September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Je kan t altijd proberen toch YUle? Als t te snel gaat voor haar heb je hem vast in huis als ze wat groter is

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jannes> had jij niet om 16uur een afspraak en moest je daarvoor niet al om 15.30uur de deur uit ;)

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ yule, kyani heeft van de mandela flesjes mt. m
    VAn avent speen 1 en van tommie tippee ok mt. 1
    Als ik groter neem heb ze emt 5min op en ze emoten minimaal 15min met een fles je doen.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, spannend

Roshi, dank je wel

:( ik kan heel van van Levi hebben maar nu ff niet. heb echt een knallende koppijn en hij blijft maar huilen. Kan hij ook niets aan doen maar wordt een klein beetje gek. hopen dat de para's snel helpen

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou mijn neef kennende blijft hij niet heel lang, want hij heeft 3 dochters en dat is nogal druk :d En Sara gaat rond 16.15u naar bed.

@Yule: Sara moest in het begin wel even wennen aan de nieuwe speen (komt meer uit), maar na dag of 2 wist ze niet anders meer.

Ga kleine meid uit bed halen. Tot later

6. hoi hoi

en help

vanmorgen de HA gebeld en die hadden er nog nooit vangehoord dat domperidon zou helpen om je bv op gang te krijgen.
    moest overleggen met de apotheek maar die zeiden ook, het is daar niet voor. nee dat weet ik.

nu is mijn vraag is het slecht voor julia? anders ga ik het gewoon proberen.

nu moet ik zeggen dat het al beter gaat dan gisteren, nu is het al weer 3 uur geleden dat ik gevoed heb en vanmorgen was ze ook voldaan na een voeding dus wil het nog wel ff aankijken.

zit op het werk dus kan miss niet meteen jullie reacties lezen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    anno> als het al iets beter gaat dan zou ik het nog even aankijken

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @IrisB: die badstof slaapzakjes zijn inderdaad wat dun. Bij de Hema heb je ook gewatteerde, misschien helpt dat? Ondanks het feit dat ik denk dat Quinten het lekker warm heeft (hij wekt geenszins het idee het koud te hebben) heeft ook hij 's ochtends erg koude handje. Schijnt aan de bloedsomloop te liggen.

@Devilchase: welkom terug! Het zouden best al tandjes kunnen zijn hoor.

@Firsttime: ze hebben wel een eigen kamer, maar als ik ze daarin opsluit, dan miauwen ze nog veel meer en aangezien deze naast de kamer van Quinten ligt, lijkt me dat niet zo'n strak plan. Nu heeft onze kater gelukkig niet elke nacht kuren, dat scheelt. Ik roep dan gewoon: "Basiltje, het vrouwtje is aan het slapen!". Helaas wordt hij daar juist enthousiast van en wacht net zo lang totdat ik uit de slaapkamer kom. Negeren is dus beter :).
    Ik heb overigens exact hetzelfde als jij omschrijft m.b.t. het schrikken! Je moet me eens zien bij vuurwerk, ballonnen of onweer. Wat die laatste betreft: veel mensen zijn bang dat de bliksem inslaat, ik ben bang voor de donder whahahaha. Ik neem mijn oordopjes dus wel mee als we ergens vuurwerk gaan kijken ofzo. En wat ballonnen betreft later voor Quinten: ik denk dat hij véél helium ballonnen krijgt, die knallen namelijk niet ;)

@Dreames: nou, dat zou wat zijn hè!

@Yule: dat is jammer dat je niet verder komt bij dat bedrijf. Wij gebruiken een 1,2,3 speen van Difrax en dan op stand 2, maar Q krijgt zijn voeding ingedikt, dus dat is weer een andere situatie. Fijn dat je wordt uitgenodigd bij dat andere bedrijf.

@Parr: nee, had ik allemaal nog niet gedaan. Dus voordat ik het wist was ik al te laat.

@Kaatje: ja, dat zal vast een stuk minder zijn. Maar als je eenmaal weet hoeveel je precies verdient en ook weet of je bepaalde (belasting)voordelen hebt, dan kun je een gedegen keuze maken. Misschien valt het verschil dan toch wel mee.

@Devilchase: lekker hè, in de pyjama! Als je het op zijn Belgisch uitspreekt, is het nog leuke (Piésjaamaa) ;)

@Jale: heerlijk dat het zo goed gaat met Gizem!

@FunnyMe: zo ziet Quinten er ook uit als ik hem met zwitsal insmeer. Ik smeer nu een beetje bepanthen op zijn gezicht op advies van het cb, en het ziet er stuk beter uit (maar ruikt helaas niet erg lekker)

@Roshi: fijn dat het alweer iets beter gaat met Jenna.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Vraagje, merken jullie ook de knuffel van je kind voor het kdv? Ik heb de stickers van goed-gemerkt maar twijfel nu over de strijkstickers

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    jeetje hebben jullie niks te doen ofzo haha pff niet bij te houden als je er ff niet bent.

reflux medicatie het wordt toch gestart het schijnt dat er in het verleden toch een aantal kindjes is geweest die ondanks geen reflux en zonder de med eerder gingen vernauwen op de naad van de operatie en aangezien robin nu 2x een incident heeft gehad willen ze alles uit sluiten. ach het is hun ervaring en hun zullen het wel weten. we gaan het maar gewoon weer ff proberen en kijken hoe het gaat. morgen ochtend mag ik ons ventje halen als hij het zo blijft doen als nu.

