September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    hier een goede nacht gehad.
    Was gister te moe om de laatste voeding af te wachten dus ben rond 23.15 naar boven gegaan en toen lekker gaan slapen. Mannetje heeft toen rond 01.00 Levi zijn laatste voeding gegeven en toen kwam Levi pas om 05.00 en 08.00 uur.

gister belde de huisarts. die had de gyn gebeld. Moet nu veel rust houden, oefeningen doen, niet ver lopen, niet lang staan en niet tillen> Als ik over een paar weken nog last heb dan wordt er een ring geplaatst om het boeltje omhoog te houden.

Lindaa, vreemd dat je moeder zo raar deed over de telefoon.Zou het toch een nog een keer aanhalen als het je dwars zit.
    Super dat ze zo goed gepoept heeft !

Tinkerbel, knuff en idd het is heus niet altijd alleen maar leuk en één grote roze/blauwe wolk

Dreames, Levi is ook een echte buikslaper ( heeft hij van mij ). Overdag ligt hij eigenlijk altijd op zijn buik in de box. Snachts wel op zijn rug ivm wiegendood/stikkingsgevaar

Ingeltje, Vreemd dat je mijn grote dode slang tegen kwam op You tube
    Boertjes laten doet Levi zowel tegen als over de schouder. Hier ook alleen een doekje over zijn piel

Jannes, lief ! Levi begint hier ook steeds meer bewust te lachen

Azeb, super joh 290 gram gegroeid. Ze moeten 200 gram per week aankomen dus erg netjes.Levi zit hier de afgelopen twee weken nu op 175 gram. Ben benieuwd wat hij deze week aankomt.

Eva, hier heeft mannetje eigenlijk helemaal geen tijd nodig om te wennen. Al vanaf dag 1 doet hij alles automatisch en met liefde alsof hij het al jaren doet. Nou scheelt het dat ons leven eigenlijk helemaal niet veranderd is ( op het feit na dat we met zijn 3en zijn ) we gaan eigenlijk nooit uit, hebben geen groot druk sociaal leven dus hoeven er eigenlijk niets voor in te leveren.

Anno, hier werken de cinababy druppels ook heel snel. zodra de druppels erin gaat wordt hij stil en nog geen 5 min. later slaapt hij.

Doekjes: Ik heb ook kleine verpakkingen voor in de luiertas. maar heb die van de etos met zo'n verwijderbaar plasticje bovenop. Hou ze dus gewoon in het zakje ipv in een doosje.

Esje, knap balen dat met Icesave.

Tweety, knuff. hoop dat Robin snel naar huis mag en jullie weer in een beetje rustiger vaarwater terecht komen

Freesia, jij ook een dikke knuff. Rust goed uit en we missen jou ook hoor !

Cossy, ben je opeens heel actief? Daar kan je bv ook van terug lopen. hier staat links steeds op knappen maar rechts voelt ook nooit "vol" aan
    Hier zei de kraamverzorgster dat je de baby niet aan zijn voetjes mag optillen. heb dit de eerste 2 weken niet gedaan,maar doe het nu wel voorzichtig met een schone luier omdoen.

Miracle, mannen :-? was er een aanleiding waarom hij zo deed? Niet netjes dat hij zo vertrokken is..

Alcohol. wat is dat? Ik heb de afgelopen 3 jaar 1x een glaasje alcohol op. voor die tijd ging ik in het weekend uit en dronk dan veel. Toen het na een jaar nog niet geluk was om zwanger te worden ben ik zo gezond mogelijk gaan leven, dus ook geen alcohol meer.

Zo en nu ga ik Levi voeden en daarna zelf eten.

Fijne dag !

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Hier vannacht ook een perfecte nacht gehad. Demi heeft goed geslapen.

Alchohol: ik heb van de week 2 glaasjes wijn op en die vielen zwaar!

Optillen: ik heb in het zkh meteen geleerd om haar aan de billen op te tillen, omdat aan de beentjes slecht zou zijn voor de heupen. Daar hangt dan al het gewicht aan.

@kaatje: hier inderdaad ook overdag in de box op haar buik en in bed snachts op haar rug.

