@Tink: zeker uitproberen! Is echt bs van die cb's hoor. Oja, en ze begint rond 07.00 uur altijd wel een klein jengeltje te geven of soms 'kletst' ze even twee 'woordjes', maar dat is volgens mij omdat normaal mijn man dan opstaat dus wordt ze even wakker (badkamer is naast haar kamer). Ik negeer dat altijd en dan slaapt ze tot 08.30 nog en meestal wordt ze dan wakker zonder jengeltjes maar zit gewoon wat te uh-en en oh-en heel zachtjes waardoor ik weet dat ze wakker is. Ikzelf slaap nog niet heel geweldig want ga meestal tegen 23.00 naar bed, maar wordt wakker tegen 04.00 omdat ze vroeger altijd rond die tijd nog bv wou, en vervolgens slaap ik dan heel erg onrustig tot 07.00 uur. Dan maakt ze geluidje dus, ook nu mijn man vakantie heeft, omdat ze normaal altijd dan mijn man hoort opstaan volgens mij. Daar houdt ze na een minuut alweer mee op en dan val ik nog even in een onrustige slaap tot 08.30. Dan haal ik haar er meestal uit omdat ik weet dat ze wakker is. Als ik haar zou negeren en zou opstaan zou ze zelfs tot 09.30 blijven liggen zonder te jengelen. Apart hè? Maar het kan nog alle kanten op, lijt me, omdat ze natuurlijk nog even moet wennen aan de hoeveelheid en zwaarheid van de voeding. Maar ik zou dus echt eens kijken wat ze doet als je haar niet wakker maakt om te eten. Zal misschien eerst een keer midden in de nacht komen maar de dag erna slaapt ze misschien wel door hoor, kan heel goed! Hou me op de hoogte!
Hoi! Sjit Freesia heb ik de run om pagina 800 gemist ! Als Ingeltje nu in de buurt was geweest had ze Kyano even toe kunnen spreken om nog een paar minuutjes langer te slapen dan had ik misschien kunnen winnen Nou ja dan ga ik wel voor de 900! @ Ingeltje klinkt goed die Thomas Gordon methode. @ Pisum oef dat is zwaar, elke nacht om 3 uur . Ingeltje gaat daar vast iets aan doen @ Steen oh jee wilde Femke ook al niet drinken bij de oppas Wat merken die kindjes het toch goed als ze niet bij papa of mama zijn. Gelukkig ging het de 2e keer wel goed. @ Tweety nu ben je dus lekker even een tijdje fulltime mama. Ook fijn toch? @ Krisstel hier de positieve test op 31 december, maar zal ook wel een emodagje zijn. Gelukkig hebben we er allemaal een mooi mensje bij gekregen! @ Missy Zuilen fijn dat je contract getekend is! @ Moppiepoppie wauw een super ritme heeft Amé! Kyano krijgt hier nu 2x bv (de ochtendvoeding en de avondvoeding om 21.30) en de andere 3 voedingen zijn fles. Hij drinkt dan ongeveer 150 /160 cc meer krijg ik er niet in. Maar volgens mij drinkt hij met de bv veel meer cc omdat hij dat gewoon lekkerder vind. Er is trouwens nog 1 ding wat me niet lekker zit met het flesgeven. Op zich drinkt Kyano redelijk maar hij huilt altijd een paar minuutjes hysterisch voordat hij de fles accepteert. Maar als hij de speen dan eenmaal in zijn mond heeft drinkt hij er goed aan. Vraag me af waarom hij dan eerst zo hysterisch huilt en het lijkt of hij de fles wil weigeren Met bv heeft hij dit nooit. Ga even eten maken, dadelijk gaan we nog bij vrienden de foto's van de doop bekijken.
