Vandaag goede dag gehad met kate! na de 12u voeding samen op bed geslapen. Wel met speen omdat zij onrustg was, heb haar toen ook heel even weer aangelegd en weer de speen. Toen zij sliep viel het eruit. en vanmiddag kwam zij pas tegen 16u, dus dat was weer 5u tussen! kreeg haar moeilijk wakker voor de borst, dus g aik met de wvk overleggen als het echt nodig is dat 4u tussen en niet meer... Nu net weer voeding gehad en zij ligt wakker in de wandelwagen zonder speen... hopelijk valt zij ook in slaap zonder speen. Wel lekker zo! Vanmiddag ook kraamvisite van 3 collega's van mij gehad. Ze waren allemaal weg van Kate en vonden mij er goed uitzien, dus mijn ego is weer geboost en mijn blubberbui, ach ik hoorde nu ook bij de groep zeiden ze heb de speelmat met bogen van woezel en pip gekregen van hun leuk!
heey meiden! had niet verwcht dit te zeggen, maar doe het dus toch! IK WIL POEP ZIEN BIJ MIJN MEISJE! ga nu ff bijlezen
hallo meiden ff ego heb knallende koppijn met robin gaat het goed hij was weer erg energiek het oprekken heeft hem weer goed gedaan. morgen hebben de artsen groot overleg met de chirurgen erbij dan gaan ze een plan maken voor hoe nu verder. o ik hoop zo dat ie mee naar huis kan. hij moet als ie 12 weken is weer terug komen voor onderzoek naar reflux daar heeft ie veel kans op door de afwijking. hij zal eerder ook wel nog een paar keer moeten worden opgerekt maar dat kunnen we ook thuis afwachten in de theorie dan. maar we wachten dus morgen rustig maar gespannen af hihi. ga nu lekker ff op de bank hangen nog een uurtje dan kan ik weer kolven en naar me bedje pfff. we zitten er eerlijk gezegt beide ff doorheen moe en geiriteerd lopen we hier in huis samen. nog ff volhouden en dan begint het misschien nog wel zwaardere werk.
Hey dit is gek! Ik zat effe mijn eigen filmpje op You Tube te bekijken, zie ik naast mijn filmpje van die 'Gerelateerde Video's' staan. Waar bovenaan het filmpje 'grote dode slang' van Ferryvk staat.. dat kwam me wel heeeel bekend voor en ja hoor, het is de Ferry van Kaatje! Hoe dat nou toch kan!?
*** nieuws nieuws nieuws*** kreeg vanmiddag om half 2 een sms van freesia na vragen of ik het op het forum moest zetten plaats ik het nu. na een heel moeizame start zijn jill en ik nu opgenomen in het zh vandaag heeft ze allerlei onderzoeken gehad. sinds de bevalling is ze al overprikkelbaar en niet te troosten. vooral na het voeden. heb nog ff met d'r gesmst morgen krijgen ze als het goed is uitslagen van onderzoeken. ze heeft heel de week niet geslapen en mist ons zei ze. als ik weer wat weet laat ik het jullie weten ze houd me op de hoogte zei ze. einde nieuws
Oh, getsie, wat vervelend voor Freesia en Jill! Ik heb me de hele dag gedrukt hier, want, ik zal het eerlijk bekennen, ik heb een klein beetje vals gespeeld.... Ik kreeg gisteren een PB-tje van een juli mama dat om het topic te sluiten je de moderators moest mailen dus dat heb ik gedaan en toen kreeg ik een mail terug dat je een verzoek kon doen via de "melden" knop... Dat heb ik dus gedaan en nog snel het laatste berichtje geplaatst, hihi! Ik hoop dat Ingeltje me niet lyncht nu...
