September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Jannes en FunnyME: Ik was ook altijd van mening dat je kinderen overal aan moest laten wennen en dus ook gewoon mee moest nemen op visites e.d. Maar ik heb ervaren dat niet elk kind daar 'geschikt' voor is. Aimar raakt snel overprikkeld, slaapt niet overal even goed (of NIET) en met hem overal naar toe gaan is duidelijk geen succes!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, wat goed van Aimar zeg! :D
    Bij ons helpt die slaapzak ook enorm.. Meer voor het slaapritme eigenlijk.
    Hij weet gewoon als we die slaapzak aandoen, dan gaat hij slapen..
    Dat was met inbakeren ook zo, alleen dit werkt ook gewoon zonder het loempia effect haha!

Wat een leuke foto zeg! Had je echt heel anders voorgesteld haha!

@Anno, veel succes bij de HAP!

@Jannes, dat gaat hier helaas niet lukken want Mike is vaak alweer snel moe.
    Hij is hooguit met uitzondering uur wakker inclusief flestijd.
    Dus dat zou betekenen dat we ergens maar 45 min kunnen zijn voor hij weer naar bed moet.
    Maar ik had mezelf altijd voorgenomen geen zeikerige moeder te worden kwa slapen..
    Dus ik moet me daar gewoon nu aan gaan houden.
    Als we niet elke dag met hem op pad gaan, is t niet erg als hij eens een dagje/avondje wat minder slaapt door visite ofzo!
    De ene dag slaapt hij dan misschien maar 11 uur en de volgende dag weer 16 uur.

Als ik hier wel eens lees dat sommige babies maar uurtje tot 1,5 uur tussen de voedingen slapen, dan red Mike die uren slapen makkelijk!

Trouwens, hebben jullie beebs nog wel es last van krampjes?
    Wij hebben nu namelijk t idee dat Mike toch soms nog wel last heeft en wij dat dus aanzagen als zuur.
    (Hij was dan dus anders aan t huilen dan mekkeren, maar niet aan t slikken. Wij dachten nou misschien zuur, maar de KA zei als hij niet slikt of zuur ruikt/kijkt is t dat niet)
    Maar hij huilt wel zieliger en laat dan windjes, denk toch krampjes?
    Hij heeft t vooral s'avonds rond een uur of 5.. Zou dat kunnen omdat hij dan natuurlijk al 3 voedingen heeft gehad..

Nou wij gaan nu weg, geven de fles daar even spelen/knuffelen en dan in de reiswieg naar bed.
    En dan voor de volgende voeding weer lekker naar huis!
    Lees straks nog wel even de reacties over de krampjes!

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @missy jah klopt, maar neit iedereen ziet het :)

@tweety, jah benn ik ok heel trost op :d

@kaatje en eva, leuke foto's dat gezichtje ok van levi.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule gefeliciteerd meid wilde het net al zeggen maar vergat het te tikken.

zo net lekker gegeten buritto's hmmmm. zo robin weer de fles geven kijken of ie nu wat meer wil drinken om 2 uur dronk ie maar 90 cc. hij lijkt ook een beetje snotterig te zijn. dus hoop niet dat ie weer last gaat krijgen.

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden jemig alweer 30 pagina´s

ik begin maar achteraan met bijlezen. dus als ik niet overal op reageer sorry.

@yule gefeliciteerd

@eva leuke foto hoor. gio kan dat ook zo goed de dingen optillen. sinds gisteren slaat hij naast zich en pakt dan wat hij voelt.

@anno succe bij de hap. hopelijk kunnen ze wat doen en knapt ze snel op.

op pad wij gaan gewoon lekker op pad. hij is net zo´n mensen mens als mama dus dat gaat eigenlijk wel goed. de opa´s en oma´s hebben allebei ledikanten staan dus dat is lekker.

ik ga die kleine voeden dus reageer weer later.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Funny Lief he die sloffen

Missy, Levi heeft zo goed als geen krampen meer. was ook van de ene op de andere dag over

Ga Levi ff in bad doen

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jekkia en Eva, ik wil graag een medela swing, heb nu een mini electric en die maakt een ongelofelijke herrie :(
    Maakt de Avent trouwens kolf veel lawaai?

Eva, wat een gezellige foto's! Hier pakt Jill in de wipper de beestjes vast en probeert ze in haar mond te stoppen :confused:

Anno, jeetje zeg, sterkte met de kleine!

Funny, lekker zeg, gewandeld. Hier is het vies grijs druilerig weer :(

Missy, hier heeft Jill nog last van krampjes, inderdaad met veel windjes en moeilijke gezichten.

