@cossy: Wat een vervelende toestand meid. Helaas is het zo dat mensen die aan de drank zijn erg vervelende figuren worden meestal (alleen zelf vinden ze van niet). Dus vooral niets van aantrekken en in eigen sop laten gaarkoken, hoe moeilijk dat ook is. Die vriendin zal op den duur zijn ware aard ook wel gaan zien. Het belangrijkste is dat jullie met het gezin weten hoe het zit en verder hoef je dat aan niemand uit te leggen toch? Mijn opa was ook jaren alcholist (toen ik klein was mochten we er nooit logeren) en ondanks dat hij al jaren niet meer drinkt is het nog steeds geen aardige man (altijd zeuren en niks van een ander aannemen). @iris: bedankt voor de boektitel! @kaatje: succes strakkies! @lola: ach arm kind, alles weer uitgespuugd... gelukkig dat Jasmijn zo vrolijk was vanmorgen! Lekker jarig en in de belangstelling, dat doet haar vast goed! @krisstel: is 1200 cc echt een probleem denk je? Hoe zwaar is ze nu? Je mag 170 cc x gewicht : aantal voedingen doen he? Wat je ook kan doen is 3 voedingen 200 cc en 2 voedingen 165 cc doen ofzo. Ik zit weer eens op mijn werk te forummen (laatste werkdag was 18 december...), maar heb niks te doen. Er is haast niemand en ik zit dus maar vacatures te spotten en sollicitatiebrieven te schrijven. Heb nu 3 brieven de deur uit, al 1 gesprek en interesse getoond in nog 2 vacatures. Hoop dat ik op veel plaatsen op gesprek mag, dan kan ik goed kiezen wat me leuk lijkt. Ik merk wel dat ik de neiging heb om op functies onder mijn niveau te solliciteren, moet ik ff op letten (beetje zonde anders). Ik heb wel respect voor meiden als Lola en Jannes hoor met wat jullie voor werk doen (klinkt moeilijk namelijk). Van de rest weet ik het niet zo precies wat jullie doen. Ik ben natuurlijk de gezondheidszorg gewend en nu solliciteer ik bij verzekeraars en bedrijven. Da's echt een heel andere tak van sport volgens mij (alhoewel ik denk dat het wel meer bij me past). Al die functie omschrijvingen in het engels... soms snap ik er geen hout van. Even voorbeeldje: Regulatory affairs De afdeling Registratie levert onder meer een strategische bijdrage aan de discussies over de productontwikkeling door samen te werken met de Business Units en ons hoofdkantoor. Daarnaast besteedt de afdeling aandacht aan het opbouwen van relaties met Regulatory Key Opinion Leaders en Registratie-autoriteiten. Regulatory officer Je bent met je collegas uit het team verantwoordelijk voor de registratie en het onderhoud van dossiers van farmacotherapeutische groepen, zoals Oncology, Hematology, CNS, Alzheimer, Cardiovascular / Metabolic Diseases. Je assisteert met de processen rondom het registreren van deze productgroepen. Een greep uit het takenpakket: Registreren en onderhouden van dossiers van productgroepen; Medisch vertalen van SPCs, verpakkingsteksten en bijsluiters; Zorgdragen voor Quality Assurance & Management en onderhouden van (klinische) SOPs; Ondersteunen van de Regulatory Manager met dagelijkse werkzaamheden. Alle rode woorden zijn abacadabra voor mij...
Hey Yule, Ten eerste bedankt voor je compliment over dat ik moeilijk werk doe.. ha ha.. Moeilijk is het niet hoor (als je er voor geleerd hebt), tis vooral hard werken. Wat een vacature... typisch zo'n gevalletje van: laten we er vooral veel Engelse begrippen ingooien dan klinkt het interessant. Ik werk zelf binnen een organisatie waar de voertaal Engels is en wij noemen onze afdelingen ook Business Units. Maar meer dan een gewone afdeling is het niet hoor
Hallo mama's, Wat hebben jullie weer lekker veel gekletst! Ik ga het zo even allemaal bijlezen. Hier gaat alles zijn gangetje. Met Quinten gaat het heel goed. Hij is heel rustig, vrolijk en tevreden, al laat hij geen druppel meer staan van de flessen en soms denk ik dat hij daarna nog honger heeft. Hij meldt zich ook iets eerder, waardoor de nachten langer worden. Maar hij slaapt nog steeds prima door, dus zo lang dit het geval is, gaan we gewoon zo door. Ik vind dat hij echt heel anders is dan vorige week. Zo lacht hij hardop als hij op zijn buik ligt of als we met hem vliegen, hij kan zich omrollen (oke, dat heeft hij pas 1 keer gedaan...), hij staat graag op schoot en staat dan vrij stevig. Niet dat we hem los kunnen laten hoor, maar ik heb het idee dat hij zijn lichaam veel beter recht kan houden. Wel krijg ik een beetje de kriebels voor volgende week als ik weer moet gaan werken. Ik vind het leuk maar ook spannend om Quinten achter te laten. Daar moet ik gewoon even doorheen. Prettige dag allemaal en tot later.
