@Anno: nee, dat is inderdaad niet leuk! *knuf* @Miracle: niet leuk he, die prikjes! Maar gelukkig krijgen ze ze niet voor niks. @Missy: zit je eventjes niet zo lekker in je vel? Ook een *knuf* voor jou. Quinten is de laatste uren erg onrustig. Niks is goed, jengelt en huilt veel. We hebben hem nu even in bed gelegd, we denken namelijk dat hij gewoon heel erg moe is. Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik hoop voor opa en oma dat het straks beter gaat want die komen vanavond oppassen. Wij gaan namelijk naar een verjaardag van vrienden in Duitsland. Ik heb er erg veel zin in!
@Missy: overdag hebben we een 15 minuten regel, maar dat vind ik voor de nacht wat lang. Overdag haalt ze die trouwens ook nooit. Net heb ik haar toevallig een tutje gegeven na 5 minuten al, maar alleen omdat ze zo moe klonk... dus help ik haar een handje. Heb haar ook niet meer gehoord.
@Pupke, ja ik ga gewoon weer even overal aan twijfelen.. Want Mike kan nog steeds overdag geen één slaap aan 1 stuk door doen.. Hij word elke x nog steeds ergens wakker van en moet dan weer in slaap gebracht worden! Maar waarvan hij wakker word... géén idee! Hij word niet meer hysterisch wakker, maar wel gewoon wakker. Gelukkig hebben we maandag gesprek bij de kinderarts. Anders doen ze maar gelijk die meting, wil van t gedoe af of t nou nog last is vd reflux of niet.. Zo niet, dan kunnen we tenminste weer wat strenger doen. Zo wel, dan is hij terrecht zielig en moet hij misschien andere medicijnen hebben! Want hier worden we ook geen wijs uit..
@Missy: denk dat je gewoon moet proberen te accepteren dat Mike wakker wordt in zijn slaap. Sara is een maand ouder en wordt overdag ook nog zeker 1x wakker in haar slaap. Ze huilt even 5 minuutjes en slaapt weer verder. Dat hoort nou eenmaal bij haar... maar dat betekent niet dat er iets met haar is hoor... Ze wordt nou eenmaal even wakker, meer niet.
Ja als je t zo bekijkt misschien wel.. Maar wij zijn gewoon zo onzeker over alles omdat we al zoveel gedoe met hem hebben gehad! Daarom ga je vanzelf wel overal een reden achter zoeken.. Ook omdat je bij veel mensen leest dat hun babies wel gewoon normaal slapen en ook gewoon slapen zonder wakker te worden tussendoor, behalve als ze uitgeslapen zijn. Daarom denk je dan al gauw dat er wat mis is met jou baby als hij dat niet doet.. En je gaat gewoon weer twijfelen of je wel goed bezig bent, of hij wel de medicijnen nodig heeft aangezien hij nog steeds dus tussendoor wakker word. Sinds hij die hogere dosis Zantac krijgt, slaapt hij dus veel onrustiger in de avond en komt hij ook weer 4 x in de nacht. Ben in staat om vanaf nu de Zantac weer weg te laten en te kijken wat hij dan doet vanavond en vannacht want t werkt maar 12 uur.. En om 07 uur heeft hij gehad, dus is t straks uitgewerkt als hij om 19.00 uur de volgende moet..
@Missy: jij en je vriend doen het prima! Kijk hoe je hebt ingespeeld op alle situaties. Heb je toch ook uit eigen intuitie gehandeld. Denk dat je Mike niet mag vergelijken met andere kindjes. Mike slaapt (zonder Zantac) in de nacht door... genoeg kindjes hier nog niet. Zo heeft ieder kindje wel wat. Gewoon Mike lekker laten slapen en als hij wakker wordt, proberen weer in te laten slapen. En probeer het te accepteren. Hebben wij ook gedaan en als ze nu huilt denk ik "ach... ze is zo wel weer stil". En er zal ook echt een dag komen dat ze niet meer ff moet huilen...
