een hele goedemorgen meiden! ik heb niet bijgelezen, want ik zie dat jullie zelfs in de late nachtuurtjes doorkwekken hahaha! oef ben een beetje emo vandaag maar dat zijn er meer zie ik! VANDAAG EEN JAAR TERUG TESTE IK POSI! en nu ligt ze in de box...
Bah wat kan ik me weer kwaad maken zeg... Lees net weer een artikel dat de amerikaanse site facebook heeft besloten alle foto's van voedende moeders te verwijderen, omdat dit obsceen zou zijn... Dat is al niet te geloven, en de reacties van sommige mensen zijn nog erger! Dat ze voeden in het openbaar ook echt niet vinden kunnen... Waar gaat dit heen?!? Volgens mij is borstvoeding een van de weinige dingen die wel nog natuurlijk zijn in deze maatschappij! Waarom zou je als moeder je kind nergens mogen voeden? Of mag je soms maar 3 uur van huis? Ergens op een stinkend toilet gaan zitten? Of helemaal stoppen met borstvoeding geven dan maar, omdat ze zich eraan storen?!?!? Ik vind dit echt zooo belachelijk! En voor die mensen heb ik maar 1 boodschap: If nursing in public offends you, feel free to put a blanket over your head!
@Cossy: daar heb ik ook echt geen woorden voor... Ik vind overigens wel dat je een goede oplossing aandraagt! Misschein zijn die dekentje die mensen over hun hoofd kunnen doen wel een gat in de markt
Belachelijk Toeval wil dat ik op Facebook zit. Zal me eens snel bij die groep "Hey Facebook, breastfeeding is not obscene" gaan aansluiten. *mumblemuttergrumble* En dat van dat voeden in het openbaar is idd nóg belachelijker. Als iemand zich eraan stoort, blanket-idee is een goeie en anders kijken ze maar ouderwets de andere kant op. Toch vreemd hoe BV tegenwoordig als de "rare" manier van je kind voeden gezien wordt Voor al die simpele zielen die vinden dat je kinderen dan maar geen BV moet geven omdat het aanstootgevend is: leeuwenwelpjes drinken leeuwenmelk, geitjes drinken geitenmelk, babydolfijnen drinken dolfijnenmelk, kalfjes drinken koeienmelk en mensenbaby's drinken - drumroll - mensenmelk. Zo werkt het zoogdierconcept nu eenmaal. Niet dat ik mensen die FV geven ontaarde moeders vindt (voor ik hier BV maffia genoemd wordt ofzo ) , maar het is toch al te gek dat in deze maatschappij datgene wat eigenlijk niet natuurlijk is door veel mensen als "de norm" gezien wordt en als je BV geeft, ben je een of andere freak die niet met z'n tijd mee wil ofzo. Soit. Gelukkig hebben we daar bij de septembermama's geen last van en respecteert iedereen elkaars keuze voor BV of FV. *stops ranting*
Goedemorgen allemaal! @Yule: ik dacht toch ook wel aan een vorm van voedselallergie ja. Ik vroeg me al af of ik niet wat meer noten ben gaan eten de laatste tijd. Volgens mij wel namelijk... (M&M's, cashew, pistache, mmmm) Zal ze eens laten staan om te zien wat er gebeurt! Vandaag een drukke dag, zal ws niet meer op forum te vinden zijn... DUSSSS: HELE FIJNE JAARWISSELING GEWENST VOOR ALLE LIEVE MAMA'S HIER EN HUN GEZINNETJES! Dikke kus van mij!
Goedemorgen! Nou hier ook een beroerde nacht gehad....de hond was gelukkig wel weer stil, maar Femke viel uiteindelijk pas na twaalven in slaap en vanaf 3 uur was ze aan het rommelen, telkens de speen erin. Om 5 uur maar gevoedt en bij mij in bed gelegd, daarna heeft ze gelukkig wel wat beter geslapen tot kwart voor 10! Nu ligt ze ook weer lekker in haar bed. Er wordt al best veel vuurwerk afgestoken, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Ik ben erg benieuwd hoe het vanavond zal gaan. @Pupke, niet te veel poetsen hoor, hihi! En de 25 milj. is je gegund! @Tinkerbel, hier zullen de tranen om 12 uur ook wel komen...we hebben ook zoveel meegemaakt het afgelopen jaar. (en dan is mannetje er ook niet bij omdat hij moet werken, snif...) @Elise, dikke knuffel meid! @Tweety, fijn dat Robin vandaag lekker naar huis komt! @Iris, hihi hier soms ook een gefrustreerde Femke omdat ze iets niet goed in haar mond gepropt krijgt! Fijn dat Ewout het zo goed doet bij oma. @Cossy, go girl! Hihi helemaal met je eens! Ik ga even wat voorbereidingen voor het eten van vanavond doen, tot later!
