De wijkverpleegkundige is net geweest en heeft Isis weer gewogen. Ze is nu 3635 gram! Dat betekent dat ze 290 gram is gegroeid in een week ! Wow wat een snoepkont is het Ik dacht al wel dat ze het goed deed, maar altijd fijn om het bevestigd te zien! Ik ben trots op haar (en ook een beetje op mijn borstjes )!
hoi hoi ben ik weer cinababy in huis en ook zoutoplossing. mij fopt ze niet meer haha de eerste druppels cinababy zitten erin en ze heeft net gegeten. ligt nu uit te buiken in de box en begint al te mopperen, ben benieuwd. he bah elise succes in het zkh goede vraag ingeltje van de doekjes, zat het me ook af te vragen. heb 2 van die doosjes gekregen en de doekjes zijn bijna op. ohw lees nu dat er klein verpakkingen te koop zijn, handig. xxxxxxxxxxxxxxxx
@ Elise: hè vervelend dat het niet goed gaat met je kleintje. Hier ligt de kleine man al effetjes geluidjes te maken in bed maar volgens mij slaapt hij nog wel. Effe kijken hoe laat we gaan eten....ik denk dat ik maar wacht tot na het voeden. Ik denk dat hij het misschien net niet red tot 18:00 (dan zou hij netjes de 4 uur halen).....we wachten het af! Vanavond komen mijn zus en zwager langs, gezellig! By the way: hebben jullie mannen ook erg veel tijd nodig om aan het gezinsleven te wennen? Ik heb namelijk het idee dat mijn vriend helemaal niet inziet wat een verandering het allemaal is omdat hij nog gewoon de dingen doet die hij voorheen ook deed. Ik word er een beetje moe van om hem telkens weer te vertellen wat ik van hem verwacht, hij wordt dan ook altijd vet sjaggie en doet net of ik aan het zeuren ben.... MANNEN! Of is dat alleen die van mij?
ja snap ik, maar danmoet je ze dus er eerst uittrekken, dan weer opvouwen en in dat andere doosje doen....? ik bedoel nu zo´n groot pak he, niet zo´n kleintje!
ik heb het idee dat mijn hubbie een beetje is vergeten dat het toch best een pittige bevalling was en dat ik bijna 4 maanden daarvoor al niets meer kon dus dat mijn spierkracht en energie nog niet optimaal zijn. hij verwacht dat ik alles weer kan en als ik dan iets vraag is het soms best veel moeite lijkt wel. ook ga ik er ´s nachts uit als julia huilt. hij moet werken en er vroeg uit maar als ik dan zeg dat ik moe ben, ook al komt julia die nacht maar 1 keer dan is hij toch wel een beetje meer moe. ach ja mannen. xxxxxxxxxxxxxxxxx
ik kan het bijna niet geloven, en roep nog niet te hard maar julia ligt in bed en het is stil. zouden die druppels zo snel werken en zouden het dan echt krampjes zijn geweest. mag ik dan vannacht eindelijk slapen. duimen blijven gekruisd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
O.. ik dacht dat je een klein pakje bedoelde. Nou die grote zou ik niet aan beginnen. Wat een gedoe om die erin te stoppen. Mijn schoonzusje deed dat ook (gewoon 10 doekjes in het doosje als ze wegging), maar is niet echt handig, vind ik.
