September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ steen: Hier is er 9 van de 10 keer ook iets met Aimar als hij huilend wakker word na een uurtje. Vanochtend nog: werd na klein uurtje slapen wakker, huilde zelfs nog in mijn armen. Toen werd hij rustig maar owee als ik hem weer wilde neerleggen. Wat bleek: had heel erg last van zuur en na de fles moest hij me toch poepen! Dus ook nog eens last van zijn buikje, wat voor hem geen uitzondering is....

@ Lola: fijn dat Jasmijn is opgeknapt. Nu nog even een dagje rustig aan en dan weer lekker spelen met de kindjes op het KDV. Jammer dat Emma de fles weer niet wilde....

@ Lindaa: Sterkte met je opa, hoop dat ze in het ziekenhuis iets voor hem kunnen doen.

@ Iris: Beterschap voor Ewout!

Hier af en toe steken in mijn buik...zou ik dan eindelijk deze week ongesteld gaan worden voor het eerst? Wel grappig, 24 dec 2007 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.....zou wel toevallig zijn als ik nu weer de 24ste voor het eerst ongesteld zou worden.....

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Lola: waarom verliest hypoallergene voeding zijn toegevoegde waarde? Want als dat zo is, dan stop ik over op "comfort" zodra we gaan bijvoeden...

3. Hoe dat precies zit, weet ik niet. Het heeft iets te maken met het feit dat wanneer een kindje bijvoeding krijgt, het automatisch gewone koemelkeiwitten binnenkrijgt. In hypoallergene voeding zijn deze eiwitten bewerkt. En je geeft je kindje nu juist hypoallergene voeding om het tegen gewone koemelkeiwitten te 'beschermen'. Zelfs Friso geeft toe dat hypoallergene opvolgmelk (vanaf 6 maanden...) een overbodig product is, maar dat ze het in het assortiment houden omdat klanten er naar blijven vragen.

Jasmijn kreeg de eerste 6 maanden - naast boestvoeding - ook (preventief) hypoallergene voeding. Vanaf het moment dat ze bijvoeding kreeg, zijn we overgestapt op de standaard voeding...

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, Levi krijgt hier iedere 4 uur een voeding. Tijden verschillen omdat hij niet iedere ochtend even laat zijn eerste voeding krijgt.
    Hij gaat wel op vaste tijden naar bed.kan eens een half uurtje schelen maar in princiepe na ons avondeten.
    Leuke kleertjes,maar 75 euro voor een setje? :schock:

Elise, geef je groot gelijk hoor, ik had de doop niet eens verplaatst denk :oops:

pendel kreeg er gister ook weer een terug. zwanger in sept 2009 weer via de MMM. moet het wel heel raar lopen want wil in sept 2009 pas voor een tweede beginnen ( zo voel ik het nu tenminste )

Freesia, goed dat je mannetje toch thuis is gebleven vandaag. kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn die mannen

Pupke arme Quinten, knuff.

Anno, Julia is al 3 maanden dus mag ze die 120 gram hebben hoor.staat er af en toe een beetje raar op

Iris, knuff voor Ewout. wij hebben ook een puffer, heel zielig maar helpt wel heel erg goed. gaat sinds die puffer echt opeens stukken beter
    Nu Levi zijn krampen over zijn en hij eigenlijk heel geen last heeft van de papfles krijgt hij sinds gister om de dag een fruithapje ( klein beetje hoor, geen heel potje ) gewoon omdat hij het lekker vind en vitamines in mijn ogen nooit kwaad kunnen

Lindaa, jeetje wat een rotnieuws van je opa. Is hij ziek? of heeft hij een ongeluk gehad? Knuff en ik duim dat hij er bovenop komt

Loopstoel: Is vanaf 6 maanden en tot 12 kg. Levi is nu 14 weken en 6.5 kg. Eer dat hij 6 maanden is schiet hij qua gewicht ook al erg op dus hij mag er dan gelukkig niet zo vaak meer in. Heb gezegt dat hij er dan af en toe maar in "moet" maar niet langer dan 20 min. per keer en zeker niet iedere dag.
    Ga hem ook niet bewaren voor een tweede. gooi hem daarna denk om marktplaats en desnoods geef ik dat geld terug aan souders.

