@anno: is normaal hoor meid, een dipje in de BV rond de 3 maanden (en dat is Julia toch ongeveer?). Hier was het ook het geval, had deels met ongi te maken maar de productie was ook los daarvan gewoon een tijdje minder goed. Ik keek laatst terug in mijn BV schriftje waar ik alle voedingen + tijden in opschrijf en ik zag dat ik ipv 5 voedingen een hele tijd 6 of soms zelfs 7 voedingen gaf, die periode duurde zeker 2 weken (Raven was toen ongeveer 14 weken oud). Ze was ook aan het eind van een voeding niet tevreden, huilerig en bozig. Dus precies wat jij beschrijft bij Julia. Ik merkte het ook aan het kolven. Zat steeds maar op 3x130 cc en nu weer 3x160 cc ongeveer. Dus het was echt wel minder, de BV, maar door steeds aanleggen bij honger (soms om de 2 uur idd) is het toch weer op peil gekomen. Niet te snel opgeven hoor! 't Is niet leuk en je wordt er onzeker van maar het is zo zonde om ermee te stoppen als het niet nodig is. Het lijkt me ook heel verklaarbaar dat Julia maar 60 gram is aangekomen als ze lang ziek geweest is. Wel ff in de gaten houden, misschien over een week weer wegen om te zien of ze al gaat inhalen. Een dochtertje van een vriendin van mij krijgt FV maar was in 3 weken helemaal niet aangekomen doordat ze ziek was. Dan gaat het CB toch ook niet zeggen dat je maar met FV moet stoppen... Helaas is het voor veel CB's gebruikelijk om bij groeivertraging meteen BV af te raden, terwijl een dip in de productie heel normaal is bij 3 maanden en dus helemaal geen reden hoeft te zijn om met BV te stoppen. 't Is zelf zo dat veel CB's bijvoeding gaan adviseren omdat kindjes niet meer lijken te groeien en er dus wordt geconcludeerd dat bijvoeding nodig is. Terwijl die groeidip dus maar tijdelijk is en normaal bij BV kindjes en door te gaan bijvoeden help je de productie helemaal om zeep. Zonde! 't Is natuurlijk een ander verhaal als ze keer op keer niet gegroeid is of zelfs afvalt en de productie lijkt niet op peil te komen. Of zoals bij moppiepoppie er een reden is waarom de productie opkrikken niet werkt (slechte drinktechniek ofzo). Dan zou ik wel kritisch naar BV kijken.
hey mamas! hpoe is het met iedereen? ik heb wel alles bij gelezen, maar eigenlijk te moe om overal op te reageren! ik las over fruithapjes.. het CB heeft mij dat juist afgeraden en zei als je er mee wilt beginnen doe dan groentehapjes want dat kunnen de darmen beter verwerken..
@lola: oh, rayon manager. Dat is geloof ik wel iets anders, dan ga je in de buitendienst langs artsen. Ik heb ook vaak artsenbezoekers langs gekregen. Dat is niet echt iets voor mij, je moet een beetje je voet tussen de deur kunnen zetten en daar ben ik echt niet goed in. Doe mij maar werk binnen de muren van de organisatie en hard werken daar ben ik ook niet vies van, maar mensen overhalen die niet op mij zitten te wachten omdat ze het druk hebben of geen zin in reclame... dan voel ik me erg opgelaten. Tenminste, ik had de indruk dat die functie waarop ik heb gereageerd meer iets interns was.
Ja ik heb precies hetzelfde nu hoor. Vince is bijna 14 weken. Ook een dipje in de bv.... Gewoon heel veel aanleggen, komt het vanzelf weer op gang. Het is inderdaad lastig ja, maar als je even door de zure appel heen bijt kun je je kindje wel mooi 6 manden bv geven.