Ik heb trouwens vanochtend Roshi een sms gestuurd om te vragen of het allemaal goed gaat met hun.

Net naar het cb geweest. Demi is helemaal goed gekeurd door de arts. Haar naveltje is toch geen navelbreuk, maar komt door het huilen. Dan zet het naveltje op.
    Ze weegt nu 4230 gram en is 52,8 cm. De volgende afspraak is 11 november en dan krijgt ze ook haar prikjes.

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal
    @ Cossy: minder volle borsten zijn normaal. Ze passen zich aan aan de hoeveelheid die je baby drinkt. (dat is mij tenminste verteld door kraamhulp)

Mijn vriend is heus de kwaadste niet en hij vindt het leuk om voor Aimar te zorgen, maar het gaat niet heel natuurlijk ofzo. Verder heeft hij het heel druk met zijn band (gaan binnenkort studio in om 1e single op te nemen) dus op maandag en woensdagavond is hij al telkens weg. Op zich niet erg maar als ik dan vraag of hij voor 12 uur thuis wilt zijn, ben ik opeens een zeur. Ook voor hem is het moeilijk want hij heeft ook nog een zieke moeder en daar gaat hij dan ook vaak langs na zijn dagdienst. Dus dat houdt in dat hij 's morgens om 6:30 de deur uit gaat om 18:00 thuis is om te eten en dan rond 20:00 weer weg gaat om te oefenen met de band tot in de late uurtjes.
    En als hij wel een keer gewoon 's middags thuis komt, dan ploft hij eerst op de bank om tv te kijken of hij verdwijnt naar boven achter de pc. En moet ik aanhoren hoe moe hij wel niet is.... :evil: Ja vind je het gek als je zo laat thuis komt telkens!
    Hij snapt ook niet dat ik het nu veel belangrijker vind dat het huis netjes is en dat alles in het ritme van Aimar moet passen. Hij wil best helpen maar wel wanneer het hem uitkomt (na het tv kijken, zeuren hoe moe hij is etc.)
    Ook snapt hij niet dat ik soms gewoon even een knuffel nodig heb...en geen praktische oplossingen van hem wil horen...pffff

Afkolven Ik las dat een aantal van jullie afkolven zodat manlief eens een fles kan geven. Dat doen jullie dan nadat de kleine heeft gedronken? Gewoon dezelfde borst? (Aimar drinkt vaak aan 1 borst 10 min en dan aan de andere nog 5 min) En heb je dan rond de tijd van de volgende voeding geen overvolle borsten???
    zou voor mij wel ideaal zijn, kan ik vriendlief ook wat meer aan het werk zetten!

4. Ik heb gelezen dat inbakeren in het algemeen helpt om darmkrampjes te verminderen, maar dan maakt het volgens mij niet uit of je daarvoor Puckababy, Paccodoek of een ander merk inbakerdoek gebruikt.
    Emma wordt ingebakerd met de Paccodoek en heeft inderdaad weinig last van krampjes. Maar of dat daardoor komt...?

@Azeb: Ik heb nog geen alcohol gedronken, maar ik weet nog van de vorige keer dat de eerste twee glaasjes champagne (in de pauze van een theatervoorstelling) toen behoorlijk aankwamen... :)

@Yule: Raven heeft inderdaad een mooie groeispurt gemaakt!

@Lindaa: Ja, een moederhand is gauw gevuld hè? Dat je nog eens blij zou zijn met poep... :)

@Jannes: Vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik heb dat de laatste twee maanden voor de bevalling zo erg gehad, dus ik weet hoe rot dat is. Gelukkig sliep ik na de geboorte van Emma meteen weer een heel stuk beter! Ik hoop dat jij ook snel beter slaapt, je hebt je energie hard nodig!

Afkolven:Ik kolf de laatste tijd regelmatig zodat ik tijdens kraambezoek niet 'live' hoef te voeden. Ik voel me daar niet gemakkelijk bij. Ook de laatste voeding kolf ik meestal af. Het klinkt gek, maar dat gaat sneller dan aan de borst. Emma neemt namelijk nogal de tijd 's avonds... ;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb wat gevonden tegen Luca zn krampen!

