Goedemorgen op deze Kerstavond-ochtend! @Jale! Leuk je weer te 'zien'. Fijn dat het zo goed gaat met Gizem. @Steen: hoe is het met Femke gegaan gisteravond? @Wupje: ja, die kindertjes van ons zijn al kleine eigenwijsjes hè! En inderdaad fijn dat Quinten geen helmpje hoeft. Stel je voor dat ze per ongeluk een roze met glittertjes zouden maken, dan zou zijn coole imago wel naar de mallemoer zijn, nietwaar @Dreames: ik kan me voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt. Het is heel moeilijk om machteloos toe te zien hoe verkouden een kindje is. Ik wil dan in ieder geval proberen om hem beter te laten voelen. @Missy: wat betreft Kerstavond: wij gaan gourmetten bij mijn schoonouders en ik hoop dat ik héél veel cadeautjes krijg! @Kaatje: ehhh, even over die witlof... heb je soms straf ofzo? @Parr: is inderdaad niet makkelijk om er iets over te zeggen. Als je het een en ander in een oppasboekjes schrijft, gaat het misschien iets makkelijker. @Tweety: oh jee wat vreselijk! Ik heb er gewoon kippenvel van Ik kan me ineens ook heel goed voorstellen dat je een thuisblijfmama bent geworden! Hoe gaat het nu?
Hey allemaal! Al eerst richt ik met tot Tweety: Meis, wat moeten jullie geschrokken zijn! En wat goed dat jullie samen zo snel gehandeld hebben! Ik hoop dat het snel beter gaat met Robin en dat hij niet al te lang in het ziekenhuis hoeft te blijven. En inderdaad, nu besef je pas dat hij écht niet naar een gewoon kdv kan. En zeg maar tegen papa dat hij het goed heeft gedaan, ieder zijn taak in zo'n situatie toch? Zonder de 1 kan de ander zijn taak niet doen dusssss! En wens hem ook maar beterschap! @ Ingeltje: Wat een eigenwijs kind heb jij! Alle kindjes lijken naar jou te luisteren, behalve Julian zelf! Bij deze probeer ik het eens: JULIAN...... luister eens goed naar mij; Jouw mama moet vroeg op om te werken en kan haar slaap dus goed gebruiken. Dus aankomende nacht laat jij mama lekker slapen! Hebben we een DEAL???? Aimar is gisteren dus de hele dag bij mijn moeder geweest en alles is goed gegaan. Goed geslapen en gedronken en ook nog vrolijk! Alleen heeft hij niet gepoept...dus ik voorzie vandaag een middagje met huilen en daarna een gigapoepbroek Ik werd vanmorgen rond 6:15 wakker van zijn geluidjes door de babyfoon. Dus ik eruit, even naar de wc....maar toen was het weer stil. Dus nog even gewacht en hem om 6:55 wakker gemaakt voor fles zodat het ritme een beetje hetzelfde blijft....maar toch blijf ik het zielig vinden...maarja straks als ik moet werken moet ik hem nog vroeger wakker maken. Anders maar eens proberen om hem echt om 22:00 wakker te maken ipv 23:00. Dan kan mama vroeger naar bed en wordt hij miscchien uit zichzelf wakker rond 6:30 - 7:00. Vanavond hebben wij een gezellig kerstdiner met veel mensen in de kantine van een vakantiepark van vrienden van ons. Is elk jaar zeer gezellig. Aimar gaat een uurtje mee (effe showen natuurlijk) en daarna breng ik hem (weer) naar mijn moeder. Hij blijft daar slapen! En dan zie we hem weer op 1e kerstdag bij mijn zus en zwager. Echt wel lekker dat mijn moeder bereid is om zo vaak op te passen (ze geniet er echt van!) en dat ik me ook 100% relaxed voel als hij bij haar is! Ik zou gisteren terug gebeld worden door de KA omdat ik wilde vragen of het al verstandig was om langzaamaan naar gewone voeding over te gaan en hoe ik dat dan moest doseren. Dus ik de hele deag mobiel bereikbaar maar niks gehoord. Belt hij pas om 17:35, net toen ik mijn mobiel niet bij de hand had...tja had geen telefoontje meer verwacht. Dus nu moet ik weer wachten tot volgende week dinsdag (volgens mij is die man al half gepensioneerd ofzo....) Aimar begint te mopperen in de box dus ga effe kijken wat eraan scheelt!
