September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi
    hier ook heerlijk weer, waslijn hangt vol haha

@ lindaa jee meid, hopelijk is het snel opgelost met je moeder, niet leuk. knuffel.

@cossy, hopelijk komt je bv toch weer op gang, snap helemaal dat je baalt als je fv zou moeten geven. ik wil ook echt nog een hele tijd bv geven en moet er niet aan denken dat ik niet zelf de beslissing zou kunnen nemen om te stoppen. ook een knuffel

@ingeltje, ik zou toch nog een keer aan de bel trekken, luister naar je gevoel. jij voelt dat er iets niet goed zit!

volgens mij weer bij. hier verder alles prima. julia doet het weer prima vandaag.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa, dat is ook knap balen, en ik zou het ook per brief doen hoor. anders ga je toch maar dingen roepen waar je later spijt van heb. Wel raar van je moeder.. en ik laat Levi ook liever nergens achter en anders had ik het ook 10x gezegd hoor. Knuff

3. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag!

@pupke: Spannend, die eerste dag alleen. Hoe loopt het allemaal? Zal vast wel goed gaan :D

@freesia: bah :( Veel sterkte!

@tweety: Hopelijk mag Robin snel meer naar huis. Dan heb je hem eindelijk bij je en moet je niet meer elke dag over en weer naar dat ziekenhuis.

@ingeltje: Helemaal niks doen met dat piemeltje. Nu ja, behalve even doekje erover heen, maar verder hoef je er niks aan te doen. Mag zelfs niet omdat je dingen kan beschadigen. En boertje... ik doe soms over de schouder en soms gewoon rechtop tegen me aan. Werkt allebei, al duurt het soms wel erg lang voor Ewout boert :( Je hoort dat em iets dwars zit, maar het komt er niet uit...

beentjes optillen: Is hier helemaal niks van gezegd :confused: Kraamhulp tilde hem ook gewoon op bij de beentjes tijdens verschonen. Bij broek aandoen til ik hem automatisch bij de billetjes op, dus dat deed ik zelf al goed.

@cossy: Slappe borsten had ik ook een paar weken geleden. Denk dat dat heel normaal is. Lees even verder dat je toch echt denkt dat er niet genoeg in zit :( Ik zou idd even een lactatiekundige bellen (zag dat je het hier ook op het forum hebt gevraagd, maar daar duurt het soms een paar dagen voor er antwoord komt. Dus zou gewoon eentje bij jou in de buurt bellen, die komen meestal dezelfde dag nog langs). En verder idd veel aanleggen, jezelf genoeg rust gunnen en veel drinken. Ik duim voor je!

mannen: Ik ben blijkbaar echt met mn gat in de boter gevallen wat man betreft. Hij heeft het alleen een beetje moeilijk als Ewout een lastige bui heeft (omdat ie zich dan machteloos voelt denk ik), maar voor de rest... Helpt fantastisch in het huishouden en ververst zo goed als alle luiers als hij thuis is. Als hij 's nachts slaapt als ik Ewout moet voeden en verschonen, is hij zelfs verontwaardigd als ik hem heb laten slapen en zelf verschoond heb. Soit. Als ie mee wakker wordt, is het helemaal leuk dat ie verschoont, maar als ie lekker ligt te slapen, ga ik hem niet speciaal wakker maken :)

@azeb: Leuk een feestje :D Heb over twee weken het eerste "feest buiten de deur". Ben ik het enige rare geval dat daar eigenlijk helemaal NIET naar uitkijkt? Al die drukte :(

alcohol: Nog geen druppel gedronken en ben het eigenlijk ook niet meteen van plan. Tot groot verdriet van mn moeder die een fles champagne had om de geboorte te vieren en vond dat ik dat toch prima kon drinken. Nu, als er iets is wat er meestal flinkt inhakt is het wel champagne...

@yule: Ooh, Raven groeit ook goed! Is ook een beetje een geruststelling dat ze qua gewicht niet zo gek veel van Ewout verschilt. Het zal hier ook wel goed zitten dan.

