September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord Jannes, dat schept hoop (ehm. zo zeg je dat toch :) )

Zal ik me trouwens nog even voorstellen. Stiekem heet ik helemaal geen Marijke, maar Birgit. Ben 26 jaar, woon samen met mijn vriend (29) in Zaandam.
    Ik werk in een supermarkt, maar hoef pas de laatste week van Januari weer aan de slag, en ga dan 3 dagen werken.

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hey dames

daar ben ik weer ff..

Ben een tijdje niet geweest , had het best druk.

Jaimy heeft een vlaag van de 5de kinderziekte gehad en afgelopen donderdag heeft ze haar spuitjes gehad.
    Arme schat , bij de eerste spuitjes was er de dagen erna niks aan de hand en gilt ze soms tijdens het huilen van de pijn aan haar beentjes.
    Die voelen ook echt bloedheet aan , dus ik masseer zachtjes wat af.

Ik heb me gistere ook laten pijnigen en heb een tattoo laten zetten voor mijn kleine meid.
    Ik heb er flink last van gehad (2x bijna gestrekt gegaan en dat terwijl ik er al 2 heb , waar ik nergens last van had) maar hij is het waard !

Verder heb ik nog wat wijzigingen voor de lijst ik weet niet wie ik daar ff mee mag lastigvallen ? :oops:

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    KEIBOOS :x hihihi neeeeeej Pupke jij maakt mij altijd aan het lachen!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dames ik ga weer werken! Zwaaizwaai!

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ miracle: ben erg benieuwd naar je tattoo! Foto?
    @ Marijke1982: welkom hier! Haha ik heet ook geen Eva in het echt ;)

Het lijkt wel of Aimar ineens een ander ritme krijgt ofzo. Eerst sliep hij namelijk na zijn 1e fles van 7:00 vaak door tot aan zijn volgende voeding. (dus van 8:15 tot 10:45). Maar nu is hij telkens al voor 10:00 wakker. Als hij dan zijn fles krijgt om 11:00 is hij doodmoe en valt soms zelfs tijdens het drinken in slaap. Wel slaapt hij daarna heel goed (tenminste zo ging het gisteren)....
    Hebben jullie kindjes ook dat het ritme ineens anders is?

En wat denken jullie, Aimar weegt ongeveer 5500 gram en krijgt 150/5 voeding. Moet ik hem meer gaan geven? Ik heb niet echt het idee dat hij nog honger heeft aan het einde van zijn fles en ook geeft hij soms wat terug. Maar als ik de hoeveelheden voeding van jullie kindjes hoor, krijgt Aimar wel weinig....

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou wij gaan een saai weekend tegemoet in tegenstelling tot wat ik van de week schreef:
    Mijn zus belde af voor zondag want ze is ziek......
    Krijg ik net telefoon van die vrienden die vandaag zouden komen: Bij hem is donderdag zijn verstandskies getrokken, en het gaat minder goed dan hij dacht dus ze wilden het graag verzetten. Begrijpelijk natuurlijk.

MAAR NU VIND IK MEZELF ZO ZIELIG! had er echt zin in.... :(

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden: ik heb toch even jullie advies/raad nodig hoor..
    Kijk Mike is nu niet lekker, dus nu zijn we niet streng voor hem, hij heeft nu alles tegelijk en sprong en verkouden en prikjes.
    Maar.. als dat over is en hij weer normale temp heeft willen we hem toch gaan leren zelf weer in slaap te vallen als hij tussendoor wakker word (ook dus snachts).
    Hoe kunnen we dit t beste aanpakken?
    Die 15 min regel toepassen en niet troosten met speentje geven, maar aai over de bol en zachtjes toespreken? Of wel 15 min regel doen en wel troosten met speentje geven?
    Of wel bij elk kikje snel erheen rennen en speentje erin doen en hopen dat hij dus dan doorslaapt..
    (het probleem is namelijk als we bij elk kikje die speen erin doen, dat hij wel weer inslaapt zonder echt te huilen maar dus half uur erna weer wakker word en we dus weer kunnen rennen, soms zijn we dus zo elke slaap bezig en sinds we dit doen slaapt hij dus in de avond ook niet meer zelf door en in de nacht dus ook niet meer)..
    HELP haha.. we komen er zelf niet meer uit wat we nou t beste kunnen doen.

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoihoi dames
    Zo ik kom binnen op 759 en zie 770 al staan :confused:
    Heb nu alleen geen tijd uitbundig te reageren. Om 14u kraamvisite en de schappies net klaar. Sluit was wel mooi op tijd gelukkig! 1.10 waren we klaar 2u lag ik in bed. Maar kate kwam wel weer rond 5u :( Dus pas 10u eruit :( tijd tekort dus.
    Kom na de visite ff bijlezen.. dus houden jullie jullie in? :) vast niet hahahaha

liefs mij

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou...vandaag doet Aimar het middagslaapje dus niet goed :( Is al 2 keer wakker geweest en gaat nu steeds harder huilen.
    Ik ben chagerijnig en kan er nu dus niet zo goed tegen. Net ook tegen mijn vriend lopen zeiken omdat ik zo chagerijnig ben. (nou heb ik wel gelijk met al die dingen waar ik over zeur alleen krijgt het nu een extra lading....)
    Misschien dat we Aimar zo uit bed vissen (aangezien hij toch niet slaapt) en even naar de winkels gaan. Vriend wil een tomtom achtig ding kopen en we hebben voeding voor Aimar nodig. Alleen moeten we dan wel opschieten of voeding meenemen.....

