September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Net asl Cossy vind ik het heerlijk jullie verhalen te lezen! Helpt mij ook de laatste weken door en verheug ik mij enorm op de komst van ons uk. Wel lijkt het mij wel raar om ineens een beeb te hebben na maanden een buik te hebben :) denk dat ik ook uit gewoonte mijn buik aan zal raken...

Lindaa komt vast wel goed :D is even zweten maar aan de einde van de dag ben je dan super trots ;)

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Geloof me parr, dat is ook echt raar om dan ineens je buik kwijt te zijn en een beeb in de wieg te hebben :-k (vind ik dan tenminste!)
    Ik zit ook om de haverklap als ik op bed lig of op de bank aan mijn buikje te aaien en wacht dan tot ons meisje schopt.. maar dat gebeurt dan dus niet ..hihi!

de dag valt me tot nog toe mee, ons huisje is weer van boven naar beneden schoon (iets te veel gedaan in huis dan me lief is want ben best moe en hechtingen doen weer iets meer zeer! eigen schuld!)
    Ga zo even lekker douchen en dan hoef ik straksjes alleen nog maar mijn kleine meisje te badderen! :)

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ook hier gaat het herstel tot nu toe goed. Ik heb alleen nog last van mn aambeien en ik heb natuurlijk nog een kathether. Die gaat er morgen uit. Daar ben ik best wel bang voor. Ondanks dat ik weet dat het niet echt pijn doet, maar gewoon vervelend voelt en omdat ik bang ben dat ik nog steeds niet kan plassen.

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    een hele dikke knuffel meid

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Dreames daar was ik ook bang voor de eerste keer dat ik een katherter had, maar het eruit halen valt reuze mee en plassen ging goed erna. (alleen het naar de wc lopen ging wat minder door de keizersnede, maag dat was binnen een paar dagen ook weg. Deze keer liep ik na de eerste dag alweer voorzichtig rond en nu 2,5 week later doe ik eigenlijk weer alles)

Komt goed meid, dikke knuff

(goed uitademen als ze hem eruit halen)

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden,

ff snel: het bijvoeden en kolven heeft zijn vruchten afgeworpen! De borstvoeding is volledig op gang en Femke is zeer tevreden. én ze was vanaf afgelopen zaterdag 140 gram aangekomen. Dus vanaf nu gaan we "normaal" borstvoeding geven. Heerlijk!

Dreames: de katheter er uit halen stelt niets voor hoor meid, goed drinken zodat je snel kan plassen daarna! Ik heb het even gemist denk ik, maar hoe lang heb je hem gehad? Succes meid!

Groetjes Ellen

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    De kathether heeft vijf dagen gezeten (het plassen ging niet, waarschijnlijk een bijwerking van de ruggenprik).
    Bedankt voor de tip over het uitademen als ze hem er uit halen!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hey meiden!

Hier weer even een updateje!

Luca heeft van 23 uur tot 04:00 uur geslapen, werd om 4 uur wakker omdat hij honger had, 20 cc gedronken en viel weer in slaap. Werd om 6 uur weer wakker, mocht weer 20 cc, schone luier en weer lekker geslapen. mannetje doet het goed, is 90 gram afgevallen dus viel de kraamzorg erg mee! meneer tilt zn hoofd op en legt em, weliswaar, beheerst weer terug, kan em maar 3 sec optillen ofzo hoor, dus geen 10 minuten mag nu naar de 30 cc.

Is in badje geweest, hoeft tot nu toe geen kruikje meer omdat zn temp goed blijft, en meneer poept en plast goed!

Hij is echt super! zo voorbeeldig en lief, als je hem vast hebt pakt ie je vinger helemaal vast en dan valt ie in slaap tegen je aan

Voor mij: Ik verlies amper bloed, ik heb maar 1 verband nodig per 8 uur, al verwissel ik het vaker ivm hygiene. Die ene hechting in mn schaamlip voel ik niets meer van, niets is blauw of dik. Mn baarmoeder is nu al 2 vingers onder mn navel en ook goed gekrompen.

gaat dus perfect!

Mn vriend heeft lekker nieuwe kleertjes maat 50 gehaald, had ie wat te weinig van, slingers, ballonnen, boodschapjes en heeft aangifte gedaan van ons mannetje

Oja dat kost hier trouwens geld .....