@steen: Hoera, krampenvrije dag! Hopelijk volgen er nog veel.

@tinkerbel Fijn dat het zo goed gaat met Fenna en dat je vannacht lekker hebt kunnen uitrusten.

@jekkia: Jammer dat het nachtvoedingsplan een beetje de mist is ingegaan gisteren :(

@lindaa: Je verwacht niet dat je dit ooit zegt, maar: Hoera, poep! Hopelijk gaat het vanaf nu een stuk vlotter voor Michelle.

@jannes: Misschien een regeldag? Geloof dat er rond 6 weken ook weer eentje is. Of anders gewoon een slechte dag :( Hopelijk is ze snel weer de oude.

@parr: Fijne wandeling! Het is mooi weer (hier tenminste), dus zal vast wel lekker zijn :D

afkolven: Heb ik een paar keer gedaan helemaal in het begin omdat ie de borst niet goed pakte en we hebben gefingerfeed. En dan nog een paar keer om de druk er een beetje af te halen. Maar doe dit nog niet actief. Over een week of twee gaan we met Ewout's flestraining beginnen en ga ik wel kolven. Maar denk dat ik de nachtvoeding wel gewoon blijf geven, want die is - naar het schijnt - belangrijk voor je productie. En vind het ook wel gezellig. Flesje gaat echt iets zijn voor als ik er niet ben, voor de rest geef ik gewoon de borst.

langer verlof voor mannen: Klinkt leuk. Maar waarschijnlijk is de keerzijde van de medaille dat er dan sterk op de kraamzorg beknibbeld zal worden (want je man is er toch). Misschien vinden sommige mensen dat niet erg, maar ik was héél erg blij dat ik de eerste dagen een professional had om dingen uit te leggen. Mijn man is absoluut geweldig, maar weet ook niet zo veel van baby's af ;)

Soit, rest komt later, er wil iemand eten en dan is het tijd voor dutje :D

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/

:baby: Onze kinderen: :baby:

