de laatste fles gehad en hij meldde zich vanochtend om 06.15 uur (!) pas weer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen 04.00 uur en 06.15 uur maar heel licht heb geslapen omdat ik steeds dacht dat hij zich vast snel zou gaan melden, hahaha. Dus fijn dat hij door heeft geslapen, nu mama nog! Dalijk even lekker wandelen, kleertjes kopen en zalf voor de schrale billetjes, dan kunnen we er weer helemaal tegen.

Prettige dag allemaal!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    haha pupke dat ken ik .. wakker liggen omdat je denkt dat ie zo komt!

huisarts belde net terug, geen zorgen maken over spugen omdat het vrij normaal is en hij goed groeit. op zich prima advies, maar maakte me ook geen zorgen of hij genoeg krijgt, vindt het zo zielig dat hij zo´n last heeft
    half uur rechtop houden na voeding is advies.. oef ook na de nachtvoeding? dat trek ik niet! nouja tuurlijk wel, doe je voor je kleintje wel! komt goed.
    ik hou het wel in de gaten in ieder geval. symptomen lijken echt op verborgen reflux, maar is misschien nog beetje vroeg om te zeggen.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @ingeltje: wat vervelend voor julian dat hij zo'n last heeft!

Demi ligt nu in de box op haar buik te slapen. De laatste tijd helpt dat als ze heel erg huilt. Zodra ze dan op haar buik mag liggen is het over. Een echte buikligger, net als ik, mn moeder en mn oma.

Demi begint trouwens al een beetje te tijgeren als ze op haar buik ligt. Ze wordt dan ook echt boos als het niet lukt. Ze wil dan dat ik help door mn hand achter haar voeten te houden dan kan ze doorop afzetten. Soms pakt ze dan ook echt wat vast mn haar handen (het boxkleed of zo) om meer grip te hebben. Dacht in begin dat ze het per ongeluk deed of dat ik me het verbeelde maar ze doet het echt en nog bewust ook. Vind dat ze er wel erg vroeg meebegint, maar mn man en ik waren met dat soort dingen ook heel vroeg toen we baby waren.

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Babystyle, Utrecht is ook wel oké.

@Ingeltje, rechtop houden helpt hier ook..maar een half uur :confused:

@Eva, 's nachts om de 4 a 5 uur is prima hoor...wou dat Britt dat eens wat vaker deed.

@Pupke, wat heerlijk zo'n nacht!

Britt komt nog steeds om de twee uur en huilt alweer...snap gewoon niet wat er aan de hand :cry:

8. nikky

nikky Niet meer actief

bedankt voor jullie lieve reacties

ze hebben tijdens de echo's nooit gezien dat er iets met zijn hartje aan de hand is, en ik heb heel veel echo's gehad, ga vrijdag even aan de gyneacoloog vragen als ze het hadden kunnen zien, niet dat we er iets mee opschieten....maar goed het is zo'n lief tevreden mannetje ik ben helemaal verliefd....hahaha

vanaf nu ga ik proberen om het hier wat bij te houden vind het erg gezellig en heb in het andere topic ook veel aan jullie gehad....

liefs Nikky

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Vanmorgen weer samen met Femke gedoucht, gaat echt super. Wij moeten in bad douchen en hebben een flink groot bad, dus ik heb Femke in de aquasit gezet, ben zelf op het zitje gaan douchen zo werd zij ook meteen wat nat, Daarna heb ik haar ingesopt en afgespoeld. Daarna ben ik er uit gegaan, snel ff afgedroogd, ondergoed en badjas aan en daarna Femke er uit. Ze vindt het allemaal prima, ligt dan heerlijk rond te kijken zo met de douchestraal op zich....
    Gisteren maar twee uurtjes krampjes gehad, helemaal super dus. De ontlasting ziet nu ook weer geel, en is wat vaster.
    Vanmorgen gezellig bij een vriendin op visite geweest, net het huis gepoetst en nu lekker op de bank hangen!