We hebben besloten even te stoppen met de Zantac om te kijken hoe of wat.. Aangezien er nu ook geen verbetering in zat kwa wakker worden/slapen maakt t dus nu geen drol uit. En dan stop ik em liever niet vol met medicijnen als t toch niet schijnt te helpen. Maandag moeten we naar de kinderarts terug en dan horen we wel of zij t met onze beslissing eens is, of dat we toch nog weer moeten proberen. Want zonder de Zantac sliep hij wel de nachten lekker en sinds we de Zantac geven was t weer iedere nacht bal. Dus misschien kan hij erzelf wel niet tegen of heeft t wakker worden en slaapritme dus niks te maken met maagzuur.. Kijk we waren ten einde raad toen we om die Zantac smeekten omdat we t anders ook niet meer wisten. Maar precies wat Jannes zegt, misschien is Mike wel gewoon een onrustiger slaper net als zijn mama.. en word hij wel heel ergens anders van wakker dan van maagzuur. Niet alles moeten we natuurlijk op de reflux gooien, want als we niet bij de kinderarts waren geweest hadden we nog gewoon comfortvoeding gegeven en hadden we ook niks geweten dan dat hij gewoon wat moeilijker slaapt dan andere babies.. Pff... voel me wel weer stuk opgeluchter moet ik eerlijk bekennen. Ik zag geen verschil terwijl bij de meeste toch wel na paar dagen verschil was die ook Zantac gebruikten. En de kinderarts was al geen voorstander voor medicijnen want die vond dat ingedikte voeding ookal genoeg deed. Alle babies hebben soort van reflux en zolang hij normaal ontwikkelt en aankomt wilde zij er verder niks aan doen.. Misschien toch gelijk gehad achteraf gezien..
Meiden zijn van half augustus en die vertikken het ook te doen... Pfff kan iemand ze een lesje omrollen geven?!?!
@MIssy: ik vind dat jullie het heel goed doen hoor. Maar ik begrijp die onzekerheid wel: net als je denkt dat je je baby 'doorhebt', reageert hij weer anders. Baby's veranderen continu, ze groeien en ontwikkelen zich. Steeds opnieuw kom je weer voor situaties die je nog niet kent. Verder moeten we ook nog leren wat voor onze baby's normaal is en wat niet. Ik vind het jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd wordt .
Hey meiden! Heb ff bijgelezen. Vandaag mijn eerste werkdag. Het is allemaal prima gegaan. Het was lekker rustig op de afdeling, en het was lekker om weer voor de kleintjes te mogen zorgen. Ik merk ook dat het contact met de ouders nu anders is, omdat je zelf meer ervaring hebt. Het kolven is ook super gegaan. En Femke heeft het prima gedaan bij papa! Dus wat willen we nog meer. Morgen weer een dagdienst, en dan weer twee dagen vrij! Voor de meiden die het nodig hebben: een dikke knuffel! hihi dat liedje zongen wij vroeger ook altijd, weet de tekst alleen ook niet helemaal. @Missy, meid maak je niet druk hoor. Femke is ook een dametje dat moeilijk slaapt overdag. Ze wordt minstens een keer wakker, gaan haar dan het speentje geven, soms is ze zo overstuur dat we haar even er uit halen om te troosten om haar vervolgens weer terug in bed te leggen. En dan slaapt ze wel weer door. 's nachts slaapt ze een stuk rustiger, maar heeft dan ook soms haar speentje nodig. Ik had hetzelfde als jou: als die anderen die zeggen dat hun kind zo goed slaapt en nooit wakker wordt...tja dat hebben wij nu eenmaal niet. Ik moest er ook aan wennen. Maar vind het nu prima zo. succes meid! Ons dametje is wakker, dus ik zal d'r eens even gaan halen, heb haar nog niet gezien! tot later!