Ha ha mijn ventje verbaast me steeds weer hij slaapt nog steeds, al vanaf half 6 vanochtend! Ga hem zo maar even wakker maken. Anno pff zwaar hoor zo'n nacht. Hopenlijk gaat het gauw beter. Kan me voorstellen dat je twijfelt, misschien even een week goed in de gaten houden en een keer extra wegen. Als ze dan nog steeds minder bij komt misschien toch overstappen? Jannes misschien heb je wel gelijk in jouw standpunt. Ik ben ook een type die graag voor elk huiltje een verklaring wil, terwijl Dennis daar ook veel makkelijker in is en Kyano gewoon troost en als hij dan weer lacht er ook verder niet meer over nadenkt. Ik merk in zo'n situatie ook dat Kyano bij Dennis veel sneller rustig is. Omdat Dennis gewoon zijn huilen accepteert en ik me gelijk zorgen maak. Maar ik kan de zorgen van Missy ook goed indenken. Yule lekker toch dat je de tijd hebt om de sollicitatiebrieven te schrijven En idd gewoon uitgaan van jouw kunnen en niet te licht over jezelf denken! Alhoewel sommige teksten idd erg lastig zijn
@wupje ja ik ga volgende week gewoon weer wegen en anders moeten we denk ik wel overstappen. ze komt nu al wel 2 dagen om de 3 uur dus volgens mij kan ze het zelf wel opkrikken maar moet ze wel goed doen dan. hoor haar nu ook al weer dus ga haar maar halen, weer 3 uur geleden gegeten xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Leuk tijdschrift trouwens voor werkende moeders: LOF. Staan echt heel veel handige tips en artikelen in over combi werk en zorg. Eindelijk een blad waar ik echt iets aan heb. www.lofonline.nl Er stond bijv in dat vrouwen vaak niet durven solliciteren als ze 'maar' aan 9 van de 10 eisen voldoen, terwijl mannen vaak al solliciteren als ze maar aan 1 van de 10 eisen voldoen... Dat gaf voor mij de doorslag om naar een hoop functies toch maar te solliciteren. Als het niks wordt is het ook niet erg.
Hee meiden, ongelofelijk wat moest ik een boel pagina's bijlezen! Tweety, wat ontzettend kl*te dat Robin toch weer slecht ging opeens Lijkt me een heel enge situatie, goed dat je zo kalm kunt blijven. Okee, je moederhart breekt als hij weer terugmoet, hele dikke knuffel voor jou en je ventjes (die grote met keelontsteking ook!) Cossy, ppff wat een gedoe met je opa. Hier ook alcoholprobs in de familie. Het is heel moeilijk je er zo min mogelijk van aan te trekken. Maar wel het beste... Knuf voor jou. Yule, ppff wat een jargon! Volgens mij gewoon dikdoenerij Ik hoop dat je droombaan er tussen zit, je verdient het! Ga zo even naar dat tijdschrift kijken. Kaatje, toitoitoi! Lola, agos alles weer uitgespuugd Is hier nog nooit gebeurd, ik zou behoorlijk schrikken denk ik. Geef je dan meteen weer een voeding er achteraan eigenlijk? Jasmijn met kroon, wij willen foto's! Missy, ik hoop dat jullie heel snel de rust vinden met Mike. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik snap jullie onzekerheid maar heb dat zelf niet zo met Jill. En dat is ook een aparte Past gewoon bij haar blijkbaar. Zolang ze goed groeit en vrolijk is maak ik me niet druk over slaapjes en eetrimtes enzovoort. (hmm, had er toch meer over te zeggen dan ik dacht ) Parr, hoop dat met Kate alles goed gaat vandaag! Zal best Eva, hier heel soms een beetje irritatie naar vriend toe, als hij niet uit zichzelf ziet wat Jill (of ik) nodig hebben. Maar gelijk voel ik me dan schuldig, hij is zo'n superpapa! En kan ook niet alles perfect doen en dat hoeft