@Ingeltje, balen meid dat Julian zoveel gehuild heeft gisteren.

@Cossy, Femke wilde eerst geen speentje, maar als ze krampjes heeft, heeft ze enorme zuigbehoefte dus van de week toch weer geprobeerd, omdat we anders de hele avond met de pink in haar mond zitten. En nu pakt ze hem wel, de difrax dental, maar ze krijgt hem alleen als ze krampjes heeft, verder heeft ze er ook geen behoefte in.
    Ik ben zelf niet zo overtuigd van de tepel-speenverwarring...maar goed dat is meer de ervaring die ik zie op mijn werk.

@Tinkerbell, dikke knuffel meid! Inderdaad goed dat je er op tijd bij bent. Succes!

@Funnyme, proficiat met je neefje!

@Lindaa, ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat met Michelle.

@Anno, de cinababy kun je bij de apotheek en kruidvat en etos etc kopen.

@Parr, heerlijk dat Kate vijf uurtjes heeft geslapen vannacht!

@Pupke, ook al zo'n lange nacht gehad, heerlijk!

@Krisstel, knuffel meid! Vervelend als je niet kan achterhalen wat er met je kleintje is he...

Fijne dag!

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@Yule gefeliciteerd als hekkensluiter ;)

@Eva heb geduld, jouw kleintje is pas 2 weken. Ritme opbouwen duurt nog wel even. Komt allemaal wel goed.

@Funnyme gefeliciteerd met je neefje!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Steen, zet je haar dan onder de straal? Vindt ze dat fijn, komt er water op haar gezicht?
    Wil het ook wel eens proberen, ik heb zo´n ding va de prenatal.

Hier een praktische vraag-:
    Voor in de luiertas heb ik zo´n klein plat doosje fgekocht voor de billendoekjes. Nu snap ik niet hoe je een klein voorraadje doekjes mee kan nemen, want in zo´n groot luierdoekjes pak, trek je de doekjes er 1 voor 1 uit en dan zijn ze helemaal uit elkaar.... Ik wil ze juist in elkaar gevouwen eruit hebben, zodat ik ze me kan nemen in dat doosje. Iemand die me snapt?

Hellup! hihihi

12. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ingeltje je kan bij de drogist ook klein verpakkingen doekjes kopen. Deze passen in je platte doosje. Wat ik vaak ook doe is een grote verpakking waar nog een aantal doekjes in zitten erin doen. Deze past dan ook.

Groetjes marieke.

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Ingeltje: Hema heeft ook kleine verpakkingen. Mag ik vragen waar je dat doosje hebt gekocht, want die wil ik ook nog een.

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36

Onze jongedame lacht sinds vorige week... lief he!

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Prenatal! Zag ze opeens liggen vorige week, ze hadden ze eerst ook niet

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Etos heeft kleinere verpakkingen, doekjes kun je ook makkelijker per stuk eruit halen dus droogt het niet zo snel uit.

In ziekenhuis deden ze er ook telkens losse doekjes in

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    maar knip je dan de zijkant van zo'n pakje open ofzo? ik doe de doekjes altijd met de verpakking eromheen in zo'n grote zwitsaldoos, of moet je die verpakking eromweghalen?

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ingeltje, ik zet Femke half onder de straal, dus tot haar borst zeg maar...en ik zorg wel dat er eerst een laag water in het bad staat, zodat ze wel warm blijft, als ik me aan het afspoelen ben. Hier werkt het uitstekend, maar zoals ik al zei we hebben een enorm bad met een zitje er in, dus heb ook ruimte zat. Succes!

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Bovenop (die van zwitsal en die van Hema) zit zo'n verwijderstrip. Als je die weghaalt, kun je het eerste doekje door het doosje trekken. Daarna komen de volgende vanzelf als je eraan trekt. Snap je... Net als bij de grote zwitsel doos

20. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hier ff ego wij gaan nu naar het ziekenhuis ging toch weer mis met gio.

Deel Deze Pagina