02 augustus 2008
    SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm ~ mama: Lise [♂]
    06 augustus 2008
    DIEGO en CHAYEN ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm ~ mama: Liselotje
    15 augustus 2008
    ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe CB 16 oktober ~ 3220 & 3415 gram - 49,5 en 51,5 cm
    18 augustus 2008
    NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀]
    21 augustus 2008
    MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] CB 23 oktober ~ gram - cm
    25 augustus 2008
    SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes CB 15 oktober ~ 3850 gram - 51 cm
    GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale
    26 augustus 2008
    JASON ANGELO SCOTTY ~ 3595 gram - 51 cm ~ mama: Charissa 2 [♂]
    ROOS ~ 3880 gram ~ mama: Pipo1973 [♂]
    PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky CB ~ 2960 gram - 49 cm
    28 augustus 2008
    DAIMY JASMIJN ~ 3210 gram - 48 cm ~ mama: Klavertje44 [♀]
    ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] CB ~ 3625 gram - 52 cm
    29 augustus 2008
    MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa CB 17 oktober ~ gram - cm
    NIKKI ANOUK ~ 2720 gram - 47 cm ~ mama: Mss Ace
    KYANA ~ 2670 gram - 45cm ~ mama: Debbyvermeer [♂]
    YLANA YASMIN en JAYLEN JOSHUA ~ 2510 gram & 1950 gram ~ mama: Nic79
    30 augustus 2008
    QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke CB 27 oktober ~ 4980 gram - 53,5 cm
    LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover CB 4 november ~ 4280 gram - 54 cm
    01 september 2008
    JUNA NINTHE ~ ? gram ~ mama: Diddl [♀♀♀]
    GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1
    03 september 2008
    DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames CB 11 november ~ 4230 gram - 52,8 cm
    FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen CB 20 oktober ~ 3680 gram - 51 cm
    04 september 2008
    BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel CB 13 oktober ~ 4400 gram - 54 cm
    JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje CB 29 oktober ~ 4530 gram - 57 cm
    MEIKE ~ 3550 gram ~ mama: Jikke [♂♂♀♀]
    05 september 2008
    ASHLEY ~ 3700 gram - 53 cm ~ mama: Delayla[♂]
    JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 CB 4 november
    QUINTY YORINDE MELISE ~ 3080 gram - 52 cm ~ mama: Melissa73 [♀♀♀*
    06 september 2008
    EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB CB 12 november ~ 5210 gram - 56 cm
    RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram ~ mama: Yule CB 4 november ~ 4830 gram - 57 cm
    GWEN DEVENY ~ 3970 gram ~ mama: Desangel
    07 september 2008
    LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase CB 3 november ~ 3800 gram - 51 cm
    KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle CB 3 november ~ 3690 gram - 51,5 cm
    TEUN FRANCISCUS ~ 3350 gram - 51 cm ~ mama: SanneMart
    08 september 2008
    YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀]
    SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha
    FENNA EVI ~ 3200 gram - 49 cm ~ mama: Tinkerbel1984
    09 september 2008
    LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 CB 3 november ~ 3890 gram - 54 cm
    11 september 2008
    JENNA ~ 3860 gram - 52 cm ~ mama: Sunshine80 [♂] CB 13 oktober ~ 4045 gram -
    ANNE ~ ?? gram ~ mama: MollyM [♂♂]
    12 september 2008
    JULIE ~ 2900 gram - 49 cm ~ mama: Dorientje
    13 september 2008
    RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum
    EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀]
    15 september 2008
    ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb CB 30 oktober ~ 3635 gram - cm
    16 september 2008
    RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀]
    17 september 2008
    INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*]
    MARE ~ 3710 gram ~ mama: wens3 [♂♀]
    JONATHAN KELLY PATERSON ~ 3987 gram ~ 51 cm ~ mama: Rainbow1984
    18 september 2008
    SEM ~ 4260 gram ~ 54 cm ~ mama: Moesje78
    19 september 2008
    JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08
    AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 CB ~ 3400 gram - cm
    NAOMI ~ ?? gram ~ mama: Marielle82
    20 september 2008
    MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] CB 14 oktober ~ 4300 gram - 53 cm
    JOLIEN ~ 4070 gram ~ 54 cm ~ mama: mica
    LENTHE ~ 4460 gram - 52cm ~ mama: Ydnic
    23 september 2008
    SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise
    VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy CB 10 oktober ~ 3860 gram - 52 cm
    24 september 2008
    KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 CB 16 oktober ~ 4190 gram - 52 cm
    KYANO ~ 4100 gram ~ ? cm ~ mama: Wupje
    TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR
    27 september 2008
    DEENA ~ 3840 gram ~ 52 cm ~ mama: Lindada
    ANNIKA ~ 4290 gram ~ 53 cm ~ mama: Linda71
    29 september 2008
    DANNY ~ ?? gram ~ mama: Droppie123
    30 september 2008
    AMÉ ~ 3480 gram ~ 56 cm ~ mama: Moppiepoppie
    JENNIFER ~ 3415 gram ~ 52 cm ~ mama: Jacolien
    04 oktober 2008
    JILL ~ ? gram ~ ? cm ~ mama: Freesia
    JENNA LYNN ~ ? gram ~ ? cm ~ mama: Roshi
    06 oktober 2008
    JARI ~ ? gram ~ ? cm ~ mama: First Time

Voor altijd in onze gedachten:

02 juni 2008
    [03-09-2008] (26+6) ~ LEVI JAMAL* ~ † 27-06-08 ~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79

27 jongetjes, 47 meisjes

In het groen je volgende CB-afspraak en het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, geef maar een gil in het forum, we wijzigen het voor je! Als je de lijst zélf aanpast, graag een PB-tje naar Ingeltje, die zet bladzijdenummer in onderschrift

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    IrisB, het is niet echt een feestje buiten de deur eerlijk gezegd. Nouja, officieel wel, maar het is bij onze buren. Ik denk dat we Isis gewoon meenemen in de kinderwagenbak en boven laten slapen, of we laten haar hier en nemen de babyfoon mee (dat moeten we nog wel even uittesten). Maar we besteden Isis in elk geval niet uit. Als ze het allemaal niks vindt, gaan we gewoon snel weer naar huis!