@Steen: ik kan me voorstellen dat dat een opluchting voor je was! @Tweety: vanaf nu lekker met allebei je mannetjes thuis! @Krisstel: goh, precies een jaar geleden vandaag. Inderdaad emo-moment. Wij hebben ons emo-moment op 2 januari. En ik zou Chris wel naar de zolder kunnen sturen, maar die hebben we niet. En om hem nu op ons plat dak te laten slapen in de winter gaat me iets te ver, whahahaha. @Missy; dus zelfs je haar is nu klaar voor de komende feestdagen, geweldig! @Moppiepoppie en Tinkerbel: klinkt prima dat schema! Quinten krijgt wel nog 5 voedingen (zelfde tijdens als Amé, maar dan ook nog een fles om 23.00 uur) maar daar heeft hij nog wel behoefte aan. Als hij er geen behoefte meer aan heeft (lees: de fles niet meer leegdrinkt), mag ik een fles weg laten vallen. Ik moet er dan wel voor zorgen dat hij tussen de 800 en 1000cc per dag drinkt, dus eventueel moeten de andere flessen dan opgehoogd worden. @Miracle: fijn dat Jaimy geen last meer heeft! Veel plezier met kerstshoppen. Goed nieuws: de kinderfysio is zeer tevreden over Quinten en heeft de behandeling afgesloten! Hij vindt dat het schedeltje heel goed aan het bijtrekken is en dat hij geen helmpje hoeft. Hij vindt dat Quinten voor ligt qua ontwikkeling op sommige gebieden *trots*. Quinten vond het allemaal wel best, die liet zich gewoon van links naar rechts draaien en deed precies wat er van hem verwacht werd. Verder ben ik vanochtend de laatste boodschappen gaan doen. Jeetje, het leek wel alsof de AH alles voor niks weggaf! Ik ben blij dat ik alles nu in huis heb zeg. Zometeen even wat eten en dan staat de visite weer voor de deur. Tot later!
@lola, feli met jasmijn der 2e verjaardag! @ foover feli met blz. 800! @ ingeltje, kyani heeft ok van 21.30 tot 7.00uur geslapen! Oorbelletjes, was heel goed gegaan ze schrikte en begon ff te huilen, was zo stil. OPa vond erger dan mama en kyani Zal ff foto zetten van kyani emt der oorbellen.
Hier ook weer even een teken van leven! Ik heb niet alles terug gelezen want dat zouden zo'n 100 pagina's zijn... Hier gaat alles goed hoor. Ik ben vorige week maandag weer begonnen met werken en werk in verschillende shifts. De ene week van 05.00 tot 14.00 en de andere week van 14.00-22.00. Vorige week was het dus de vroege shift...en was aan de eind van de dag dus helemaal op. Vorige week heeft Gizem haar 2e inenting gehad. Ze heeft er niet heel van last van gehad gelukkig. Ze gaat als wij aan het werk zijn naar de oppas. En ze doet het daar fantastisch... de oppas heeft een zoontje van 4 weken ouder en ze liggen dan hand in hand in de box met elkaar te kletsen Echt zo lief samen!
hoi hoi, Femke heeft wel wat onrustig geslapen vanmiddag. Maar nu ligt ze lekker in de wieg te pitten, hoop dat de avond wel rustig verloopt. @Krisstel, veel succes morgen! Tja, ik hoef je niet te vertellen hoe het voelt.... @Missyzuilen, fijn dat je contract getekend is. En weer lekker naar de kapper geweest. Tuurlijk draaien de duimen hier! @Moppiepoppie, wat fijn om te horen dat het bij jullie goed gaat! @Wupje, misschien dat Kyano eerst doorheeft dat hij niet aan de borst ligt en daarom zo reageert. En daarna wel bedenkt dat ie toch maar moet drinken uit de fles.... @Pupke, fijn dat het goed was met Quinten bij de fysio! Fijne avond, wij gaan met de benen omhoog!
Zo hier heeft Kyano de touwtjes ook weer strak in handen We hadden met vrienden afgesproken om tussen 19 en 20 uur heel even op bezoek te gaan. Alleen was Kyano om 18.30 uur zo moe dat ik hem even in bedje heb gelegd.....(ik dacht dus even want normaal slaapt hij nooit om deze tijd) ...ligt meneertje nog steeds te pitten 8) Hebben dus maar gebeld dat we een andere keer komen. Is ook zo zielig om hem daarvoor wakker te maken. @ Pupke fijn Quinten is weer apk goedgekeurd Nee effe serieus het is zeker fijn dat hij geen helmpje hoeft. Ik zag dat laatst bij het kindje van mijn collega maar echt charmant is het niet. Natuurlijk is het een goed hulpmiddel maar beter als het niet hoeft. @ Babystyle grappig die oorbelletjes @ Steen ja zou idd kunnen dat kyano toch liever borst heeft. Wie wil nou niet liever de slagroom bij mama drinken? Fijn avondje! Zo ga hier ook even GTST kijken
hier mag julian ook gewoon 12 uur slapen zonder voeding! julian, mike en met name rayyan: doorslapen, ja?!