Bedankt meiden! Jullie zijn lief! Alleen nu word ik weer onzeker of we wel zomaar mogen stoppen met de Zantac.. Lijkt me wel toch? Als volwassenen dit gebruiken mogen ze toch ook stoppen als de klachten niet overgaan of als ze klaar zijn met t gebruiken en t genezen is? Hij krijgt t pas 2 weken, dus lijkt me niet van toepassing dat zijn lichaam er al helemaal aan gewend is en hij ontwenningsverschijnselen krijgt toch? Of moeten we even de HAP bellen?
@pupke ik was het idd iritant is dat het wordt er af en toe gek van. @marijke welkom ja denk dat het er ook bij hoort heb hier geen last van trekken @miracle wat voor tattoo heb je gezet? edit je heb al een foto geplaatst zie ik das een aardige zeg. @eva hoevaak per dag krijgt aimar voeding? als ik zijn gewicht x 150 cc en deel door 165 kom ik uit op 5 voedingen dan zit je precies op wat ie zou mogen/nodig zou hebben als ie tevreden is en niet honger lijkt te hebben is het goed zou ik zo zeggen denk je nou hij lust nog wel wat kan je wat meer maken. (net als wat yule zegt eigenlijk hihi las ik later) @anno *knuff* @missy ik denk dat je nu even moet afwachten wat de ka gaat zeggen en doen en niet zomaar alles gaan veranderen. zoals ik van de week ook al zei. toen wij mochten stoppen met de med. voor de reflux kregen wij ook het advies niet in een keer te stoppen maar het fa te bouwen we hadden dan wel 2 soorten med. als ik jou was zou ik gewoon echt even afwachten war de ks gaat zeggen maandag. en misschien een geruststellign robin slaapt ook niet door. en rene sliep ook nog niet door op deze leeftijd.
@Tweety, het gaat me niet perse om t doorslapen.. Maar sinds dat we de Zantac gebruiken, slaapt hij juist nog onrustiger en word hij nog vaker wakker dan voordat we de Zantac gebruikten. Daarom wilde wij ermee stoppen om te kijken of hij dan zijn oude slaapritme gewoon weer oppakt van s'avonds en snachts wel goed slapen en overdag dus wat onrustiger maar dan weten we gewoon dat dat bij hem hoort en dus niet komt van eventueel reflux..
Jeetje wat kletsen jullie toch veel! Hier gaat het nog steeds niet lekker kan Britt nog niet tillen en moet zeggen dat ik haar onwijs mis dat ik niet even kan knuffelen of de fles kan geven. Geniet nu wel extra van de bv momenten. @Kaatje, achterlijke collegas! Ja als ze de kleine meid vergeten te voeden dat gebeurt wel wat haha. Leuk hoor dat Levi zich op zijn rug heeft gerold, doet hij ook vast nog wel voor jou. @Roshi. Ik vond vier paar al belachelijk veel voor Britt haha @Ingeltje, wat grappig, ik vind momenteel de jongenskleertjes veel leuker. Nou ja krijgen we de volgende keer allebei onze zin @Missy, denk ook eerder dat Levi voorloopt dan dat Mike achterloopt @Jannes, Britt vindt het op haar buik ook nog steeds niets, ligt ze dus ook nooit langer dan een paar minuten op. Cb hier zei ook dat ik het wel veel moest oefenen..laat je Sara wel eens huilend op haar buik liggen of ook niet? @Eva, Britt drinkt 165 cc en drinkt eigenlijk nooit de fles helemaal leeg. Als Aimar nu al iets teruggeeft zou ik hem ook niet meer gaan geven. @Yule, Britt kan nog steeds in maat 56 van LIEF dus eerder groot dan klein. De sokjes zijn wel errug klein! Even nog een vraagje, ben namelijk niet iemand die snel medicatie neemt, maar werkt paracetamol echt voor rugpijn? (Ass. van de huisarts adviseerde dit) Heb nu ook uitstraling naar mijn linkerbeen dus ik vermoed weer en zenuwbeknelling. BV Heb het idee dat mijn bv nu echt aan het teruglopen is want Britt heeft al twee dagen tijdens de laatste voeding niet genoeg. Ze laat steeds los, zuigt weer een paar seconde etc. Ze drinkt daarna nog wel 60 cc weg. Zou ik het nog op kunnen krikken door haar s middags weer aan te gaan leggen? Wat denken jullie?
