zo en nu even ego: ik ben echt een beetje van slag. Over 2 weken moet ik 1 dag in de week gaan werken en gaat Jenna naar mijn s-ouders. Ze zijn echt superlief voor haar hoor en qua aandacht enzo laat ik haar ook echt met een gerust hart achter. Maar ik ben zo bang dat ze niet voldoende rust krijgt enzo. Heb er vannacht gewoon wakker van gelegen (en jenna heeft lekker geslapen tot 9uur!). Heb me nu bedacht dat ik Jenna deze week 2 uurtjes naar s-ouders breng en volgende week 4 uurtjes eigenlijk net zoals bij de creche. Vind het gewoon zo moeilijk allemaal, als Jenna huilt weet ik meestal wat er is als Jenna slaapt en wakker word geef je haar het speentje en slaapt ze verder en ik ben zo bang dat zij dan tegen haar gaan praten en "blij" zijn dat ze wakker is terwijl ze dan nog gewoon moet slapen. Verder slaapt Jenna bij mij overdag altijd op de bank en is het heel rustig (alleen tv of radio aan) maar bij hun is het altijd heel druk dus hoop stiekum dat ze het bij hen wel accepteerd om in het ledikantje gelegd te worden..... pffff wat een gedoe zeg en dat voor 1 dagje. ik ga zo eerst alles maar eens opschrijven hoe ik het doe enzo.
ff gegoogld en kwam alleen maar op 2e hands: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1 je zou dan zelf speeltjes voor eraan kunnen kopen als je deze niet leuk vind
ow ja, ik was zaterdag in de V&D en daar is de kinderkleding in de aanbieding.... ook Mexx dus helaas mag ik niets meer kopen maar zag zulke leuke dingen
Voor de tweede en derde voeding heb ik geen flesje gegeven, omdat papa niet thuis was. Maar gelukkig is hij nu ook twee weken vrij, dus kunnen we de regel 'mama=borst en papa=fles' de hele dag aanhouden...
Ik heb daar twee jaar geleden voor Jasmijn ook al naar gezocht en niet gevonden. Ik heb toen de wipper maar op het speelkleed gezet...
Wij moeten rond 17:00 de deur uit dus ik ging me net omkleden. Aimar mee naar de slaapkamer, lag op bed heerlijk te kraaien en te doen. Maar toen werd hij moe en ging huilen. Dus ik dacht dan ga ik wat eerder en wandel ik daar nog wel een rondje met hem in de wagen. Leg ik hem in de box zodat ik mijn schoenen aan kon doen, valt hij zo in slaap! Mijn kind zomaar in slaap vallen? Tot 2 dagen geleden sliep hij niet eens zonder paccodoek! \/ Dus zit hier nu heel zachtjes te typen en laat hem maar slapen tot 17:00 (als hij daarvoor niet wakker is geworden...)
Moeilijk hoor! Ik ben eerlijk gezegd blij dat Emma - net als Jasmijn - naar het kdv gaat. Als je voor een dienst betaalt, is het gemakkelijker om het te zeggen wanneer iets je niet bevalt. Bij (schoon)ouders ligt dat een stuk moeilijker... @Eva: Rare wezentjes hè, kinderen... ? Maar wel héél leuke wezentjes... !
@ Lola: zoals je hebt kunnen lezen gaat het aardig goed met het slapen zonder paccodoek. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Aimar het zelf een beetje aangaf klaar te zijn met het inbakeren (daar schrijft Ria Blom in haar boek ook). Wel slaapt Aimar in de ochtend nu maar een uurtje, maar haalt dat met zijn 2e slaapje behoorlijk in want vandaag sliep hij namelijk 2,5 uur! En vannacht kwam hij ineens weer om 5:00 terwijl hij normaalgesproken pas tussen 6:00 en 7:00 komt. Maar dat kan natuurlijk ook eenmalig zijn geweest. Ik hou je op de hoogte!
@ Roshi: ja het is en blijft moeilijk om je kostbaarste 'bezit' uit handen te geven. Wel denk ik dat je je moet beseffen dat 'anders' niet meteen wil zeggen dat het 'niet goed' is. Geef je schoonouders de tijd om die dingen die jij zo goed van haar kent, ook te leren kennen. Ik snap je gevoel wel, want ik denk soms ook: oh moet wel op het KDV zeggen dat Aimar dit of dat leuk vindt....etc. Dus ik snap je gevoel wel! Nog een vraagje aan jou Roshi: Slaapt ze op de bank ? Elke dag? Ben je niet bang dat er een keer vanaf rolt? (nu kan ze dat misschien nog niet...maar voor je het weet...)
