September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gelukkig maar! cinababy helpt hier ook altijd heeeeel goed :D

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    OH NEEEEEEEEEEEEEE.... :(:(:(:(:(:(
    wat kut zeg... ga maar ff rustig eten meis...

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    én een beetje tiet en julian slaapt weer lekker. hoop tot de volgende fles;de papfles

4. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, dat je het gewoon een naam wilt geven. En dat je moet accepteren dat alle baby's nu eenmaal anders zijn en anders op dingen reageren. Probeer alles een beetje los te laten. Ik zou doen wat jij hierboven zegt, over die Pepti. Volgens mij denk je dat zelf ook, maar durf je dat misschien niet zo goed en dat je daarom hier om bevestiging zoekt. Het komt allemaal goed meid! Jij bent een goede moeder, dat weet ik zeker. Probeer niet overal een verklaring voor te zoeken en laat alles op je afkomen. Veel dingen zijn niet te regelen, vooral niet bij baby's.

Ik vind het soms wel jammer dat Rayyan bepaalde dingen niet doet die andere baby's hier wel doen. Vooral doorslapen :p en verder kan hij bijvoorbeeld ook niet omrollen. Maar andere dingen doet hij weer wel, en ik heb gister ook zijn eerste tandje ontdekt (auwie). Ik denk dat hij nog veel krampjes heeft gezien zijn gedrag. Maar ja, ik probeer het nu te accepteren, het zal vanzelf wel in orde komen allemaal. En als hij dan 's nachts zo breeduit naar mij glimlacht, is het ook niet meer zo erg dat ik wakker ben :) Kortom, ik denk dat je het een beetje los moet laten en dan zal Mike zelf wel laten zien wat hij ervan vindt. Succes meid! *knuf*

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Alvast bedankt meiden voor de reacties tot nu toe..
    Maar Ingeltje, ik kan t slaapgedrag niet los zien van t eetgedrag. Aangezien de KA dus denkt dat hij dus slechter/onrustiger slaapt doordat we de goede voeding dus nog niet gevonden hebben.. Of nu misschien met de Pepti wel, maar zijn t gewoon al die tijd krampjes geweest waarom Mike korter of onrustiger slaapt..

Wat zouden jullie doen? Wel aankomende dinsdag het PH-metrie onderzoek laten doen? Zodat je zekerheid hebt over wel/geen reflux en dat dan dus los kan laten?

6. @Tweety: Ach nee meid, wat kl*te! Dikke knuf voor jullie allemaal...

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Pisum, wat doet Rayyan dan precies waarom jij denkt dat t krampjes zijn?
    Want misschien zijn t ook wel gewoon krampjes bij Mike en slikte hij door de Standaard voeding, omdat die te dun was in vergelijking met wat hij normaal gewend is..

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey Pisum, dat heb ik nou ook, soms sta ik helemaal gefrustreerd en boos op als ik Julian weer hoor huilen 's nachts en dan lacht ie tegen me... ja dan ben ik vertrokken hè! Wat een poepie!

(mag nog steeds niet klagen met mijn 6 weken doorslapen van julian, het is nu nog maar sinds een weekje probleem, misschie slaapt hij straks weer gewoon door)

Ook jij doet het gewelkdig Pisum! Je bent een supermoeder en je hebt al zoveel doorstaan voor je mannetje~! Tuurlijk is het aan de ene kant vanzelfsprekend, maar aan de andere kant ook echt zwaar.Klasse :thumup:

9. Zou ik wel doen, ja...

10. tweety ohw nee, ga maar rustig eten en kom dan je hart even luchten.

missy: ik zou het slapen idd ook los zien, hij slaapt niet veel overdag maar dat hoort ook bij baby's, als ze hard groeien en ontwikkelen dan slapen ze veel van alle nieuwe indrukken.
    als ze niet veel slapen kan het zijn dat ze een tijdje langzaam ontwikkelen of even stil staan en daardoor raken ze niet zo vermoeid dus minder slaap nodig, dan krijgen ze dus weer de tijd om nieuwe dingen te leren en zo is het cirkeltje rond.
    over het eten zou ik ook niet te veel uitproberen.
    een keer eerder honger kan altijd hoor.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Tweety, owjee.. niet weer. :(
    *Knuf* meid! Bah.. ga eerst maar lekker eten!