Er zijn idd van die BV dip periodes en dan is het slechtste wat je kan doen eigenlijk bijvoeding geven. Dus aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Eigenlijk - als je het kan, dus in weekend of op vrije dag - zou je met je baby gewoon een dagje in bed moeten gaan liggen en dan bij elke kik aanleggen. Maar goed, als je werkt is dat alweer moeilijk. In ieder geval, de enige manier om productie op te krikken is veel aanleggen (en dus vooral niet bijvoeden). En als het echt niet lukt, vragen om domperidon te laten voorschrijven. CB's raden al te snel bijvoeden aan vind ik. Heb geen klagen over m'n eigen CB *hout vasthouden* , maar de meeste verhalen die ik hoor zijn niet echt BV vriendelijk. En BV kindjes groeien nu eenmaal anders dan FV kindjes, terwijl de CB curve wel 100% op FV gebaseerd is. Ik vind om de 3u aanleggen zelf een beetje weinig, maar dat komt denk ik omdat Ewout meestal de 3u niet haalt. En als hij regeldag heeft, is het elk uur. Niet altijd leuk, maar heb het ervoor over. Ik wil idd de 6 maanden halen en liefst een jaar (of zelfs langer). Natuurlijk zijn er situaties waarin BV echt niet lukt (zoals Yule al zei), maar denk dat het hier idd om een "gewone" productie dip gaat die je ook kan overwinnen (als je BV wil blijven geven natuurlijk) Einde van heel BV verhaal
Raven haalt ook meestal de 3 uur net niet, 1x op een dag doet ze 3,5 uur maar verder zo rond 2,5 uur. 's Nachts slaapt ze wel heel lang, vannacht van 20.30 tot 7.15 uur. Heel veel aanleggen is lastig als je weer werkt maar wat bij mij heeft geholpen (denk ik) is dat ik 's avonds laat vlak voor het naar bed gaan heb gekolft een paar dagen (dus ca. 23 uur). Dan krik je de prolactinespiegel 's avonds weer even op waardoor je productie omhoog gaat.
@iedereen die bv geeft. ik vind het echt gaaf dat jullie het zolang volhouden. had het graag ook blijven doen, maar ben nu uiteindelijk wel blij, want met de fles gaat het stukken beter met gio. ga zo ff boodschapjes doen.
Hallo allemaal, Ik lees straks even terug, moet ze Jenna eten geven dus ffies snel een verslag van het bezoek aan het CB: Vandaag zijn we weer naar het consultatiebureau geweest voor Jenna's prikjes en natuurlijk werd ze ook weer gecontroleerd. Volop lachend kwam Jenna binnen, eerst meten en wegen; ze is 655 gram aangekomen ze weegt nu dus 5815 gram en is 59 cm lang haar hoofdomtrek is 40cm In de wachtkamer moesten we even wachten tot we naar de "dokter" mochten en Jenna heeft met haar verleidelijke lach alle kindjes, mama's en medewerksters om haar kleine vingertje gewonden Toen naar de dokter, ze vond dat Jenna het erg goed doet ook qua reageren, lachen, grijpen etc. en ja hoor daar kwamen ze dr PRIKJES zoals gewoonlijk vond ik het weer veel erger als Jenna want na 2 keer krijsen vond ze de dokter weer zo leuk dat ze weer volop moest lachen gek kind Nu moeten we 26 januari weer terug. Ze ligt nu lekker in de box te spelen en lijkt er niet echt last van te hebben. Ze heeft wel al 2x 1uur geslapen en dat is iets meer als normaal maar goed ze is ook nog eens verkouden en heeft haar sprongetje dus dan mag je best wat extra slapen
Fijn dat alles goed was met Jenna! En ze is duidelijk niet zo'n aanstellertje als Vince hahaha, die krijste alsof hij werd geslacht. En Vince slaapt de laatste dagen ook meer door de verkoudheid, dus dat zal daar wel van komen.
Yule, gaat Raven dan gillen omdat ze bang is of uit lol? Oud en nieuw, wij gaan bij mijn broer en schoonzus (en nichtje Julie en neefje Dylan) op bezoek. Die zijn net verhuisd en zitten dus nog in de troep. We nemen zelf hapjes en drankjes mee. Er komt ook een wederzijdse vriendin die anders alleen zit. Niks bijzonders verder, maar om nou allemaal apart thuis te zitten... Meestal geven mijn ouders een groot feest in hun omgebouwde garage (alias café het oude Noorden ) Heb verder niks met O&N, haat vuurwerk. De honden zijn om die reden 2 dagen in een pension, midden in de polder, lekker rustig. Voornemens, heb ik nooit. Wil vooral ook méér seks Proberen niet bevrucht te raken is ook een voornemen Ga wel proberen meer geduld op te brengen en minder te zeuren. Of me in elk geval bewust ervan te zijn en excuses aan te bieden en beterschap te beloven Kaatje, ik duim voor je sollicitatie! Anno, gelukkig sta je mijlenver boven zulke 'vrienden'... Werk, ook ik werk onder mijn niveau. Ben nooit ambitieus geweest, heb ook niet 1 studie afgemaakt Had ook met faalangst te maken trouwens. Ik doe nu werk