@yule ja idd maar ja waarom naar papa en mama luisteren hihi ach ja gelukkig is het nu verholpen. de arts die op de ehbo stond zei vandaag ook dat ze het vreemd vond dat er niet naar gekeken was gelijk maar ja het is moeilijk als er ook een luchtweginfectie bij zit.

roken ben getopt met oud en nieuw 2005/2006 en geen een meer aangeraakt maar ja was ook gelijk zwanger die maand.

@first time dank je meis op sommige momenten jank ik me ook een slag in de rondte (klopt dit?) vooral zondag toen ik hem terug moest brengen maar ja aan de andere kant weet ik dat het voor hem het beste is op dat moment. ik kan niets anders dan positief blijven voor hem maar ook voor rene die hebben niks aan een jankende mama heel de tijd al zou ik dat ook wel vaak willen hoor.

nou ga straks wel weer ff verder lezen nu eerst ff schappies doen enz. jullie kletsen echt teveel haha

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Q heeft weer kuren, hij wil alleen maar bij ons zijn. Ik heb hem nu in de draagzak en hij denkt dat ik een lollie ben want hij likt me helemaal af :) Oh, nu probeert hij de draagdoek door te bijten...

12. @funny ik heb julia d'r naam op de knuffel geschreven met stift, op het label en die ligt hier gewoon in het mandje, bijna geen ouders schrijven de naam erop.
    zelfs niet op jasjes enzo maar wel heel fijn als het wel gebeurd.

denk idd dat ik het even aankijk wat bv betreft. kan anders altijd vrijdag nog iets halen ofzo

xxxxxxxxxxxxxxxxx

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja toen ik nog in het kdv werkte vond ik het ook altijd erg fijn als alles gemerkt was. Scheelde een hoop boze ouders. (als er iets weg was)
    Ik denk dat ik ze toch maar bestel. Ik bedoel Anna en Sophie hebben vaak dezelfde dingen maar dan in een andere kleur. Dan is zo'n label wel zo makkelijk.

14. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Lollypupke: hahaha, hij vindt je om op te vreten!
    Schrikken: dat heb ik ook met ballonnen ja. Vroeger deden we van die spelletjes met balonnen aan je voeten. Je moest die van anderen dan kapottrappen en zelfs het langst ze heel houden. Ik verloor altijd, want ik durfde niet op ballonnen te trappen en probeerde die van mij alleen maar te beschermen (wegrennen dus). Rotspel! :)
    Toen Jari was geboren hadden we trouwens ook ballonnen opgehangen, blauwe en witte. Pas een week terug wilde ik ze weghalen. Durfde ik eerst ook niet, hahahaha... Ik heel schijterig met een punaise erin prikken, bleken ze niet meer te knallen! :)

@Parr: ja, op dit forum voldoende verslaafden voor mij! :)

@Pisum: ik wil me GRAAG aanmelden voor de meer-sex-in-2009-club! En dat afvallen komt dan ook vanzelf wel! :)

@Yule: JOEPIE, je past weer in je spijkerbroek. En gelukkig is het vrieskoud, want dan kan je er gewoon een HELE dikke trui op aan doen! ;)

@Funnyme: hihihihi, een heel pak krakelingen? Mjammie...

@Kaatje: knuf! Helpen de para's al een beetje? Levi, even heel lief en rustig zijn bij mama hoor!

En nu ga ik gauw weer verder met de administratie. Rotklus!

Jari wil niet slapen vandaag, geen idee waarom niet...

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    meiden ik moet even iets kwijt

ik ben mijn vader echt zooooo zat.

voorgeschiedenis:
    sinds een jaar of 4 heb ik weer contact met hem, hij woont in Dordt en hij is hertrouwd met een thaise vrouw

voor dat Jenna er was zag ik hem 1x in de 2 a 3 maanden. toen ik bevallen was kwam hij pas 12okt (4okt bevallen) langs.
    ik begrijp best dat je als "opa" je kleinkind iets vaker dan 1x in de 2a3maanden wil zien daar gaat het niet om.