10. Jasmijn hield zich gisteren héél kranig bij het afscheid nemen op het kdv. Er kon zowaar nog een kushandje vanaf. Hopelijk blijft dat zo...

Met Emma is het nog steeds een drama 's avonds. Gisteren ben ik uitgebreid met Jasmijn gaan douchen. Ik heb mijn haren gewassen en geföhnd, zodat ik echt een uurtje weg was beneden. Maar Roy kwam op een gegeven moment half wanhopig naar boven. Emma was helemaal van het padje. Ze had zelfs met haar ogen zitten draaien... :cry:

Dus toch maar weer aangelegd (wat moet je anders...?) en tot mijn grote verbazing sliep ze vannacht (door uitputting?) gewoon door. En weet je wat ons nóg meer verbaasde? Dat ze het kleine flesje (35 cc) dat Roy haar vóór de eerste voeding vanmorgen gaf, wél vrij rap leegdronk! Wij helemaal blij, maar helaas lukte deze 'stunt' bij de tweede voeding niet...

Als het goed is, heb ik gisteren mijn laatste werkzaamheden voor mijn oude werkgever uitgevoerd. Ik ben helaas niet het enige slachtoffer van de financiële situatie. Naast voor mezelf, heb ik voor nog 5 anderen een eindafrekening (vakantiegeld, niet opgenomen vrije dag...) moeten opmaken... :(

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
  12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: wat wij hebben gedaan en nog steeds doen met Raven is bij wakker worden erheen lopen, en speentje teruggeven. Ik haal haar nooit uit bed omdat ze dan wakkerder wordt en niet meer inslaapt maar nog wel moe is. In het begin moesten we heel vaak voor de speen (hoe vermoeider ze is hoe vaker ze hem eruit laat vallen) maar nu haast nooit meer.
    's Nachts wordt ze zelden wakker en ze huilt 's nachts eigenlijk nooit. Heel af en toe een jengeltje, maar dan geef ik de speen en dan slaapt ze gelijk door. Dat vind ik wel een groot voordeel van wieg bij ons hoofdeind. (ik hoef er zelf nooit uit en ben altijd heel snel met reageren op haar geluidjes).

@eva: jammer dat iedereen afbelt! ik wilde nog even zeggen dat ik het wel een goed teken vind dat je het saai begint te vinden thuis want dat geeft toch wel aan dat het een stuk beter met je gaat! Goed hoor meid! Straks als je langzaamaan weer een beetje gaat werken zal het je ook wel goed doen denk ik, af en toe de deur uit zijn.
    wel jammer dat je nu een beetje chagrijnig bent door het aankomende saaie weekend... misschien kunnen jullie zelf bij mensen langs gaan dan heb je toch nog iets om naar uit te kijken (en je zit zelf niet met de rommel haha)
    Krijgt Aimar 5 of 6 voedingen? 5 x 165 cc is toch niet heel weinig of wel? (150 cc water + 5 scheppen is 165 cc in totaal, niet 150 dus...) Je kunt hem ook de eerste en laatste voeding 180 aanbieden, hoeft natuurlijk niet elke voeding precies hetzelfde te zijn (dat is bij BV ook niet, Raven drinkt 's ochtends heel veel, tenzij ze het er weer uit keilt als vanmorgen natuurlijk... :rolleyes: ) Zo kun je het langzaam opschroeven tot iets grotere flessen.

@lola: maf zeg dat ze bij superhonger de fles wel pakt, meestal willen ze hem dan helemaaaaaal niet.
    Idd erg dat er 6 mensen moesten verdwijnen bij je oude baas.

@pupke: arm kind. :)

13. Of zoiets was het... :(

Lees verderop dat ik er een beetje naast zat... :)

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    oja valt LIEF klein of groot?

(vond hem wel geinig.. voor de LIEFhebbers... haha)

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @miracle: autsj! maar wel mooi.

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @Yule: idd AUW...haha maar hij is het wel waard

17. Ligt eraan. Ik had voor Emma een setje gekocht in maatje 50/56. Het broekje is inmiddels te klein, maar de mouwen van het truitje zijn nog steeds veel te lang... :rolleyes:

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Miracle: :confused: Wat een grote tattoo! Ik had een veel kleinere in gedachten! Jij had er toch ook 1 op je buik?

Nou Aimar is uit bed. Nadat hij rustig is geworden op de arm, hebben we net lol gemaakt op de bank en hij ligt nu in de box en lijkt zich goed te vermaken. Tja...misschien wil hij gewoon niet slapen....Sprongetje?

19. Nog een paar reacties op de afgelopen pagina's...

@Moppiepoppie: Wat goed, zeg! 700 cc... :confused:
    Ga zo door Amé... :thumup:

@Kaatje: Ja, hebt van die verwende 'krengen'. Maar die krijgen het wel vaak moeilijk als ze op eigen benen staan en ze niet langer op papa's centjes kunnen teren... ;)

@Levi: :thumup: =D> :thumup:

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Welkom brigit, ik kom ok uit zaandam nog van harte met de geboorte.

@ alle meiden, wie heeft er intresse in zwitsal zegels? heb er in de 60 van de loition doekjes!

Deel Deze Pagina