Net lekker tortelinisoep gegeten. Denk dat lief koorts heeft :( Maar hij moet wel halfdood zijn wil hij ziek thuisblijven van het werk. Bikkel wat dat aangaat, maar of het verstandig is :(

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: hier nog wel last van krampjes, meestal rond 17:00 ;) En af en toe heeft Aimar toch last van reflux....hij slikt dan heel veel, smakt en moet huilen. Ook spuugt hij soms doorzichtig spul (denk maagzuur) maar hij heeft er lang niet de hele dag last van. Krijgt ook gewone voeding zonder Nutriton want daar leek hij nog ergere krampjes van te krijgen.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Freesia: ik heb de avent isis kolf. Ja ik vond het lawaai meevallen, maar heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal....

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hallo allemaal!

wat hebben jullie weer veel gekletst zeg!

wij hebben vandaag "kraam"visite gehad.... jullie raden nooit wat we gekregen hebben kleertjes :rolleyes: gelukkig wel maat 68 daar had ik nog maar 24setjes van :)

normaal komt mijn vriendinnetje altijd op zondagaaf maar die bleef een avondje thuis en mannetje is naar een vriend dus ik heb heerlijk de avond voor mezelf. Jenna ligt nu nog in de wipstoel maar ik merk al dat ze een beetje moe word dus zij gaat zo lekker naar bed :D ik ga zo maar eens een begin maken aan Jenna's plakboek :whistle:

fijne aaf allemaal!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog meer kleertjes :)
    Nou als jij hierna nog een meisje krijgt mag je wel op het kaartje zetten dat je geen kleertjes meer nodig hebt :)

Zit iemand toevallig life & cooking te kijken? Is dat stukje van Intratuin al geweest? Hebben namelijk bij ons gefilmd. wordt vandaag uitgezonden maar zet hem natuurlijk pas halverwege aan

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik heb er weer een lekkere werkdag opzitten!
    Heb wel bijgelezen, maar ff niet de puf om te reageren, twee dagen om hafl zes m'n bed uit na 7 maanden uitslapen, valt niet mee...hihi!
    En zo komen m'n schoonouders ook nog op visite :(

Op pad gaan: Wij zijn ook van de rust en regelmaat, maar we hebben ook gemerkt dat Femke dit echt nodig heeft. We nemen haar wel ergens mee naar toe (niet heel vaak) maar dan is het slapen meestal ook wel een probleem....het is een meisje van de structuur.

Nou meiden, allemaal een fijne avond. Nu ben ik weer twee dagen vrij, dus dan kom ik weer netjes reageren!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dat is minder dat je souders zo nog komen terwijl je het al zat bent.
    Hier is Levi ook van de structuur hoor, maar dat komt denk ook omdat Ferry en ik dat ook hebben.Wij hebben ook echt een ritme nodig anders zijn we allebei gelijk uit ons ritme voor de rest van de dag

14. Kaatje... here I come ;) !

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @kaatje ik zat het te kijken jah nu pas terug... maar daar heb je enits meer aan :)

16. Yule, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kaatje> :) precies!
    Steen> getsie, kan je ze niet afbellen en zeggen dat je je niet zo lekker voelt?

18. @FunnyMe: Zijn Anna en Sophie een één-eiige of twee-eiige tweeling?

@Kaatje: Jasmijn kreeg een paar maanden geleden pas interesse in armbandjes. Ze heeft een paar van die kralenbandjes met elastiek. Maar van zus krijgt ze voor haar tweede verjaardag een zilveren armbandje met bedels.
    Jasmijn vindt de pantoffels van Levi geweldig (ze is een grote Woezel en Pip fan...)!

@Anno: Sterkte bij de HAP! IK hoop dat het meevalt...

@Eve: Jong geleerd, is oud gedaan... ;)

@MissyZuilen: Emma heeft eigenlijk nooit echt last gehad van krampjes, Jasmijn destijds wel...

Op pad gaan: Het ligt inderdaad (ook) erg aan je kindje. Jasmijn was als baby helemaal niet gevoelig voor prikkels. Je kon overal met haar naar toe, ze sliep overal en ging zonder problemen van schoot naar schoot. We gingen dus veel met Jasmijn erop uit de eerste maanden.
    Emma is echter gevoeliger en een echt rust en regelmaat kindje. Ik merk dus dat ik met haar veel minder 'op sjouw' ga. Bovendien is dat sowieso een stuk lastiger met twee kinderen waarvan de oudste nog geen hele stukken kan lopen...

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    heb jij het gezien? ik heb bij rtl gemist gekeken maar kon niets van intratuin vinden, misschien heb ik te snel door geklikt

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Eindelijk rust in huis. De kids liggen op bed en Ivo sms-ste net dat hij pas om 22u van werk thuis ozu zijn.

armbandjes Raven heeft die van haar om sinds haar dopen (toen was ze 3 maanden). Ze heeft wel een bandje met grotere schakels, zodat je het bandje steeds op maat kunt maken.

Matice krijgt in januari er ook een met zijn dopen

Deel Deze Pagina