@Eva: Leuk om te lezen dat het slapen zonder inbakerdoek bij jullie zo goed gaat! Ik wil met afbouwen gaan beginnen (het liefst ook ineens...) zodra we het flessenprobleem achter de rug hebben. Ik ben bang dat wanneer ik er nu al mee begin, dit averrechts gaat werken. Ook merk ik aan Emma nog niets dat er op kan duiden dat zij klaar is voor het afbouwen...
@ Lola: ik snap je helemaal. 2 veranderingen tegelijk lijkt mij ook niet handig. En al helemaal niet als je zelf nog niks aan Emma merkt. En zolang ze nog geen aanstalten maakt om te gaan rollen.....
Roshi en Parr, thanx voor jullie kerstkaarten Eva, Aimar doet het super ! leuk dat je dat kerstpakket gewonnen hebt. had je het hier al verteld? zo ja sorry dan heb ik dat ff gemist Kerstkleding: was dat setje wat ik past heb gespamd ( overhemdje met groene blokjes en lang shirt eronder, maar wordt al erg krap dus hoop dat ie nog past ) Roshi, lieve foto ken het hoor, was er ook bang voor qua oppasdag ( ben dus ook heel blij dat Ferry nu gewoon thuis is ) Zou toch aangeven dat ze goed haar rust nodig heeft en op bepaalde tijden graag even gaat slapen ga weer ff verder met huissie opruimen
@Eva: Tja... dat rollen is ook al zoiets. Ik lees dat al best veel kindjes hier kunnen omrollen. Maar Emma spuugt veel (en dat best wel gedurende lange tijd...) na een voeding en wanneer ik haar op haar buik leg, gaat dat dus helemaal mis. Vanmorgen nog geprobeerd, maar ze spuugde meteen het boxkleed en een tutdoekje onder. Gelukkig is Emma mijn tweede kindje en dan ben je er niet meer zo op gebrand dat je kindje altijd bij de snelste kindjes hoort...
Ik las vanmorgen pas op hyves over jullie 'kerstkaartenactie', dus voor mij een beetje laat... Maar het volgende is misschien ook leuk (oké... het is nog wat vroeg, maar dan kan ik niet vergeten ): DE VERJAARDAGSLIJST, een lijst met de geboortedata en adressen van onze kindjes. Bij de december 2006 mama's hebben we dat ook gedaan en zodoende krijgt Jasmijn dit jaar al voor de tweede keer héél veel kaartjes met haar verjaardag...
Mooi! We hebben echter bij de december mama's wel de 'harde' afspraak gemaakt dat wie zijn kindje op de lijst zet, zich ook verplicht om alle andere kindjes ook een kaartje te sturen...
@ irisb, ik doe dit omdat kayni neit meer geneog heeft aan mijn bv die ik heb. Ze heeft dan aan beide kanten gedronken. Dus ze krijgt dan van mij zo af en toe of fruithapje of een beetje fv erbij. @ lindaa, sterkte emt je opa. @ Kristel, babydump, babyplanet verder weet ik het neit. Heb ent een knaloranje setje gekocht voor kyani vet lief. En een leuke jas voor alsze wat groter is. Zal zo ff foto ztten, want ok ik heb kyani in een emmer gebadderd dat ze had...
ohjah, morgen middag krijgt ze oorbelletjes, die mw. die het mag schieten, was er vandaag neit dus morgen om 16.00 krijg ze de oorbellen! Ze hebben hier in zaandam echt hele leuke voor die kleine baby's
@Roshi: o ik herken jouw gevoel zo goed! Sara had al heel vaak bij mijn ouders geslapen, dus zij wisten goed hoe ze is en wat ze moesten doen. Van het 1 dag per week naar mijn smama brengen heb ik ook zo slecht geslapen. Uiteindelijk heb ik er gewoon voor gekozen om eerlijk te zijn en te vertellen dat ik het spannend vond. En haar een duidelijke handleiding Sara gegeven. Niet op papier, maar toen ze een keer hier was, begon Sara te huilen in haar slaap. Heb haar gewoon uitgelegd: doet ze vaker, gewoon laten liggen, niet oppakken, etc. Nou heeft smama al 3x opgepast en het gaat super. Ze zegt zelfs "o ze werd wakker, maar heeft daarna nog een uur geslapen". Ze heeft dus goed geluisterd. @Lola: wat een leuk idee... van die kaartjes! Opent iemand een onderwerp op Hyves of zo? @babystyle: wat heb jij toch een heerlijk grietje.