September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, de oudste dochter is geboren in 1997, kijk maar onder haar banner...

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Iedereen het allerallerbeste voor 2009!!!

Gisteravond was nog even een miniramp. Jill bleef maar huilen en tegen haar vermoeidheid vechten. Heb haar steeds de borst gegeven, slaapzak aan, knuffeldoekje, speentje, mocht allemaal niet baten.
    Nou was het best een drukke bedoening. Tv stond keihard aan (dove oma :rolleyes: ), neef Dylan van 4 was hyperdepieper omdat hij om 8 uur al vuurwerk wilde afsteken en oververmoeid was. Liep rond te rennen en te gillen. Nichtje Julie die ging huilen als Jill net insliep.
    Alex en ik zijn met Jill in de serre gaan zitten in het donker naast het ledikantje. Heb haar gevoed, we hebben haar gewiegd, voor haar gezongen, cinababy gegeven. Ze viel steeds wel in slaap meer werd elke keer weer wakker.
    Op een gegeven moment had ik echt zoiets van, ik ga NU met haar naar huis. Uiteindelijk met tutlapje op haar hoofd is ze toch om half 11 in slaap gevallen en konden wij weer socializen. Ik vond het echt superlief en fijn dat Alex de hele tijd zijn best deed voor haar en bij me (ons) bleef.
    Vuurwerk sliep ze gelukkig doorheen, ze was knockout :)
    Om 12.45 zijn we al naar huis gegaan, Jill sliep lekker verder en die heb ik pas om 8.30 vanmorgen wakker gemaakt :confused:
    Gevoed en ze heeft weer doorgeslapen tot 12 uur :confused: :D
    Nu is ze helemaal in haar hum en superactief.

Koelkast is hier weer overvol, we hadden natuurlijk veel te veel ingeslagen. Gaan zo lekker aan de opgewarmde oliebollen :)

Meiden, ik ben heel blij dat ik dit bijzondere jaar met jullie heb mogen (mee)beleven!
    Beetje emo mag toch op 1 januari? ;)

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Allereerst wens ik iedereen een mooi, gelukkig en gezond 2009!!!
    Was het voor jullie ook zo’n emo-momentje om 00:00 uur?

@Cossy, wat een heerlijk ventje is Vince!

@Wupje, op haar kamer is het meestal rond de 18 a 19 graden. We hebben nu de sokjes en de verwarming uitgelaten, maar ze wordt nog steeds wakker. Britt was eergisteren zelfs was 9:30 uur tot 16:00 uur wakker! (en dan nog niet doorslapen)..snap er toch ook niets van. Wij denken ook dat het komt omdat ze nu meer fv (Hypo- allergeen) krijgt…wil het maandag even aan het cb vragen. Je moet je niet schuldig of een slechte moeder voelen want jij kan er niets aan doen! Misschien inderdaad een goeie tip van Billi.

@Parr, leuk zoveel zwangere meiden in je omgeving!

Vuurwerk
    We waren echt verbaasd maar Britt vond het vuurwerk erg fascinerend om te zien! En wij maar denken dat ze zou gaan huilen :D

Wakker worden in de nacht
    We hebben geprobeerd of het aan de warmte zou liggen dat Britt de laatste tijd steeds wakker wordt middenin de nacht maar blijkbaar niet. We laten haar nu huilen (soms dik een half uur) en ze valt vanzelf weer in slaap. Snap het ook niet? Jullie misschien nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hey,

Allemaal de beste wensen.

Demi heeft vanacht lekker door het vuurwerk heen geslapen gelukkig.
    Later in de nacht is ze wel heel onrustig geweest. We slapen nu al 3 weken slecht doordat Demi slecht slaapt, hoop dat er snel verandering in komt.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Moppiepoppie: elke cyclus ziet er bij ons hetzelfde uit, dus ook die van 19.00u. Wij maken haar wakker, verschonen, voeden, spelen en wanneer ze weer moe is slapen. Ze gaat rond 20.30u naar bed. Wij leggen Sara nooit na de fles in bed (alleen bij die van 23u).