Ik leg em op zn buikje in bed! Hij is al vanaf half 8 vanochtend aan het huilen en om half 10 op zn buikje in bed gelegd en hij slaapt nog steeds!

En ja ik heb een babyfoon met camera en een aerosleepmatrasje dus ik hou em in de gaten haha!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva, ik geef Levi tijdens de nacht en ochtendvoeding alleen mijn rechter borst, dan kolf ik sochtends links af. hier haal ik 130 cc uit. dit is voor zijn laatste voeding. als ik weet dat ik visite krijg of weg moet dan kolf ik overdag nog in etappes af tot ik weer 130 cc heb

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar lijkt de laatste tijd ook wat last te hebben van krampjes na de voeding. Hij valt dan niet in slaap in zijn bedje en huilt alleen maar. Als ik hem dan op de arm neem in de 'anti-krampjes houding', valt hij wel in slaap en kan ik hem in zijn bedje leggen.
    Ik heb ook al zitten denken aan zo'n inbakerslaapzakje....dit omdat hij ook zo wild doet met zijn armpjes als hij krampjes heeft.....
    Want hem eerst elke keer in mijn armen in slaap laten kan natuurlijk ook niet en ik heb eigenlijk liever niet dat hij daar aan went....

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Oh trouwens er was/is in de politiek toch een discussie over langer verlof voor vaders na de geboorte! Nou ik ben helemaal voor! Ik denk dan dat mannen ook beter meekrijgen hoeveel werk zo'n kleintje is. Kijk mijn vriend was de eerste week een paar dagen vrij, maarja toen hadden we heel veel hulp van de kraamhulp en mijn moeder en heeft papa ook bijna niks hoeven doen (ja leuke dingen :) ) Dus ik zou helemaal voor die regeling zijn!

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Thanx Kaatje: ga ik ook eens proberen!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je moet hem ook wakker in bed leggen heb ik gehoord. Als hij bij jou in slaap valt en dan in zn bedje alleen wakker wordt kan hij daar ontzettend hysterisch van worden. Plus dat als ze wakker in hun bedje gelegd worden leren ze om zelf en alleen in te slapen en slapen ze vaster als anders.

En een inbakerlslaapzakje, waarom?. Ze willen juist met hun armen en beentjes slaan en wild doen zodat de pijn weggaat. Als je ze dan helemaal vast gaat leggen en ze kunnen niets meer doen wordt het alleen maar erger, als ik Luca zn beentjes vasthoudt tijdens de krampjes wordt ie helemaal hysterisch.

probeer hem eens op zn buikje te leggen, Luca slaapt nu nog steeds heerlijk!

11. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Bedankt voor de tips, maar helaas is de borstvoeding toch echt haast gestopt... Gisteravond was het tranen met tuiten omdat Vince honger had maar de borsten leeg waren... Heb hem toen echt om de 15 tot 30 minuten aangelegd... Iedere keer kwam er een klein slokje uit, dus even later ging hij weer huilen... Vannacht om de drie uur aangelegd. En vanmorgen leken mijn borsten alweer ietsje voller (zeg het maar heel voorzichtig, want het is nog steeds te weinig, hij sabbelt na het eten nog steeds op zijn vuistje). Snap er echt niets van, hoe kan dat nou?! :(
    Probeer het maar weer op gang te brengen door hem heel vaak aan te leggen, zou het echt kl*te vinden als ik op flesvoeding over moest stappen. Ik zal het voor de zekerheid maar even aan een lactatiedeskundige vragen.

Groetjes, Cossy

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfffff ik word gek van de onzekerheid. Julian krijgt steeds meer moeite met het eten laten zakken. De melk komt stteeds omhoog. Vannach heeft hij ee uur lang gekreund en geslikt, heel zielig. Toen hij gijng huilen pakte ik hem op en spuugde hij. Toen had hij weer honger dus opnieuw gevoed.
    Hij kreunt vandaag ook veel, maar dat zijn weer krampjes denk ik. Pff er gaat iets niet goed met de spijssvertyering en ik weet niet wat :(
    Moest vanochtend zo huilen omdat ik zijn pijn niert weg kan nemen... en hij maar kreunen... toen weer op mij gelegd in bed en samen in slaap gevallen. Blijf dat eng vinden, maar ik ben dan zo moe.. het is de enige manier...

