September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Roshi ja ik zou bellen hoor!

2. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @cossy perfecte uitleg. dat is precies wat je moet doen. Maar ik zou inderdaad echt bellen.
    ,
    @ingeltje wat flauw nou zeg dat je neit gaat reageren. (kan me er lichtelijk wat van voorstellen. ben gisteren drie keer begonnen en elke keer gooide mijn comp me eruit. dus toen ben ik maar ff gestopt en vandaag weer bijgelezen.

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Elise: ik zie dat anderen al hebben gereageerd. Als je het niet vertrouwt, wel even de HAP bellen. Wellicht kunnen zij ook duidelijkheid verschaffen of die zetpil eventueel opnieuw gegeven mag worden. Dit mag uiteraard alleen maar als zeker is dat deze nog niet opgelost was, anders krijgt Gio teveel paracetamol in een keer en dat is niet goed.

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje meiden jullie laten me echt schrikken :confused: ik ga gelijk ffies bellen!
    ik dacht het alleen ff te vragen van die zetpil en dat 39 graden een belmoment is maar nee....

thnx voor de adviezen

5. 4days

4days Niet meer actief

Ook mamamelk met kerst. Wat een heertje was het he!? ;)

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Jeetje, wat is Quinten een hongerlapje vandaag zeg! Er zit steeds minder tijd tussen de flessen en als hij deze niet meteen krijgt, dan wordt hij me toch een potje hysterisch! Zo giftig als om 18.30 uur heb ik hem nog niet eerder gezien. Zo gauw hij de fles had, was het goed en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. Hij werd zelfs niet eens wakker toen ik hem naar boven droeg en hem in zijn bedje legde. Helemaal uitgeput... Als dit zo doorgaat en hij duidelijk niet meer genoeg heeft aan zijn flessen (hij krijgt al het maximale van 5 x 180/6 namelijk) dan ga ik toch op het cb overleggen of ik toch een of twee papflessen per dag mag geven. We moeten hier eigenlijk mee wachten tot 6 maanden i.v.m. mogelijke allegieen, maar dat zie ik op deze manier niet gebeuren. Zo, deze half-dove moeder gaat even lekker rustig tv kijken...

7. 4days

4days Niet meer actief

Elise -> Dat was een copy en paste ;)

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gebeld: niets aan het handje

waar ik op moet letten:

-voldoende drinken
    -alert blijven
    -plasluier

als ze dit niet heeft of rond de 40graden komt moet ik direct weer bellen. Omdat we weten waar de koorts vandaan komt (prikjes) is het niet gissen en dient het alleen in de gaten gehouden te worden.

ook van die zetpil uitpoepen heb ik gevraagd en rond 23 a 24 uur mag ze er nog 1 + flesje.

ik heb haar nu lekker op bed gelegd met alleen een lakentje dus niet te warm gekleed

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    cossy leuk die kleertjes! echt een heer :D

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hihihi nou graag gedaan hoor! Ik was op dat tijdstip ook ongeveer wakker,dus ik zal idd wel even in je droom langsgewipt kunnen hebben!

Beroep:
    Ik ben ook HBO-opgeleid en doe nu dus callcenter werk ver onder mijn niveau en helemaal uit de richting. Ik zou graag ook de PABO nog eens doen, maar ik wacht nog op een gunstige regekling van de overheid.
    Ben ook totaal niet ambitieus, voor mij is het belangrijker dat ik het naar mijn zin heb met collega's. Hoewel ik soms wel baal van mijn werk omdat er allerlei achterlijke regeltjes zijn. Wemoeten voldoen aan targets en ze zitten heeeeel streng op de tijden. DUs dan krijg je dit soort opmerkingen: "Je bent 2 minuten te laat uit je pauze" :rolleyes:

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    ik ken het gevoel... Ik heb ruim 30 pagina's bij te lezen... Weet niet of ik dat ga redden....

Alles gaat hier goed. Isis is weer aardig opgeknapt, al is ze nog wel verkouden en hoesterig. En jammer genoeg is het nu met de verkoudheid ook afgelopen met het doorslapen :(...
    Ik hoop echt dat het volgende week als we weer aan het werk moeten wel weer in orde is....

Isis ligt nu op het speelkleed en heeft zich inmiddels bijna helemaal rond gedraaid (dus waar haar hoofd lag liggen nu bijna haar benen). Nu kan ze de tv zien heeft ze net ontdekt, daar ligt ze nu lekker rustig naar te loeren :)
    Af en toe werpt ze haar beentjes in de lucht om tegen de beestjes te schoppen (wat sonm lukt en dan een enorme lach oplevert).
    Wat is ze toch leuk!