Denk ook niet dat het werkt wat jij bedenkt... dus dat ze een uur later komt, als je haar om 20u nog wat geeft. Waarschijnlijk is 7 uur gewoon haar bio ritme in wakker worden. Dus niet zozeer honger, maar gewoon uitgeslapen na de nacht.

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Wat fijn dat de meeste kids lekker hebben doorgeslapen om 12 uur!

@Krisstel, Femke vond het vuurwerk ook erg boeiend!
    Femke slaapt hier de laatste dagen ook erg onrustig 's nachts ( ik wijd het toch maar aan het sprongetje van 4 maanden...)

@Freesia, jullie dus ook de hele avond met Jill bezig geweest...gelukkig heeft ze vannacht wel goed geslapen.

@Babystyle, lekker een vakantie boeken! Ik vind het helemaal niet vreemd dat je zo over je zus denkt, erg logisch toch....

@Tink, hartstikke goed van je dat je al meteen met je goede voornemens begonnen bent! Dat zit er hier vandaag nog niet in hoor...hihi nog veel te veel lekkers van gisteren over!

Zo lief er zijn al een paar kindjes aan de deur geweest: staan ze kei hard voor de deur Gelukkig Nieuwjaar te roepen.

7. Klopt, dat is bij Emma ook zo! Het maakt niet uit of ze haar eerste (of heel af en toe tweede...) voeding om 7.00, 8.00 of 9.00 uur drinkt, rond 11.30 uur meldt ze zich standaard voor de volgende...

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou alles weer bijgelezen... een gelukkig nieuwjaar iedereen! Een heel mooi 2009!

Wij hebben een gezellige avond gehad, vanochtend tot 10.30u uitgeslapen en toen Sara opgehaald. Sara was wel wakker geworden van het vuurwerk, maar niet huilen. Ze vond het wel interessant zei mijn moeder. Ze is voor het raam gaan staan en Sara heeft lekker tegen de knallen lopen babbelen. Daarna is ze weer gaan slapen. Fijn voor opa en oma.

Ga nu ff omkleden, want om 3 uur worden we op familie nieuwjaarsreceptie verwacht. Tot later!

9. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ steen okay. Ik zei net tegen me pa, die vond ok erg normaal hoe ik eroer denk.
    Die zat er niet mee, zelf vind hij het niet erg dat hij me zus ok neit echt meer ziet.

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes en Lola: Eerst werd ze altijd om 8.30 pas echt wakker maar zonder honger. Maar nu ze fv krijgt, wordt ze standaard 12 uur na de laatste voeding wakker. Ik heb het een paar keer uitgetest maar je merkt het wel; als je haar om 20.00 uur nog voedt dan drinkt ze namelijk nog eens extra 100 cc nadat ze om 19.00 standaard 180 cc drinkt. Daarom komt ze dus ook later omdat ze extra gedronken heeft... Poepen jullie kindjes ook 's nahcts? Ik merk wel dat ze er slechter van slaapt... Is daar iets aan te doen?

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo mama's,

GELUKKIG NIEUWJAAR!

@Babystyle: fijn dat Kyani doorslaapt! En nee, ik vind het helemaal niet vreemd dat je je zus niet mist als ik hoor wat ze jou allemaal heeft aangedaan.

@Freesia: fijn dat het gisteren goed is gegaan op het kdv. Hoe beviel je eerste werkdag?

@Tinkerbel: wat een rotjongens! Echt irritant vind ik, als ze dat doen. Ook gevaarlijk trouwens.

@Anno: ik vind het erg moeilijk je een advies te geven over BV. Ik denk dat je moet stoppen op het moment dat jij denkt dat het daarvoor de tijd is. Je moet m.i. wel met een goed gevoel op de beslissing terug kunnen kijken.

@Cossy: whahahaha! En, Oscarwaardig denk je?

@Moppiepoppie: meestal spelen we nog even na het eten, behalve na de laatste fles. Quinten krijgt deze nog om 22.00 uur/22.30 uur.