5. hoi
    weer ff ego, sorry maar heb echt geen tijd om te reageren nu
    lees wel steeds mee hoor dus

lindaa sterkte en hier duimen we ook.

moesten neusspray halen maar die hadden ze niet bij kruidvat, wel andere maar niet die de dokter had opgeschreven.
    dus toch naar de apotheek.
    nu wilde ze die weer liever niet meegeven want dat mocht alleen op advies van de dokter.
    ja dat hadden we toch op advies.
    uiteindelijk toch meegekregen net gegeven en 5 minuten later moest ze flink hoesten en spugen.
    het helpt dus wel.

nu ligt ze weer lekker te slapen dus weer heel ff tijd om hier te lezen.
    morgen willen we naar de stad om kerstinkopen te doen, kan nog wel als ze zo goed blijft opknappen, net al weer goed gegeten dus komt goed

sorry voor al weer ego

xxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  7. 4days

4days Niet meer actief

Oh nou blij om te lezen dat er wel meer zijn die geen strak schema hebben, ik dacht al ik doe iets heel vreemds ofzo. :)

Lindaa -> Hele dikke knuffel! :(

Kaatje -> Nou ik moet er bij zeggen, in de winkel heb ik lang niet de prijzen betaald die op internet staan! :( Voor het spencertje heb ik bij de v&d maar een tientje betaald! En het broekje en hemdje waren ook wat goedkoper. Want 75 euro had ik er idd ook niet voor betaald. En the mom song... Ik kon hem al, maar hij blijft briljant! :)

Anno103 -> Jah handig he, die oxytocine neusspray! :D Alleen zo jammer dat hij maar een maand houdbaar is...

Groetjes, Cossy

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, ow ja dat scheelt al. dacht al 75 euro voor een setje. Als je het kan betalen moet je het doen maar vind het altijd erg zonde zoveel geld voor babykleertjes. groeien er super snel uit

9. 4days

4days Niet meer actief

Jah idd! En het geld groeit me niet op de rug helaas... :)

10. @cossy is niet oxtycine hoor is xylom en dan nog wat haha de dokter had het op een briefje geschreven hoor haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje: leuk filmpje. Had hem al eens eerder gezien maar hij blijft leuk!

Aimar heeft al 2,5 uur geslapen zonder pacco! WOOOEEEEHIIIIEEE! Wel heeft hij tussendoor heel eventjes gehuild maar viel vanzelf weer in slaap! Ik hoorde net wel wat gepruttel dus denk dat hij zo wakker wordt!

Vanavond moet ik mijn mams in het geheim mee zien te krijgen naar de AH voor dat speciale kerstpakket! Ben benieuwd hoe ze reageert!

@ anno: Is niet erg hoor, je egoberichtjes. Vind ik wel begrijpelijk als je met een ziek kindje zit, dan wil je gewoon even je ei kwijt! Fijn dat het al wat beter met Julia gaat!

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ben ik nog ff:

Foto gespammed op onze hyves!

Zo leuk!
    Toen Aimar nog ingebakerd sliep werd hij vaak huilend wakker (waarschijnlijk omdat hij zich niet kon bewegen). Nu hoor ik hem gewoon geluidjes maken en kan hij zich lekker uitrekken! Zo leuk! :)

(waar een moeder al niet blij mee kan zijn hè?)

13. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Denk trouwens dat Britt met papa gaat trouwen ;) haha.
    Wat een heerlijk weer is het, vandaag dik 1,5 uur met Britt gelopen.

Zag dat ik gisteren het filmpje op privé had staan, nu moet hij het echt doen. Ons kletskontje :D
    http://nl.youtube.com/watch?v=5NsARtFG4ag

@Roshi, als Britt later op vrouwen valt zal ik aan Jenna denken haha :D

@Eva, leuk spencers! Ben daar ook helemaal weg van. Mooie foto van Aimar op Hyves..veel plezier vanavond met je mams.

@Anno, gelukkig geen rs…sterkte met Julia.

@Kaatje, lastig is dat al die cadeaus. Mijn schoonmoeder wil ook maar van alles kopen, heb laatst gezegd dat ik het ook wel leuk vindt om eens wat voor mijn eigen kind te kopen. Zoals haar eerste schoentjes etc.

@Parr, bedankt voor de mooie kerstkaart!

@Steen, moelijk hoor..hier is Britt eigenlijk altijd tussen de voeding van 19:00 en 22:00 uur wakker (of slaapt hooguit een half uur) rond 22:00 uur dan de laatste voeding en dan gaat ze naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend. (Vaak één keer wakker ’s nachts). Lees nu dat je bij de osteopaat bent geweest. Klinkt heel logisch dat ze daar nog zoveel last van heeft.

@Elise, die familiedrama’s ook altijd. Wel fijn dat je het kon verzetten..nu kan dus allebei gevierd worden.

@Pupke, waarom starten ze dan later bij bijvoeding? Om mogelijke (allergie)reacties tegen te gaan? Krijgt Quinten nu alleen fv of nog meer?

@Lola, goed om te weten zeg..Britt krijgt ook hypo en bv..wist dat niet eens dat bijvoeding dat niet aangeraden wordt. (nou wou ik er toch tot 6 maanden mee wachten).

