Hai dames, ff vraagje: moeten flesbaby's ook nog vit. D. krijgen? Ze drinkt nu ongeveer 750 cc op een dag... en nog eentje: als mensen het hebben over cc's (het cb of jullie), hebben we het dan over het aantal cc's water of over het aantal cc's wat in de fles zit als de poeder erbij is gegooid? Is volgens mij wel eens eerder gevraagd, maar weet niet meer hoe het zat omdat het toen niet echt van toepassing was op mijn situatie
@firsttime ff kijken of ik een beetje sunshine kan brengen: Dnek idd combi van alles is hoor! en geen post.depri. Hoop stress en weinig tijd ok dat bijna altijd thuis zitten ver weg van familie en vrienden helpt ook niet. Ook niet gezond voor relatie idd. Ik denk dat als jullie eenmaal is nieuwe huissie zitten dat het weer goedkomt. Ik wou dat ik dichterbij woonde, kon ik je gezelschap houden en ook klussen, ben best goed in (muv elek en buizen etc maar timmeren en verven kan ik heel goed ) Iig een big hug!
@Parr: dankjewel! Dat had ik nodig. Zeker jammer dat je zo ver woont, want er moet onwijs veel worden geschilderd! Hahaha Ach, op dit moment zijn 3 man dit aan het doen in ons huis... Hou jij me maar lekker hier gezelschap, dat is ook veel waard, toch? @Moppiepoppie: zie dat je al antwoord hebt op je vraag. Hier zeiden ze bij CB dat de kleintjes vanaf 500 CC geen vitamines K en D meer hoeven te krijgen.
First time, knuff. Is het echt niet mogelijk om voor 1 avond oppas te regelen en samen ff naar de bios of uit eten te gaan?
moppiepoppie wat ik weet is dat als beebs eenmaal op fv zitten vervalt vit d en k. en als je 90cc water doet met 3 schepjes (van hypo allergeen nutr. dan) dan kom je op 100cc als de fles klaar is
@Kaatje: oppas genoeg, maar tijd en centen te weinig... Klinkt misschien raar, maar ik zou mij er ook niet mee geholpen voelen. Ik geef nog steeds volledig borstvoeding (5 maal een uur (!) per dag), en ik vind het maar een hoop geregel en gedoe om Jari uit handen te geven. Ik moet gewoon geduld hebben tot ons huissie af is, ik weer een leuke baan heb en Jari aan de fles is...
lees net via zwitsel site dat tegen de 4e sprongetje kan jullie beebs mssn al leren beetje te kruipen! LEUK!
Hier wel een paar dingetjes al van sprongetje 4 maar ook zie ik nog dat ze ineens dingen kan van sprongetje 3 die maar niet lukten eerst. Dus het mixt een beetje. Ze is van het kletsen en kijken en minder van de motorische dingen. (draait bv. nog niet zelf, ja 2 x per ongeluk, haha!)
Parr beetje last van Murpheys law vandaag heb jullie kerstkaart ontavngen, mooie kaart! Tweety veel succes met die zieken mannen in huis Kaatje Levi houdt zijn hoofdje al mooi omhoog. Knap ventje. Ingeltje Matice heeft ook al heel wat dingen op die lijst afgevinkt, alleen het rollen gaat nog niet helemaal en het zelf rechtop zitten. Maar dat komt nog wel Elise en Ingeltje voor het zingen de kerk uit. Tja, zo hebben wij Matice gekregen First time Ahhh, dikke knuffel meid. Heel veel succes voor de komende 3 weken en hoop dat het weer snel wat beter tussen jullie gaat als de rust weer wat is terug gekeerd. een uur voor voeding is lang. Matice dronk eerst ook zo lang tot we bij CB het advies kregen om na 30 min te stoppen. Hij moest leren om te stoppen met drinken. Misschien heeft Jari het ook niet goed door als hij voldoende heeft gedronken. Geeft jou ook meer rust en tijd. Moppiepoppie Vit.D en K zit in FV dus je hoeft niete ctra te geven. Alleen als je volledige BV geeft Raven was vandaag om 5.30 wakker en Matice die wilt sinds 7.15 niet meer slapen . Die zit nu in zijn wipstoel naast me met de speelboog te spelen en heleverhalen te vertellen. Wilde meer reageren maar Raven is net wakker geworden
@kaaatje bij ons was het niet voor het zingen de kerk uit. dachten erpas echt later aan. dat ik niet meer aan de pil was. @parr bedankt voor je kaartje. haha
@firsttime: denk ook dat het een combinatie van vanalles is hoor meid! Ik zou al gstresst worden van een verhuizing alleen! En jij hebt dan ook nog sollicitaties, een baby en een verbouwing erbij... Jeetje. Niet gek dat je het af en toe zwaar gehad hebt. Probeer toch af en toe wat tijd voor jezelf te nemen hoor. En ben het met Jekkia eens dat een uur voor een voeding op deze leeftijd erg lang is. Max. 30 minuten lijkt me genoeg. Ik ben zelf 20 minuutjes bezig en als ik tussendoor Raven verschoon en aankleed kom ik op 30 min. Misschien heeft het CB goeie tips voor je om de voedingen wat in te korten. Het geeft je veel meer speelruimte en tijd voor andere dingen (en een blijer kind want het is ook erg vermoeiend om een uur te drinken, dan heeft hij weinig energie over voor spelen of knuffelen). Succes meid de komende paar weken!