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ steen jah die zit idd in de buggy.
    @ freesia thnx.
    @ lindaa jah zal wel moeten ze past neit in wagenbak meer. En buggy ligt helemaal vlak nu.

straks reageer ik de rst kyani krijst alles bij elkaar.
    arme opa met zijn hoofdpijn :LOL:

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dit doet Jenna ook :) ze schopt, hopt en wiebelt net zolang tot ze de tv kan zien :)

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lola: Werk -> salarisconsulent binnen de accountancy, studie -> Heao Commerciële Economie
    Pupke: Werk -> praktijkopleider Geestelijke gezondheidszorg, studie -> HBO-V en daarna Leraren Opleiding Verpleegkunde
    IrisB:Werk -> administratief medewerker (bedrijf in theaterbranche), studie -> WO Geschiedenis (Middeleeuwen) + WO lerarenopleiding
    Eva1983: Werk -> Pedagogisch Werker KDV, studie -> SPW3 en opleiding Hoger Management (Kinderopvang)
    Yule: Werk -> Arts-onderzoeker (maar zoekend naar iets anders), studie -> Geneeskunde
    Cossy: Studie -> WO Rechten (maar waarschijnlijk komend jaar switch)
    Steen: Werk -> IC neonatologie verpleegkundige, studie -> HBO-V en IC neo opleiding.
    anno103: werk-> pedagogisch medewerker, oftwel leidster op een kinderdagverblijf -> SPW3 kinderopvang
    Roshi: werk -> directiesecretaresse (maar wil gewoon terug naar admin medewerkster)studie-> MBO administratief en intercedenten opl
    Dreames: werk -> juridisch medewerkster op een deurwaarderskantoor, studie -> HBO Rechten
    FunnyMe: werk-> kraamverzorgster, studie -> SPW4, en kraamverzorging niv.2, lekker makkelijk)
    Freesia: werk -> verkoopster drogisterij, studie -> Pabo en MWD niet afgemaakt)
    Elise1: Werk -> Masseur Eyefeel Massage (eigen bedrijf) -> MBO klassieke Massage en ben bezig met HBO Massage therapeut
    Nikky: -> werk -> Activiteitenbegeleidster met verstandelijke gehandicapten -> SPW4
    Ingeltje:Werk -> Callcentermedewerker bij UPC, studie -> HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Jullie schrijven echt TE veel :confused:

@Freesia, volgens mij is het niet gevaarlijk maar wij halen het doekje altijd van haar gezicht..durven het niet aan. Britt wil ook al weken alleen maar zitten op schoot.

@Yule, gaat goed met afvallen hé :D Raven slaapt nog steeds op jullie kamer of niet? Wel gezellig!

@Jannes, heb er hier ook zo eentje…die begint altijd over dingen die ik fout heb gedaan als ik hem ergens opwijs, zo irritant!

@Lola, ja leuk foto’s, bedoel inderdaad van Jasmijn op het kdv. Spuugde Emma ook zoveel van bv of alleen als ze uit de fles drinkt? Rijden jullie deze zomer in één keer door naar Italië?

@Babystyle, heb je Kyani al in de buggy? Of kan ze daarin helemaal liggen. Leuke foto’s van het zwemmen.

@Pisum, wat goed! Applaus :whistle: voor Rayyan. Britt sliep ook echt van de een op de andere nacht door.

@Steen, wat gaaf Canada. Ben er al eens geweest en vond het geweldig. Ik wil erg graag naar Nieuw-Zeeland maar mijn man wil nog niet eens vliegen met Britt.

@Tweety, hoop dat Robin morgen mee naar huis mag.

@Ingeltje, ik word af en toe al gek van het bij lezen, helemaal als ik straks moet werken. Ik zal het cb eens vragen want of Britt nou 165 cc of 200 cc drinkt, ze komt 3 uur later toch weer. Misschien is een papfles ook wel een goed idee, zag dat het ook mag vanaf 4 maanden dus komt goed uit.

@Cossy, wat een mooie kleertjes had Vince met kerst aan!

Oud en Nieuw
    Wij blijven thuis omdat ik geen idee heb hoe Britt reageert om het vuurwerk. Mijn ouders blijven slapen en mijn schoonouders komen waarschijnlijk ook.