heel snel weer illegaal alleen de laatste pagina gelezen en wat een onzin idd dat je niet in het openbaar zou mogen voeden. grrr doe ik toch haha kijken ze maar de andere kant in idd. en ook voor iedereen alvast de beste wensen voor het komende jaar en een goede jaarwisseling, een jaar geleden had ik vandaag eenm posi test en nu heb ik mijn kindje lekker bij me. gek idee hoor. miss tot vanavond nog ff maar ik denk het niet meer dus dan wordt het denk ik morgen of vrijdag xxxxxxxxxxxxxxxx
Hoi allemaal Er is zo mega veel geschreven! Heb het allemaal gelezen maar geen tijd om te reageren dus volgt hier een ego-bericht! Gisteren heeft Aimar een goed dagje gehad bij mijn moeder! Wel had hij aan het einde van de middag kramp en besloot ik om zijn fles dan maar een uurtje eerder te geven want daarna kan hij altijd poepen. En inderdaad, toen wij met z'n alle heerlijk chinees aan het eten waren, begon Aimar nasst ons in de wipper met bijbehorende geluiden te poepen! Vanmorgen naar CB geweest om even naar zijn hoofdje te laten kijken ivm voorkeurshouding. De afplatting valt heel erg mee. Wat tips gekregen om het draaien naar de andere kant te stimuleren. Ook meteen maar even gewogen. Hij groet echt supergoed: in 2 weken tijd 300 gram! IK hoef niet meer voeding te gaan geven aangezien hij het goed doet op 150/5. Onder zijn mooie krulletjes zit berg! Dus vanavond maar even insmeren met vaseline zodat het er morgen makkelijk af te krijgen is. Nu ligt hij in bed, maar moppert telkens om de 10 minuten...ik denk dat hij wat onrustig slaapt door het vuurwerk dat wordt afgestoken. Vanmiddag gaan we de autostoeltjes bekijken en waarschijnlijk meenemen! Ben erg benieuwd of ze er in het echt ook zo goed uitzien als op de foto die op marktplaats staat. Ik ga nog even een wasje aanzetten. Voor als ik niet meer online ben vandaag: HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!
Goeiemorgen! Wauw, wat kunnen jullie kletsen, één middagje shoppen en jullie zijn niet meer te volgen.... Ik wil iedereen een heel fijn uiteinde wensen van een heel erg bijzonder jaar! Vandaag trouwens toch maar en bezoekje gebracht aan de huisarts en bleek dat ik een lichte vorm van bekkeninstabiliteit heb (gek, heb niet eens last van mijn bekken) en dat gewrichtspijn vrij normaal is na de zwangerschap, dat zou tot 6 maanden na de bevalling kunnen duren....oftewel geduld geduld geduld! Oud en nieuw, gaan we gezellig met z'n 3-tje vieren! Of nou ja, mannetje heeft 1 jan vroege dienst....en verder is hondje hartstikke bang voor vuurwerk, evenals de 2 paardjes in de tuin. Dus drukdrukdruk met de beestenboel hier Ohw, heb ik trouwens nog wat gemist over de autostoel, ik las er iets over maar kon daarna niet meer terugvinden. De maxi cosi, kun je die nou draaien?
@ sasha: als je het hebt over autostoeltjes vanaf 9 kilo: er is een nieuw model van maxi cosi (axxis ofzo) en die kan inderdaad draaien naar het portier toe. Maar die is wel erg duur! Ik heb 2 maxi cosi priori sps 2e hands via marktplaats...ga ze vanmiddag ophalen.
Nee, de Maxi Cosi stoelen vanaf groep 1 (9 maanden) kun je niet achterstevoren plaatsen. Voor een stoel waarin je kindejs tot 4 jaar achterstevoren in kunt vervoeren, moet je bijvoorbeeld de BeSafe Izi hebben. Maar schrik niet van de prijs... De Maxi Cosi Axiss draait alleen naar je toe, zodat je je kindje makkelijk in het stoeltje kunt zetten. Maar het kind zit vervolgens gewoon met de rijrichting mee...
Eva > Hier ook last van berg... Vervelend is dat he. Hebben jullie ook last van het vuurwerk? Vince probeert te slapen maar telkens als hij net indoezelt hoor je weer BENGGG en dan gaattie weer huilen...