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    HIHI ja ik ben deze rare fratsen eigenlijk wel een beetje van haar gewend!
    Alleen inderdaad erg jammer dat zij mijn bezorgdheid niet kan begrijpen! Je zou juist denken dat ZIJ het WEL snapt, omdat ze immers zelf moeder is...
    Ach vroeg of laat komt het ook wel weer goed,
    kan op zijn minst een week of 2 duren HIHI :D
    Ook vind ik het gewoon knap l*llig dat vriendlief het moet ontgelden,, want hij is nu inene van alles, en doet plotseling van alles fout..
    Dit is ook niet de 1e keer dat ze zo over mijn vriend doet, en die begint nu op een punt te komen dat ie zoiets heeft van jaa daag bekijken jullie het maar mij zie je niet meer,, en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen!

*grr wat kunnen moeders/familie je het leven toch soms zo (onnodig) moeilijk maken!*

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: nou zeg! wat een actie van je moeder. Lekker ene oor in andere oor uit laten gaan hoor. Je doet het hartstikke goed en het lijkt me logisch dat je haar graag wilt uitleggen hoe het met jou kind 'moet', want jij weet dat het beste. Jammer dat ze dat als motie van wantrouwen ervaart. Succes ermee! Moeders kunnen soms bloedirritant zijn.

@Cossy: wat kaatje al zei, als je ineens meer gaat doen (dagje op stap, winkelen etc) of minder rust neemt kan je minder BV hebben. Rust, eten en drinken doen echt wonderen dan! Misschien was het een regeldagje, dat blijven ze maar jengelig en hongerig hoe vaak je ook aanlegt, maar de dag erna (of daarna) maak je ineens veel meer BV dus dan is het probleem weer opgelost. Ik zou het even afwachten en/of een lactatiekundige om advies vragen. Maak je niet te snel zorgen meid! Je ventje kan wel tegen een stootje hoor! En te weinig BV komt echt heeeeeeel zelden voor (2% van de vrouwen heeft echt te weinig, maar dan al vanaf het begin en ik las dat het bij jou prima ging, toch?).

@Ingeltje: jeetje wat naar dat Julian zich niet lekker voelt (en jij dus ook!). Krijgt ie niet een beetje teveel? Ik interpreteerde signalen van overvol zitten een aantal keer als honger (happen, tongetje uit de mond, jengelen), maar als ik dan nog een keer voeding gaf werd het alleen maar erger! Allemaal gerommel in die darmpjes en hele voeding eruit spugen. Ze werd dan echt hysterisch en leek veel pijn te hebben.
    Ik heb veel melk en grote borsten, jij denk ik ook wel? Wat hier goed werkt is even wachten na 1 borst, soms begint ze dan te krijsen maar dat duurt niet lang, valt daarna in slaap. Even boeren wil wel helpen. En zeker niet minder dan 3 uur tussen de voedingen. Julian is net als Raven nu oud genoeg om genoeg uit de borst te halen en die tijd te kunnen overbruggen. Misschien werkt dit? Anders zou ik zeker even met de huisarts/CB-arts overleggen hoor!

Groeien: hier dus als kool. Mijn CB-arts zei dat ze minimaal 100 gram per week gemiddeld moeten aankomen. Raven zit nu op 1200 gram sinds haar geboorte dus dat is ruimschoots voldoende!

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb net gekolfd (á la Kaatje ;)) en heb er bijna 100 cc uitgekregen. Denken jullie dat dit genoeg is voor 1 voeding? Of moet ik er nog wat bijkolven straks?

