@dreames: dat heb ik dus ook geschreven dat je met zo'n berichtjes minimum alleen maar inhoudsloze onzin berichten krijgt waardoor het forum alleen maar minder overzichtelijk wordt. Ik vind het een beetje rare regel en een kliekjes bende. Ze zijn 'blij' met alle nieuwe leden, maar ondertussen wordt er wel een beetje elitair gedaan door degenen die al 10000 berichten hebben. Kan ik nooit zo goed tegen. Terwijl mijn vader belde heb ik de witlof laten aanbranden. Dat gebeurt mij dus echt nooit. Zit nu witlof met brandsmaakje te eten.... .... ....best lekker.
Oh fantastisch die Bloom kinderstoel maar vind dat je er te kort mee kan voor zoveel geld! @Yule, hé bah..hoop dat het nog even duurt, maar dat hij vooral geen pijn heeft.
@Yule: ik zou niet meteen teruggaan naar speen 1. Sara had fles eerste paar keer ook in enkele minuten leeg. Ze moeten even wennen aan de grootte van het gaatje, maar op de een of andere manier stellen ze hun drinkkracht bij en na paar keer/dagen gaat het langzamer. Het is niet goed voor babietjes om tot einde flesvoeding door 1 te drinken. Hun zuigbehoefte dienen ze aan te passen.
@Jannes, verslikte Sara zich dan ook? Britt had namelijk gisteren maat M maar verslikte zich wel drie keer.
@jannes: ze krijgt bijna altijd BV he? Dus past zelf haar zuigbehoefte/kracht al aan tijdens een voeding. Door de fles is al een beetje onnatuurlijk omdat die stroom constant is en dat is ze niet gewend. Ze drinkt heel krachtig aan de fles zoals ze aan de borst gewend is (zuigt zo de fles uit je handen) en stikt dan half in de hoeveelheid melk die ze naar binnen slaat, het loopt gewoon langs haar mondje haar kraag in. Je merkt echt dat ze naarmate ze langer aan de fles heeft gedronken ze wat rustiger drinkt (bij borst komt er eerst niks gedurende een halve minuut, dan heel veel, later weer minder uit, bij fles komt er meteen heel veel uit in verhouding). Speen 1 doet ze 10 minuutjes over, speen 2 dus 5-6 minuutjes. Ik vind het wel een beetje erg snel. Maar we zullen het een paar keer proberen en kijken hoe het dan gaat. 't Is wel de moeite waard om te proberen. Misschien went ze eraan.
Ik heb vandaag mijn Imps en Elfs bestelling binnengekregen. Naar mijn idee valt de maat (ik had 68 voor het shirtje en 62 voor het broekje besteld) normaal uit. Emma zou het al bijna kunnen dragen...
Nee, wij hebben nooit een bekledingsset gehad. Er is ook geen set die mooi bij de limegroene stoel past. Wij hebben wel de babyverkleiner (stom woord eigenlijk, want je verkleint de stoel en niet je baby... ). En aangezien er nogal eens eten op die stoel terecht komt hoef ik die bekleding dus ook niet te wassen...
@Yule: Sterkte voor en met je opa! Oei, ik heb nogal wat (boze) tongen losgemaakt met mijn verhaal over het kwijtraken van mijn hoekje. Maar zolang ik maar aan alle lessen kan komen, horen ze mij niet klagen. Kletsen doe ik toch liever hier en wie mijn creaties wil zien, kan kijken op mijn beebiesite... Trouwens, pspforum.nl werkt ook zo. Hen heb ik vandaag een 'hallo, hier ben ik weer mailtje' gestuurd, omdat ik nergens meer bij kon komen...
@Yule: bah, wat een nare periode... Ik hoop dat het toch nog mee valt met je opa! Zoveel mankementen tegelijkertijd, ongelooflijk dat er vorige week nog niets te merken was. Ik maak me toch ineens een beetje zorgen om de uitslag van Jari. Hij heeft van top tot teen eczeem. Ik schonk er niet zo'n aandacht aan, omdat hij gewoon vrolijk was en geen last leek te hebben. Bovendien moet ik vrijdag naar CB, dus dacht dat het wel kon wachten. Vandaag is hij echter de hele dag huilerig (normaliter helemaal niet) en wil niet slapen. Het valt mij op dat hij toch wel heel erg veel eczeem heeft en nu weet ik niet waar het van komt en of hij er beroerd van is... Hij krijgt nog altijd bv, maar heeft drie keer fv gekregen, de laatste keer zeker anderhalve week terug. CB adviseerde hypoallergeen, maar wij wilden eerst de gewone proberen aangezien er niet echt allergieën in de families voorkomen. Ik ga nu zeker wel hypoallergeen aanschaffen, want blijkbaar is Jari wel heel gevoelig. Punt is alleen: waar komt de eczeem nu van? Van de melk lijkt me eigenlijk sterk. Ik gebruik alleen Weledaproducten (dus natuurlijk), behalve voor in het badje. Daar gebruikte ik Zwitsal wascrème voor, maar dit doe ik ook sinds een paar dagen niet meer. Ik doe er nu Weleda olie in, om zijn huidje wat vetter te houden. Hij gaat om de dag in bad. Al zijn nieuwe kleertjes worden altijd gewassen voor hij ze draagt, dus daar zal het ook niet van komen. Ik gebruik geen wasverzachter. What can it be? Ik ben me nu af aan het vragen wat ik nog kan doen en of ik wel tot vrijdag moet wachten? Iemand tips / suggesties / gerustellende woorden?
