September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    okay, ben ik niet de enige, gelukkig slaapt ze nu nog steeds.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje als ik sommige van jullie verhalen lees mag ik echt in mijn handjes knijpen met Levi. Hij heeft af en toe een regeldagje en als hij sochtends wakker is gaat hij liggen mopperen omdat hij lekker bij ons wil zijn maar verder doet hij het echt super.
    Hebben hem net wakker op bed gelegd en hoor nog geen gehuil dus denk dat hij zo wel lekker in slaap valt.

Knuff voor iedereen die hem nodig heeft

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Zit het in de lucht ofzo? Hier ook een lastige middag achter de rug.
    Na het winkelen/wandelen vanmorgen heb ik haar in het babyhuisje buiten gelegd (ze sliep toen ik dat deed). Ze werd vrij snel wakker en wilde toen weer drinken (denk ik, ik heb haar tenminste aangelegd en ze dronk). Toen is ze bij mijn vriendin die langs kwam in de armen in slaap gevallen. Toen weer in het babyhuisje gelegd, weer huilen :(. Boven gelegd in het wiegje, hielp niks. Inmiddels twee en half uur verder dus maar weer wat laten drinken. Toen visite dus bij de visite op schoot en daarna bij mij. Bij mij in slaap gevallen en toen in bed gelegd. Weer huilen!
    Is wel duidelijk dat het dus echt niet handig is om haar ergens anders in slaap te laten vallen als waar ik haar dan neerleg. Daar kan ze niet goed tegen!
    Mijn man heeft vanavond voor het eerst een flesje afgekolfde melk gegeven. Dat ging super. Ze heeft ongeveer 120 cc gedronken en ligt nu al drie uur heerlijk in haar bedje te slapen. Fijn hoor!
    Ik heb terwijl hij aan het voeden was weer gekolfd, kreeg er ongeveer 110 cc uit. Heb dat voor de zekerheid aangevuld met melkijsklontjes van eerder tot 140 cc. Dat krijgt ze dan morgennacht zodat ik een wijntje kan drinken :)
    Ik heb trouwens het idee dat ze minder drinkt aan mijn borst dan ze nu heeft gehad. Mijn borsten zijn ook druk bezig nu (voelen wat gestuwd), hopen dat ze ze straks goed leeg drinkt, dan hou ik de productie zo lekker hoog :)
    Ga nu weer verder naar de 50 jaar nederpopquiz kijken.
    Groetjes!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb hoe vries jij je melk in? in zakjes of bakjes?

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Joepie! De Sab simplex lijkt écht te werken, vandaag de tweede krampvrije dag, heerlijk hoor!

Femke kwam tot drie uur elke twee uur vandaag....daarna lekker wezen wandelen met haar, en nu zit ze weer in het ritme van 3-4 uur. Ff een regeldagje geweest denk ik.

Vanavond zijn de gastouder en degene van het gastouderbureau op kraamvisite geweest om alle papieren in orde te maken. Was gezellig. En voelt nog steeds goed! Vanaf december gaat Femke oefenen, en in januari voor het echie.

@Tweety, he balen dat je nog geen datum hebt en dat je het idee hebt dat het nog steeds niet helemaal lekker zit. Wel fijn dat je ff met hem van de afdeling af kan. hihi ja ik ken het, die zkh wandelwagens, wij hebben op de afd. ook zo'n ouderwets ding staan....

@Parr, fijn dat de draagdoek goed helpt! Ik zweer er ook bij hoor! Lekker genieten!

@Kaatje, lekker dat je jezelf vanmorgen verwend hebt, voelt goed he om zo lekker uitgebreidt te douchen enzo!

@First time, welkom hier meid! Lekker genieten!

@Lindaa, joehoe michelle heeft gepoept, heerlijk!

@Lola, lekker dat Emma al op vijf voedingen kan.

@Babystyle, misschien ook een regeldagje? Dikke knuffel meid!

@Jannes, voor jou ook een dikke knuffel!

@Azeb, fijn dat het fles drinken goed ging.

Slaap lekker allemaal, tot morgen!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Het hangt toch niet in de lucht volgens mij, ik kreeg een email van de sprongenwekker.nl dat de eerste sprong bij 5 weken eraan zat te komen.