waar ik me echt heel prettig bij voel. Krijg er energie van en als ik de deur achter me dichttrek, ben ik ook echt vrij. Neem geen troubles mee naar huis. Ik was tot voor kort filiaalmanager en werkte fulltime. Maar nu parttime werken en een functie lager (verkoopster) bevalt me prima! Dat ik tegenover mijn werk woon is ook een enorme pré. Ook omdat ik geen rijbewijs heb. Ow, misschien toch nog een voornemen: mijn rijbewijs halen (en een zak geld vinden om het te betalen ) Firsttime, lekker een beetje ritme! BV, hier haalt Jill bijna nooit de 3 uur de afgelopen weken. Of ze moet heel diep slapen. Meestal komt ze om de 2 en half uur. Maar dat betekent wel dat ze 's nachts doorslaapt en 's morgens nog een ruk maakt na de eerste voeding. Dan liever een keer extra voeden en lekker doorslapen Ik kolf 's avonds trouwens ook altijd beide borsten (ik voed elke keer maar met 1). Merk dat dat ook de productie opkrikt. Jill krijgt dan een fles en Zantac. Roshi, fijn dat Jenna weer is goedgekeurd en dat de prikjes goed gingen! Jill hoeft pas 13 jan voor de tweede prikjes. Maar ik moet dan net werken, dus moet de afspraak verzetten
@roshi: aggos... prikkies. Gelukkig viel het mee voor Jenna. 't Blijft niet leuk hoor om dat als moeder allemaal te moeten toestaan... Lekker gegroeid dus! ruim 150 gram per week is echt super! Wij moeten 6 jan weer, ik vermoed dat Raven dan ruim 65 cm zal zijn... ze past nu al een aantal rompertjes 62/68 niet meer , dus dat zegt wel iets over de cm's... 't Is echt een lange darm (zegt mijn vriend altijd )
Heee meiden, ik meld me ook maar weer eens....heb even een paar dipdagen. Dat het thuiszitten en de hele verzorging me af en toe naar de keel grijpt Vind het wel leuk enzo, en ben heel blij met mijn mannetje, maar soms tja, dan begint hij weer te huilen en dan denk ik, daar gaan we weer. Zit gewoon af en toe in een dipje. Ga van de week maar eens langs de huisarts. Ik heb overal kwaaltjes, ontzettend last van mijn knieeen als ik een trap opmoet...echt bijna niet te doen. Parttime banen op HBO niveau, ik ben ook druk aan het solliciteren, ze zijn er wel hoor het is even goed zoeken Ik zie zoooo op tegen januari, moet ik weer beginnen met werken. Ik werk parttime, 3 dagen per week. Helaas werk ik met diensten en het kan best zijn dat ik één dag 6 dagen moet werken (of nachten of zo) en een andere week vrij heb. Ik moet nog een dag in de week naar school, en eigenlijk moet ik 2 dagen per week stage lopen (heb dit kunnen veranderen naar 1 dag) bhabhabha wat een ellende. Als ik er al aan denk schieten met de tranen in de ogen. Hopelijk vind ik snel een andere baan, zodat ik nog wat tijd overhou om met mijn mupje te knuffelen sorry voor dit ego berichtje, maar zit even in een dipje
@sasha: knuf meid! 't Is ook heel wat allemaal bij elkaar. Goed dat je even naar de huisarts gaat. Al die postpartum kwaaltjes zijn helemaal niet leuk (hier ook nog last van de raarste dingen). Ik zat net nog te bedenken dat ik onwijs respect heb voor de meiden die een kindje hebben en nog studeren en aan allerlei verplichtingen moeten voldoen en er niet eens betaald voor krijgen (groot nadeel van studeren vond ik altijd). Ik ben blij dat ik dat niet meer hoef. Onder je niveau werken: de ene helft van mij vind dat ook totaal niet boeiend, maar de andere helft fluistert altijd weer in mijn oor dat ik best ambitieus mag zijn en ik heus wel wat in mijn mars heb enzo... erg irritant. Daarom vind ik het ook best lastig dat solliciteren. Misschien ga ik op te simpele of juist te verantwoordelijke banen af.... ik heb ook geen zin om onder mijn niveau te werken en voetveeg te zijn voor een of andere manager terwijl ik qua niveau hetzelfde werk als die manager zou kunnen doen, snappie?
@freesia: oh ja, thx! Nee dan gaat ze gillen uit boosheid/angst/niet leuk vinden. Dan rent mama maar weer naar haar kamertje om het doekje weg te leggen. Van de week had ze een bijtring precies op haar gezicht liggen en die bewoog mee als ze haar hoofd draaide. Ik kwam niet meer bij....!
Oud en nieuw, ik blijf lekker thuismet me meissie en opa. Voornemens, heb ik niet, doe er ok niet aan. Kyani heeft de nacht goed doorgeslapen! Van 20.00 tot 8.30. Daarna gevoed en heeft ze tot 10.30 weer geslapen daarna lekker wakker geweest en NU slaapt ze al vanaf 13.30 tot wanneer weet nog enit, mw. ligt nog te slapen. Zo ga nu ff bakkie koffie zetten. Ff opa verzorgen die is ziek, hihi hij is zelf bang dat hij kyani aansteekt :LOL: