@parr okay. Ik heb ok je kaartje gehad! HIj was erg mooi. Thnx @ kaatje, leuke foto! @ingeltjes, heel veel dingend ie op de lijst staan doet kyani ok al. @ elise spannend.
Moet je van die baby wattenstaafjes gebruiken. Daar kun je niet mee doorschieten omdat die dikker zijn.
@kaatje: een paar sollicitatietips voor jou (ik heb een keer een cursus solliciteren gedaan) -> altijd positief en geinteresseerd zijn, niet zeuren of afgeven op je vorige baas (zij zijn immers misschien je volgende baas), als ze negatieve eigenschappen vragen kies er dan 1 die je ook positief kunt uitleggen (bv. ik ben nogal precies of ik ben iemand die soms zich soms een beetje teveel om anderen bekommert). Wel dingen noemen die waar zijn, anders klets je je vast. Denk van tevoren na over wat je zelf wilt weten en wilt vertellen en stel zelf ook wat vragen aan het eind van het gesprek als je de kans niet gehad hebt (het beste sollicitatiegesprek is een GESPREK en geen kruisverhoor), dat maakt de indruk dat je niet zomaar de eerste de beste baan wilt en dat je geinteresseerd bent in het bedrijf. Maak duidelijk dat je erg graag de baan wilt, maar ga niet wanhopig doen (dus niet: je moet mij aannemen anders word ik depressief... maar: het klinkt echt als een hele leuke functie die goed bij mij past en ik heb er heel veel zin in). Doe er maar mee wat je wilt, misschien staat er nog iets tussen waar je iets mee kan. Succes!
@firsttime: hmmm, gelukkig dat het niet te vermoeiend voor hem lijkt te zijn. Het kan ook zijn dat hij na een minuutje of 15-20 wel klaar is met drinken maar graag bij jou wil blijven sabbelen (jou als speen gebruikt zeg maar ). Je kunt zien dat een baby nog drinkt als er een korte pauze in de zuigbeweging zit. Dus kaakje omlaag - stop - kaakje omhoog, zo'n cyclusje duurt ongeveer 1 seconde. Alles waar geen pauzestopje inzit is geen drinken maar sabbelen. Probeer eens of je het verschil kunt zien bij Jari. Dan heb je voor jezelf een leidraad wanneer hij klaar is met drinken en dus in principe van de borst gehaald kan worden (hoef je niet te piekeren of hij genoeg gehad heeft). Raven wordt ook regelmatig boos als ik haar loshaal als ze begint te sabbelen, maar dat duurt meestal maar heel kort omdat ze wel genoeg melk in haar buikje heeft. (gewoon een beetje chaggie is ze dan, "potverdriedubbeltjes, ik lag hier net zo lekker...!" zie ik haar dan denken.... )
Ik met net klaar met de traktaties voor het kinderdagverblijf. Jasmijn viert morgen haar verjaardag daar. Ben alleen de leidsters vergeten , dus zo meteen nog maar even terug naar Appie...
Yule, thanx "dus niet: je moet mij aannemen anders word ik depressief" Ga nu snel het konijnenhok buiten verschonen voor het donker is. Edit: Lola, schandalig
@Cossy, wat is een Angel Care? @Lola, wij hebben Mike maar 2 dagen op onze kamer gehad. Wij werden wel bij elk zuchtje wakker. Aangezien wij op een flat wonen en onze slaapkamers tegenover elkaar liggen, ging hij al gauw zijn eigen kamertje op. De deuren staan trouwens wel op een kier.. @Ingeltje, wat goed dat je zo positief denkt over dat je meer kunstvoeding moet gaan geven! Heb echt al vanaf t begin bewondering voor jou tips en positiviteit! Nou Mike kan ookal een paar dingen van jou lijstje vd 19 weken sprong, maar lijkt me sterk dat Mike die al gehad heeft. Hij is pas 13 weken en gecorrigeerd pas dinsdag ofzo.. Dit kan Mike ookal: - in buikligging armen strekken - grijpt amper nog mis - met 1 hand dingen vastpakken - mama's hand in zijn mond stoppen - mama/papa's mond vastpakken (of neus) - maakt andere geluidjes - duwt de fles weg als hij geen honger meer heeft - speeltjes in zijn mond stoppen - proberen zelf rechtop te gaan zitten op schoot Hier stopt Mike ook alles in zijn mond, maar nog geen tandje te bekennen. Volgens de KA stoppen alle babies op een gegeven moment alles in de mond. Zo "voelen" hun alle spullen en daarbij kwijlen ze dus ook door t reflex van iets in de mond stoppen. @Eva, ik snap wat je bedoelt met veel veranderingen. Maar zodra we verschil merkten met de voeding, mochten we van de KA Nutriton proberen af te bouwen. Aangezien t dan dus waarschijnlijk geen tot weinig reflux is geweest. Maar we hebben het bedje weer terug omhoog gezet, ook voor de verkoudheid. Wel zitten we op 5 schepjes Nutriton en dat gaat prima! Minder doen we niet, anders is t te groot verschil. @Pupke, nee niet doorgeslapen. Maar wel al véél beter dan ervoor. Wij zitten nu op 5 scheppen Nutriton op 180/6 en overleg morgen even met de KA hoever we nog mogen omlaag. Hij kwam vannacht om half 4, speentje gegeven en toen om 06.15 met een giga poepbroek! Dat gaat trouwens ook véél beter met de Pepti! Knap van Quinten! @Parr, oe dat is niet zo lekker heet vet op je voeten en hand. Smeer maar lekker met lotion ofzo in, schijnt goed te verkoelen. Je hebt echt een pechdag gehad zo te lezen haha.. Ik had iedereen in t algemeen bedankt voor de kaarten. @Yule, ik doe dan beetje neusspray in t neusje