Aimar was vandaag heel onrustig, wilde vaak drinken aan de borst (10:30 - 11:30 - 13:00) en heeft niet veel geslapen. Uiteindelijk ben ik nadat de kraamvisite weg was en Aimar nog steeds wakker was, met hem gaan wandelen van 15:15 tot 15:50. In de wagen sliep hij heerlijk. Bij thuiskomst weer gevoed want meneertje was enorm aan het zoeken. Hij ligt nu heerlijk te slapen. Ben benieuwd voor hoelang. Ik ga nu in ieder geval koken!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Eva: lekker he, even een wandelingetje!

Ik ben vanmiddag voor het eerst met 2 vriendinnen + baby's het dorp ingeweest met de auto, maxicosi en onderstel van de wagen mee, en Raven er prins(es)heerlijk in. Eindelijk even het huis uit na bijna 5 weken en een beetje shoppen! Daar ben ik zooooo van opgeknapt! Ik vond alles meteen een stuk leuker en voelde me echt trots achter die kinderwagen. Zo was het eindelijk zoals ik me het moederschap had voorgesteld. Toen ik in de spiegel keek leek zelfs mijn haar er beter door te zitten :) (ff zelfbeeld opgekrikt door de deur uit te gaan, werkte goed!).

10. hoi

ik ga weer afsluiten, gaan zo naar de prenatal, onder gemopper van hubbie maar goed jammer dan

succes vannacht allemaal

xxxxxxxxxxxxxxxx

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoihoi! Hier de draagdoek binnen en ik vind het heerlijk! Kate ook die slaapt nog door :D een ware uitvinding dit! Collega's van hubbie ook gewwest heb een autoraammobiel en €15,- op een prenatal pasje gekregen :) Nu is hubbie McD gaan halen, ben benieuwd naar die Chicago burger! Oh hij is net thuis! kom straks terug lezen :D eet smakelijk!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva, is een kwestie van uitproberen. Eerst kolfde ik ook 100 á 110 cc af voor Levi, daar had hij eerst genoeg aan maar op een gegeven moment bleef hij daarna nog zoeken. Kolf nu dus 130 á 140 cc af en dat drinkt hij eigenlijk altijd helemaal op en is dan wel voldaan

Yule, zo zie je maar dat het ene cb iets heel anders zegt dan het andere cb. Scheelt wel even 100 gram per week. Ik had vrouwelijke cb arts van buitenlandse afkomst. en jij? Die zit namelijk ook in ter aar,dus dacht misschien ook in alphen.
    Fijn dat je dagje uit zo geslaagd was !

Anno, mannetje gewoon lekker laten mopperen :)

Parr, alweer mac donalds ? :) Het is maar goed dat er hier geen mac in het dorp zit anders zou ik daar volgens mij iedere dag wel even langs gaan :) :rolleyes:

Voel me vandaag ook weer een beetje vrouw. Vanochtend lekker gedouchd, cremé-tje op, haartjes gefohnd en toen ook maar een beetje make up op ( dit gebeurd eigenlijk nooit meer..maak me zelfs niet meer op voor verjaardagen :-? )

13. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    HALLOOOOOO DAMESSSS!

Bedankt voor alle felicitaties op ons gesloten ( :cry: ) topic. Gekke meiden weer, met jullie strijd om de laatste te zijn! :)

Ben ik ook weer eens een keertje... Pfffff, nou snap ik waarom de meeste mama's zo weinig online waren! Wat een drukte en chaos met zo'n uk.
    Hier gaat het intussen wat beter, kan weer een beetje zitten...
    Met Jari gaat het goed, al is het erg zoeken hoe met hem om te gaan. Komt iedereen vast bekend voor. Nu is hij bijvoorbeeld al een hele tijd aan het huilen, terwijl hij heel goed heeft gegeten, verschoond en getroost is... Als we hem oppakken is hij weer even stil, maar ik wil niet dat we hele dagen met hem gaan zeulen. Even wennen, en me proberen niet wanhopig te gaan voelen... (het is tenslotte dag 4 ;) )