hey meiden, Even snel een berichtje van mij. Ik ben nog steeds erg moe. Niet alleen van het werken, maar ook door de onrustige nachten. Demi is al bijna twee weken er verkouden. Je hoort gewoon dat het helemaal vastzit en soms zijn we echt bang dat ze stikt onder het hoesten. Soms hoest ze zo erg dat ze ook haar flessen uitspuugt, wat natuurlijk niet prettig is omdat ze ook al zo'n last heeft van de reflux. Vanmorgen ben ik bij de HA geweest en heb ik daar ruzie meegemaakt . Zij had naar Demi's longen geluisterd en omdat die schoon waren wilde zij weer niets geven. Toen zag ze dat ik een beetje boos werd, dus ze vroeg dat aan me. Ik zeg ja ik vind het belachelijk dat er niets wordt gegeven van een hoestdrankje of zo. Ja dat deed ze niet want hoestdrank helpt toch niet, ook niet bij volwassenen en daarom wordt het ook niet vergoed. Ik heb gezegd dat ik dat bullshit vind. Ik was vroeger vaste klant bij de KNO-arts (lees: maandelijks bezoek!) en ik kreeg ook altijd wat. Vraagt ze wat ik kreeg, ja dat weet ik niet. Iets waardoor het over ging. Zegt ze ja ze wilde wel wat geven maar het was afwachten of het ging helpen. Dus ik zeg tegen haar ja dat is toch met alle medicijnen zo. Zegt ze tegen mij dat ik maar moet leren dat niet voor alles in het leven een medicijn is. Toen ben ik tegen haar uitgevallen dat ik dat ook wel weet, aangezien mijn schoonvader dood aan het gaan is aan een ziekte omdat er geen medicijnen zijn. Nou uiteindelijk heb ik met veel tegenzin van haar bisolvon druppels gekregen. Maar vinden jullie dit nou een normale werkwijze van een arts? Ik bedoel Demi slaapt al dagen heel slecht omdat ze elke keer wakker wordt om te hoesten en daarna te huilen omdat ze last heeft van haar keeltje. Waarom wordt ik niet serieus genomen door haar? Ik wordt er soms een beetje moedeloos van. Ik sta echt niet bij het eerste kuchje op de stoep, maar ze heeft er nu al zolang last van. Sorry voor het egoverhaal en ik ga echt proberen het forum weer bij te houden, maar ik ben al blij als ik het een dag haal om langer dan half 9 op te blijven.
Tweety en Krisstel, dank jullie wel voor jullie lieve kaartjes. Wat lijkt Rene al groot zeg op die foto ! Cossy, beterschap Missy, Gefeliciteerd met je contract Freesia, lieve foto ! babystyle, hoe gingen de oorbelletjes schieten? Edit, goed lees ik. Staat schattig hoor Lola, gefeliciteerd met Jasmijn haar verjaardag Tinkerbel, kan je gewoon afwachten hoor. temp is goed en zolang ze goed blijft drinken kan het niet super kwaad ( moet natuurlijk niet te lang duren ) Foover, pagina 800 Azeb, beterschap met Isis, knuff Ingeltje, dank je wel ! Roshi, hoe is het gegaan bij je smoeder? Pisum, nee je klinkt niet erg.. Kan je niet samen met je man afspraken maken van dingen die je wel wil blijven doen op vakantie zodat Rayyan niet helemaal uit zijn ritme raakt? Of schop je dan je souders tegen het verkeerde been? Jale, heee ! leuk om weer eens wat van je te horen. Fijn dat alles goed gaat met Gizem. Lijkt me wel pittig onregelmatige diensten en sochtends om 05.00 beginnen. Wat doe je voor werk? Fijn dat ze het zo goed doet bij de oppas Dreames, vind het idd ook een rare houding van je huisarts. een huisarts is er toch ook om jullie gerust te stellen. De eerste keer dat we met Levi naar de huisarts gingen kreeg hij gelijk een puffer en raadde hij ons aan om de neusspray en druppels van vsm tussikind te blijven gebruiken. Tweede keer had ik een andere arts, netjes longen geluisterd. verteld waar we op moeten letten en voor deze week een bel afspraak om te kijken hoe het nu gaat. Goed dat je je niet hebt laten afschepen !