Gisteravond heeft Quinten tegen 19.00 uur een voeding gehad maar begon om 21.00 uur weer heel hard te huilen. Aangezien we hem wel een beetje kennen inmiddels, hoorden we een duidelijk 'ik-wil-de-fles-en-wel-nú'-huiltje. Hij heeft dus om 21.30 uur de fles gehad. Aangezien hij deze normaal pas rond 23.00 uur krijgt, dacht ik dat hij vannacht of 's ochtends vroeg wel weer zou komen. Maar het is nu bijna 08.00 uur en hij ligt nog te slapen. Gisteren hebben we kraambezoek gehad en we kregen van hen een pakketje met onder andere schoentjes erin inmaat 15/17. Deze zijn al te klein! Hij zal die grote voeren we van zijn vader hebben, die heeft maat 46. En jullie weten wat ze zeggen he over mannen met grote voeten! (die hebben grote schoenen...whahahaha). Maar aangezien hij nog geen schoentjes heeft, ga ik vandaag toch maar eens even kijken of ze ergens leuke schoentjes hebben.
goedemorgen meiden. moest Levi vanochtend om 07.30 wakker maken Tweety, Toch fijn dat je een beetje hebt kunnen slapen. Ow jee hubbie ziek. beterschap ! Kan me voorstellen hoor dat je man niets kon. ik zou denk ook verstijfen van angst. goed dat jij rustig bleef en het hebt kunnen doen ! Arme Robin, weer opnieuw een infuus. geef hem ook maar een dikke knuff Ingeltje, balen zo'n nacht. knuff ! en succus op het werk Pupke, nee hoor.. wil wel iets anders hoor, kom jij dan een 3 gangen diner maken hier? zo en nu ga ik spullen pakken en werken fijne dag !
Tweety heel veel sterkte met je kleine man. En wat een goed optreden van je. Dikke duim hoor . Groetjes marieke.
@ missy & kaatje, thnx, ze was idd een bikkel. OPa niet die stond op afstand emt tranende ogen @ tweety jeetje zeg krijg er helemaal kippevel van. Kanp hoor dat je hem kon beademen. Wat vinden jullie ervan als het cb zegt dat een kindje onder de 6kilo niet langer dan 8uur mag slapen? Omdat dan de suikerspiegel omlaag gaat en dus in coma ken raken en dus niet meer wakker wordt? Edit lees net dat parr of ingeltje weeet al neit meer wie het er ok al over had... @ wupje leuke foto's, wat een lkkr ventje is eht toch al. Zo lekker op kraamvisite gaan bij mijn vriendin, belt ze em ent op dat haar zoontje van 1 week is opgenomen in het ziekenhuis met rs virus en kinderzeer (beetje vroeg dacht ik) maar kan dus blijkbaar wel. Wel zielig maar je zoet er enits aan. Zo en nu ff eten en bakkie koffie en dan naar de postbank om kyani der groeirekening te bevestigen emt opa samen. Heeft ze kado gehad van de trotse opa! Dan krijgt ze zo een leuke gloei blauwe leeuw spaarpot en als je muntje ingooit gaat hij grommen en ze krijgt een dvd van disney. NA ik zie jullie strajks op forum weer. Doeidoei
hier een snel berichtje robin is vrolijk en goed lachs. ze gaan bloedprikken, speekselkweek nemen en een rontgenfoto maken. de chirurgen moesten nog overleggen hoe en wat. net alle boodschappen gehaald en zo weer naar het zh. jullie horen het wel hoe het verder gaat. bedankt voor de lieve woorden en medeleven.