op mijn verjaardag (eind november)kwamen ze binnen en Jenna lag te slapen bij een tante van mannetje. ze kwamen van buiten en waren ijskoud wat doet zijn vrouw(hierna ZIJ).... die geeft Jenna vol een kus op haar wang... gevolg huilend WAKKER. Toen ZIJ haar jas uithad pakte ze die kleine ook direct weg bij mannetjes tante. Na een half uur gaf ze Jenna aan mijn vader en die heeft haar ongeveer 10 minuten beetgehad en kreeg toen zijn biertje en sja dat is veel belangrijker dan je kleindochter dus nam ZIJ Jenna weer over. Ze verandert Jenna ook iedere minuut van positie en dat vind Jenna echt niet leuk en zet het dan op een huilen dat hoorde ik dus ik heb haar overgenomen en toen ze stil was op een kleedje op de bank gelegd. ZIJ ging er gelijk bijzitten maar mijn nichtje van 8jr ook dus ZIJ pakte Jenna gelijk weer op toen ik wegliep.
    ik stond in de keuken hapjes klaar te maken en had van het hele gebeuren (behalve Jenna's huilen) niets mee gekregen. Mijn broer kwam vertellen wat er aan de hand was en dat ZIJ Jenna een soort van opeiste.
    dus ik naar haar toegelopen en gezegd dat ze Jenna op de bank moet leggen zodat C (mijn nichtje) ook even met haar kan "spelen".
    C legde steeds een doekje over Jenna's gezicht om kiekeboe te spelen en Jenna vind dat geweldig toen zei ZIJ dat een baby dat niet leuk vind. C kwam naar de keuken om te vragen of ze dat mocht doen dus ik zeg "ja natuurlijk dat doe ik ook altijd vind ze heel erg leuk" wat denk je loop ik samen terug met C zit ZIJ hetzelfde te doen :confused: dus ik heb haar vriendelijk gevraagd C even met Jenna te laten spelen omdat zij Jenna bijna nooit ziet.
    Ongeveer 10 minuten daarna gingen ze naar huis.

Vorige week belde mijn vader opeens op of we die dag erna thuis waren, waren we niet dus ik zei zullen we anders zaterdag naar jullie komen? dat moest hij even navragen en hij zou het nog laten weten.

Zondag belde hij weer om te vragen of we dinsdag (vandaag) rond 14uur thuis waren. Dus ik zeg "Jenna en ik wel maar R (mijn mannetje) is er niet die moet werken" zegt tie "nou dat maakt toch niet uit" dus ik zeg "nou hij vind het ook wel leuk om jullie te zien" zegt tie "ja maar we komen natuurlijk voor jou en Jenna" dus ik "dat zal mannetje fijn vinden om te horen". Toen zei hij opeens "dan blijven we toch tot R thuis is" dus ik "die is er pas rond 19uur!" zegt hij "maakt toch niet uit" normaal komen ze rond 14 uur en gaan dan na een uurtje alweer weg! je denkt toch niet dat ik nu minstens 4uur met hun ga zitten. zoveel heb ik ze niet te vertellen.

dus eigenlijk een soort van beduust van het gesprek mannetje gebeld en toen werd ik pas boos..... hij bedoeld dus eigenlijk te zeggen dat R hem geen bal interesseert en het hem alleen om Jenna (en mij) gaat :confused: dus ik mannetje opgehangen en mijn vader terug gebeld;
    ik: "ik ben dinsdag wel thuis maar Jenna niet die gaat "wennen" bij andere opa en oma"
    hij: "kan je dat niet verzetten"
    ik: "nee"
    hij: "nou dan moeten we maar een andere keer afspreken"
    ik: "maar ik ben er wel gewoon hoor"
    hij: "ja maar Jenna niet toch"
    ik: "zijn jullie zaterdag thuis"
    hij: "ja hoezo"
    ik: "dan komen we even een bakkie doen met z'n 3 en" (met de nadruk op 2en!)
    hij: stotterend "ja dat is prima tot dan"

ik heb nu echt een beetje het idee dat mijn mannetje daar niet welkom is ofzo mannetje zelf interesseerd het geen f*ck maar mij wel!

ik wil het zaterdag over 2 dingen hebben:
    1 --> het gedrag met Jenna van zijn vrouw
    2 --> zijn reactie op mijn mannetje

sorry voor het laaaaaaaaaaangeeeeeeeeeeeee verhaal maar ik moest het echt even kwijt. Vinden jullie dat ik me aanstel?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    para's helpen nog niet maar Levi ligt gelukkig even heel lief te slapen in de box.

Zo maar even een lijstje maken want moet nog boodschappen doen. totaal geen zin in.

heb nu alle info opgezocht over ouderschapsverlof. moet wel 2 maanden van te voren schriftelijk worden aangevraagd dus ik a eerst vragen of ik een dag minder kan werken, zo niet dan lever in het verzoek in en ga dan maar ff 2 maanden full time werken.

Zo ook maar even een mailtje sturen naar die vrouw waar ik de sollicitatie had om te vragen wat mijn salaris daar zou worden

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    [-o< ik duim voor jullie meis!!

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier ook een slapend kindje in de box :D

dat mailtje zou ik nog niet sturen, ik zal eerst afwachten of de keus wel op jou val....

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :) wat voor smaak ben jij ;)

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Roshi ik vind zeer zeker niet dat je je aanstelt! Wie denkt ZIJ wel dat ze is! En dat gedrag van je vader vind ik ook maar achterlijk! Jullie zijn met zn 3en en daar hoort je mannetje ook bij. Of hij dat nou leuk vindt of niet!

Deel Deze Pagina