@Lola: leuk cadeautje! En dat verhaal klinkt inderdaad niet erg waarschijnlijk, maar het zou wel kunnen natuurlijk.

12. Roy is met Jasmijn naar zijn ouders. Ik hen nog getwijfeld om mee te gaan, maar besloot toch maar met Emma thuis te blijven. Morgen is een nichtje jarig en wanneer Emma dan niet fit genoeg is - om na haar eerste morgen op het kdv...! - mee te gaan, krijg je scheve gezichten. Zo van: 'Wel naar pap en mam gaan, maar niet op onze verjaardagen komen!' (Gisteren was namelijk een neefje jarig en toen is Roy ook al alleen met Jasmijn gegaan...)

Ik zit nu te kolven. Emma weigert weliswaar nog steeds de fles (vandaag weer begonnen met aanbieden), maar wil haar morgen toch met een flesje moedermelk op het kdv afgeven. Misschien hebben zij meer succes... [-o<

@Moppiepoppie: Gelukkig poept Emma al een hele poos niet meer 's nachts. Daar ben ik erg blij om, aangezien je Emma binnen 5 seconden na het poepen moet verschonen om vieze kleertjes te vermijden. En tja... dat lukt 's nachts natuurlijk niet ;) .
    Ik zou ook niet weten hoe je dat patroon kunt doorbreken...
    Vorige week had ze trouwens voor het eerst een echt keuteltje gepoept. Dit gebeurde in die 2 dagen dat ze braaf vóór elke borstvoeding 30cc uit de fles dronk met een schepje Nutriton. Maar nu is het dus weer de typische dunne borstvoedingspoep, al kan de poep natuurlijk ook al dagen wat dunner uitvallen omdat ze niet lekker is...

13. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    We hebben het erg leuk gehad gisteren en vandaag. Manlief moest helaas gisteravond werken en vandaag weer overdag. Zus, zwager en nichtje kwamen gisteren om 17.00 uur. Ik had Japans gekookt en we hebben lekker gegeten, gekletst en met de baby's gespeeld. 's Avonds hebben we weer hapjes gemaakt toen Chris om 22.15 uur thuiskwam. Quinten lag voor papmpus, we hebben hem om 23.15 uur de laatste fles gegeven. Toen hebben we hem maar even wakkergehouden tot 12 uur, dit ging prima. Hij was niet erg onder de indruk van het geknal en tegen 01.00 uur ben ik naar bed gegaan, mijn zus ook. Chris en ik hebben bij Quinten gelogeerd, was erg gezellig. Zeker toen ik in bed lag en nog zeker 15 minuten naar het gebrabbel van hem kon luiteren, hahaha. Vannacht prima geslapen en vanochtend om 07.30 uur weer opgestaan om een uitgebreid ontbijt te maken zodat manlief ook nog mee kon eten aangezien hij om 08.45 uur de deur weer uit moest. Daarna lekker wat getutteld en de logéetjes zijn pas net de deur uit. Chris komt zo weer thuis en dan gaan we nog even naar zijn ouders toe en dan vanavond lekker op de bank hangen!

Ik vond 2008 in ieder geval een erg bijzonder en gezellig jaar hier op ons forumpje!

14. Emma was ook totaal niet onder de indruk van het vuurwerk. Jasmijn wél, ze bleef maar zeggen: 'Lars doen!' Haar grote neef Lars was 's middags op zijn verjaardag namelijk al begonnen aan zijn vuurwerkpakket en dat Was Jasmijn dus ook niet ontgaan. Dus kreeg Lars de hele verdere avond de 'schuld' van ál het vuurwerk... :)

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Lola, hoe krijg je dat toch voor elkaar dat je kolft en hier op het forum bent..of kolf je enkelzijdig? Het lukt mij namelijk echt niet om (dubbelzijdig) de kolven en dan iets anders er naast te doen....
    Hopelijk gaat het morgen inderdaad goed op het kdv. Succes!
    Hier trouwens ook nog steeds dunne borstvoedingspoep hoor.