ook niet. Krullen, zooo cute! Iris, ik kon ook pas gourmetten toen iedereen al klaar was eerste kerstdag Jill heeft er een handje van honger te krijgen als ik net in mijn eten prik Vakantie, nog helemaal niet over na gedacht... Lief haat kamperen en vliegen met baby...? Ga het er eens over hebben vanaaf Ingeltje, wat een superleuke foto's! Hier ook een kale rand op Jill's hoofd trouwens, en ze heeft al zo weinig haar Ego, Jill heeft haar knuffellapje helemaal ontdekt. Als ze moe is, trekt ze het over haar gezicht en is vertrokken. Zo schattig. Maar vroeg me wel af of het niet link is. Lijkt me niet, het is een heel licht lapje. Gisteren heeft Jill dan de gewraakte loopstoel gehad van oom en tante die onverwacht langskwamen. Een knalroze ook nog Maar ach, ze mag er wel eens in als het zover is, dan kunnen we altijd nog zien. Dan nog iets. Jill wil op schoot niet meer liggen Ze probeert dan uit alle macht rechtop te gaan zitten. Hoofd naar voren, beentjes van de inspanning de lucht in. Als je haar helpt door haar handjes te pakken en haar naar voren te trekken, zie je haar genieten. Nou weten we wel dat (lang) rechtop zitten voor zulke kleintjes nog niet goed is. Maar zo af en toe oefenen met haar kan toch geen kwaad lijkt me? Ze vindt het echt superleuk om zo te 'gymmen'. Vandaag komt de babybjorn die ik tweedehands gekocht heb. Verrassing voor lief :-D Lijkt me ook handig als Jill naar het KDV moet, is hier om de hoek, hoef ik niet de hele wagen mee te slepen (en daar ligt ze niet graag meer in). Vandaag vrij, heb geruild met collega die zaterdag moet werken omdat we geen oppas hadden (ouders op vakantie). Woensdag gaat Jill voor het eerst oefenen op het KDV... Wat doen jullie met oud en nieuw?
@ Yule, wat een geweldige webshop heeft die site! Past helemaal in mijn straatje Ik wil alles hebbuh hebbuh hebbuh
@freesia, 'gymmen' is niet erg hoor, als je maar niet overdrijft. ben moe ga ff op de bank, pfff als ik zo morgen moet werken, nog maar niet aan denken. xxxxxxxxxxxxxxxx
@freesia: lapje kan denk ik geen kwaad, het is heel licht en ze ademen er heus wel doorheen. Raven doet het ook maar die gaat heel hard gillen als het doekje ineens over haar oogjes ligt en het licht dus uitgaat. Echt hilarisch! Rechtopzitten is heel herkenbaar. Raven wil ook niet meer op schoot liggen al een hele tijd. Ik zet haar wel eens rechtop op de bank of op schoot. Als ik merk dat ze haar hoofdje niet meer goed rechtop houdt leg ik haar in de box of op de bank. Met O&N (oud en nieuw... afkorten heeft niet zo bijster veel zin als je het dan voluit erachteraan zet, hihi!) kunnen we naar vrienden. Ik twijfel of ik wil gaan, want dan moet ik Raven uit bed sleuren om erheen te gaan terwijl ze dan al de nacht ingegaan is (we kunnen er pas om 21 uur terecht), ik moet er met de taxi heen van vriend heeft auto nodig voor zijn werk (avonddienst) en Raven ligt dan op zolder waardoor ik steeds naar boven moet om te checken hoe het gaat omdat er meer kindjes komen te liggen heeft een babyfoon niet zo veel zin denk ik. Dus al met al blijf ik eigenlijk liever thuis, helemaal nadat ik zag hoe hysterisch ze met Kerst was bij familie, maar mijn vriend zegt dat ik dan nooit meer ergens kom en dat het wel heel ongezellig is om met O&N (toch nog ergens goed voor die afkorting... ) alleen thuis te zitten. Tja. Daar heeft ie ook wel weer gelijk in. Wat gaan jullie doen dan?