@krisstel: dikke knufff ik ben er zo weg van, naar verjaardag, voel me al een stuk beter, zo nog ff haartjes doen en beetje maku-up op en mijn meisje voeden. ben stiekem wel een beetje bang dat mijn bv nu ook gaat terug lopen nu ik dat allemaal hoor. en dat wil ik echt nog niet nog zeker 2 maanden wil ik geven en miss nog wel langer tot ze 8 maanden is. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Missy: Heb ff vluchtig gelezen en zag staan dat je zoontje reflux heeft..(als ik het verkeerd heb ff zeggen ) Jaimy heeft ook reflux en ik gebruik voor haar johannesbroodpitmeel is een papje wat heel dik word dit moet ik haar geven een paar lepetjes voor en na de voeding ( Dit ivm de BV) Het werkt bij haar echt super en spuugt ze veel minder en er komt ook geen zuur meer omhoog.. misschien een tip?
Nou de HAP vond ookwel dat we gewoon konden stoppen om te kijken hoe of wat.. Omdat we t nog maar kort geven, was er geen probleem met zomaar stoppen. En zij vond dat we dan maar maandag moesten horen vd KA of we mochten blijven stoppen of toch weer moesten beginnen. Dan was er ook geen man over boord als hij t 2 dagen niet heeft gehad.. En ons gevoel zegt, we kunnen altijd proberen te stoppen en kijken wat hij dan doet. Dan kunnen we zo gewoon beslissen of hij t wel of niet nodig blijkt te hebben.
@Miracle, wij geven hem al Nutrilon A.R. en nog eens 4 schepjes Nutriton erbij. Dat werkte opzich prima, alleen wij waren bang dat t slechte slapen nog kwam van t zuur.. Vandaar dat we toen naar de HA gegaan zijn voor Zantac te proberen. Maar nu we erover zijn gaan nadenken, heeft hij t misschien toch wel niet nodig. En komt dat slechte slapen gewoon door zijn ritme en door alles eromheen dat hij nog geen week achter elkaar een normaal ritme heeft kunnen krijgen door alle ziekenhuis en doktersbezoeken! En de KA in t ziekenhuis die hem had onderzocht, vond medicatie toen ook niet nodig. Maar tegen dat advies in, omdat we zo bang waren dat t wel nodig was vanwege t slechte slapen overdag hebben we wel Zantac gehaald.. Maar sinds we die Zantac gaven, sliep hij opeens ook in de nacht slecht. En dat deed hij ervoor nooit.. Daarom waren we ook niet 100% zeker dat t wel zuur was waar hij nog wakker van werd met de ingedikte voeding. Want hij sliep met de ingedikte voeding ineens door en ook s'avonds van 20.00 tot 23.00 uur achter elkaar zonder wakker te worden. Dus alles bij elkaar achteraf gezien, is t misschien gewoon een onrustige slaper overdag. En werkt het indikken wel voldoende voor hem en heeft hij geen medicatie ernaast nodig net zoals Jaimy ook voldoende heeft aan Nutriton. Snapje t nog hahaha...
haha , ja ik snap het. En als ik het zo lees kun je beter idd stoppen met die medicijnen want het lijkt idd niet door de zuur te komen. Maar gewoon een lekkere onrustige slaper. Mijn zusje ( bij mijn vader 9mnde oud) Sliep met 3 maanden overdag ook heel onrustig , die heeft nu hazeslaapjes van nog geen 30-40 min. En snachts dan wel goed door.