Ik ga zo even mijn kerel eten geven! en daarna pak ik tijdens GTST (dubbele aflevering ) een half glaasje rosé ! :)

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik zal mijn bevallingsverhaal nog even schrijven:
    Vorige week dinsdag ben ik dus na een controle in het zkh opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging. Omdat ik totaal geen klachten had en al 2 cm ontsluiting, werd besloten dat ik opgenomen zou worden, om maar niet af te wachten dat ik wél klachten zou krijgen. Ik zou dan woensdag ingeleidt worden. Wheh eng....hihi je wacht er zo lang op en dan heb je in een keer een datum.
    Dus woensdagochtend om half negen naar de verloskamers. Daar werd eerst beoordeeld hoe ze me zouden gaan inleiden. Ik had nog steeds maar 2 cm ontsluiting. Dus ik kreeg eerst twee tabletjes weeënopwekkers. Dit deed helemaal niets, ik kon lekker rondlopen en ben in bad geweest, maar er kwam geen weeën.....Om half negen zei de vk me ook dat ze om 13 uur de vliezen zou breken als ik dan iets meer ontsluiting zou hebben. Toen had ik een kleine 3 cm dus de vliezen zijn gebroken. Waarna ik in een weeënstorm terecht kwam. Omdat ik telkens bijna flauw viel en ik veel pijn had heb ik om een ruggeprik gevraagd. Ik kreeg een infuus en werd aan de monitor gelegd, ik moest snel veel vocht binnen krijgen omdat mijn bloeddruk nu laag was. Rond 15 uur had ik 3,5 cm en werd de ruggeprik gezet (dit viel 100% mee!). Deze zat direct goed en kon ik lekker gaan ontspannen. Maar om 17 uur kreeg ik in een keer weer gevoel aan de linkerkant, heel raar, zit je je wee weg te puffen aan een kant....dus ik gebeld, want het werd weer heftiger allemaal. De vk kwam binnen en vertelde dat ze me weeënopwekkers wilden bij geven via het infuus, maar toen ze me ging toucheren bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Totaal overdonderd was ik, hihi, nu ging het niet lang meer duren....ik kreeg dus geen extra pijnstilling meer en moest op mijn zij gaan liggen. Toen kreeg ik direct persdrang en vanaf kwart voor 7 mocht ik actief persen en om kwart voor 8 is Femke geboren. Ik vond het persen erg meevallen, het was vermoeiend, dat wel. Helaas hebben ze toch een mini knip moeten zetten omdat Femke het op het laatst erg benauws kreeg. Ze was dan ook helemaal blauw en huilde niet toen ze op mijn buik gelegd werd. De kinderarts was er bij en heeft haar direct wat zuurstof gegeven en goed uitgezogen. En toen gingen haar ogen open en was het goed.
    Omdat ik een keer een temp van 38,1 had gehad tijdens de bevalling moest ik blijven en kreeg antibiotica. Een beetje overdreven allemaal, want dit was wsl door de ruggeprik....Femke moest daarom een nachtje op de babykamer blijven en bij haar werd bloed geprikt. Gelukkig mocht ze de volgende ochtend al bij mij op zaal liggen. Ik voelde me ook prima, en de vk van de dag daarna vond het ook erg raar dat er zo gehandeld was. Dus vrijdag gesmeekt of ik naar huis toe mocht, een dagje eerder dan eindelijk de bedoeling....en de kweken waren goed, dus ik mocht lekker gaan!

pfff het is wel een heel verhaal geworden voor jullie, hihi!

10. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie en de kleine ukkies?

@Dreames, en is de katheter er uit?

Hier gaat het allemaal prima. De borstvoeding is goed op gang (en gelukkig geen last van stuwing gehad...gisteren een klein beetje, dus meteen witte kool bladeren opgelegd!)
    Gisteren lekker een paar keer beneden geweest, dit ging ook goed. Femke doet het ook netjes, ze is zo lekker tevreden. Vannacht is ze om half vier en half zeven geweest, dus op zich mogen we niet klagen.

De kraamhulp komt zo, krijg ik weer een lekker ontbijtje op bed....mmm dat went snel hoor!
    Fijne dag allemaal. Lekker knuffelen met de kids!

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    oh ja: Omdat Femke een klein meisje is past ze maatje 50 amper....gelukkig kwam oma gisteren al weer aanzetten met een paar super lieve pakjes. Ik vind het alleen moeilijk wat je aan het bezoek moet vragen nu. Hebben jullie nog ideeën? Want volgens mij duurt het wel even voordat ze uit maatje 50/56 is....

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hihi steen, ik heb hier ook een dametje die verzuipt in maatje 50!
    ik moet bijna alle mouwtjes omvouwen..
    heb daarom ook maar wat maatjes 46 voor haar!
    Het is idd dan wel erg moeilijk om te bedenken wat je vragen moet aan de visite! Ik heb veel van die cadeaubonnen zeg maar met een bedrag erop, zodat ik later zelf kan kijken wat ik leuk voor haar vind!

13. nikky

nikky Niet meer actief

ik zie nu dat dit topic er is....

met Pim gaat het goed, hij eet en groeit goed
    over kleertjes gesproken..Pim begon met maatje 40 (erg klein en bijna nergens te krijgen) en heeft nu al 44
    dus het gaat erg goed....

ik heb maar 3 dagen kraamzorg gehad omdat we 5 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen, die drie dagen waren kort maar we hadden een hele leuke kraamverzorgster, dus we hebben toch een paar fijne kraamdagen gehad (heel anders dan in het ziekenhuis), en idd steen ik was na drie dagen ook al gewend aan het ontbijt op bed....

ik wens jullie allemaal een fijne kraamtijd....