Alle beebjes die 'lastig' zijn de laatste dagen zijn rond de 5 weken, sprongetje dus! Hangerig en huilerig en ritmeloos. Het zal vast weer goed komen over een paar daagjes!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ steen, ja echt wel. besteed eigenlijk altijd veel te weinig tijd aan mezelf :-?
    Mooi dat het nog steeds goed voelde met de gastouder, en helemaal lekker dat Femke al 2 kramp vrije dagen heeft.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    first time! welkom hier :) en poeh wat een slotfase zeg :)

ben aan t voeden en met 1 vinger typen is niet alles haha

groetjesss
    Inge en

Julian

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    FF een douchefoto van ons van de eerste week:

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ok wel later dan gedacht maar ik ben er weer! visite weer gehad en was gezellig!
    Kate was zoals de laatste paar dagen gewoon wakker. Ben net onder de douche gegaan met haar, zij vond het heerlijk, foto's volgen nog ;)

@devilchase als kate voeding heeft gehad dan valt zij meteen in slaap, dus gaat zij slapend de wieg in :( hoe moet ik het dan doen? als ik haar wakker in bed legt gaat zij moeilijk slapen

@cossy heb jij de LD gesproken? wat zei zij?

@jekkia ik heb eentje van chicco en een beeb mag vanaf dag 1 erin maar werd van SB afgeraden, beter eerst 6 weken mee wachten ivm met versterken heupen en beentjes. maar er zit een hoofdbeschermer in, op latere leeftijd verwijder je deze omdat de kind dan vooruit kijkt en niet meer tegen jouw borstkast aanligt. dus hoeft niet pas vanaf dat de baby zijn nekje zelf kan ondersteunen ;)

@azeb klopt ook lees antwoord aan jekkia ;)

@lindaa ik heb iets gemist :oops: wat is gebeurd dat jullie ineens bonje hebben? *dikke knuff

@irisb als ik maar één glas champange op heb ben ik ook dik teut :)

@yule ooh heerlijk! heb nu nog meer zin in morgen :D super dat jij zo genoten hebt :D

@kaatje alweer? :) heb toevallig paar dagen voorde bevalling idd gehad maar jullie meiden hebben vaker mac gehad dan ik tijdens de bevalling :rolleyes: ;) maar goed ik heb meer mac gehad de afgelopen jaar dan jullie denk ik aangezien ik daar werk :) nieuwe burger is het echt waard :p :p heerlijk broodje was het! heb mij gisteren voor het eerst opgemaakt weer, vond ook een raar gezicht haha

@firsttime ja he :) dan wanneer je erop wilt, moet je eigenlijk rusten, schiet ook niet op zo haha ik denk dat Jari een beetje huilerig is door jouw stuwing, had ik ook op dag 3 en 4 met Kate namelijk. Wat zegt de kz hierover dan? en hier begint de geveoligheid met aanleggen aftenemen, doe het niet meer met krommend tenen, is binnen ene paar sec ook over :D vervelend dat je alsnog het zkh in moest en dan met persweeën :( maar heerlijk als hij er toch eindelijk is he! dan ben je opgelucht dat het helemaal klaar is :D geen weeën meer :D vond ik iig! :) nu lekker genieten en wennen!

@tweety handig zo'n cursus! en ook heerlijk gewandeld! alwas het niet buiten is het wel een keer wat anders ;)

@babystyle klinkt alsof haar huiluurtjes vanochtend was ipv de normale avonduren :( hopelijk morgen beter ja!

zo dus morgen ga ik ook voor het eerst het dorp weer in. heb gehoord da thet mooi weer wordt dus dan ook meteen in de draag doek :D ben benieuwd! doe het wel na een voeding, dan meer kans op dat zij slaapt!

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goedemorgen

hier een vreemde dag vandaag. rene is jarig hij is 2 geworden alleen vieren we het niet vandaag. :(

het drinken was gisteren een teken dat er iets niet goed zat bij robin. de avonddienst heeft gisteren ook gemerkt dat ie zich ging verslikken in zijn medicijnen en speksel dus er zit duidelijk weer iets niet goed pff we zijn nu weer terug bij af. hij heeft het slangetje weer terug gekregen wat zijn slijm afzuigt. dus heel erg dubbel vandaag. geloof dat ik vandaag menig traantje ga laten heb net al een potje gejankt na dat ik het zh had gebeld wanneer is het nu een afgelopen en gaat het wat langer goed. nou ga maar een ff eten en kolven enz.

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Tweety gefeliciteerd met Rene, jullie kleine grote man! Lijkt me idd een dubbel gevoel zeg, maar probeer er toch een beetje van te genieten. Ik duim heel hard dat het vandaag weer beter gaat met Robin!