@ Babystyle: kinderzeer? wat is dat? Net een schone was opgevouwen, zo de witte was in de droger doen. Gisteren trouwens boos op de kat geweest. Heeft een vaas met bloemen omgedonderd. Allemaal glasscherven en 1 scherf is met zo'n vaart aangekomen dat 'ie rechtop in het laminaat stond....nu dus een gat! Gelukkig niet zo groot. Water was ook onder tv meubel doorgelopen en die krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de kant(ja wij hebben nog zo'n grote, zware tv...), dus moest op mijn vriend wachten.... Aimar ligt nu al een 1 uur en 15 minuten te slapen...ohoh net nu ik dit schrijf beginnen de kerkklokken hard te luiden...als hij er maar niet wakker van wordt....Zowel, dan is het knuffeltijd, ook gezellig
Goedemorgen allemaal, Jeetje Tweety... schrok me echt dood bij jouw berichtje. Ik zou helemaal in paniek raken. Wat heb jij goed gehandeld!! Ik heb 21 januari EHBO avond op het KDV... weet nu zeker dat het goed is dat ik me daarvoor heb aangemeld. Fijn om te lezen dat het goed met hem gaat. @Tinkerbell: Wij maken Sara ook nog wakker om 23u om de laatste voeding te geven. Onlangs had ze hem niet volledig gehad... nou toen kwam ze gewoon om 4 uur. Dus voorlopig maken wij haar wakker. @Moppiepoppie: mooi ritme hoor! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. @Dreames: fijn dat je alsnog wat gekregen hebt voor de hoest. @Parr: fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn. En idd wel netjes als je szus het even zelf met jou afstemt. @Ingeltje: wat een nacht... succes met werken @Eva: lijkt me een goede oplossing...laatste voeding om 22u als je zo vroeg op moet staan voor je werk. @Kaatje: wat heerlijk dat Levi het zo goed oppakt, geen voeding meer 's nachts. Fulltime moeder: zou echt niets voor mij zijn!! Vind vier dagen werken heerlijk. Ben blij dat ik geen ambitieus mannetje heb en hij minder werkt. Omdraaien: Sara gisteren op haar buik gelegd en hoppa ze draaide zich zo op haar rug. Berentrots!! Ga me douchen en aankleden en dan ff de stad in met de kleine meid. Kijken of er bij AH nog wat te halen valt en even bij de Mexx kijken of er nog wat leuks in de sale ligt voor Sara. Fijne dag!
Woehoeeee het is gelukt Fenna heeft om 8 uur een grote papfles op en kwam pas weer om half 7 We gaan haar dus voortaan niet meer wakker maken voor de laatste fles Nu druk druk druk met voorbereidingen kerstdiner vanavond, mijn schoonouders komen eten. De eerste rollade ligt al in de oven (neen niet Fenna haha ) Hmm het ruikt hier lekkerrrrr! @ Tweety, meis heb je verhaal zitten lezen met kippenvel en tranen in mijn ogen Wat ben jij een KANJER zeg *geeft heleboel schouderklopjes* Superrrr gehandeld zeg, en mannetje ook dat hij zo goed luisterde, helemaal TOP! Veel beterschap en geef hem maar een dikke knuffel van mij en Fenna!
@ eva: Kinderzeer (Krentenbaard) Wat is het? Kinderzeer is een oppervlakkige infectie van de huid, veroorzaakt door bacteriën. Soms verschijnt de infectie op plaatsen die eerder stuk gekrabd zijn zoals bij eczeem of muggenbulten. De infectie zit meestal in het gezicht rond de neus of mond, maar kan zich ook op andere plaatsen voordoen.
Hey meiden Alleen even opTweety reageren: tjee wat een afschuwelijke situatie en wat heb je fantastisch goed gehandeld. En heel erg fijn dat het nu al weer een stuk beter gaat met Robin. Ik ben weg, Isis ligt te roepen! Groetjes Azeb
@ babystyle: oh krentenbaard, die benaming ken ik wel Ik ga zo even Aimar overnemen van mijn vriend zodat hij zich (eindelijk ) aan kan kleden. Hij moet nog veel doen vanmiddag en ik moet hem even achter z'n vodden aan zitten anders wordt het weer stressen aan het einde van de dag..... doegie!