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @parr: je zei dat ik een lief, gezellig mens was, zoiets :D

@dreames: was jij nou degene die zei dat ze in Den Haag nog mensen zochten? wat voor werk is dat?

@kaatje: succes morgen!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Missy: inderdaad het onderzoek zéker even doen. Dan weet je in ieder geval wat het NIET ismisschien

14. hihi
    met kaartje is ook leuk hoor. ik bedoelde eigenlijk dat ouders vaak merci geven en dat ze er niet aan denken dat een tekening ofzo ook leuk is.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Anno, maar ik merk aan Mike dat hij vaak nog wel WILT slapen, maar t dus niet lukt op de een of andere manier..
    Als ik hem dan dus eruit haal omdat hij huilt in zijn bed, begint hij op schoot alweer te gapen/ogen wrijven/jengelen.
    Maar in bed leggen, nou dan is mijn huis te klein!
    Daarom maken wij ons er dus zo druk over.. Zou hij gewoon na uurtje slapen klaar zijn, dan is er niks aan de hand. Maar soms word hij na 45/60 min wakker en is nog wel moe, maar weigert te gaan slapen door iets... Of, dat denken wij dus.. Misschien is hij nog wel moe, maar wilt hij er dan liever weer even bijzijn ofzo..

16. en o ja kaatje succes morgen.

wij gaan morgenvroeg wegen, ik ben benieuwd, volgens mij is ze wel aangekomen maar ik heb de laatste tijd het idee dat ik misschien te weinig bv heb.
    net met de voeding was ze na 5 minu al klaar aan de eerste kant en ook echt leeg en toen nog een kleine 10 min aan de andere kant en toen was ze boos.
    heb haar toen haar speen gegeven en toen was het goed. zou ze dan nog honger hebben of gewoon zuigebhoefte.
    lijkt me als ze honger heeft dat ze toch sneller dan om de 4 uur zou willen eten
    plassen en poepen gaat goed en verder is ze vrolijk enzo.

ben normaal nooit zo onzeker maar ik zou het verschrikkelijk vinden om te moeten stoppen, ik wil zelf die keus maken.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. dat heeft julia soms ook hoor, niet elke dag maar dan kan ze gewoon boos op zichzelf worden dat ze moe is.
    en probeer idd samen een oplossing te zoeken ipv tegen elkaar, snap dat het soms moeilijk is.
    en ik zou idd zeker laten testen dan kan je miss wat uitsluiten

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Julian slaapt ook echt hazeslaapjes.Maar het in bed leggen is vaak geen probleem. Heel af en toe moet hij huilen, omdat hij dan niet meerbij papa en mama kan zijn denk ik. Hij wil datdan gewoon ff niet.
    Soms slaapt hij prima en wordt hij vrolijk wakker, maar soms ook huilt hij een beetje of soms ook heel erg opeens. Het is erg verschillend. Maar meestal wel te troosten als we hem oppakken.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Vervelend is dat hè?
    Volgens mij is dat de vergissing die we veelal maken. We denken dat we zelf te kiezen hebben en raken dan enorm teleurgesteld als het niet gaat zoals we willen.
    Als ik 1 tip mag geven aan een nieuwe moeder, dan is het wel dat we de natuur niet kunnen regelen.
    Ik heb ook altijd gezegd dat ik BV geef zolang het goedmag gaan.Wel echt kut dat het niet meer gaat,maar ik kan het daardoor wel redelijk loslaten. We kunnen de keus niet altijd zelf maken. Wat yule ook al zei, als je weer gaat werken loopt het vaak terug. Helaas leven we niet in Noorwegen/Canada, waar je heerlijk een jaar vrij krijgt als je kindje er is!

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ow nee niet weer :( :cry: dikke knufffffffffffffffffff

Deel Deze Pagina