Tja... het is misschien een wat zweverig verhaal, maar het komt op het volgende neer: Met behulp van een magneet heeft de osteopaat gekeken waar er 'iets' zat dat niet goed was bij Emma. Hij controleerde dat via mij. Ik moest mijn arm horizontaal in een hoek van 90 graden houden en dan probeerde hij mijn elleboog naar beneden te duwen. Ik moest tegendruk geven. Ondertussen lag mijn hand op het te controleren lichaamsdeel van Emma. Als ik tegendruk kon geven, was het goed. Als hij mijn elleboog naar beneden kon drukken, zat daar 'iets'. Bij Emma vond hij drie 'ietsen': Een verschoven 3 nekwervel, een verschoven lage ruggewervel en iets met het middenrif. De ruggewervels heeft hij gecorrigeerd en het middenrif werd ook behandeld. Daarna controleerde hij die plekken weer via mij. En verhip: nu kon ik ook op deze drie punten tegendruk geven! Wat mij opgevallen is dat Emma na dit eerste bezoek een stuk rustiger werd. Maar nogmaals: wat nu het beste heeft geholpen (regelmaat, osteopaat of inbakeren) zal dus nooit helemaal duidelijk worden, omdat dit alles zo ongveer tegelijkertijd is ingezet... Voedingen: Aangezien Emma 's nachts doorslaapt (tot 8 a 9 uur 's morgens...) moet ik overdag iedere 3 uur voeden om aan 6 voedingen te komen. Het nadeel is dan wel dat ik haar voor iedere voeding wakker moet maken. Ik wil de wijkverpleegkundige morgen daarom vragen of ik eventueel over kan gaan op 5 voedingen. Want nu is van 'voeden op vraag' echt geen sprake meer... @Elise1: Jeetje, wat een weekend hebben jullie achter de rug ! O... visite staat voor de deur, kom straks nog even verder reageren...
mijn mannetje is ook wel zo hoor. gaat gewoon door met zijn avond- en weekend-programma zoals altijd. en hij is ook zo zielig en moe. dan moet hij eerder zijn bed in gaan! hij gaat zelfs volgende week voor een week naar het buitenland, dus dan kan ik alles in mijn eentje doen. op zich met Tycho is dat niet zo'n probleem, maar 4 dagen met 2 kinderen waarvan kim echt veel aandacht vraagt is het niet echt fijn.(kim gaat 3 dagen naar de creche) ik hoop dat het een beetje mooi weer is zodat ik haar lekker moe kan krijgen met buiten spelen..... maar volgens mij is het echt heel normaal dat mannen niet zien wat voor verandering het is in je leven. ze verwachten toch eigenlijk nog steeds dat je als moeder de meeste ouderlijke taken op je neemt. hoezo ouderwets rollen patroon? in het huishouden doet mijn mannetje gelukkig wel veel, maar de kinderen mag ik toch meestal op me nemen. en dan verrast zijn dat die kids ook voor elk wissewasje naar mama gaan ipv papa. en dan hard roepen dat ze een beetje eenkennig zijn en nooit wat met papa willen doen..... zucht
het is hier nog steeds til, ik heb gewoon op mijn gemakje eten gekookt en we gaan nu eten. hopelijk blijft het zo ga nu afsluiten en van een rustige avond genieten. tot morgen dan ben ik heerlijk uitgeslapen en helemaal vrolijk. xxxxxxxxxxxxxxxx
Hier gaat het ook fantastisch vandaag! julian slaapt gewoon weer vandaag, heerlijk! Ik probeer de hele tijd een foto te maken als hij lacht, maar etlkens als ik klik, trekt hij eenm ander koppiee hahaha! Wel geweldig om te zien, als ik met hem klets begint hij helemaal testralen!