Goedemorgen! Femke was gisteren toch wel de hele dag een beetje uit haar hum, 's avonds redelijk geslapen (ik denk achteraf dat het misschien wel eens de naweeën van de osteopaat maandag geweest kunnen zijn...) Vannacht heeft ze wel weer heerlijk geslapen. Vanavond moet ik werken. Morgen gezellig naar mijn oma en opa en oma en mijn ouders. En tweede kerstdag heb ik ook weer late dienst. @Tweety, jeetje meid wat moet jij geschrokken zijn. Wat goed dat je zo snel gehandeld hebt! En dat het nu weer stabiel is met Robin. Succes! @Parr, inderdaad je schoonzus moet wel met jou overleggen over het oppassen, zou een beetje gek zijn anders.... @Ingeltje, regeldagen misschien? Ik heb het vorig weekend met Femke gehad.... @Babystyle, volgens mij geldt dat alleen voor de eerste weken wat betreft de glucosespiegel. kun je er niets over op internet vinden? @Tinkerbel, wauw wat fijn dat Fenna zo lang slaapt! @Jannes, stadt ze! @Eva, en heeft Aimar door de klerklokken heen geslapen? @Kaatje, Levi ook al lekker geslapen, heerlijk hoor. Werk ze! @Pupke, fijn dat Quinten het ook zo goed doet 's nachts. Allemaal een hele fijne kerstavond! Ik probeer morgen ook nog wel even langs te komen.
Goedemorgen dames. Hier een goede nacht. KAte kwam om 6u en om 10u. Ligt net in bed. Heb haar net op de buik gehad. Ging ook weer bijna 10 min goed zal zo ff foto spammen. @ingeltje jeetje meis! Julian het is bijna kerst. Wees lief voor mama en slaap vannacht door, dan heeft Santa een kadootje voor jou Hmm mssn lag het aan haar gewicht? zij is sinds kort 6kg. En het duurde wel ff voordat zij boven haar geboortegewicht was? @pupke ja oppasboek heb ik (nog)niet. Mijn mum en Smoe zijn niet erg van die opschrijf mensen. Had toen lijst voor mijn Smoe gemaakt en die had ook zoiets van ik onthou het wel Maa rik weet dat je leuke opa/oma boekejs en oppas dagboeks voor oma/opa heb. Dus zou ik daar eentje van willen voor mijn mum zowieso @eva lekker doorgeslapen ben echt benieuwd hoe jouw moeder reageert in de appie lekker dan had ik ook van de ha tijdens de zw. hij zou tussen 13-14u bellen zit ik half één op de wc belt hij en laat ook een voicemail achter Kan hi jniet eerder terugbellen dan dinsdag? oh nee is feestdagen pfff tis weer wat lekker van de katten ook ik had hier sneeuwkleed zo mooi onder de boom liggen.. een van de kaaten vindt het leuk speelgoed nou tis iig mijn kerstballen niet @pupke ooh lekker dat hij ondanks vroege fles wel uitslaapt Kate heeft hier ook grote voeten. Ik had toen schoentjes bij de Prenatal gekocht met 1e meeting. Qua lengte past zij ze wel maar breedte nog niet en de sokje past zij ook niet meer, gelukkig had ik al een paar grotere in huis. Tja ik heb mt 42 en paul 46 @tweety minder dat hubbie ziek is beterschap voor hem! Wel super dat Robin helemaal vrolijk is zegt wel veel over hoe hij zich voelt ben benieuwd wat de rontgenfoto zegt *knuffs @jannes idd. Ik vind het wel leuk als Kate daar afentoe is met oppassen (bij Szus) maar heb wel zoiets van niet onderlinge overleggen, vraag eerst aan mij, al vind ik het prima! dus als zij mij niks vraagt (en als zij dat doet dan geef ik aan dat zij eerst mij moet vragen en dan met haar moeder overlegt) dan gaat mijn moeder mooi oppassen ipv mijn Smoeder. Wil wel wat controle over mijn kinds doen en laten hebben Shoppen gelukt? ook rollen super! @tinkerbel ook lekker doorgeslapen @steen fijn dat zij vannacht heerlijk heeft geslapen werkse ze vananvond!
@tweety: knuf meid, goed gehandeld, je kan trots op jezelf zijn! wat een verhaal *bibber* ! blij dat het nu weer beter gaat! @ingeltje: oh wat een nacht. hier ook weer nu kwam Rayyan om 02.40 uur en 05.30 uur, snik. dan liever alleen rond 3 uur... misschien is een papfles een optie, hoe doen jullie dat meiden? ik ga nu solliciteren *ieks!*
@ eva okay. @ Steen nee nog neit. heb nog neit alles gezocht. heb beetje druk ok Heb ent psp x2 gehaald, want mijne is verlopen. zit nu ok een 2gb usb flash drive bij. Dus ga zo ok ff pspen als kyani slaapt.