@Pupke, wat fijn dat de fysio zo tevreden is over Quinten! En gelukkig dus geen helm! @Babystyle, zie je wel wat een bikkel Kyani is! Leuk hoor die foto's! @Jale, aaahh wat schattig van Gizem. Die is er vroeg bij kwa vriendjes. @Wupje, hahaha dus Kyano gooit roet in t eten.. Maarja,slapen is ook belangrijk dus ik had hetzelfde gedaan hoor. Ook lekker laten liggen.. @Ingeltje, heb t doorgegeven aan Mike.. Dus je hoort morgen of t is gelukt. @dreames, begrijp je helemaal. Hier is Mike ookal 1,5 week aan t spoken doordat alles vastzit. Alleen wij mochten dus wel Bisolvon druppels geven, maar hij kreeg er alleen maar maagpijn van. Dus was hij nog erger aan t spoken.. Toen nagevraagd bij de apotheek en t klopt wel. Helaas geven ze bijna nooit iets voor verkoudheid/hoesten aan babies jonger dan 2 jaar. Omdat het een babykwaal is en zelf over hoort te gaan, behalve als het dus bronchitus word. Heel veel sterkte met Demi, hopelijk werken bij haar de druppels wel! @kaatje, heeft jou HA nog iets gezegd over die druppels van VSM? Is Tussikind ofzo toch? Hoe snel werkt zoiets, omdat t homeopatisch is.. Iemand nog plannen voor kerstavond?
Missy, ik had die druppels al op eigen houtje gehaald bij de apotheek. heb daar om advies gevraagd en waren daar erg tevreden over tussikind van vsm. Je moet de eerste dag 6x 5 druppels geven en daarna 3x daags 5 druppels. En dan zeker een week gebruiken. Na die week begon ik echt goede vooruit gang te zien. Nee geen plannen voor kerstavond. moet morgen gewoon werken, eten witlof en dan denk een dvd-tje ofzo
Ik ben wel blij dat Paul ook achter mij staast, maar idd ff afwachten en nogmaals over de luiers en voedingstijden etc zeggen. Anders dan maar de hele verhaal. Vond het zo moeilijk om dan haar aan te spreken. Ja goed is mijn kind maar blijf toch moeilijk om FOEI! te zeggen
gelukkig! zo'n telefoontje is gewoon vervelend, je zou meteen er naar toe willen racen Lag blijkbaar aan de fles of niet? En natuurlijk mama missen
hej meiden heb niet bij gelezen kom net uit het zh robin is weer opgenomen. heb echt het ergste ooit mee gemaakt wat je kan mee maken met je kind. door zijn afweiking is het iets wat kon gebeuren en helaas het is ook gebeurd. we denken dat zijn slokdarm weer vernauwd is. ik heb hem vanmiddag moeten beademen hij stikte in zijn voeding of slijm dat weet ik niet want de fles ging moeilijk en was gestopt op dat moment hij zat al recht op op schoot kreeg hem er niet uit dus hij ging bewusteloos. pfff ben nu helemaal versleten. had van de week al een keer laten vallen dat ie minder goed dronk geloof ik. maar iig nu is alles goed heb hem met 4x beademen weer terug gekregen en de ambu was er ook binnen no time. echt was heel erg snel net of ze op de hoek van de straat stonden te wachten. gelukkig had ik hem toen al op me arm en was ie aan het huilen. ik ga nu ff bij lezen als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel.
Dat MEEN je niet... Wat erg meid! Wat een geluk dat je die cursus hebt gedaan! Ooooh wat erg... ben helemaal van streek!
Tweety, zit dit echt met kippenvel te lezen. jezus wat zal jij geschrokken zijn. een super dikke knuffel voor jou en natuurlijk ook voor Robin.