@ yule, feli met de laatste bericht op zf forum zwangeren! vandag lekker druk gehad. opziekenbezoek geweest hele middag. En dus met de 'zieke' lekker buiten gewandeld 2uur lang en de kleine mee genomen in de wagen. Daarna de boodschapjes gedaan en toen thuis kwam kleine meid gevoed en daarna ons eigen eten klaargemaakt. En ent toen ik lekker onderuit op de bank wilde zakken komt me vader me evrtellen dat ik visite kreeg. Dus uitgepufte ik onderuitgezakt op de bank met de visite. Zijn nu ent weg, dus ga zo maar samen met de kleine lekker slapen, al zou ze met uurtje kunnen komen voor de voeding. En morge ga ik als dan nog zin heb naar prenatal en naar die babysuperstore. Alvast welterusten dames! en tot morgen
@Ingeltje: geen idee of je dit al eens hebt overwogen, maar zou Nutriton niet iets zijn voor jullie? Dit verdikt de voeding een beetje. Quinten krijgt het ook en dit vermindert het spugen/teruggeven drastisch. Eerst dacht ik dat hij er een beetje diarree van kreeg, maar dit is nu niet meer aan de orde. Vanavond hebben we een keer geen nutriton aan de fles toegevoegd (omdat hij al een aantal luiers niet gepoept had, maar dit heeft hij inmiddels al weer goedgemaakt ) en toen gaf hij prompt weer zeker 5 mondjes terug. Op zich inderdaad helemaal niet erg, maar ook Quinten lijkt hier wat last van te hebben (trekt een vies gezicht, slikt dan veel en moet even huilen). Aangezien nutriton geen voedingswaarde heeft, mochten we dit zonder enig bezwaar toevoegen van de CB-arts. @Dreames: zo zo, Demi is er vroeg bij met het tijgeren! @Krisstel: hoe is het vanavond gegaan met Britt? Kwam ze nog steeds elke 2 uur? @Nikky: ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn, zeker na alle goede echo's. De echo's hadden weliswaar niets aan de situatie veranderd, maar jullie hadden je er dan wel op kunnen voorbereiden (voor zover dat kan). @Steen: leuk dat de kleine meid zo geniet van de douche! @Jannes: wat een schatje! @Azeb: je mag best trots zijn hoor, super dat Isis zo goed groeit! @Eva: mijn hubbie moet ook wel aan de nieuwe situatie wennen, en dan met name aan het feit dat vaak nét als hij iets voor zichzelf wil gaan doen (computerspelletje bijvoorbeeld), Quinten huilt/moet eten/vieze luier heeft enz. Qua huishouden heb ik over het algemeen niets te klagen, dit doen we samen (hij heeft nog steeds vrij). @Anno: en, hebben de gekruiste vingers/duimen geholpen? Heeft Julia lekker geslapen? @Lola: wat heerlijk dat Emma elke nacht doorslaapt! @Ingeltje: wat fijn dat het zo goed ging met Julian vandaag! @Michiel van Esje: vannacht lekker doorslapen hoor, dat heeft mama wel verdiend! @IrisB: zo, Ewout is ook lekker gegroeid! Ik zou er trots op zijn als ik jou was, dat doet hij maar mooi op jouw melk! (en stiekum ben ik daar wel jaloers op...) @Parr: klinkt als een hele fijne dag die je hebt gehad! @Michelle van Lindaa: kom op meid, ga eens poepen! @Tweety: ik duim voor jullie dat jullie morgen te horen krijgen dat Robin naar huis mag! @Freesia: wat ontzettend rot voor jullie! Ik hoop dat er snel duidelijk is wat er aan de hand is! Hier weinig bijzonders te melden. We dachten even dat Quinten niet goed meer kon poepen (steeds persen maar geen poepluiers sinds gisteravond) waardoor we een flesje zonder nutriton hebben gegeven, we dachten dat het daar door kwam. Net na de voeding wilde ik even de luier controleren en aangezien ik het niet goed kon zien, even met mijn vinger gevoeld (ja, ja, ik weet het: niet zo héél slim) en ja hoor: vinger in de poep! Quinten gaf weer veel mondje terug en aangezien hij dus toch gewoon had gepoept, gaan we de volgende flesjes maar weer wat verdikken. Verder is hij veel wakker geweest vanavond, maar heeft hij weinig gehuild. Ik was er al helemaal van uit gegaan dat hij elke avond een huiluurtje zou hebben, maar het is duidelijk dat een baby onvoorspelbaar is! Vanavond kraamvisite gehad van collega's en dit was erg gezellig. Kortom: een goede en leuke dag gehad. Morgen gaat hubbie voor het eerst weer een dagje werken en sta ik er alleen voor. Ik vind het een beetje spannend, maar heb er ook wel vertrouwen in. Wij redden ons wel!
