September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ga ook off truste meiden

2. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @kaatje ik heb me al aangemeld, maar ging meer om of er daar ook een mama´s 2008 is ofzo.

3. 4days

4days Niet meer actief

Eva1983 -> Ohw haha jij ook migraine, jah dan weet je wat ik bedoel. Ik heb het gelukkig ook niet zo vaak hoor, sommige mensen hebben het om de dag of zelfs elke dag....

Roshi -> leuke foto! :D Zielig dst je meid zo verkouden is! :(

Dreames -> Volgens mij is het wel ongevaarlijk als ze verkouden zijn. Je moet alleen uitkijken dat het gehoor niet achteruit gaat, want dat kan dan wel gebeuren.

Jekkia -> Voetreflexmassage, hmmm... Zal er een naar vragen, bedankt voor de tip! :D

Ik vandaag naar de verjaardag van mams, die is morgen jarig. Eerst sliep Vince lekker maar toen hij wakker werd ging hij meteen huilen, en hard! Nog even gedronken, maar daarna was hij volledig overstuur. Alleen maar krijsen, hij wilde zelfs niet meer dirnken (en dat is echt niets voor hem)... Ben toen maar weer met hem naar huis gegaan... :(

Groetjes, Cossy

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, dat is minder :(

Elise ik heb je een pb terug gestuurd. je moet je ff registreren.

Tweety, truste meid

5. ik ga ook naar bedje truste meiden

xxxxxxxxxxxxxxxxx

6. 4days

4days Niet meer actief

Welterusten :)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weltrusten anno

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden die hier Nutriton geven..
    Hoeveel scheppen geven jullie op een fles?

9. 4days

4days Niet meer actief

Rustig hier... Zou iedereen slapen? :)

10. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @missy wij geven op 180-6 4 scheppen nutriton en als ik 200-6 of 7 doe voor de avond doe ik 5 scheppen. meer geef ik echt niet, want anders heeft hij helemaal geen poep meer.

@cossy nee hoor ik niet.

@kaatje heb het gevonden waar jullie zitten te kletsen met onze mama´s hoor.

weltrusten allemaal

11. 4days

4days Niet meer actief

Nee ik ook niet hihi ;)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ik ook niet :)

13. Ik ben ook nog wakker hoor... ;) !

Zo... Emma ligt er weer in. Ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt. Ze is nu echt ziek en heeft flink koorts. Ik heb haar daarom een zetpilletje gegeven. Ik ben blij dat ze nog bij ons op de kamer slaapt, dan heb ik vannacht meteen in de gaten als ze het moeilijk krijgt...

Zijn er trouwens nog meer kindjes die nog gezellig bij papa en mama slapen? Zolang Emma nog in het wiegje past, mag ze van mij blijven hoor :D .

Ik heb haar vanavond maar niet geplaagd met een flesje...

@Cossy: Arme Vince, hij vond het zeker niet gezellig...

@MissyZuilen: Ik heb me nooit gehouden aan de hoeveelheid Nutriton die op het pak staat aangegeven. De voeding wordt dan wel héél erg dik, vind ik.
    Als ik een flesje maak van 120/4 dan voeg ik daar 2 lepeltjes Nutriton aan toe...

14. 4days

4days Niet meer actief

Lola, zielig dat ze ziek is hoor! :( Vince slaap ook nog lekker bij ons voorlopig. Soms zelfs bij ons in bed, alssie overstuur is. Ik ben gewoon niet iemand die zijn kind laat huilen, om welke reden dan ook. Ik denk altijd als een baby huilt is het niet voor niets! Dus ik troost hem en als dat niet lukt hou ik hem bij me. Dan ligt hij heerlijk tegen mij aan en valt zo lekker in slaap.

15. Gek is dat. Toen Jasmijn net geboren was, wilde ik haar absoluut niet op onze kamer hebben. Ik was bang om van élk zuchtje, kreuntje en gepruttel wakker te worden. Ik ben namelijk een heel lichte slaper.

Maar nu Jasmijn onze oude slaapkamer heeft en wij een verdieping hoger zijn gaan slapen, leek het me een stuk praktischer om Emma wél bij ons te laten slapen. En weet je, ik vind het hartstikke fijn en word helemaal niet van elk geluidje wakker.

Het grote voordeel vind ik dat ik nu wakker word van de typische hongersignalen die Emma uitzendt. Zo hoeft ze niet te gaan huilen en wordt Jasmijn er ook niet wakker van. Iedereen blij... :D

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb er ook totaal geen last van. Ik heb sowieso zo'n angel care van mn ouders gekregen en die ligt in het wiegje, dus over vince hoef ik me al niet druk te maken want die wordt bewaakt. En ik vind het ook erg praktisch met borstvoeding. Zo is hij altijd lekker dichtbij als ik hem s'nachts moet pakken.

17. Gelukkig komt Emma zelden 's nachts voor een voeding, maar áls het eens voorkomt, dan neem ik haar ook lekker bij me in bed. Vaak vallen we dan samen in slaap. Na een half uurtje of zo word ik dan wakker (onbewust lig je dan toch niet makkelijk...) en dan leg ik haar zo weer haar wiegje in... :D

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tweeety!!! Wat fijn! Ben superblij voor je!

Roshi: alles keurig gedaan, ik heb nog Tusskind van VSM gebruikt en zoutoplossing in de neus

Verkouden: hier ook al 2 weken aan de gang

Yule en Jekkia
    : Tandjes! Jeetje...wat gaat dat hard! Julian kwijlt ook erg en bijt keihard op mijn vingers, maar geen tandjes te zien!

Missy: welterusten!

Bedje: die staat al een flinke tijd op zijn eigen kamertje, maar wel met babyfoon naast zijn en mijn bed!

Vannacht heeft Julian eindelijk weer doorgeslapen, ik duim nu ook dat het goed gaat.
    De borstvoeding loopt hier steeds minder. Hij lijkt iets te veel aan de fles te zijn gaan wennen, want als mijn borsten vol zijn en flink stromen dan drinkt hij, tot het niet meer zo hard gaat en dan is het overstrekken en huilen.
    Ik geef dus steeds meer kunstvoeding. Jammer de bammer, ik heb mijn best gedaan! Ik kan dan wel alle voedingen gaan kolven en daarna geven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat teveel van het goede vind. Wat ik heb, dat krijgt ie en de rest komt uit een pakje!

Nou welterusten ladies!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weltrusten Ingeltje

20. 4days

4days Niet meer actief

Vince komt ook niet meer s'nachts, maar s'ochtends slaap ik ook altijd nog even door na de voeding :oops: dus dan hou ik Vince er ook bij. Maar ik slaap dan eigenlijk gewoon lekker... Ik leg Vince naast me en ga zelf op mn zij liggen, ik word verder niet meer wakker ofzo. Wel merk ik dat ik niet meer draai in mijn slaap als Vince ernaast ligt, want als ik dan wakker word doet de kant waar ik op lig zeer. Waarschijnlijk merk ik het onbewust dan toch...

Ingeltje, ja dat komt helaas wel vaker voor dat baby's die ook de fles krijgen de borst gaan weigeren. Is natuurlijk veel meer moeite doen voor ze... Je kunt ook zeggen van ik geef nog 2 maanden lang smorgen en savonds voeding, dan heb je wel 6 maanden bv gegeven. :)

Deel Deze Pagina