psp mama's Mijn hoekje is er nog gewoon :-? heb trouwens een site aangemaakt voor mijn creaties http://erikaatje85.come2me.nl/ Levi red het de laatste dagen weer niet om 4 uur op een voeding te doen, komt gewoon weer na 3 uur. Moest nu eigenlijk om 20.00 weer maar heb hem net 120 cc diksap gegeven ( vond hij erg lekker ) en wordt nu op bed gelegd. hopelijk slaapt hij daarop tot een uur of 10 en dan zijn laatste voeding. zit anders steeds op 6 flesjes per dag Krisstel, zo dat is minder van je nicht. Had hier de ziekenfonds kaart boven op de stapel liggen dus ging gelijk de tweede week de deur uit. Is het niet als nog te verrekenen? Yule, wat een rotnieuws van je opa. sterkte
@First Time: LIjkt het op vlekjes? Dan zou het ook de 6e ziekte kunnen zijn. Niets ernstigs hoor... @Kaatje: Maar jij had dan ook al meer dan 50 berichten gepost toen ze gingen 'opruimen'...
@Jannes, Britt doet nu 15 minuten over haar fles...voor de maat M stond inderdaad vanaf 3 maanden dus misschien wel een goed idee om ook over te gaan. @Yule, het heet ook wel 'babyinset'. @FirstTime, en je hebt verder helemaal niets veranderd? Dan zou ik het misschien toch na laten kijken wat het is en waar het door kan komen. @Kaatje, nee ze moeten het geld echt allemaal betalen. Mijn nicht is jaren geleden onder behandeling geweest bij een psycholoog. Nou wil ze naar de ziektekostenverzekeraar toe om te zeggen dat ze 'psychisch minder' is in de hoop dat ze het dan (gedeeltelijk) kwijtschelden. Beetje raar want de vader heeft niets en misschien haalt ze zo ook nog de jeugdzorg op haar hals. @Lola, en het riempje? Denk ik wel nodig of niet?
Krisstel, idd een beetje rare weg om het zo te gaan spelen. Hoe lullig het ook is. is toch hun eigen schuld door de zorgverzekering niet in te lichten. Lola, ow vandaar
Sorry ik heb voor het eerst niet bijgelezen.. het gaat echt te hard. Sterkte Yule met je opa, toevallig is mijn oma ook net in het zkh belandt lees ik net in mailtje, maar ik weet nog niet waarom. Alleen dat bloeddruk 60 over 40 was Parr: goed geregeld met je mngr! Top gedaan meis! Kaatje hoe was je soll en wanneer hoor je iets? Tweety hoe is het met robin? de rest sorry, ga nu ff lekker met mannetje tv kijken
@yule sterkte met je opa kinderstoel: mijn Svader heeft een tripp trapp nagemaakt zal binnenkort een keer foto showen. autostoel: hier ook binnen, wel een grijze. bv: gaat weer goed, julia laat nu 3 1/2 uur tussen de voeding en is vandaag al 2 keer voldaan na het voeden. nu ligt ze even te mopperen maar dat is normaal op dit tijdstip. ga zo lekker op de bank, moest rusten van de HA haha. kom nog wel spieken hoor. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ingeltje, niet bijgelezen? schandalig Gesprek ging geloof ik wel goed. heb wel 8 concurenten. Hoor deze week nog iets.
Jannes, oh nou snap ik het van je banner! Krisstel, welke kleur hebben jullie de tripp trapp besteld? Wij hebben een witte en een white wash genomen. Dat van die ziektekosten hadden wij ook. Kregen 2 facturen van 4145,- euries. Alsnog aangemeld bij CZ. En we mochten gelukkig alsnog de facturen insturen en dan zouden zij dat bij het ziekenhuis betalen. Yule, he bah das slecht nieuws! Sterkte met je opa! Wat zeiden ze toen je dat zei over die onzinberichten op pspmamas? He getver witlof met een brandsmaakje. Wij hebben lekker slecht een maccie gegeten. Lola, bedankt voor je antwoorden! Nou hier is t weer gezellig... not! Mannetje had het erover dat hij vrijdag als ik werk dus gaatjes te laten schieten (hij zat lekker met Anna te kletsen) Dus ik zei dat er niets van in komt. Nou zegt hij ten eerste had ik het niet tegen jou maar tegen Anna en ten tweede ik haal ze op van het kdv en dan doe ik dat gewoon. Ik ben pissed naar beneden gelopen. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Oke de vader, maar ik wil het niet. Dus hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Alleen gaat dat een beetje moeilijk omdat ik hem nou negeer.