Kaatje: Lekker he ff ouderwets tutten :) Ik heb na mijn bevalling zo'n hamam pakket gehad van mijn zus van het merk Rituals, echt zooo lekker. Lekker lang douchen met scrub en masker etc, en daarna weer wat leuke kleertjes aan, haartjes doen en een make upje, je voelt je gelijk stukken beter :D

Over leuke kleding gesproken: Ik pas mijn skinny jeans weer :whistle: Woehoe echt lekker, eindelijk is geen zwangerschapsbroek aan :D

Wij hebben een goede nacht gehad :thumup: Fenna kreeg om 10 uur de laatste fles en kwam pas weer om half 5 :confused: Dat is 6,5 uur later, dus eigenlijk haar eerste echte doorslaap nacht \:D/ Toen de fles gegeven, daarna is ze gelijk weer in slaap gevallen en nu slaapt ze nog :) Ik ben er wel uitgegaan samen met hubbie, maar dat deed ik alleen deze week, omdat hij net bij een nieuwe baan is begonnen. Vanaf volgende week blijf ik lekker liggen, dan maak ik lekker veel slaapuurtjes :)

Vanmiddag eerste gesprek bij de psycholoog, ben benieuwd :D Hoop dat het een aardige vrouw is. Fijne dag allemaal, het wordt herlijk weer!

XXX

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tweety, voor jou een hele dikke knuff vandaag. Gefeliciteerd met Rene ! Vervelend dat Robin nu weer een stapje terug doet. Steeds denk je dat het naar huis gaan een stapje dichterbij is en dan gebeurd er weer zoiets.

Tinkerbel, ik wil ook weer normale broeken passen :( maar ja zal daar denk echt voor moeten gaan shoppen aangezien mijn oude broeken voor mijn zwangerschap al niet echt meer pasten.

Hier ook een lekkere nacht gehad. Om 22.30 laatste voeding, toen om 03.30 en om 06.30.
    Heb hem daarna terug gelegd maar hij bleef een beetje mopperen (hij had gewoon geen zin meer om te slapen ) 0m 07.00 uur aan mannetje gevraagd of hij even zijn luier wil verschonen. Gevolg dat Levi tijdens het verschonen ging plassen dus alles nat. Mannetje balen moest nu ook een bedje opmaken.
    Ben er om 07.30 maar uit gegaan. nog een keer gevoed en zitten nu beneden.

14. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Goedemorgen!

Gisteravond was Michiel lekker wakker dus ik dacht "dat is mooi, dan gaat ie 's nachts tenminste slapen". Maar ja...hij werd om 1 uur wakker voor een voeding en daarna sprongen zijn oogjes op standje "wakker" en begon ie gezellig te trappelen. We zijn dus weer tot half 4 wakker geweest omdat meneer het verschil tussen dag en nacht echt helemaal kwijt is :(

Erg vermoeiend :(

Nu slaapt ie dus dat ga ik ook maar even snel doen want om 10 uur staat er een vriendin voor de deur...

Iedereen succes met regeldagen en krampjes...we zijn er maar druk mee:)

Esje

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Esje, jeetje weer een vermoeiende nacht dus. hoop dat michiel snel zijn dag-nacht ritme krijgt.

Hier liggen allebei de mannen te slapen. heb dus even lekker alle tijd voor mij zelf :whistle:

Bij het onderwerp "na de bevalling" worden buikjes na de bevalling geshowd. heb de mijne er ook tussen gezet. heel erg naast al die strakke buikjes daar :)

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    mogguh!

zit hier weer met kleine aan de borst. redelijk nachtje gehad. helaas na de voeding van 5 uur kreeg Julian om 6 uur krampjes, enige wat helpt is dan tegen ons aan liggen, hem tot 4 keer teruggelegd in bed(pfff heb mijn slaap zoooo nodigg), maar brult dan echt, dus maar weer tegen ons aan. Toen de kramp om 7 uur over was kreeg hij weer honger, maar om hhem niet te overvoeden wilde ikniet en heb ik hem met pink in slaap gerkregen. toen werden we om 8:45 wakker...

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ja kaatje ik was daar vannacht ook wezen kijken! hier nog geenfoto gemaakt van de afterbuik

leuk nieuws: ik ga vanmiddag op kraamvisite bij.................. *bouwt spanning op* ........ Parr! :whistle:

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, Leuk ! Doe haar de groeten (mocht ze voor die tijd niet online komen )
    Leuk om te horen dat er goede vriendschappen uit dit forum ontstaan !

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Trouwens even een vraagje...
    is het niet handiger als we onder aan de lijst gewoon weer een afspraken lijst maken?

Nu moet je echt gaan zoeken enz...

Cossy veel plezier bij het CB vandaag !

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja ik wilde er ook een lijst bij maken voor de de dingen buiten de CB om. Ik had het zo gedaan omdat we steeds de nieuwe weeg- en meet gegevens tóch invullen, leek het mij zo handiger. Of wou je ook echt alle CBafsrpraken eronder, mag ook hoor!

Ik ga voor je aan de slag!

Deel Deze Pagina