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Eindelijk weer een levensteken van wupje! :D
    Vanochtend had ik even tijd om te forummen toen lag de pagina eruit :( en nu pas weer de rust om even achter de pc te kruipen.
    Gisteren is Kyano gedoopt, was een erg mooie dienst en Kyano was echt superlief. Heeft lekker bij ons op schoot gezeten en nieuwsgierig rondgekeken. Eventjes gehuild toen de dienst bijna klaar was maar toen viel hij bij papa in slaap ;) Daarna met familie en vrienden nog taart gegeten en rond 19 uur was iedereen weg. En ons menneke heeft zelfs van 16.30 tot 19.45 uur geslapen en dat in die drukte :rolleyes: ! Had me er van tevoren op ingesteld dat hij wel niet zou slapen maar gelukkig lukte dat toch wel.
    Vanochtend heb ik dus eerst beneden alles op moeten ruimen en vanmiddag was Kyano een beetje huilerig. Ik vermoed toch nog wel wat indrukken van gisteren. Of misschien last van de tandjes want ik meen witte plekken in zijn mond te zien ...... ben benieuwd 8)

@ Yule nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    @ Pupke jouw mannetje gefeliciteerd met het winnen van de eerste kartronde!
    @ Krisstel oh fijn dat Britt nu genoeg heeft aan 5 voedingen! :D Leuk trouwens in de emmer :)
    @ Anno beterschap voor Julia. Gelukkig gaat het alweer wat beter.
    @ Steen Kyano is ook zo'n baby die normaal pas rond 22 uur gaat slapen maar we merken nu steeds meer dat hij eerder moe wordt en automatisch ligt hij er nu al vaker rond 21 / 21.30 in en slaapt dan tot ongeveer 6 uur half 7. Ik ben daar tevreden mee en ga hem niet dwingen. Ik merk heel goed aan hem als hij moe is en dan gaat hij zonder mokken slapen. Als hij niet moe is gaat hij toch helemaal over de rooie als hij dan naar bed moet. En bovendien vind papa het wel heel gezellig als Kyano nog even 's avonds beneden is. Maar Kyano slaapt meestal wel tussen 16.30 en 18.30 nog. Dus uiteindelijk is hij dan toch maar 2 uurtjes ongeveer beneden.
    @ Parr leuk zo'n geslaagd dagje!
    @ Elise hè bah vervelend zo'n reactie vanuit de familie. Een doopsel is toch wat belangrijker als een verjaardag (vind ik dan). Wat begrip voor jullie had hij ook wel kunnen hebben. Sterkte met de kerstdagen en dikke knuff
    @ Irisb ook beterschap voor Ewout. Dat wordt op kerstavond dan een lekker babyavondje met Ewout ;) En kerstontbijt? Gewoon een glaasje moedermelk :)
    @ Lindaa ik duim voor je opa!

Zo nu moet ik snel nog even gaan kijken wat we eten straks want vanavond nog kraamvisite.... :(
    Kleertjes heb ik ook best een dure smaak zoals Mexx en Lief! (stoer voor Kyano dan hè ;) ) maar ik kan ook goed slagen bij Prenatal of V&D. tot nu toe nog weinig hoeven te kopen en veel gekregen. Wat we ook wel leuk vinden.

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    pupke> :) nu weet ik zeker dat je gek bent ;) ennuh Eva trouwens ook :)
    steen> Bij Jenna ging het net zo, die accepteerde het ook pas om rond 22 a 23uur op bed gelegd te worden en daarvoor niet. Wij zijn toen een ritueeltje begonnen; ze komt meestal rond 18uur voor een flesje, daarna gaat ze in de wipstoel spelen dan rond 19.15 uur in bad (of omkleden we doen haar namelijk om de dag in bad) daarna nog ffies met papa kroelen op de bank en dan valt ze altijd in slaap en leggen wij haar slapend op bed, ze wordt dan rond 20.30uur wakker en krijgt dan haar speentje (meestal 2x) en daarna slaapt ze altijd lekker door. Dat speentje geven moest in begin wel vaker hoor, soms wel 10x, maar heeft wel geholpen.
    cossy> superleuk Vince zijn kerstkleding!
    elise> jeetje wat een ellende rondom het doopfeest zeg :confused:
    tweety> 3e kindje.... LEUK!! :D en wat goed dat Robin zolang heeft geslapen! gek he dat ze daarna weer gewoon 3 a 4 uur aanhouden?
    freesia> jeetje zoveel nog? maar Jill heeft toch BV? dat is geloof ik wel anders. Jenna zit ook nog in maatje 56 en zal denk ik ook nog wel ff duren maar ook daar hebben we veels te veel van dus iedere dag iets anders :confused:
    pupke> aghossie arme Quinten :cry: hoop dat hij er niet ziek van wordt
    anno> wat fijn dat Julia zo goed heeft geslapen, zal ze vast nodig hebben nu ze ziekjes is.
    iris> aghos arme Ewout nog steeds ziek :( beterschapsknuffel!!!!
    lola> wat fijn dat het beter gaat met jasmijn!
    Lindaa> heel veel sterkte met je opa **knuffellll** onze duimen draaien ook mee
    kaatje> :) hahahaha the momsong
    Kristel> :) dan moet Jenna ook wel op vrouwen vallen ;) dat filmpje **zwijmel**

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar ligt lekker uit te buiken in de box! Was echt megavrolijk toen ik hem uit bed haalde!