Die maakten de verpakking open, maar die hadden ook heel wat meer doosjes te vullen Die kleinere verpakkingen zijn toch wat handiger, daar kan je ook de verpakking omheen laten zitten (op naar de Hema of Etos dus ) Elise Hoe was het in het ziekenhuis en hoe gaat het nu met Gio? Lachfoto's lukken hier ook nog niet of hij trekt een raar gezicht (net te laat geknipt) of ik kan de camera nergens vinden
Jippie, morgen naar de film met de mama die naast mij in het ziekenhuis lag toen ik was bevallen van Matice Heerlijk ff er tussen uit zonder kids of man
Echt grappig: vannacht werd ik niet wakker van huilende Michiel die een voeding wil, maar van mijn borsten die echt uit elkaar knalden. Toen liep ik naar Michiel toe en die opende meteen zijn ogen (hij rook melk haha). Ik heb hem dus meteen aangelegd. Hij kon de stroom melk amper aan Michiel is vandaag redelijk wakker geweest dus ik hoop dat ie vannacht bedenkt dat het nacht is en dat het dan niet de bedoeling is dat ie weer een paar uur wakker blijft Doekjes: ik vroeg me ook al af hoe ik het in dat platte doosje moest proppen ik ga dus zo'n kleine verpakking kopen...of even wachten tot een grote verpakking bijna leeg is (is vast een goedkopere optie). we hebben ons spaargeld op icesave staan wat een drama hoop dat we er nog iets van terug gaan zien Esje
Goeienavond dames! Geklets komt nu echt wel op gang, dus een dagje niet schrijven resulteert al snel in "argh, ik houd het niet meer bij". Ga nu dus maar ff ego-en en dan kan ik hopelijk vanaf morgen weer mee met reageren, want argh, ik houd het niet meer bij Het gaat goed met Ewout. Hij heeft af en toe een lastige dag (maandag bijvoorbeeld, van 15u tot 23u was er niks mee aan te vangen), maar na zo'n lastige dag slaapt hij iets langer door. Soit, als ik mag kiezen dan liever een blok van 3-4 uur die niet vooraf gaat aan 8 uur je afvragen wat je in godsnaam moet doen om je kind blij te krijgen ipv een blok van 5-6 met de 8u enzovoort... Gisteren terugkomdag van de yoga gehad en voor de eerste keer BV op verplaatsing gedaan. Was geen onverdeeld succes (ik mis mn kussen ), maar je moet ergens beginnen. Vandaag ben ik nog eens naar het CB gegaan om hem te wegen. Na zijn 600 gram van vorige week, was ik zwaar benieuwd wat ie deze week was aangekomen. Vol goede moed erheen dus. Natuurlijk moest Ewout tijdens zijn luierloze moment onderweg naar weegschaal z'n doek onderpoepen . Even schoonmaken en toen eindelijk het moment van de waarheid: wéér een pond erbij De assistente vroeg of ik het er even met de 'wijkverpleegkundige over wilde hebben', maar dat wilde ik niet (ben niet gek ). De dokter van CB die net langsliep zei alleen maar "haha krachtvoer" toen ik zei dat ie toch echt alleen maar BV kreeg, dus ja. Met brullende Ewout weer naar huis (die ook nog eens geplast had tijdens z'n luierloze moment onderweg naar het aankleedkussen ) Leuk dat ie zo goed groeit, maar groeit ie niet een beetje te goed vroeg ik me toch af. Toch leuk hoe je je eerst zorgen maakt "krijgt ie wel genoeg"en twee weken later is het dit... (luxeprobleem ) Heb maar even de lactatiekundige gebeld en blijkbaar kan dit best. Zolang Ewout er geen last van heeft is het prima. Ook nog wat tips gekregen tegen het verslikken edm. Maar moet dus zeker niet minder gaan voeden ofzo. Nu ja, met BV kan ie gewoon niet te veel eten. Voor de groene lijst: 56cm - 5210 gram - volgende CB 12 november met 1e prikjes Volgende keer niet alleen ego Fijne avond nog allemaal!
@steen hier ook zo'n ding voor in badje @ingeltje hema heeft idd mini verpakkingen daar heb ik mijne vandaan @jannes ik heb mijn mini doos uit de babydump doos wat een snoepie @elise hou je ons op de hoogte? hele grote knuff! @eva klinkt als een man ja haha maar wel irri, gelukkig hier geen last van! hij helpt veel mee en als ik wat opmerk vangt hij dat vaak goed op! @lola niks zweverig is echt zo zulke dingen! mijn szus bezocht een paranormale voor haar dochters oog en dit hielp heel goed!
Zo heeee IrisB 600 en 500 gram?! En ik al denken dat 360 en 340 veel was hihiih. Maar goed, nu deze week was het 250, het begint al te zakken Er is daar 1 wvk die er de hele tijd moeilijk over doet, maar trekken we ons niets van aan. Hij groeit gewoon lekker.