Elise, ow jee. was het ook in de periode rond je eisprong? Wanneer zou je ongi moeten worden? Levi ligt hier lekker te kletsen maar zodra ik de camera erop zet houd hij snel op heb wel een mooi filmpje gemaakt. zal ik zo nog ff posten anticonceptie Hebben besloten om alleen condooms te gebruiken. Heeft het minste invloed op mijn cyclus. leuk en gezellig is anders maar ja is maar voor een klein jaartje
@Kaastje: Hoe laat heb je dat sollicitatiegesprek? @First Time: Zoek hulp als je het (even) alleen niet meer aankunt, dat is geen schande! Dikke knuf en veel sterkte met de verhuizing...
Hey meiden, pff wat kletsen jullie veel de laatste dagen! Vanmorgen weer lekker wezen wandelen, echt heerlijk met dit weer! Ik ga ff bijlezen en reageren. @Lola, ah arme Emma. Dikke knuffel voor jullie. Femke slaapt ook nog bij ons op de kamer in de wieg, dat past nog prima. Vind het ook wel erg lekker moet ik zeggen. Van ons mag ze nog wel een tijdje blijven liggen. @Ingeltje, jammer dat de bv zo terug loopt. Ik snap het wel dat je er nu nuchter onder bent.... @Cossy, hier is het 's morgens ook "ritueel" dat Femke na de voeding van 6 uur lekker bij mij/ons komt liggen en dan tukken we nog door tot 10 uur! @Freesia, heerlijk he zo met z'n allen in bed 's morgens! Kan er ook zo van genieten. Femke ligt dan na de voeding meestal nog ff te kletsen, terwijl wij dan al weer in slaap dommelen, en als ze dan geen respons krijgt, gaat ze ook maar slapen @Pupke, joepie Quinten heeft omgerold! Femke wil hier ook alleen maar rechtop zitten en staan, de grootste lol heeft ze dan. @Azeb, he balen dat Isis nog steeds zo verkouden is, sterkte! @Parr, oh jee wat een pech allemaal. Hoe is het nu met de verbranding? @Kaatje, he balen zo'n nacht.... @Yule, wij halen de snotjes met een wattenstaafje uit het neusje bij Femke, werkt goed. @Krisstel, fijn dat Britt nu ook op vijf voedingen zit! Vond het toen zo fijn in ieder geval. @Anno, lekker uitgeslapen vanmorgen! Veel plezier bij jullie vrienden! @Elise, oh dat is wel vreemd dat je dezelfde verschijnselen nu hebt als toen je zwanger was...anders toch maar een test er tegen aan gooien. Succes meid. @First time, balen meid dat je je nog niet altijd even goed voelt. Dikke knuffel! Zo ik ben weer helemaal bij! Nu lekker dvdtje kijken! Tot later
@steen: oh, da's ook een goeie, ik vind het alleen een beetje eng zo'n wattenstaafje... (bang dat ik uitschiet, Raven draait altijd zo met haar hoofdje) Mooie banner trouwens!
Bedankt voor alle steunbetuigingen... Is altijd erg fijn! @Yule: ik zal het vrijdag even bij CB aankaarten, dan krijgt Jari weer zijn prikjes. Een uur is inderdaad erg lang, maar hij lijkt evengoed nog voldoende energie te hebben om te knuffelen en spelen. Het is een vrolijk mannetje. Sterker nog, als ik hem eerder van de borst wil halen wordt hij juist chagrijnig en blijft hij ontevreden...