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ooh pagina 8 dat is nog bij te lezen :D Ga ik vanavond doen hoor...en dan sluit ik me hier ook bij aan!

:D:D Mag zo meteen met Britt voor het eerst naar buiten...yoehoe! :D:D

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hey,

Nou mn kathether is er uit en ik kon na een half uur meteen plassen. Dus nu ben ik weer lekker thuis. Ben nog nooit zo blij geweest met plassen!

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Dag dames, ik denk ik kom hier alvast eens kijken :) Ik hoop dat ik me ook snel mag melden bij jullie! xxx Pisum

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Fijn Dreames! Dat is inderdaad een opluchting.

Oh Kristel lekker naar buiten...hier hebben ze het er nog niet echt over gehad, maar zou wel heel graag willen. Maar de kraamhulp zei dat dat niet gebruikelijk was in de kraamtijd.....

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik mag vanaf vrijdag met de kleine naar buiten. De kraamhulp vond het eerder niet verstandig omdat de kleine nog niet goed groeide en ze moet eerst haar energie gebruiken om te groeien en dan pas om zich buiten warm te houden. En het speelde ook mee dat Demi 2 weken te vroeg geboren is.
    Zaterdag gaan we lekker met zn drietjes naar de markt. Lekker een rondje lopen over de markt.

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

:)

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Eindelijk bijgelezen…ga vanaf nu ook wat actiever hier langs komen :D

Hoe gaat het met jullie…helemaal gewend aan de nieuwe situatie en aan het (opnieuw) mama zijn?

@Lindaa, heeft Michelle nog steeds zo’n sterke zuigbehoefte? Wat heeft jullie kraamhulp geadviseerd? Ik vind het ook nog wel een beetje eng om mijn buik aan te raken hoor..is af en te ook nog wel gevoelig. Heb je nog steeds zoveel last van de hechtingen?

@Meike, wat een super bevalling zeg…heerlijk! Lekker dat Levi en Noah hetzelfde slaapritme hebben, moest ik laatst nog aan denken.

@Jannes, wat super dat het zo goed gaat met Sara en met jou! Lekker aan het genieten nu van de zon? Ben gisteren ook voor het eerst met Britt naar buiten geweest..wat genieten!

@Matice, hoe is het met jullie…nog steeds ziekjes? Vervelend dat Matice spruw heeft…is dat weer snel weg?

@Steen, klinkt goed zeg..super dat Femke is aangekomen en dat je lekker normaal kan gaan voeden! Lekker genieten straks met z’n drieën. Mijn moeder komt volgende week een paar dagen en daarna is mijn man ook vrij..heerlijk! We krijgen hier ook vaak te grote kleertjes voor Britt, lastig hé. We gaan zelf morgen even winkelen voor de kleinere maatjes.
    Naar buiten gaan is ook niet echt gebruikelijk in de eerste week, maar omdat Britt het zo goed doet en al ruim boven haar geboortegewicht zit en ik me goed voel mocht ik een klein rondje ;)

@Dreames, heerlijk dat je katheter weg is…eindelijk weer normaal plassen :D Heb je iets voor de aambeien? Bij mij zijn ze bijna weg door de Curanol.

@Devilschase, zo te lezen gaat het inderdaad super Luca en jou…:D:D

@Nikky, dat is niet veel 3 dagen, wel voldoende geweest voor je in combinatie met de zorg van het ziekenhuis? Pim is dan wel klein of niet..maatje 40 :confused:

Zwanger
    Tot nu toe mis het zwanger zijn niet..(raar? :roll) vind het zo heerlijk dat ik weer normaal kan slapen en eindelijk kan genieten van het wonder dat in mijn buik heeft gezeten…misschien komt het nog ;)

Borstvoeding
    Dat gaat hier echt als een tierelier…Britt drinkt goed en zat op dag 5 al 100 gram boven har geboortegewicht :confused:. Ze drinkt ongeveer om de 3 a 4 uur. Sinds gisteren mag ik haar aanleggen wanneer zij dat wil en dat vannacht om de 5 uur. Tussendoor alleen maar slapen of lekker wijs rondkijken…echt genieten!
    Nadeel is wel dat ik zoveel melk heb en Britt ze niet leeg kan drinken dat ik echt lekkende meloenen heb…waarschijnlijk begin ik deze week nog met kolven.
    Hebben jullie dat ook?

Eetlust
    Hier ook echt geen eetlust…en van de kraamhulp moet ik goed eten :D dus krijg de vitamines wel binnen

Deel Deze Pagina