Even nog mijn bevallingsverhaal (voor wie het leuk vindt om te lezen): zondagavond vanaf ongeveer 20 uur weeën. Het duurde lang voor ik echt dacht dat het weeën waren. Ik wilde niet dat mijn mannetje de vlos belde voor ik van mijn diarree af was, want ik dacht dat de krampen dan vast weer af zouden nemen ( :rolleyes: ). Aantal uren weeën op WC opgevangen, mannetje toch eigenwijs de vlos gebeld, maar goed ook: om 23 uur al 7/8 cm ontsluiting :confused: . Ik was nog helemaal niet toe aan bevallen, dacht ik. Vlos spullen gepakt en vliezen gebroken. In no time volledige ontsluiting en persen maar. Na 3 uur persen :( , geen baby. Moest uiteindelijk met hoofdje al in zicht (mijn vriend had het ook al gezien) en persweeën de trap af en alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis. En ik wou zo graag thuis bevallen! De rit naar het ziekenhuis vond ik achteraf het ergste; eerst met weeën de trap af en toe ingesnoerd op een brancard over de hobbels persweeën opvangen. Ik dacht even dat de kleine in mijn broek zou floepen in de ambulance en raakte lichtelijk in paniek. In het ziekenhuis aan de wee-opwekkers (infuus), nog altijd niets. Uiteindelijk zei de gyn dat ik bij de volgende wee een knip zou krijgen en als hij er dan nog niet zou zijn dat ze de vacupomp zou gebruiken. Dat wilde ik al helemaal niet, dus heb alles gegeven tijdens de wee met knip en gelukkig zag ik hem ineens verschijnen. Er was kort paniek tijdens de geboorte, omdat hij vast bleef zitten achter een arm (dat was ws het euvel). Na flink gesjor werd hij eindelijk, al huilend (THANK GOD!), op mijn borst gelegd.
    Ik moest nog zo'n 6 uur in het ziekenhuis blijven aan het infuus, omdat mijn baarmoeder uitgeput was na 3 uur persen en niet meer wilde samentrekken. Ook was ik veel bloed verloren en wilde ze me even in de gaten houden.

Nu gaat alles goed, BV is sinds gisteren goed op gang gekomen. Wel vreselijk last van de stuwing en gevoelige tepels. AUWAUWAUW! Maar ik wil het volhouden!

Nu gauw eten. Dag allemaal!

14. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    OWJA, mijn banner... ;)

Jari was trouwens 53 cm lang en woog 4040 gram...

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    First time, jeetje wat een bevallingsverhaal. Lijkt mij idd helemaal niets met weeen in een ambulance naar het ziekenhuis.

Lekker dat de borstvoeding nu op gang komt. De stuwing en zere tepels zijn niet leuk ( wordt straks ook nog even erger ) maar als je doorzet wordt het echt beter... En natuurlijk ook leuker omdat je steeds meer gaat genieten van je kleintje aan de borst.

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    First time wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat alles nu weer goed! Kan je lekker genieten!En trots op jezelf zijn, want je hebt het toch maar even geflikt! ;)

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi meiden

vandaag de training basic life support afgesloten dus we kunnen nu in een nood situatie ingrijpen als er wat zou gebeuren met robin jippie. helaas is er in de grote visite met alle artsen nog geen datum afgesproken over edatum maar hij mog wel met ons van de afdeling. dus dat hebben we gedaan ook haha in een wagen van het zh (lelijk ding pfff. hihi) lekker ff over de afdeling gewandeld en in de hal. ook nog ff naar de ic gegeaan met hem daar waren ze helemaal verrast ons samen te zien hihi.
    maandag gaan ze weer bespreken hoe het gaat met hem en of ie naar huis mag. het zal wel tijdelijk zijn want hij moet over 3 weken weer een scopie krijgen m te kijken hoe zijn slokdarm eruit ziet maar ik denk dat ie dat niet gaat redden vanmiddag vond ik hem slordig drinken en liet veel staan wat te moe om te drinken dus we zijn bang dat zijn slokdarm niet goed is opgerekt op een of andere manier. zal je net zien hebben we groen licht om van de afdeling te gaan met hem krijgt ie weer iets dat ie dus aan de monitor weer moet ofzo grr. hoop dat het niets is vanavond na 10 uur bel ik weer om te kijken hoe ie dan heeft gedronken maar ik ben er wel bang voor. ook hebben de artsen verteld dat robin niet naar een gewoon kdv mag dus wordt het nog een probleem om weer te gaan werken maar ja dat is van latere zorg. heb nu tot 31 dec een baan en vakantie daarna zien we wel weer verder. het was vanmiddag wel enorm genieten om hem lekker voor ons zelf te hebben hopen dat het het weekeind ook nog kan dan nemen we zijn eigen wagen mee.