wij blijven met oud en nieuw thuis, vrienden komen allemaal gezellig samen en wij waren niet uitgenodigd want wij hebben een baby.grrr schoonouders komen, niet zo bijster veel zin in maar ik moet woensdag om half 6 op dus als ik om 1 uur naar bed ga kan niemand iets zeggen. hopelijk wil julia tegen die tijd wat beter slapen anders gaan ze zoch daar weer tegenaan bemoeien. o ja ik ging de bank op. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
He meiden Hier weer een teken van leven. Alles gaat hier prrrrima! Kerst: Was hier heerlijk, Fenna was superlief, lekker gegeten en gedronken, top dus. Werken: Volgende week om deze tijd ben ik mijn eerste dag weer aan het werk. Heb er opzich wel zin in maar zie er ook wel tegenop hoor Oud en Nieuw: Fenna slaapt die nacht bij mijn schoonouders, want die doen nooit wat. Wij gaan naar vrienden en stappen. Geniet er maar van want dit is voorlopig het laatste jaar dat we dat doen! Sprongetjes: Ik let er totaal niet op, wil het niet weten en ga ook niet alles afschuiven op een sprongetje, die hadden ze vroeger ook niet Ik denk maar zo: Ik heb ook wel eens een slechte sacho dag, dus zij ook Fruithapje: Wij zijn ermee begonnen eerste kerstdag, helemaal leuk! Ze vind het errug lekker en heeft er geen last van, helemaal blij dus Slapen: Fenna slaapt nu elke dag van 7 tot 7, wat een heerlijkheid Zo, en nu op naar 2009! Wat zijn jullie goede voornemens dames, vind ik altijd een leuk onderwerp Liefs XXX
hey. even snel een ego verslag van mij want moet zo weer aan het werk. Levi heeft de hele nacht doorgeslapen en ik ben de hele nacht wakker geweest :-? Voelde me ze beroerd. benauwd, drukkend gevoel op mijn borst en pijn in mijn buik en rug. is nu gelukkig weg. Sollicitatie ging volgens mij wel goed. Ik was te vroeg dus moest buiten ff wachten. Netjes voorgesteld. wel een ontspannen gesprek gehad. Helaas niet over het salaris gehad en durfde er zelf eigenlijk niet zo goed om te vragen. Zijn werkdagen van 10.00 tot 17.00. door de weeks sta je alleen en op zaterdag samen. Hoor deze week wat. ze had in totaal 9 sollicitanten dus ben benieuwd. Cossy 2000 berichten Eva, leuk krulletjes is je mannetje nog wakker geworden Tweety, fijn dat robin goed de nacht is door gekomen Verder geen tijd meer. sorry.
hihi goede voornemens, ja schandalig maar waar, zwanger worden, niet in januari hoor maar volgend jaar rond deze tijd wil ik zwanger zijn. wil dus wel die 9 maanden ontzwangeren hoor. dus nog minstens 5 maanden wachten. wil ook dat julia bijna kan lopen want als ik weer BI krijg dan kan ik haar niet tillen. en ik wil me minder druk maken om alles en iedereen en alleen aan mijn gezinnetje denken. natuurlijk niet zo erg als ik het nus chrijf maar je snapt de bedoeling vast wel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hoi. ben ik weer. Aimar had net 37.7 dus ben bang dat hij toch echt een beetje ziek aan het worden is. Net lachen: Aimar heeft al 2 dagen niet gepoept en had net zichtbaar last van zijn darmpjes. CB gaf mij de tip dat als hij moeite had met poepen om zijn anusje te masseren. Baat het niet dan schaadt het niet. Dus ik net Aimar op de commode, luier open en met een doekje anusje masseren. Nou hij had me toch een lol ineens Alleen nog niet gepoept! Hij ligt nu weer lekker te slapen. @ Anno: raar dat jullie vrienden jullie niet hebben uitgenodigd! Vooral de reden vind ik vreemd @ Yule: Solliciteren....zit er ook telkens over na te denken maar durf de stap niet te nemen. En inderdaad, in sommige vacatures gebruiken ze zulke dure woorden of engelse termen dat je al niet meer durft te solliciteren! Enne over moeilijke banen: wat voor de één makkelijk is, is voor de ander weer moeilijk. Ik bedoel, bv Jannes' werk is vast te moeilijk voor mij, maar waarschijnlijk is mijn baan weer niet voor haar weggelegd...Tis maar goed dat we allemaal andere talenten hebben! Vriend: Hij is op zich superlief voor Aimar, gaat er 's nachts als dat nodig is zonder mopperen uit etc. Maar 's ochtends is het zo'n ramp! Ik voel me dan net een 40 jarige moeder die haar puberzoon uit bed moet trommelen! En ik maak me nog bozer omdat we hadden afgesproken dat als Aimar gewoon zou doorslapen, hij om 8:00 op zou staan.....Maar goed, moet er maar aan wennen dat hij nou eenmaal niet zo actief in huis is als ik....