Wat schrijven jullie weer veel Kan het helaas ook niet allemaal bijhouden, maar ga m'n best doen @Freesia, hele dikke knuffel voor jullie! @Lindaa, hopelijk gaat je meisje snel poepen. @Tweety, ik duim mee voor Robin dat hij echt heel snel naar huis mag! Zou heerlijk zijn he! Kan me voorstellen dat het jullie nu echt gaat opbreken. *knuff* Hier alles oke. Zit nu te wachten tot Yarah nog komt voor vandaag en daarna lekker slapen. Ik heb nog een nieuw gewicht voor de lijst: 53 cm. en 3.730 gram. En nieuwe CB afspraak is: 29 oktober en dan ook de 1e prikjes.. Zoo zielig weer..
@Ingeltje: je kunt nutriton ook gebruiken bij borstvoeding hoor. Je moet er dan een papje van maken en voor de voeding enkele theelepeltjes van geven.
Oh echt? Hihi weer iets geleerd, dacht dat ze alleen maar melk mochten de eerste maanden Trouwens als je een boertje laat, moet je hun hoofdje dan echt over je schouders heen leggen of mag het ook er tegenaan? ]Hebben we niet geleerd nvan de kraam omdat hij in het begin geen last had van spugen. Oja, nog een vraagje. bij het verschonen van jongetjes, doe je dan nog het piemeltje exrta schoonmaken ofzo? Ik haal altijd na een plasluier even een doekje over de piemel, maar weet eigenlijk niet of er nog specifieke verzorging nodig is!
Oww Freesia, sterkte hoor! Meiden ik zit met een probleem, volgens mij stopt de borstvoeding er opeens mee... Eerst werden mn borsten na een paar uur altijd supervol, en nu blijven ze slapjes, merk echt dat er een stuk minder in zit... Hoe kan dat nou?! Ik leg Vince nu maar vaak en lang aan... Hij lijkt toch zijn buikje te kunnen vullen. Heb nog de stille hoop dat ik eerst misschien overproductie had en nu niet meer? Maar ik denk eigenlijk dat het op dit moment te weinig is. Balen hoor! De fotoshoot vandaag ging wel super! We hebben twee foto's laten maken: - Vince slapend op mijn handen, en luc en ik schuin rechts erboven naar hem kijkend. - Vince op de handen van luc, en dan van luc alleen de handen en armen in beeld en vince helemaal. Op deze laatste foto werd hij ineens wakker, dus hij staat er met zijn oogjes wagenwijd open op! Helemaal blij nu! Groetjes, Cossy
Oww en ik heb nog een vraag! Hahahah. Je mag een baby iet te vaak meten omdat het slecht zou zijn voor de heupjes, maar ik het dan niet ook slecht om hem bij zijn voetjes op te tillen tijdens het verschonen? Ik deed dit altijd en de kraamverzorgster heeft er niet van gezegd... *Edit: Ingeltje, ik doe ook altijd alleen met een vochtig doekje schoonvegen, volgens mij is dat voldoende.
Over je BV: ik had dat gisteren ook opeens, schrok me net als jij een hoedje, maar vandaag weer mooie volle borsten Mijn kraam heeft er niets van gezegd bij het verschonen, maar wel bij het aankleden, toen zei ze dat ik idd niet teveel aan de voetjes moest trekken, maar bij de billetjes op moest pakken. Zou dus eigenlijk bij verschonen ook niet teveel moeten doen, maar 't is wel lastig om steeds bij de billetjes omhoog te houden dus ik doe het wel. Bij broekje aantrekken til ik hem wel bij de billetjes omhoog.