18. Vanmiddag tijdens het inloopspreekuur van het cb ben ik de geleende Pacco doek gaan terugbrengen. Toen vroeg ik meteen of Emma al terug kon naar 5 voedingen ipv 6. Dit omdat ze goed doorslaapt, waardoor ik overdag elke 3 uur moet voeden om 6 voedingen in een dag 'gepropt' te krijgen. Op zich niet erg, ware het niet dat ik Emma steevast uit een diepe slaap moet halen voor iedere voeding. Op zo'n manier is er van 'voeden op verzoek' dus echt geen sprake meer. Maar gelukkig vond de wijkverpleegkundige dat geen enkel probleem... :D

@Devilschase: Toch kan inbakeren ook goed werken bij krampjes...

@Cossy: Ik weet niet welke tips je allemaal al hebt gekregen, maar heb je al eens Domperidon geprobeerd? Dat is eigenlijk een middeltje tegen maagpijn, maar heeft als bijwerking dat het de melkproductie opkrikt. Kijk maar eens op deze link: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don-1.html

@Ingeltje: Bah, wat vervelend dat bij Julian zijn eten niet wilt zakken. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat je daar (naast Nutriton geven) aan zou kunnen doen. O ja... één ding: het hoofdeinde van zijn bedje iets omhoog zetten...

@Lindaa: :cry: :cry: :cry:

@Tweety: Ik hoop met jullie mee dat Robin mee naar huis mag!

@First time: Jeetje, wat zonde! Na zo'n snelle ontsluitingsfase alsnog in het ziekenhuis belanden... :(

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @first time, pff tjee.. wat verhaal. en dan toch nog naar zieknhuis moeten en idd vastgekneld liggen en weeën opvangen lijkt mij idd ok geen pretje.

HIer vanmorgen beetje rotochtend gehad, mw. wilde absoluut neit in de box of wagen of de ledikant, medame wou alleen maar bij mij liggen.
    Dus ben om 1uur smiddags na de hele ochtend emt huilend kind hebben gezetten naar bed gegaan en haar bij mij in bed gehad, hebben samen tot half 6 geslapen. En nu ligt ze zelf te slapen in de box en mag ik eindelijk ff wat alleen doen.
    hoop dat ze dit morgen neit weer doet, want breekt je wel op.

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hier nog iemand die helemaal op is. Sara heeft van 10.15uur tot 14.15 uur geslapen. Paar keer even wakker, maar als ik dan tutje gaf, dan sliep ze weer verder. Maar na de fles van 14.15 uur was het weer raak. Wandeling in wagen ging voor een uur prima, sliep lekker door. Toen midden in Jumbo werd mevrouw weer wakker en schreeuwen. En dat heeft ze tot 19 uur thuis gedaan. Mijn mannetje wist ook niet zo goed wat hij ermee aan moest. Ze was vandaag echt helemaal uit haar ritme en kon haar slaap echt niet houden. Nu slaapt ze sinds 19.15, maar niet heel vast. Hoor soms geluidjes dus wie weet wordt ze zo weer wakker. Nou ik ga lekker in bad en naar bed, want ik moet de nachtfles doen. Pfff

Deel Deze Pagina