September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Isis is echt zielig :(
    Bij het drinken zonet verslikte ze zich een paar keer heel erg met flink hoesten en proesten tot gevolg en huilen natuurlijk. Volgens mij komt dat ook door het verstopte neusje en de zere keel...
    Echt zielig.... snif snif...
    Ik hoop dat ze gauw wat opknapt....

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Parr: fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!

@Pisum: solliciteren, spannend! Als ze om een aanbevelingsbrief vragen, dan kan ik wel iets schrijven over de beste buddy van de wereld! En wat die papfles betreft: Quinten krijgt deze nog niet, maar ik geloof dat je de fles klaar moet maken, daar 2 a 3 eetlepels rijstebloem bij moet doen en vervolgens met een iets grotere speen dan normaal moet geven. Ik weet niet of je eerst moet opbouwen met de schepjes of dat je meteen 2 a 3 eetlepels mag geven. Dat kan een van de andere moeders je vast wel vertellen.

@Azeb: oh wat zielig voor Isis...

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Zo, ik ben helemaal klaar voor de Kerst! Alle gedichten zijn geschreven (10 stuks), alle cadeautjes zijn ingepakt. Ik heb gisteren een ontzettend leuk feestjurkje gekocht dus ik zie er straks ook nog beeldig uit als het goed is! Wat wil een mens nog meer.... cadeautjes! (mochten jullie denken dat ik hebberig ben, dan hebben jullie helemaal gelijk, whahahaha)

4. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ Pisum: Ik maak hem als een normale fles, dus 180 water en 6 scheppen, en daarbij 2 scheppen rijstebloem (gewoon zo'n nutrix pak dus). Let op, als je het voor het eerst geeft moet je beginnen met 1 schep. Ook kregen wij als advies om dan wel te proberen een speentje te geven als ze wakker worden, want na zo'n fles kunnen / mogen ze geen honger hebben, daar moeten ze minstens 8 uur op kunnen doen, maar de meeste wel 10 uur! De eerste 2 nachten moet je er dan vaak 7 keer uit voor de speen, maar daarna is het over en kan het doorslapen beginnen :) Succes!

Zooo alle voorbereidingen voor het diner zijn getroffen, ik ruik nu alleen wel naar braadstuk de rest van mijn leven :) Fenna slaapt dus ga maar even flink douchen en schrobben nu hahaha :)

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Tinkerbel, mmm braadstuk. hihi. Een fijne avond!

@Pisum, succes met de sollicitatie!

@Azeb, dikke knuffel voor Isis

@Parr, fijn dat Kate goed geslapen heeft vannacht. Wauw tien min. op de buik, goed hoor!

@Pupke, haha je mag hebberig zijn hoor, cadeautjes zijn altijd leuk he!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ohja helemaal vergeten te vermelden :D :D

Kate is vandaag 3 maandjes :whistle:

@krisstel thxx voor de kerstkaart :)

@pisum heb je geprobeerd rayyan die 2u voeding gewoon te laten huilen? kijken of hij stil valt en weer verder slaapt?
    Succes met solliciteren!
    Idd je kunt ook rijstepap door laatste voeding doen. Mijn Smoe deed toen 1 a 2 schepjes erdoor heen. Maar de moeders hier met ervaring kunnen dat ook mededelen ;)

@babystyle ja leuk hé die extra stick :D je krijgt ook extra plaatjes geloof ik.. maar ik weet niet wat, heb niet oplet met de verschil :)

@azeb :( :( dikke beterschap knuffs voor Isis!

@pupke gedichten voor kerst :(:
    :) geweldig ben jij :D Ik heb het vermoeden dat hubbie Wii afstandsbediening en spelletje voor mij heeft.. maar wij hebben pas ná kerst de Wii... argh ik wil nu nu nu :oops: :) hoezo hebberig ;) ;)

Ben lekker met psp bezig geweest. Heb broertje gevraagd voor pics (handig zo'n stick ;)) en ga zo die stick bij Szusje brengen voor pics. Haal ook weleens leuke pics van de internet maar is wel moeilijk zoeken.. iemand tips?
    Heb dus een mooie remember this.. gemaakt en ook a love so beautiful van mijn broertje en vriendin :D
    Kate slaapt nog :confused: ben gewend dat zij na een uurtje beetje huilt en vooral de laatste 2 dgn hard huilt. :) Ga haar dus zo lekker wakker maken en boven op bed voeden want vanochtend wou zij niet echt drinken maar rondkijke, trok steeds van mijn tepel af (AUWIE!) ik hoop dat het op bed beter gaat. Daarna ff met haar hiernaast bakkie doen.
    Is daar gezellige boel want neef en nichtjes zijn daar. Szus heeft ongeluk gehad :( Viel flauw op het toilet en heeft dus grote diepe snee boven wenkbrauw. Zij ligt nu in bed en de plek is verdoofd. Maar kids dus bij opa en oma. Zij viel waarschijnlijk flauw van vermoeidheid. Één nichtje was geopereerd aan amandelen toen werden de andere 2 paar dagen late ziek met griep toen zijzelf.. :(

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi lieve allemaal

Nou er heeft zich de afgelopen dagen echt een wonder voltrokken hier:

Aimar is nu al 3 keer gaan slapen zonder te huilen. De eerste 2 keer was het na zijn fles van 23:00. Niet heel bijzonder, maar wel goed als je je bedenkt dat hij die fles altijd ingebakerd en al kreeg zodat hij vaak meteen weer insliep. Maar nu ook overdag! Hij kreeg om 10:40 de fles (iets te vroeg maar had honger) en om 11:30 poepte hij zijn luier VOL! Hij was aan het huilen van moeheid dus om 12:45 in bed. Terwijl ik zijn deken nog goed moest doen, sliep meneer al :confused: Nou voorheen was het 10 a 15 min krijsen voordat hij sliep!

Ben dus helemaal happy! :whistle:

@ Parr: de uitreiking van dat kerstwenspakket van de AH was afgelopen maandag. Mijn moeder wist echt nergens van en was compleet verrast. Ze vond het super lief!
    Wat KA betreft; is op zich niet zo heel erg want gaat alleen even over het afbouwen van de pepti voeding naar gewone voeding. Wil even weten of hij dat al verstandig vindt. It does suck.....want nu moet ik nog weer zo'n dure bus halen......

@ Azeb: wat zielig voor Isis. Geef haar maar een dikke knuffel van mij!

@ Pisum: succes met solliciteren!

Beginnen ze hier achter (daar zitten winkels..) ineens met pallets te smijten...hoor Aimar meteen rommelen... :( En nog meer herrie....grgrgr :evil:
    Aimar pruttelt nog steeds maar is nog niet gaan huilen dus laat meneertje gewoon liggen, misschien slaapt hij wel verder en anders kletst hij maar gezellig tegen z'n muisje (knuffeltje)

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @paar jah klopt ben nu ff aan eht kijken wat er allemaal bij zit :d

9. nou ben er weer heel even, ff snel overgelezen

@tweety wat moet jij geschrokken zijn, dit wil je echt niet meemaken.
    je hetb super gehandeld! knuffel

en verder weet ik het niet meer. ben moe.
    julia is vannacht wel 30 keer wakker geweest van eht hoesten. vind het zo zielig, ze wordt dan helemaal rood en krijgt het gewoon niet los gehoest.
    verder gaat het een stuk beter met haar, geen koorts meer maar dus wel keelpijn van het hoesten.

ik haak nu weer een beetje in, als julia blijft slapen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Anno: beterschap voor Julia! En voor jou: een knuffel! Enne probeer even te slapen vandaag als Julia slaapt!

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Tinkerbel: heej braadstukje van me! Ach, er zijn ergere dingen waar je naar kunt ruiken, toch?

@Parr: ja, wij doen altijd cadeautjes met gedichtjes met Kerst. Komt vast omdat we geen Sinterklaas vieren. Vroeger maakten we ook altijd surprises, maar dit was altijd zo'n vettig en vies gedoe dat we daar maar mee zijn gestopt (bijvoorbeeld cadeautje inpakken in papier met heel veel plakband, daar watten omheen gedrenkt in stroop :)). En hebberige mensen zijn cool!

@Eva: tja, wat had je dan verwacht zo net voor de Kerst? Wondertjes horen daar gewoon bij! Ik hoop dat Aimar niet wakker wordt van de pallets.

@Anno: och, wat zielig voor Julia en voor jullie… Ik hoop dat het snel helemaal over is. Geef je haar iets om het slijm wat op te lossen?

12. Hallo meiden!

Hier ben ik ook weer eens :D . Allereerst heel erg bedankt voor al jullie felicitaties...

Jasmijns verjaardag is heel leuk en gezellig verlopen. Omdat ze nog niet echt beter was, hadden we afgelopen weekend al besloten om wat minder bezoek uit te nodigen en het feest wat later te laten beginnen. Maar goed ook, want Jasmijn sliep gisteren van 11.00 tot 16.00 uur.

Maar de rest van de dag was ze wel erg gezellig en vrolijk.

Vandaag zou ze eigenlijk haar verjaardag vieren op het kdv, maar dat heb ik uitgesteld tot maandag, aangezien ik gisteren nog niet kon beoordelen of ze vandaag wel zou kunnen gaan. Maar ik vond haar vanochtend fit genoeg, gelukkig.

Jasmijn is erg verwend, met onder andere een step, een nieuwe laptop, een theeserviesje, boekjes, puzzels, een pyama ( ;) ) en kleispullen. Vanavond komt ook nog wat bezoek en mijn zus - die in Spanje zit - komt na de jaarwisseling pas.

Even spammen...

Hoezo, ik ben weer beter... ;) ?

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ lola, leuke foto's zo te zien wa shet erg gezellig. gelukkig was ze zo goed als beter.

14. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Aaahw Lola wat een dropje zeg! Haha slim bedacht die poncho met taart eten :p (Tis toch een poncho of lijkt het alleen zo op de foto :oops: )

Zooo pff deze braadslee (haha het wordt steeds gekker :) ) is klaar met alle voorbereidingen! Damn leuk joh, zo'n kerstdiner maken ;) Denk dat ik vanavond niks meer hoef te eten, heb genoeg braadlucht voor een heel jaar geroken vandaag :)

Maar ja, het is klaar en het zal vast gezellig worden, of het ook lekker wordt is een tweede :p Maar ja, om half 9 lig ik lekker languit op de bank All you need is love te kijken met een doos tissues bij de hand :oops:
    En dan morgen weer heerlijk ontbijten, pff wat is het eigenlijk een vreetfestijn dat kerst, I LOVE IT :)

Meiden ik ga afsluiten, wil jullie een heeeeele fijne kerstavond wensen! Kom morgen vast nog wel even snel buurten!

NU @ de bank, maar eerst een glas wijn inschenken :D

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Lola: wat een lekker meisje is het toch. Klopt het trouwens dat zij ook op de site van jullie fotograaf staat. Maar foto's van toen ze nog heel klein was?

Heerlijk de stad ingewandeld. AH was helemaal niet druk en alles was er nog. Ook nog ff naar de slager geweest voor lekker biefstukje en carpaccio. Dus ik kan morgen lekker koken voor ons tweetjes. Tweede kerstdag gaan we brunchen met sfamilie en daarna naar mijn familie.

Heb voor Sara in de stad ook een labeldoekje gekocht. Kennen jullie die... zo'n tutlapje met allemaal labels... kan ze lekker op sabbelen.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @eva1983 hmmm opzich zou Aimar wel aan wat geluidjes al gewend moeten zijn door de zwangerschap etc. Mssn helpt het om als hi jslaapt gewwon bijv. te stofzuigen etc. Dan went hij aan harde geluidjes? Dan slaapt hij de volgende keer gewoon door?

@pupke Ah dus sint en kerst samen gemixt ;)

@anno dikke knuffs voor julia :(

@lola zo die is idd flink verwend :D laptop? nu leren forummen ;)
    Leuke pics :D en idd als er snoepgoed tevoorschijn komt zijn de kids altijd weer beter ;)

De box hiernaast ziet er prachtig uit! Net als nieuw! maar komt van marktplaats. donker hout, vierkant en mét laatje :) de oude mobiel van Szusje hangt er boven, wel rustig ding :) Knuffeltjes in de hoeken en de rechthoek boxkleed van WTP die mijn beste vriendin Kate heeft gegeven. Zo hebben wij een kopje thee gedaan en Kate lekker in de box spelen. Heb wel een foto dus zal die ff spammen samen met die van vanochtend :)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb een knuffeldoek met een beer. in het midden het hoofdje en aan één van de randjes zijn pootjes en langs de andere randjes labeltjes met andere afbeeldingen, bedoel je dat?

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja zoiets, alleen deze heeft geen hoofdje. In bed slaapt ze wel met een zacht tutdoekje met een hoofdje erop. Daar verstopt ze altijd haar hele gezicht in... heel schattig.

Klinkt goed die box! Mijn ouders gaan verbouwen, maar na de verbouwing komt er ook een box. Wel zo handig.

19. Nee, het is een kliederschort! Eerst had ik die van IKEA, maar daar is ze inmiddels uitgegroeid. Die van IKEA zijn overigens echt een aanrader...

20. Dat heb je goed gezien :thumup: ! Jasmijn was toen 5,5 maanden oud...

Deel Deze Pagina