Jeetje meiden meer dan 20 blz! terwijl het gisteren overdag heel rustig was Nou ik ga ff globaal lezen hoor! @tweety ok,nou als dat hun ervaring is en het schaadt niet... dan gewoon aankijken dan maar. Hoop dat hij gauw naar huis mag! @roshi nee je stelt je niet aan! zou het zaterdag ff aanpakken dan! En idd hier ook een vent die zegt boeit mij niet wat anderen denken ja maar schat daar gaat het niet om Leuke stoel! Jij ook al geen grijze stoel meer? wij ook donkerblauw... alleen is onze auto wel grijs @funnyme wij krijgen een tripptrapp van Szus en zwager @lola kan mij goed begrijpen dat jij in een dipje zit dikke knuffs! Ik wou ook die limegroen stoel maar als ik em zo zie dat is mijn keuken mooi lime groen en die stoel grasgroen.. twijfel wel erg dus denk dat wij maar voor de blank ga met een kleurige stoelkussen (die met de diertjes) Ik heb ook geen problemen met pspforum.nl maak de werkjes en plaats ze vind daar ook erg leuk werkjes! zal je zo f ook een mailtje terug sturen @pisum leuke pic @krisstel 8000 pfff ik moet wel zeggen dat met zoiets denk ik dan wel eel gauw aan verzekering regelen. Ik had hele lijst voor paul van deze zijn primaire en deze secundaire. Maar kan wel begrijpen dat iemand zoiets mssn niet aan denkt met vroeggeboorte Lees nu over dat ze dat onder psyisch wilt laten vallen vind et ook raar oor en denk niet dat de zk.vz. daar in gaat trappen. Wel kl*te dat ze het vergeten zijn maar ja... Van te warm hebben kan zij ook waker worden idd. Maar voelt zij denk je te warm aan? ik merk het aan kate omdat zij klam is in haar nek. @freesia sterkte met jouw opa, hoop dat het wel goed komt pendelweer een pendel terug. nu weer 2 kids met 2e een jongen en dan in aug 09 ! dus... nu weet ik het niet meer krijg ik nou 2 of 3 kids? moet gelijk denken aan die pendel die vriendin voor mij had gedaan.. 2e pendel was meisje maar kwam niet sterk door.... ach vind het wel grappig die pendels en ben benieuwd of ze uitkomen. Iemand zei hier toch dat justfem vaak gelijk had? @firsttime lijkt mij sterk dat het van de fv zou komen omdat de laatste anderhalf week terug was. moeilijk hoor, zou gewoon kijken wat je gebruikt en die een week weglaten en kijken of dat het is? hopelijk weet de cb meer! @ingeltje oef opelijk gaat et ook snel beter met jouw oma! @funnyme de vader wilt dat er gaatjes komen :sock: vaak is dit het moeder maar ja het moet pas wel/niet gebeuren als beide ouders erover eens zijn! Paul en ik ook wij hebben vooraf gezegd dat wij moeten beide op 1 lijn zitten anders weten de kids dat gelijk *spreekt uit ervaring bij mij thuis *
jajaja we zijn er weer. robin is weer thuis het klint bijna eentonig. hij ligt nu vrolijk in de box te spelen. mama gaat nu snel het beslag maken voor de appelbeignetes (hoe je het ook schrijft)
Met Emma gaat het wel wat beter. De nacht was redelijk, we lagen er alleen pas tegen 2.00 uur in, omdat ze een uurtje eerder ineens keihard begon te gillen. Dus - hop - meteen naar boven gestoven en haar uit bed gehaald in de hoop dat Jasmijn er doorheen zou slapen. Kom ik met Emma beneden, blijkt ze gewoon te pitten... ! Ze werd pas wakker van het licht in de kamer en geluid van de tv. Toen heb ik haar ook meteen maar even aangelegd... Tegen 6.00 uur werd ze wat onrustig. Ik heb haar mee naar beneden genomen, waar ze een enorme hoestbui kreeg. Gelukkig deze keer wel zonder te spugen. Daarna heeft ze lekker gedronken en geslapen tot 9.30 uur... Maar hubbie gaat toch fijn alleen met Jasmijn naar die verjaardag... @Cossy: Rare jongens die Amerikanen... ! Ze stellen hun kids wel bloot aan de meest geweldadige films en games, maar het vreedzame tafereeltje van een voedende moeder is schijnbaar een brug te ver... Vuurwerk: Wij wonen in een wijk waar óf weinig 'rotjochies' wonen óf waar weinig vuurwerk wordt gekocht, want wij hebben gelukkig geen overlast van afgestoken vuurwerk...
Super! En nu hopen dattie voorlopig ook thuis blíjft... [-o< Enne... het is appelbeignets (bijna goed dus... )