@pupke, fijn dat het gisteren allemaal goed gegaan is. Lekker rustig dagje!

@Moppiepoppie, Femke poept nooit 's nachts. Meestal met de voeding van 10 of 14, maar het is soms ook nog wel erg onregelmatig hoor, qua tijden dan he...

Femke heeft vanmorgen trouwens super geslapen, twee keer speentje terug moeten geven en een keer ff boertje. Maar ik heb haar om kwart over 2 wakker gemaakt. Nu zit ze gezellig naast me in de wipstoel, maar volgens mij wordt het al weer bijna bedtijd.

16. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Oh bijna 900 pagina's! Waar zijn de meiden die er patent op hebben om die te halen?!?!

17. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Steen: jij mag de 900 halen! Gul he van mij, zo op de eerste dag van het nieuwe jaar...

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Steen, sprongetje ja..niet eens aan gedacht. Dan houden we het daar ook maar op ;)

@Moppie, Britt heeft tot nu toe nog nooit 's nachts gepoept. Ook hier maakt het niet uit hoe laat je haar voeding geeft 's avonds ze komt 's ochtends altijd om 6:30 uur.

@Lola, wel vervelend dat ze nog altijd de fles weigert, wie weet lukt het inderdaad op het kdv wel.

Ik doe ook mee voor de 900 ;)

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi meiden,

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Hier een supergezellige jaarwisseling gehad.
    Eerst naar vrienden gegaan om daar te eten. Ik was om half 5 gaan lopen (20 minuutjes) dus ik was net voor het donker bij hun. Wel veel knallen onderweg maar Raven schrok er niet echt van.
    Raven was superlief bij hun en gezellig en ze viel makkelijk in slaap steeds (yeah).
    Om 21 uur naar een feestje bij andere vrienden gegaan. Zij hebben een dochtertje van 5 maanden en daar mocht Raven bij op de kamer slapen. Dus voeden, slaapzakkie aan, ik de wagen, snel daarheen wandelen (5 minuutjes lopen) en Raven daar boven gelegd. Ze sliep meteen.
    Wat wel echt ongelooflijk achterlijk was... ik loop dus in het donker over straat, stopt en een auto met 2 @#$%*!$ (vul niet zo aardig woord in), die stoppen, raampje omlaag en gooien een rotje onder mijn wagen.... Ik was in staat om een deuk in zijn portier te schoppen! Ik was echt pislink. Maar ja, alleen op straat ga je ook niet de held uithangen natuurlijk. Dus ben maar snel doorgelopen. Raven was gelukkig niet erg onder de indruk maar voor hetzelfde geld hadden ze vuurwerk in de wagen gegooid ofzo... Wie bedenkt nou zoiets zieks... Echt stoppen om een knaller onder een kinderwagen te gooien. Meteen opsluiten denk ik dan.

Maar goed, feestje was errug gezellig. Niet al te laat weer weggegaan, uurtje of half 3 thuis. Mijn vriend kwam na zijn avonddienst daarheen met de auto, dus naar huis kon lekker met de auto.

Raven sliep gewoon door alles heen, ze is echt helemaal niet wakker geweest, alleen toen we haar in de auto zetten ging ze kletsen. Thuis sliep ze meteen verder.

Dus al met al een geslaagd O&N! Een prachtig jaar prachtig afgesloten.

Ik ga haar nu ff in haar bedje leggen en tot zo!

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Pupke, dank je wel! hihi, ben al hard op weg toch?

@Yule, fijn dat jullie een geslaagde avond hebben gehad! Wat belachelijk zeg die jongelui die een rotje onder je wandelwagen gooien, inderdaad opsluiten die handel, grrr...

@Krisstel, ach ja als ik verders niets kan bedenken, is het een sprongetje, hahaha. Nee, maar nu even serieus het kan nu wel weer, want ze is 17 weken oud, dus het zit er wel weer aan te komen.

Deel Deze Pagina