Kerstkleding Aimar heeft ook een nette maar stoere outfit voor de kerst. Alleen is het een kleine beetje aan de grote kant....Ik heb het namelijk al gekocht toen ik zwanger was en toen wist ik nog niet dat Aimar zo'n klein opdondertje zou zijn ;)
    Ik zal er wel een foto van maken tijdens de kerstdagen en dan ff spammen op hyves.

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jou ontgaat echt niets he ;)

mooi omschreven!!

ieder zijn smaak, hoef je geen sorry om te zeggen ;)

et voila, u krijgt wat u wenst :D

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    15 minuten regel> ik ben daar echt geen persoon voor, kan het gewoon niet aanhoren als mijn meissie krijst. Gelukkig heb ik de regel ook niet nodig maar ben daar echt niet sterk genoeg voor.

schema's: wij hebben ook geen schema, Jenna komt wanneer ze wilt het enige vaste wat we hebben is dat ze rond 19.15uur in bad gaat of haar pyama aankrijgt meer niet. Ow ja en ik zorg overdag altijd dat er 4 uur tussen de voedingen zit maar dat geeft ze eigenlijk ook zelf aan.

kleertjes: waar ik ook helemaal gek van ben zijn de "name it" vind er erg leuke kleding en blijft ook mooi in de was. Jenna heeft vandaag toevallig een setje aan:

loopstoel> ben er ook niet zo'n voorstander van maar mocht hij er 1 krijgen dan zien we wel verder maar zal er zelf niet zo snel 1 kopen.

pendelresultaten:
    justfem zw in dec 2009 van een meisje
    alies05 zw in jan 2010 van een jongen
    evelien zw in jan 2010 van een ? (mailtje gestuurd of ze dat misschien ook weet :D)
    knippy zw in april 2010 v een jongen

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemiddag meisjes,

@Anno: fijn dat het al wat beter gaat met Julia'tje!

@IrisB: zielig Ewoutje… Hoe was het op het werk? Zielig dat je alleen bent op Kerstavond. Ach ja, dan heb je wel alle tijd om de All you need is love kerstspecial te kijken!

@Lola: heeft Emma nu wel weer uit het flesje gedronken na haar weigering vanochtend?

@Steen: ik hoop ook voor jullie dat de behandelingen van de osteopaat snel zullen helpen!

@Lindaa: joh, wat vreselijk van je opa! Sterkte ermee en ik zal voor hem duimen.

@Kaatje: the mom song: leuk!

@Eva: spannend vanmiddag, leuk voor je moeder zeg.

@Krisstel: het cb gaf aan dat fruit en groenten ook een allergie uit zouden kunnen lokken of iets dergelijks. Hoe langer je wacht, hoe preventiever je bezig bent. Als er weinig tot geen allergieën voorkomen in de familie, dan starten ze wel eerder. Rijstebloem lokt allergieën minder snel uit, dus daar zullen we met 5,5 tot 6 maanden mee beginnen. Quinten krijgt nu alleen maar 5 x 180/6 FV per dag en daar groeit en doet hij het prima op.

@Wupje: fijn dat het een mooie doopdienst was.

@Roshi: ikke gek? Ik denk dat je me verward met iemand anders :)… En inderdaad, Name it heeft hele mooie kleertjes!

Zo, Quinten had vanmiddag behoorlijk veel pijn (tenminste, dat denk ik) want hij huilde elke keer als hij met zijn beentjes bewoog. We hebben hem dus zijn 1ste zetpil in zijn korte leventje gegeven en daar slaapt hij prima op. Ik ga hem zo even wekken voor de fles.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Roshi, lieve foto :D Name it is inderdaad ook mooi...en Noppies.

@Pupke, goeie tip. Wij hebben ook ontzettend veel allergieën in de familie. Maar ik wilde toch pas na 6 maanden met bijvoeding beginnen. Quinten nu lekker aan het slapen? Kreeg hij nu ook twee prikjes?

Speelboog voor op de wipstoel
    Iemand enig idee of en waar ze koop zijn. Ik zie ze alleen maar incl. wipstoel en die hebben we al.

Deel Deze Pagina