om t wat te "weken" zeg maar. En dan eruit zuigen met neuszuiger. Inderdaad raar dat Raven korter slaapt als ze de voeding later krijgt. Mike ook hoor, als we hem de laatste geven om 23.30 is hij erg moeilijk met inslapen en word hij rond half 6 wakker. En als we hem om 23.00 uur geven slaapt hij gelijk in en kwam hij normaal pas rond 7 uur. @Elise, ow wat vreemd.. Ja denk wel dat je pas na 2 weken ofzo kan testen. Want stel dat je dus zwanger bent, is je eisprong dus pas geweest toen je hebt gevreeën. Toch? Ik droom ook weer allerlei rare dingen de laatste dagen.. @Lola, hoe heb jij de mouwtjes vd slaapzak vastgemaakt voor Emma? Helemaal aan t uiteinde bij der handjes zeg maar, of ergens in t midden? @Firttime, dikke *knuf* voor jou! @moppiepoppie, aantal cc's water zeg ik altijd hier en dan / aantal schepjes voeding. Nee met FV hoeven ze geen extra vitamienes nog. Hier verder weinig te vertellen. Gaan straks broodje ei eten en dan naar Souders toe. Die gaat weer even de slaapzak anders vastmaken bij de mouwtjes. Mike kan nu dus goed de coordinatie van handen naar mond. Dus maakt zich daarmee weer wakker.. Dus als Lola even op tijd reageert over de slaapzak van Emma, kan Smoeder dat ook zo doen. Moet daar liedjes downloaden en branden op cd voor de crematie van zijn oma dinsdag. Gelukkig zijn mijn ouders vrij deze aankomende week en kunnen die mooi oppassen. Ga Mike niet de hele middag meeslepen bij dat trieste gebeuren. Kan er zelf al zo slecht tegen. Verder doet hij t prima.. Weinig huilen, sneller inslapen en vannacht kwam hij dus maar 1 x met een poepbroek! Verkoudheid word ook beter, maar doe nog wel Luuf, neusspray en VSM druppels.
Ik weet niet of ik nog op tijd ben , maar ik heb de hele mouw (van de oksel tot aan het boord...) aan de slaapzak vastgemaakt. Eerst had ik alleen het uiteinde van de mouw vastgenaaid aan het lijf, maar dat bleek niet te werken...
Sollicitatie: ik bereid me altijd goed voor op de vraag, vertel eens wat over je zelf. Vind het een rotvraag maar je kan er veel mee. Wat Yule ook al zei, bedenk wat je over hun wilt weten. Als je zelf dingen vraagt dan toon je echt interesse in het bedrijf en de werkgever.
whaa wat kletsen jullie toch veel! even een update! met mijn opa gaat het wat beter ze hebben vandaag de zuurstofpomp eraf gehaald en hij is zonder pomp 93! nu hopen dat het zo blijft! dan mag hij mssn voor oud en nieuw naar huis!
gewoon belachelijk tip: geen chocolade, als ik nog op tijd ben, wordt ik altijd mee dood gegooid, en anders een leuke tekening of foto, vind ik altijd leuker hmmm aan het tijdstip te zien zal ik wel te laat zijn. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@kaatje ik weet niet wanneer ik ongi moet worden ben het nog steeds niet echt geweest na de bevalling. dus het is allemaal gokken. dus het zou knap zijn om zomaar goed te zitten qua eisprong. @missy ja dast zou dus kunnen maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. ben dus nog niet echt ongi geworden na de bevalling. misschien na de eerste bloeding er gelijk achteraan maar dat weet ik dus niet. maar dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kan raken. @steen ja raar, maar ik zie het wel
@kaatje heb er wel aangedacht een dag later, maar wist niet dat het zolang kon. Maar als het zo is moest het gewoon zo zijn en dan ben ik er eigenlijk wel heel blij mee. ben nou alweer een beetje aan het idee gewend en krijg helemaal kriebels als ik dit aan jou zit te schrijven. chris betrapte meer gisteren op dat ik weer uren met mijn hand op mijn zat. ook dit weer neit bewust. maar we zien het wel. moet gewoon nog ff wachten tot ik kan testen of tot komen.
@Parr, haha sorry, lees nu ook dat je een afvoerslang gebruikt.. Is het verder gelukt? Heb even teruggezocht..maar ik had je al bedankt hihi Leuk leuk kruipen en daarna in de kinderstoel zitten @Yule, graag gedaan. @Roshi, maakt niet uit hoor, maar hier geen kerstkaart van je. @Elise, spannend zeg..ben benieuwd. @Ingeltje, vroeg het nog ook nog eens aan mijn man, maar Britt doet ook alle dingen van het lijstje. Al weet ik niet of ze op haar naam reageert of puur op het geluid. @FirstTime, zo te lezen veel stress en spanning. Heel veel succes samen, hoop dat het allemaal gaat lukken de komende weken zodat je straks wat meer rust krijgt. @Kaatje, hier ook hetzelfde moeten julie sowieso de MMM in of kun je nu ook spontaan zwanger worden? Veel succes morgen. @Steen, ja scheelt wel even een voeding minder..erg fijn. Veel plezier met de Dvd, wat ga je kijken? @Lola, toch wel handig hé de Appie open op zondag wat heb je gemaakt? @Lindaa, wat fijn zeg dat het beter gaat met je opa. PSP Mijn broer heeft het programma voor me gedownload..kan ik ook lekker verder met mijn verslaving (al is het alleen maar op de rode ogen te verwijderen) Kerstkaart Niet dat het uitmaakt, maar heeft iedereen de kaarten al verstuurd? Heb er namelijk wel meer niet ontvangen. Hoop dat iedereen wel onze heeft gekregen.