Bedankt voor jullie tips en steun meiden! Het lucht al een stuk op om het gewoon eens van je af te kunnen schrijven. Yule -> Ohw dan heb jij volgens mij net zo'n opa Wat alcohol al niet kan doen he... Maargoed genoeg daarover Nieuwjaar -> Wij blijven lekker met zijn 3en thuis, we gaan denk ik fonduen of gourmetten. Nieuwe voornemen heb k ook hoor, n hele waslijst... Eens wat gezonder eten en minder snoepen, meer sporten (ja anders gaan die extra kilo's er nooooit af). Zwanger worden behoort nog niet tot mijn voornemens, hahaha. Maar ik zeg niet nooit, want misschien denk ik straks eind 2009 van goh, toch wel leuk een brusje. Groetjes, Cossy
@eva: ben ik met je eens hoor! Ik zou sommige dingen ook echt niet kunnen (bijv. commercieel, verkoop en targets halen) en andere weer wel (regelen, contacten onderhouden, administratie, overleggen etc). Mijn vriend ligt ook altijd lang in bed maar dat was al zo voordat Raven er was. Ik ben meer een ochtendmens en hij meer een avond mens. Maar we slapen ook wel eens samen lekker uit hoor met z'n drietjes... Heerlijk! Maar zoals vanmorgen vind ik ook wel grappig: hij was heel laat thuis door etentje en ik moest werken. Dus na voeding heb ik Raven in bed teruggelegd maar dan gaat ze altijd ff kletsen. Ik ging douchen dus hij werd wakker van haar geklets. En ondanks dat ie nog moe is gaat ie toch met haar spelen dat vind ik wel super eigenlijk! Als ik 's ochtends wakker wordt van haar en hij niet en ik vraag of hij de luier wil doen doet ie het altijd zonder morren (omdat hij weet dat ik het om 6 uur 's ochtends al heb gedaan bij de 1e voeding). Eigenlijk doet hij altijd wel wat ik vraag omdat hij weet dat ik het niet vraag als het niet nodig is. Wat ik wel irritant vind is dat ik altijd de oppas helemaal regel en zo en dat hij dat veel te lang voor zich uitschuift waardoor er problemen ontstaan. Ik vind dat je het niet kan maken om 2 dagen van tevoren de gastouder in te lichten ofzo. En wat hij ook al 2 keer gedaan heeft: op een dag dat ik werk en hij niet iets plannen terwijl hij zorgdag heeft. Het zit er nog niet helemaal in bij hem dat hij niet altijd zijn handen meer vrij heeft.
@eva: ja zij dachten ze komen toch niet want ze hebben een baby en hebben het dus niet eens gevraagd. is weer een vriendin van een vriend dus die komt aanwaaien en denkt de boel te regelen, jammer dan. wij hebben laatst toch ook ruzie gehad met vrienden totdat rik belde dat wij die opmerkingen niet accepteerde. nou sinds hebben we die vrienden niet meer gezien of gehoord. ze zoeken het maar uit maar vind het wel kinderachtig. en dat is dus ook mijn voornemen, me er niet meer druk om maken en dat lukt deze keer al goed dus wie weet komt het nog uit ook haha xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Voornemens: doe ik eigenlijk nooit aan... Maar als ik iets moet noemen: minder snoepen, meer bewegen, leuke baan vinden, geen geld uitgeven aan onzindingen (lukt al aardig goed), sparen (ga nu rekening openen als ik het er toch over heb), aandacht aan elkaar blijven besteden om relatie zo goed te houden als hij nu is en meer sex, haha! Over kilo's: ben onder 72! Joepie... nu wordt het ineens haalbaar om onder de 70 uit te komen weer. Nog 5 kilo te gaan.
Oud en Nieuw: wij gaan lekker naar vrienden en Sara gaat logeren bij opa en oma. Anderen nemen kindjes mee, maar hadden wel zin in een avondje beide wat kunnen drinken en de dag erna ook lekker uitslapen Werk: ja iedereen zo zijn kwaliteiten. Ik ben echt een kantoormens. Hou van hard werken en heb geen 9/5 mentaliteit, maar feestdagen en weekenden zijn heilig, dus horeca of zo zou voor mij echt drama zijn. Fruithap: Sara heeft net haar eerste verse bananenprak (lees 4 lepeltjes) gehad. Ze trok echt een gezicht van: wat moet ik hier nou mee... Morgen weer een paar hapjes. Voornemens: ik heb mijn mannetje beloofd dat ik zal proberen kritiek van hem beter te incasseren. Als hij mij iets verwijt, gooi ik er snel een terug "maar jij...". En dat moet ik afleren. Nou ga ff lekker in bad, daarna boodschapjes doen en een kraamcadeautje halen, want ik ga morgen bij een vriendin op kraamvisite. Ben zoooo benieuwd naar haar kleine prins.