Tijd tussen voedingen
    Dacht echt dat Britt een beetje ‘afwijkend’ was dat ze vaak net de 3 uur haalt als ze honger heeft, maar zo te lezen dus niet. Gelukkig slaapt ze ook door, dus zolang ze dat doet maakt het me niets uit.

16. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Lola: Werk -> salarisconsulent binnen de accountancy, studie -> Heao Commerciële Economie
    Pupke: Werk -> praktijkopleider Geestelijke gezondheidszorg, studie -> HBO-V en daarna Leraren Opleiding Verpleegkunde
    IrisB:Werk -> administratief medewerker (bedrijf in theaterbranche), studie -> WO Geschiedenis (Middeleeuwen) + WO lerarenopleiding
    Eva1983: Werk -> Pedagogisch Werker KDV, studie -> SPW3 en opleiding Hoger Management (Kinderopvang)
    Yule: Werk -> Arts-onderzoeker (maar zoekend naar iets anders), studie -> Geneeskunde
    Steen: Werk -> IC neonatologie verpleegkundige, studie -> HBO-V en IC neo opleiding.
    anno103: werk-> pedagogisch medewerker, oftwel leidster op een kinderdagverblijf -> SPW3 kinderopvang
    Roshi: werk -> directiesecretaresse (maar wil gewoon terug naar admin medewerkster)studie-> MBO administratief en intercedenten opl
    Dreames: werk -> juridisch medewerkster op een deurwaarderskantoor, studie -> HBO Rechten
    FunnyMe: werk-> kraamverzorgster, studie -> SPW4, en kraamverzorging niv.2, lekker makkelijk)
    Freesia: werk -> verkoopster drogisterij, studie -> Pabo en MWD niet afgemaakt)
    Elise1: Werk -> Masseur Eyefeel Massage (eigen bedrijf) -> MBO klassieke Massage en ben bezig met HBO Massage therapeut
    Nikky: -> werk -> Activiteitenbegeleidster met verstandelijke gehandicapten -> SPW4
    Ingeltje:Werk -> Callcentermedewerker bij UPC, studie -> HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening
    Babystyle:) Helpende +, VErzorgende IG (nog niet klaar), OPleiding klaar-> Werken bij Kraamvogel

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

IrisB: Werk -> administratief medewerker (bedrijf in theaterbranche), studie -> WO Geschiedenis (Middeleeuwen) + WO lerarenopleiding
    Anno103: Werk-> pedagogisch medewerker, oftwel leidster op een kinderdagverblijf -> SPW3 kinderopvang
    Roshi: Werk -> directiesecretaresse (maar wil gewoon terug naar admin medewerkster) studie-> MBO administratief en intercedenten opl
    FunnyMe: Werk-> kraamverzorgster, studie -> SPW4, en kraamverzorging niv.2, lekker makkelijk)
    Freesia: Werk -> verkoopster drogisterij, studie -> Pabo en MWD niet afgemaakt)
    Nikky:: Werk -> Activiteitenbegeleidster met verstandelijke gehandicapten -> SPW4
    Ingeltje: Werk -> Callcentermedewerker bij UPC, studie -> HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening
    Krisstel: Werk -> Technisch adviseur, studie -> HBO Ergotherapie
    Babystyle: Werk-> Helpende +, Verzorgende IG (nog niet klaar), Opleiding klaar-> Werken bij Kraamvogel

18. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kristtel, ze kan er helemaal in plat liggen.

19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @pupke roshi had de vraag. maar dank je wel hoor. haha
    ff over de flesjes. ik heb dit ook overlegt mijn mij kinderarts omdat gio 1x in de week voor 6 flessen komt. je mag gewoon aanbieden. Wanneer jij ziet dat hij echt honger heeft. als gio 6 flessen krijgt drinkt hij ze vaak niet eens op. ook een tip van haar is 10 tot 20 cc extra geven per fles. dit kan geen kwaat. het gaat ook vormaelijk om de voeding. die ze anders extra zouden krijgen. dit is in overleg met 2 KA dus vertrouw dit advies wel en het werkt bij gio echt goed. vaak heeft hij de dag erna weer 5 en soms 2 dagen 6 flessen en laat hij 40 tot 20 cc staan. je zou het kunnen proberen.

20. 4days

4days Niet meer actief

Roshi -> Gelukkig. :) Beter een keer te veel bellen dan te weinig denk ik altijd maar.

Ingeltje -> Mooi, gaan we samen naar de pabo. ;)

Vince is ook zo'n tv liefhebber! Als hij huilt zet m maar voor de tv, issie zo stil! ;)

Deel Deze Pagina