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh is dat zo?
    Isis lag lekker met haar hoofdje tegen mij aan dus ik geloof niet dat ze er last van had... Ik had gehoord dat ze er vanaf 3,5 kg in mochten en dat is ze nu dus vandaar dat ik haar er in had gedaan.

Kaatje, 200 gram is wat ze moeten aankomen? Ik had gehoord (van de kraamhulp) 20 gram per dag, dat zou neerkomen op 140 gram per week. Van wie had jij dat van die 200 gram gehoord?

Hier is alles perfect. Isis en ik hebben net lekker boodschappen gedaan in het dorp. Wel met de auto erheen en daar de maxicosi op het kinderwagenonderstel. Halve dorp leeggekocht :)
    Nu ligt ze heerlijk te slapen in het babyhuisje. Het is hier superweer. Ik ga nu ook gauw achter de pc weg en lekker buiten ztten!

Groetjes!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @Ingeltje:

Ik kreeg bij het CB van de kinderarts te horen dat je bij het flesje melk een theelepel zonnebloemolie kan doen voor de darmen. Een baby neemt dat nu nog niet op dus wordt rechtstreeks afgescheiden door zn darmen waardoor zijn poep dus beter door zn darmen vervoerd kan worden!

max bij 2 flesjes per dag.

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Cossy, vaak aanleggen lijkt mij inderdaad een goed idee, of anders eens proberen te kolven? Dan weet je zeker wat er uit komt. En een lactatiekundige inschakelen zou ik ook doen!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Devilschase, vind slaapzakjes ideaal. Levi werd steeds wakker door zijn armpjes en nu niet meer.

Cossy, knuffel

Azeb, hoorde ik van de arts van het CB

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb ook een slaapzak maar wel een normale...

18. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    wow er is al weer aardig wat gekletst!
    Tinkerbell: ik denk en hoop ook inderdaad dat dit onze uitkomst is!
    Kaatje: ik heb inmiddels van mijn moeder een brief met maar liefst 7 paginas ontvangen :confused:
    En er worden allerlei verwijten en beschuldigingen deze kant op gegooid.. dus je kan wel raden dat we nu bonje hebben,.. zomaar uit het niets weg..
    In grote lijnen komt het er voor mij op neer, dat ik en vriendlief onze leven moeten leiden zoals hun dat willen en als we links een pad in slaan waarvan zij vind dat ik die rechts moet afslaan dan is het blijkbaar mis! :( Ook is ze boos dat ik zaterdag michelle daar bracht en 4x vroeg zorg je goed voor haar en geef je haar niet aan iedereen in de handen? Ze vond dat erg lullig omdat ze genoeg kinderen had verzorgd,, (ja hallo dat kan wel, maar het is toch logisch dat ik als kersverse moeder mij overal zorgen om maak?!)en het was notabene de eerste keer dat ik haar ergens achterliet!
    Hier is het mee begonnen en nu komen er zelfs verwijten van een aantal maanden geleden naar boven :confused: En is mijn vriend de dupe! die moet het nu weer ontgelden..
    Ik heb haar dus maar een briefje terug geschreven en gezegd wat ik ervan vind!
    Nou vraag je je misschien af, waarom per brief? nou als mijn moeder boos is of ik, dan kunnen we absoluut niet praten HIHI.. dat is dan een en al geschreeuw..

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sjeee wat vervelend zeg... wat een onbegrip :confused:

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hallo!

Vanmorgen kwam Femke twee keer om de twee uur...nu slaapt ze wel al weer een tijdje....

@Lindaa, jeetje meid, dat is niet fijn. Jammer dat je moeder het niet begrijpt....dikke knuffel!

@Cossy, voor jou ook een dikke knuffel. Je zou inderdaad eens kunnen proberen om te kolven, dan zie je wat je produceert, en komt het misschien weer meer op gang. Succes!

@Ingeltje, knuffel meid! Anders toch maar weer naar het CB of de huisarts als je het idee hebt dat er iets niet goed zit...succes!

Het is hier heerlijk weer, straks lekker ff er uit met Femke!

Deel Deze Pagina